Jump to content
IGNORERAD

Utlänning misshandlad på Walking Street, Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Klockan 03:00 imorse informerades polisen i Pattaya om en medvetslös man framför Reggae & Soul Bar på Walking Street i Pattaya.
Väl på plats möttes man av en grupp turister som samlats kring en till synes europeisk man med skador på huvud och kropp. Mannen var medvetslös och sjukvårdare förde honom till sjukhus för vård. Vittnen vid baren ifråga berättade för polisen att en grupp thailändska män som arbetar på inrättningen attackerade mannen, men ingen visste varför.
Attacken ska ha skrämt många, och turister flydde i alla riktningar. Polisen säger att man kommer utreda incidenten och sade sig vara oroade över Thailands goda anseende.

 

foreigner-beaten-walking-st-4.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockan 03:00 imorse informerades polisen i Pattaya om en medvetslös man framför Reggae & Soul Bar på Walking Street i Pattaya.
Väl på plats möttes man av en grupp turister som samlats kring en till synes europeisk man med skador på huvud och kropp. Mannen var medvetslös och sjukvårdare förde honom till sjukhus för vård. Vittnen vid baren ifråga berättade för polisen att en grupp thailändska män som arbetar på inrättningen attackerade mannen, men ingen visste varför.
Attacken ska ha skrämt många, och turister flydde i alla riktningar. Polisen säger att man kommer utreda incidenten och sade sig vara oroade över Thailands goda anseende.



foreigner-beaten-walking-st-4.jpg
Källa



Den inrättningen kommer jag hädanefter inte att hedra med besök.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:
23 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:


Attacken ska ha skrämt många, och turister flydde i alla riktningar. Polisen säger att man kommer utreda incidenten och sade sig vara oroade över Thailands goda anseende.

 

Jag skulle nog inte påstå att Thailand har ett särskilt gott anseende längre. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev apknug:

 


Den inrättningen kommer jag hädanefter inte att hedra med besök.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

 

 

Varför? Kan lika gärna varit farangen som orsakat detta? 

Fattar inte att folk är så snabba att döma jämt...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev ragson:

 

Varför? Kan lika gärna varit farangen som orsakat detta? 

Fattar inte att folk är så snabba att döma jämt...

Om han blivit avvisad eller utslängd från stället i fråga skulle jag inte bry mig. Men när han attackeras och misshandlas thai style, många mot en, där klungan är personal på stället, och lämnas medvetslös på gatan utanför stället, det tycker inte jag är ok. Men det är bara min åsikt, alla får ha sin egen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ragson:

 

 Kan lika gärna varit farangen som orsakat detta? 

 

 

Farang i Pattaya som orsakar slagsmål, har väl aldrig hört på maken.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter



Varför? Kan lika gärna varit farangen som orsakat detta?

Fattar inte att folk är så snabba att döma jämt...



Menar du att han har slått ner sig själv eller?

Slänga ut fan det är helt ok, misshandla till medvetslöshet med en grupp Thais... Nä jag kan inte tycka det är ok. Har svårt att se att det skulle finnas några bakomliggande orsaker som försvarar detta så vitt han inte stövlat in med ett automatvapen och skulle köra en barskjutning typ.

Sen skulle det kunna vara några som inte har med stället att göra som ligger bakom det hela vilket inte skulle motivera en bojkott men det har jag inte sett någonting om.

Tills dess väljer jag ställen där personalen inte misshandlar gästerna till medvetslöshet eller nåt annat heller för den delen.


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ragson:

 

Varför? Kan lika gärna varit farangen som orsakat detta? 

Fattar inte att folk är så snabba att döma jämt...

Kan ju vara farangens fel men att en grupp hoppar på en känns fel.

Såg i efterhand att Frogfish tyckt lika.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det mer fakta än vad det stod i 1a posten?

Hur kan ni veta att dom "gav sej på han" som att han skulle få spö bara för att han farang?

En grupp? Var står det?

 

Denna killen kunde lika gärna ha gått bärsärk där inne och utmanat/tafsat på fel ställen innan nån i staffen fick nog. 
Har sett idag en finne som superfull som ska bara in på Piss Stop bar....men han river allting...vill för mycket...ingen koll.
Ramlar in i folk...in i borden.... Luke - managern . får tag i honom, leder han ut ... hem med dej, gå å sov.

 

Slog vad med Krallas "han är tibax om 10 minuter"... jag förlorade, han kom efter 15 mnuter...

Och gör om allting ingen...ramlar in i bord ...flaskor o glas åker... alla gäster blir nervösa över denna hyperglada finne....

Luke lyckas få han på rätt håll en gång till till slut...

 

Det finns alltid 2 sidor av såna hära händelser,

 

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att snuten kommer utreda så att inte Thailands goda anseende kommer till skada, för det var nog en grupp burmesiska män.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det finns alltid två sidor i glaset en utsida som vi betraktare på MPR ser och läser och så finns det ju insidan som sitter på verkligheten och vet vad som hänt, där av dessa diskussioner som i och för sej är lite roliga ibland men som oftast spårar ur här på MPR. Men men ett forum är ju vad det är man får ju sila myggen ibland och ta det för vad det är.

