Jump to content
IGNORERAD

"Selfies" förbjuds vid thailändska klippor


MPR Nyheter

Recommended Posts

Turister som besöker thailändska nationalparker förbjuds nu att ta "selfies" vid farliga platser på bland annat klippor.
Förbudet kommer i samband med att stora antal utländska och inhemska turister flockas till bergstoppar för att uppleva låga temperaturer och få chansen att knäppa bilder vid de spektakulära men farliga platserna.
Surasak Kanchanarat – naturresurs- och miljöminister – sade att man instruerat myndigheter i alla nationalparker om att förbjuda selfies på farliga platser vid havet och på berg. Skyltar som förbjuder aktiviteten ska ha satts upp vid de farliga platserna, och myndigheter ska dessutom ha byggt fler helikopterplattor och arrangerat mobila sjukvårdsenheter för att vara bättre förberedda på nödfall.

 

selfie.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand, the land of security! :rotfl: Sedan dör det 6000 i trafiken, men vadå!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev audirs2:

Thailand, the land of security! :rotfl: Sedan dör det 6000 i trafiken, men vadå!

6000 var väl lite lågt? Sen räknas inte dom som dör lite senare på sjukhus heller om jag inte missminner mig

Dubbla antalet och det är fortfarande inte sanningen.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_motor_vehicle_deaths_in_Thailand_by_year

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte behövde jag gå och ställa mej vid klippkanten för att ta någon bild (selfie) när jag var och på besök vid detta ställe.

 

Är det inte dags att förbjuda alkohol och rökning?

Det är minst lika farligt för vissa personer, som att ta en bild.

20150730_121750.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev audirs2:

Thailand, the land of security! :rotfl: Sedan dör det 6000 i trafiken, men vadå!

Hej

27 000 dör i trafiken varje år. 200 000 skadas varav ca 10 % inte blir återställda

Trafikindex 39 , Sverige har index 3

Sedan finns det ju många som inte riskerar sina liv vid utflykten och eller vid färden dit.

Men det är inte för dessa duktiga som lagar behövs

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...