Jump to content
IGNORERAD

Borde Walking Street rivas?


spooncreek

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Wangthong:

Bedrövligt ställe. Har varit förbi där en gång för kanske 5 år sedan. Var någon som nämnde freaks, så stort intresse av att titta på dessa freaks har jag inte att jag skulle besöka denna gata en gång till. Några dagar senare åkte vi förbi Pattaya på väg tillbaka. Vi låg över på ett hotell där och var ut en sväng på gatorna runt hotellet. Nu vet jag ej var det var men det fanns betydligt trvligare barer på dom soi'na i närheten av hotellet än vad jag såg på ws.

 

Riv skiten! Pattaya blir knappast sämre av att den gatstumpen försvinner. Att slöddret samlas där och inte skräppar ner på andra ställen i stan tycker jag är ett dåligt argument för att behålla ws.

 

Kallar du alla tusentals turister som hamnar där för slödder? Vem är du att döma?

och skräpar ner...det är thaiarna själva bäst på, inget snack om den saken.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 89
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    7

  • spooncreek

    6

  • Chan2014

    6

  • Broskan

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev ragson:

 

Kallar du alla tusentals turister som hamnar där för slödder? Vem är du att döma?

och skräpar ner...det är thaiarna själva bäst på, inget snack om den saken.

Nu var det någon annan som använde ordet slödder och ansåg att anledningen att behålla ws var att hålla slöddret från andra ställen. Jag borde kanske gjort en citering av den personen. Jag såg några som kunde placeras in i den kategorin och de såg absolut inte ut som turister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riv skiten,  gör  Soi Baukao bilfritt och döp om till Walkingstreet. Mera plats för nöjesindustrin där.

Tänk er en helkväll hela vägen från Pattaya Thai till Pattaya Klang!

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv kan jag inte se något alternativ till en rivning längre eftersom juntan har gjort detta på en rad andra ställen av exakt samma skäl, dom platser som juntan redan har låtit riva har säkert varit minst lika betydelsefulla, attraktiva och viktiga för turistinkomster på sina orter.

 

Skulle juntan börja tulla på lagen och själv ta ställning till att det är ok för en del att bryta mot lagar och regler men inte för andra faller ju hela deras resonemang om likhet och respekt inför lagen, antingen får man väl ha det som förut att det är ok att bygga olagligt eller så får man väl fortsätta att hävda att det är olagligt och att lagen ska följas.

 

Om juntan nu skulle bestämma sig för att tillåta dessa olagliga byggnader ska då dom som redan har fått sina olagliga byggnader rivna kompenseras fullt ut för detta?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju blivit indoktrinerade här att "lagar är lagar och ska följas utan undantag".

Verkar dock vara en annan ton i den här tråden.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Får Juntan bara hålla på som de nu börjat i 10 till 15 år till kanske det kan bli "lite" ordning på Thailand. Belackarna kommer även de att inse att Juntan ändå gjort något bra.:sick:

Förhoppningsvis kan de ändå lämna Marine bar i fred - har både härliga och mindre härliga minnen därifrån.

Första och enda gången jag provat thaiboxning i en ring:pudency:

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Riv skiten,  gör  Soi Baukao bilfritt och döp om till Walkingstreet. Mera plats för nöjesindustrin där.

Tänk er en helkväll hela vägen från Pattaya Thai till Pattaya Klang!

 

Dom lär tyvärr ta med sig Walkingstreet-priserna upp med flyttlasset så jag tycker nog det är bättre att det får vara kvar.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är trots allt en turistmagnet så låt det vara kvar.

Gillar man det inte är bara att ge fan i att gå dit

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
20 timmar sedan, skrev frogfish:

Vi har ju blivit indoktrinerade här att "lagar är lagar och ska följas utan undantag".

Verkar dock vara en annan ton i den här tråden.....

Hej

Ja det är väl lite väl sent att ändra inställning nu, har man tidigare tyckt att det är bra att juntan följer lagen oavsett vilka konsekvenser det får för dom privatpersoner, företagare, anställda och dom orter som drabbas ekonomiskt så kan man väl knappast begära att juntan helt plötsligt skulle börja se mellan fingrarna på dessa lagbrott, kanske ta emot mutor och låta byggnaderna stå kvar när andra har rivits av exakt samma skäl.

 

Nej juntan och deras fans borde redan tidigare ha insett vilka konsekvenser detta skulle få, enligt mig borde man nog ha kunnat ge många av dom fastigheter, rörelser och företag som nu inte längre existerar någon dispens eller bygglov i efterhand om byggnaderna har funnits länge, sysselsätter många och kan anses vara viktiga för ortens inkomster och turism o.s.v.