 

/matz 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ragson:

Finns det mer fakta än vad det stod i 1a posten?

Hur kan ni veta att dom "gav sej på han" som att han skulle få spö bara för att han farang?

En grupp? Var står det?

 

Denna killen kunde lika gärna ha gått bärsärk där inne och utmanat/tafsat på fel ställen innan nån i staffen fick nog. 
Har sett idag en finne som superfull som ska bara in på Piss Stop bar....men han river allting...vill för mycket...ingen koll.
Ramlar in i folk...in i borden.... Luke - managern . får tag i honom, leder han ut ... hem med dej, gå å sov.

 

Slog vad med Krallas "han är tibax om 10 minuter"... jag förlorade, han kom efter 15 mnuter...

Och gör om allting ingen...ramlar in i bord ...flaskor o glas åker... alla gäster blir nervösa över denna hyperglada finne....

Luke lyckas få han på rätt håll en gång till till slut...

 

Det finns alltid 2 sidor av såna hära händelser,

 

 

 

Visst kan det finnas två sidor men det står klart och tydligt både i den svenska översättningen och i originalartikeln att det är en grupp:

 

"Vittnen vid baren ifråga berättade för polisen att en grupp thailändska män som arbetar på inrättningen attackerade mannen"

 

"Witnesses at the bar that a group of Thai men working there had attacked the man"

 

Oavsett om någon går bärsärk eller inte känns det inte ok att misshandla honom i grupp och sedan bara lämna honom medvetslös på gatan. 

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Havet:

Här är deras bortförklaring.....  patetiska skräpmänniskor

Rädda om sitt anseende...va fan, tror de att det är särskilt högt?

 

http://bangkokjack.com/2016/12/22/Pattaya-attackers-claim-beaten-tourist-groped-girlfriend-first/

Ja det där är bara löjliga bortförklaringar. Det är väl troligen ett stort antal som tidigare har tafsat på

damens bröst. Nu ville nog thaiaren och filippinerna visa sig tuffa, och så ger dom sig alla tre på en som

är ensam. Fegt och föraktfullt. Nåt anseende har inte såna där figurer.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-22 at 09:27, skrev MPR Nyheter:

Klockan 03:00 imorse informerades polisen i Pattaya om en medvetslös man framför Reggae & Soul Bar på Walking Street i Pattaya.
Väl på plats möttes man av en grupp turister som samlats kring en till synes europeisk man med skador på huvud och kropp. Mannen var medvetslös och sjukvårdare förde honom till sjukhus för vård. Vittnen vid baren ifråga berättade för polisen att en grupp thailändska män som arbetar på inrättningen attackerade mannen, men ingen visste varför.
Attacken ska ha skrämt många, och turister flydde i alla riktningar. Polisen säger att man kommer utreda incidenten och sade sig vara oroade över Thailands goda anseende.

 

foreigner-beaten-walking-st-4.jpg
Källa

 

2 timmar sedan, skrev ragson:

Finns det mer fakta än vad det stod i 1a posten?

Hur kan ni veta att dom "gav sej på han" som att han skulle få spö bara för att han farang?

En grupp? Var står det?

 

Denna killen kunde lika gärna ha gått bärsärk där inne och utmanat/tafsat på fel ställen innan nån i staffen fick nog. 
Har sett idag en finne som superfull som ska bara in på Piss Stop bar....men han river allting...vill för mycket...ingen koll.
Ramlar in i folk...in i borden.... Luke - managern . får tag i honom, leder han ut ... hem med dej, gå å sov.

 

Slog vad med Krallas "han är tibax om 10 minuter"... jag förlorade, han kom efter 15 mnuter...

Och gör om allting ingen...ramlar in i bord ...flaskor o glas åker... alla gäster blir nervösa över denna hyperglada finne....

Luke lyckas få han på rätt håll en gång till till slut...

 

Det finns alltid 2 sidor av såna hära händelser,

 

 

Läs en gång till!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ragson:

Finns det mer fakta än vad det stod i 1a posten?

Hur kan ni veta att dom "gav sej på han" som att han skulle få spö bara för att han farang?

En grupp? Var står det?

 

Denna killen kunde lika gärna ha gått bärsärk där inne och utmanat/tafsat på fel ställen innan nån i staffen fick nog. 
Har sett idag en finne som superfull som ska bara in på Piss Stop bar....men han river allting...vill för mycket...ingen koll.
Ramlar in i folk...in i borden.... Luke - managern . får tag i honom, leder han ut ... hem med dej, gå å sov.

 

Slog vad med Krallas "han är tibax om 10 minuter"... jag förlorade, han kom efter 15 mnuter...

Och gör om allting ingen...ramlar in i bord ...flaskor o glas åker... alla gäster blir nervösa över denna hyperglada finne....

Luke lyckas få han på rätt håll en gång till till slut...

 

Det finns alltid 2 sidor av såna hära händelser,

 

 

 

Låter som du är släkt med Dan Eliasson....

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...