Jump to content
IGNORERAD

En till som hängs ut


erik-sson

Recommended Posts

Det var ju uppfriskande att se att jag får medhåll av några!

Lägg till nu märke till att jag inte avser hindra på något sätt att man på detta forum uppmärksammar att pedofiler infångas. Dvs, länken i första inlägget har jag inget mot. Med tragisk person menar jag att det är tragiskt att det finns pedofiler. Inte för att jag tycker så mycket synd om honom, men jag är i varje fall tacksam för att jag själv inte har den böjelsen.

Vad som är motbjudande för mig är att en medlem först svarar att pedofilen bör kastreras. Och sen hänger andra på. Hann väl inte bli så mycket i denna tråd, men jag har ju sett tidigare liknande trådar där det liksom blir en tävling i vem som kan uttrycka mest avsky och föreslå mest lidande som straff för pedofilen.

Detta är osmaklig flockmentalitet. Vem törs på egen hand skriva en insändare till en tidning och förespråka det mest makabra lidande för pedofilen, förstås utan rättegång? Undertecknat med namn och bostadsort? Knappast så många...

Däremot finns det inga hämningar när man är anonym på ett forum. Då går det bra att vräka ur sig vad som helst om pedofilen och sukta efter uppskattning från andra i pöbeln... man kanske till och med i all sin självgodhet inbillar sig att man gör en insats i kampen med pedofili. Ja, kära nån...

Det påminner starkt om vissa så kallade demonstrationer där många väljer att maskera sig. Sen räcker det att någon kastar första stenen, och då är det fritt fram för resten av pöbeln i skydd av folkmassan göra vad man vill.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    6

  • Joints

    5

  • Herr Chang

    3

  • Packan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest boffe1609

Hej

Konstigt att det alltid finns sådana som tycker synd om förövaren men inte om offret?

Typiskt svenskt o politiskt korrekt

Boffe :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Konstigt att det alltid finns sådana som tycker synd om förövaren men inte om offret?

Typiskt svenskt o politiskt korrekt

Boffe :diablo:

Det är väl knappast politiskt korrekt att försvara sexualbrottslingar?

Jag ser däremot ingen anledning med att sitta och kasta skit, och beskriva hur jag vill döda en viss gärningsman.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Konstigt att det alltid finns sådana som tycker synd om förövaren men inte om offret?

Typiskt svenskt o politiskt korrekt

Boffe :diablo:

Var har du sett sådana som inte tycker synd om offret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det var ju uppfriskande att se att jag får medhåll av några!

Lägg till nu märke till att jag inte avser hindra på något sätt att man på detta forum uppmärksammar att pedofiler infångas. Dvs, länken i första inlägget har jag inget mot. Med tragisk person menar jag att det är tragiskt att det finns pedofiler. Inte för att jag tycker så mycket synd om honom, men jag är i varje fall tacksam för att jag själv inte har den böjelsen.

Vad som är motbjudande för mig är att en medlem först svarar att pedofilen bör kastreras. Och sen hänger andra på. Hann väl inte bli så mycket i denna tråd, men jag har ju sett tidigare liknande trådar där det liksom blir en tävling i vem som kan uttrycka mest avsky och föreslå mest lidande som straff för pedofilen.

Detta är osmaklig flockmentalitet. Vem törs på egen hand skriva en insändare till en tidning och förespråka det mest makabra lidande för pedofilen, förstås utan rättegång? Undertecknat med namn och bostadsort? Knappast så många...

Däremot finns det inga hämningar när man är anonym på ett forum. Då går det bra att vräka ur sig vad som helst om pedofilen och sukta efter uppskattning från andra i pöbeln... man kanske till och med i all sin självgodhet inbillar sig att man gör en insats i kampen med pedofili. Ja, kära nån...

Det påminner starkt om vissa så kallade demonstrationer där många väljer att maskera sig. Sen räcker det att någon kastar första stenen, och då är det fritt fram för resten av pöbeln i skydd av folkmassan göra vad man vill.

Herr Chang har talat.

Skall jag vara helt seriös så känner jag inte mer än två saker inför denna pedofil.

Den ena är att det känns bra att han åkt dit, det upphör vad han gör/gjort.

Den andre är att det är bra att han blev uthängd i Thailändsk massmedia.

Det är bra för då kan han inte muta sig från brottet, polisen vågar inte...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skall jag vara helt seriös så känner jag inte mer än två saker inför denna pedofil.

Den ena är att det känns bra att han åkt dit, det upphör vad han gör/gjort.

Den andre är att det är bra att han blev uthängd i Thailändsk massmedia.

Det är bra för då kan han inte muta sig från brottet, polisen vågar inte...

Det har jag inga problem med.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det handlar om är något som kallas Rättsäkerhet.

INGEN är skyldig innan motsatsen bevisats i en domstol. Det är därför som brottslingar inte hängs ut i TV och tidningar i bla Sverige. I Thailand skiter man i detta eftersom man ANTAR att han är skyldig. Jag frågade min tjej om just detta när jag satt och kollade på TV i Pattaya där de hängde ut den ena faranger efter den andra angående olika brott. Fråga: Men tänk om han är oskyldig då? Svar: Nä det är han säkert inte...

Vad händer om han sen befinns oskyldig? Han kanske bara råkade gå förbi, eller så ville nån affärspartner sätta dit honom mha polisen. Kommer det då ut artiklar i tidningarna om att han var oskyldig där han visas på bild och tidningen ber om ursäkt... Skulle inte tro det nä...

Jag försvarar ABSOLUT INTE pedofili på något sätt, men jag håller med Herr Chang att det är patetiskt när folk börjar skrika efter dödsstraff och kastrering, helst utan rättegång, utan att det ens först konstaterats ett brott.

Sen tycker jag ni skall lyssna till den enda(troligtvis) här som har personlig erfarenhet av att vara offer för pedofili, Gubben, han förespråkar vård. Inte kasterering eller tomtebloss i anus...

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, att mixtra med tomtebloss i anslutning till anus vill jag å det bestämdaste avråda ifrån, då ett gasläckage kan få katastofala konsekvenser på ombgivande bebyggelse.

Di forumister som trots detta skall experimentera med anus bör göra detta på ett väl ventilerat öppet fält.

[move]Dr Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sen tycker jag ni skall lyssna till den enda(troligtvis) här som har personlig erfarenhet av att vara offer för pedofili, Gubben, han förespråkar vård. Inte kasterering eller tomtebloss i anus...

  / Joe

Jag har läst någonstans att man från läkarhåll inte betraktar pedofili som en sjukdom, utan snarare som en personlig läggning och som i kombination med en svag karaktär kan resultera i utövande.

Vård av notoriskt återfallande pedofilibrottslingar lär ha dålig effekt.

Isolering förefaller effektivare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Börje Svensson från Rädda Barnen har skrivit denna artikel angående pedofiler och dess offer där han klart säger att pedofili är en sjukdom.

http://www.aftonblad...rticle219784.ab

Låt mig bara återigen klargöra att jag abolut INTE försvarar pedofili, men även dessa människor har i alla fall rätt till en rättegång där de i så fall bedöms som skyldiga, INNAN de hängs ut i media och offentligen 'avrättas'.

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Låt mig bara återigen klargöra att jag abolut INTE försvarar pedofili, men även dessa människor har i alla fall rätt till en rättegång där de i så fall bedöms som skyldiga, INNAN de hängs ut i media och offentligen 'avrättas'.

  / Joe

Där håller jag fullständigt med dej!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...