 

Tror att flera av landets största turistorter kommer att drabbas hårt t.ex Pattaya, Phuket, Hua Hin, Cha Am, Krabi, Koh Samui o.s.v  om juntan går vidare med detta och det borde dom tänkt på innan dom drog igång rivningarna.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
20 timmar sedan, skrev evert 1:

Får Juntan bara hålla på som de nu börjat i 10 till 15 år till kanske det kan bli "lite" ordning på Thailand. Belackarna kommer även de att inse att Juntan ändå gjort något bra.:sick:

Förhoppningsvis kan de ändå lämna Marine bar i fred - har både härliga och mindre härliga minnen därifrån.

Första och enda gången jag provat thaiboxning i en ring:pudency:

Hej

Där har jag också boxats som 25 åring, blev kompis och festade tillsammans med flera av boxarna där, trevliga minnen.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja det är väl lite väl sent att ändra inställning nu, har man tidigare tyckt att det är bra att juntan följer lagen oavsett vilka konsekvenser det får för dom privatpersoner, företagare, anställda och dom orter som drabbas ekonomiskt så kan man väl knappast begära att juntan helt plötsligt skulle börja se mellan fingrarna på dessa lagbrott, kanske ta emot mutor och låta byggnaderna stå kvar när andra har rivits av exakt samma skäl.

 

Nej juntan och deras fans borde redan tidigare ha insett vilka konsekvenser detta skulle få, enligt mig borde man nog ha kunnat ge många av dom fastigheter, rörelser och företag som nu inte längre existerar någon dispens eller bygglov i efterhand om byggnaderna har funnits länge, sysselsätter många och kan anses vara viktiga för ortens inkomster och turism o.s.v.

 

Tror att flera av landets största turistorter kommer att drabbas hårt t.ex Pattaya, Phuket, Hua Hin, Cha Am, Krabi, Koh Samui o.s.v  om juntan går vidare med detta och det borde dom tänkt på innan dom drog igång rivningarna.

Mvh isan lover

 

Jag tycker inte nåt ställe som rivits hittills har haft samma "vikt" i någon stad, som Walking Street har för Pattaya.

Tror Pattaya skulle få en ganska saftig nedåtkurva i statistiken vad gäller nya manliga turister och trots allt är Pattaya ett ställe först och främst underhållning efter solen gått ner.

 

Vill de städa upp staden ordentligt, så får de väl göra det, men personligen tror jag inte det går utan att gå miste om ryggraden eller huvudpulsådern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Jag tycker inte nåt ställe som rivits hittills har haft samma "vikt" i någon stad, som Walking Street har för Pattaya.

Tror Pattaya skulle få en ganska saftig nedåtkurva i statistiken vad gäller nya manliga turister och trots allt är Pattaya ett ställe först och främst underhållning efter solen gått ner.

 

Vill de städa upp staden ordentligt, så får de väl göra det, men personligen tror jag inte det går utan att gå miste om ryggraden eller huvudpulsådern.

Hej

Hittills har det ju mest handlat om rivningar på mindre orter, men procentuellt sett är jag övertygad om att dessa har haft minst lika stor betydelse ekonomisk och turistmässigt som W.S för Pattaya.

Konsekvenserna av dessa rivningar är något som både juntan och dess fans borde ha kunnat räkna ut innan dom startade.

Dom boende i bergen utanför Petchabun drabbades säkert lika hårt lokalt när deras resorter revs nyligen och turismens inkomster uteblir där.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete flytta inte de kinesiska flaggbärarna med efterföljande lämmeltåg till andra delar av stan. WS skall vara kvar!!!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

W.S. borde kulturmärkas....riv ingenting där. Det är WS dom flesta hör om innan dom kommer

till Pattaya, och dit vill dom då gå.

Så låt WS vara kvar. Det är över 40 år sen jag gick på WS första gången, vilken upplevelse!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Hittills har det ju mest handlat om rivningar på mindre orter, men procentuellt sett är jag övertygad om att dessa har haft minst lika stor betydelse ekonomisk och turistmässigt som W.S för Pattaya.

Konsekvenserna av dessa rivningar är något som både juntan och dess fans borde ha kunnat räkna ut innan dom startade.

Dom boende i bergen utanför Petchabun drabbades säkert lika hårt lokalt när deras resorter revs nyligen och turismens inkomster uteblir där.

Mvh isan lover

 

IL det blir lite tjatigt när du måste skriva juntan i varje inlägg.

När det gäller WS så har det varit på tapeten i många år att byggnaderna på vattensidan

skall bort delvis pga av saknade bygglov och säkerhet på många av dom och har inget med nuvarande

regim att göra. WS är en kassako för både den legala och illegala marknaden så den blir kvar.

