Jump to content
IGNORERAD

Turister skadade i olycka vid linbana i Chiang Mai


MPR Nyheter

Recommended Posts

Tre israeliska turister – inklusive en sjuårig pojke – skadades efter att ha kolliderat och fallit från en linbana i Chiang Mai under fredagen.
Myndigheter beordrade under lördagen att attraktionen tillhörande Flight of the Gibbon Co i byn Mae Kampong ska stängas temporärt efter olyckan. De tre personerna gled längsmed linbanan när de körde in i varandra bakifrån, vilket fick dem att falla till marken. De fördes till Chiang Mai Ram hospital, där de båda vuxna fortfarande vårdas. Den sjuårige pojken behandlades för axelskador och skrevs sedan ut.
Polisen inspekterade attraktionen under lördagen och beslutade efter det att den skulle stängas. Flight of the Gibbon grundades 2007 och säger sig ha "de längsta, högsta och snabbaste linbanorna i världen". De har attraktioner i Chiang Mai, Chonburi, Koh Phangan och i Kambodjas Siem Reap. En kinesisk kvinna omkom i oktober förra året när hon besökte en liknande attraktion i Chiang Mai och föll till marken.

 

c1_1161949_620x413.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade linbanan funnits i sverige så skulle jag gärna prova på,men i Thailand nej.

Säkerhetstänket är inte fulländat ännu tror jag.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev B747:

Hade linbanan funnits i sverige så skulle jag gärna prova på,men i Thailand nej.

Säkerhetstänket är inte fulländat ännu tror jag.

Hej

Jag och min flickvän provade på detta 2010 och det var en trevlig upplevelse. 

Jag var först skeptisk men efteråt var jag imponerad av den nogranna säkerhet som 

skötes av personalen. Men som sagt det kan hända olyckor vid denna typ av attraktioner

ett säkerhetarbete blir ALDRIG fulländad , så även i Sverige. För det händer aldrig dylika olyckor i Sverige ???

Om ni kommer dit upp , jag kan rekommendera denna attraktion , för oss var det både roligt och spännande .

Persistant

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...