WS har ju "moderniserats" under många år men vi får hoppas dom inte modifierar bort den.

 

Här på Marine Bar satt man alltid förr. Här satt jag vid ringside.

 

SCAN20.JPG

 

 

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
42 minuter sedan, skrev Broskan:

 

IL det blir lite tjatigt när du måste skriva juntan i varje inlägg.

När det gäller WS så har det varit på tapeten i många år att byggnaderna på vattensidan

skall bort delvis pga av saknade bygglov och säkerhet på många av dom och har inget med nuvarande

regim att göra. WS är en kassako för både den legala och illegala marknaden så den blir kvar.

WS har ju "moderniserats" under många år men vi får hoppas dom inte modifierar bort den.

 

Här på Marine Bar satt man alltid förr. Här satt jag vid ringside.

 

SCAN20.JPG

 

 

//Broskan

Hej

Det är faktiskt juntans beslut om att riva och rensa upp olagliga byggnader, rörelser och resorter runt om i landet som ligger bakom att många ställen redan har drabbats av rivningar och det är ju

inte konstigt att även Pattaya berörs.

 

Jag förstår att många vill ha kvar just sitt favoritställe och påpekar dess kulturella värde, betydelse för turismen o.s.v, problemet är bara att alla andra ställen som redan har rivits hade lika stor betydelse för dom boende på dessa platser, men då var enligt många medlemmar helt ok och självklart att lagar och regler skulle följas till punkt och pricka utan undantag oavsett hur hårt enskilda näringsidkare och orter drabbades.

 

Själv har jag varit emot både avlägsnandet solstolar, parasoll och försäljare på stränderna, lika tveksam var jag till dom rivningar av restauranger, affärer och barer juntan började genomföra oavsett hur länge dessa ställen hade funnits, hur många anställda som drabbades, hur turismen påverkades och hur detta påverkade dom orter som drabbades.

 

Man borde ha löst detta på ett annat sätt, nu har ju juntan skitit i det blå skåpet och satt sig i en svår situation som blir fel hur dom än gör, river dom W.S får dom kritik av ägare och kunder, låter dom W.S stå kvar får dom kritik eftersom dom då bryter mot lagen och agerar precis som dom politiker dom avsatte.

Mvh isan lover

 

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är faktiskt juntans beslut om att riva och rensa upp olagliga byggnader, rörelser och resorter runt om i landet som ligger bakom att många ställen redan har drabbats av rivningar och det är ju inte konstigt att även Pattsya berörs.

 

Jag förstår att många vill ha kvar just sitt favoritställe och påpekar dess kulturella värde, betydelse för turismen o.s.v, problemet är bara att alla andra ställen som redan har rivits hade lika stor betydelse för dom boende på dessa platser, men då var enligt många medlemmar helt ok och självklart att lagar och regler skulle följas till punkt och pricka utan undantag oavsett hur hårt enskilda näringsidkare och orter drabbades.

 

Själv har jag varit emot både avlägsnandet solstolar, parasoll och försäljare på stränderna, lika tveksam var jag till dom rivningar av restauranger, affärer och barer juntan började genomföra oavsett hur länge dessa ställen hade funnits, hur många anställda som drabbades, hur turismen påverkades och hur detta påverkade dom orter som drabbades.

 

Man borde ha löst detta på ett annat sätt, nu har ju juntan skitit i det blå skåpet och satt sig i en svår situation som blir fel hur dom än gör, river dom W.S får dom kritik av ägare och kunder, låter dom W.S stå kvar får dom kritik eftersom dom då bryter mot lagen och agerar precis som dom politiker dom avsatte.

Mvh isan lover

 

 

 

Så juntan har varit vid makten i 20år? ;)

20-year talk of demolishing Walking Street revived,
with usual objections

Silapakorn study leader Nattawut Preeyawanit said that as early as 1988,

101 structures were deemed to be encroaching on public land and have been targeted for years for demolition.

But the impact on tourism that demolishing so many of the bars and restaurants would have repeatedly has scuttled any action.

 

Källa:

http://www.pattayamail.com/news/20-year-talk-demolishing-walking-street-revived-usual-objections-151778

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är som Broskan skriver, WS kommer att bli kvar, man har pratat om dessa byggnader i 30 år,

liksom om mc-uthyrarna med mera, men inget händer. Inte så länge alla tjänar pengar på det.

Marine bar, ja. Jag var bekant med ormtjusaren som jobbade där i slutet av 80-talet,

och han kom ibland med en liten flaska till mig, innehållande kobrablod mixat med lao kao.

Drick, sa han, det är bra för din kropp. Det smakade fan, men jag drack, ville inte göra honom ledsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev Broskan:

 

Så juntan har varit vid makten i 20år? ;)

20-year talk of demolishing Walking Street revived,
with usual objections

Silapakorn study leader Nattawut Preeyawanit said that as early as 1988,

101 structures were deemed to be encroaching on public land and have been targeted for years for demolition.

But the impact on tourism that demolishing so many of the bars and restaurants would have repeatedly has scuttled any action.

 

Källa:

http://www.pattayamail.com/news/20-year-talk-demolishing-walking-street-revived-usual-objections-151778

 

//Broskan

Hej

Att man har pratat om att ta tag i olagliga byggnade och rörelser i många år är naturligtvis riktigt, men landets civila regeringar och juntor hsr bevisligen oftast nöjt sig just med att diskutera saken, sen har så mycket mer inte hänt under alla dessa år.

 

Nu verkar ju läget vara lite annorlunda den här gången med denna junta som bevisligen har tagit beslut om och redan rivit ett flertal olagligt uppförda byggnader, restauranger, barer o.s.v på turistorter, detta trots protester på samtliga platser om följderna av detta.

 

Ska med spänning följa hur juntan väljer att agera i fallet med Pattaya, byggnaderna är ju med största sannolikhet olagligt uppförda, den verksamhet som bedrivs är ju till största delen förbjuden enligt Thailändsk lag tänker då på prostitution och strip tease o.s.v, platsen och verksamheten kontrolleras dessutom till stor del av maffian, mängder av brott begås i området, droghandel förekommer o.s.v, väljer juntan att se mellan fingrarna på allt detta är ju deras prat om att införa lag och ordning bara samma ordbajs som tidigare politiker hsr sysslat med i dessa frågor.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

OM dom river WS så finns det ju möjlighet att använda den stora ödetomten efter gamla discotket x-zite uppe vid Sai 3.

 

Där skulle man säkert kunna bygga upp ett helt nytt WS med massor av clubbar och gogo-barer och även utebarer....

 

Marken är ju visserligen ägt av Chan familjen har jag för mig, men dom kan säkert tjäna ett par miljoner B i hyra / månad.

Den stora fördelen är ju då att det redan finns infrastruktur där med 2 idag ganska glest trafikerade vägar i ett v upp mot Sai 3.

 

Eller helt enkelt ta hela Soi Arunothai som ligger lite ovanför Sai 3. Mycket gammal bebyggelse ( läs SUNKIGT ) där uppe som man säkert kan köpa billigt....

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HajKaj:

OM dom river WS så finns det ju möjlighet att använda den stora ödetomten efter gamla discotket x-zite uppe vid Sai 3.

 

Där skulle man säkert kunna bygga upp ett helt nytt WS med massor av clubbar och gogo-barer och även utebarer....

 

Marken är ju visserligen ägt av Chan familjen har jag för mig, men dom kan säkert tjäna ett par miljoner B i hyra / månad.

Den stora fördelen är ju då att det redan finns infrastruktur där med 2 idag ganska glest trafikerade vägar i ett v upp mot Sai 3.

 

Eller helt enkelt ta hela Soi Arunothai som ligger lite ovanför Sai 3. Mycket gammal bebyggelse ( läs SUNKIGT ) där uppe som man säkert kan köpa billigt....

 

Vad är det för fel på Arunothai? Kanske inte tilltalar 2-veckors turister men någonstans ska väl långliggare och framförallt den inhemska thaibefolkningen kunna få bo och vistas också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora ödetomten efter discot xzyte, skall enligt rykten bebyggas med ett shoppingcenter.

Det är rykten, vet ej om det stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trovärdigheten för Juntan kommer totalt att upphöra om de inte rensar upp WS. Om det sedan på sikt är bra eller dåligt för Pattaya kommer varken du eller jag att få reda på.

För övrigt tror jag att thailändska regeringen helst vill slippa snyltarna och i stället försöka locka hit de med tjocka plånböcker.

Juntan eller staten får nog inte in så många baht från just WS - men vad vet jag:pudency:

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev evert 1:

Trovärdigheten för Juntan kommer totalt att upphöra om de inte rensar upp WS. Om det sedan på sikt är bra eller dåligt för Pattaya kommer varken du eller jag att få reda på.

För övrigt tror jag att thailändska regeringen helst vill slippa snyltarna och i stället försöka locka hit de med tjocka plånböcker.

Juntan eller staten får nog inte in så många baht från just WS - men vad vet jag:pudency:

 

När var du på WS sist och vart gick du då? Själv ser jag väldigt mycket tjocka plånböcker bli väldigt tunna när jag är där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...