Jump to content
IGNORERAD

Köra bil till Thailand


broder tuk tuk

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    10

  • Soengsang

    8

  • Mankan

    4

  • Knasen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja det blir väl lite fel håll?

 

Thailand ligger österut.

 

BTT

Nu är ju inte jag någon orienterare men när jag tittar på jordgloben så ligger Malmö längre österut än Helsingborg.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev rolba:

Nu är ju inte jag någon orienterare men när jag tittar på jordgloben så ligger Malmö längre österut än Helsingborg.

 

Jaja, vissa av BTT:s "vänner" visste ju inte var Thailand låg efter att ha rest dit......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Någon som vet vilken resväg som är den bästa om man vill köra från Helsingborg till Bangkok?

 

BTT

Använd Google, det är du väl bra på. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

För att kunna svara vettigt på frågan, vore det bra och veta anledningen till varför den ställs?

(min mamma sa altid att man ska mata trollen)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎15 at 06:19, skrev broder tuk tuk:

 

Visst han navigerar och jag sköter bilens tekniska underhåll:))

 

Då hade vi väl kommit ungefär till Warsawa i bästa fall.

 

BTT

 

 

Nu var du väl allt bra optimistisk, eller hur?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎15 at 07:57, skrev broder tuk tuk:

 

Norwegian har billiga enkelbiljetter för ca 2300 kronor så jag satsar nog på det nästa gång.

 

Mat kan man ju alltid ta med sig hemifrån.

 

BTT

 

 

Ibland måste man bara ge dig karma!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

De seriösa inläggen haglar in :ironi:..........

 

Hade inte P3 fått in "ignorera tråd" igen, så hade man antagligen fått en hjärninfarkt av en del dumskalletrådar som startas (detta är en av dem).......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev burrabus:

Det är väl inget dumt med att köra bil till Thailand.om man inte har råd med flygbiljett ?

 

Men de som har kört bil, mc eller cyklat har knappast behövt fråga om vägen på mpr :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Rutten jag skulle valt idag för att bila till Thailand skulle vara Ryssland, Mongoliet, Kina, Laos och sedan Thailand. Men det hade ju kostat skjortan i bara bränsle och tillstånd att åka den vägen så billigare än Norrbaggarnas 2300 blir det definitivt inte.

 

Så är den gode brodern ute efter att spara pengar på resan kan han lägga ner de planerna direkt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Broder Tuk Tuk.

Här är en modell som kanske passar din ekonomi.

Bara att trampa på.

Thailand ligger runt hörnet.

Baghera-Pedal-Car-Classic-Pink.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Buss kanske är bättre för då kan en del gäster följa med från början

http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/in-english/

 

Finns även de som kört en Tuk Tuk från Thailand till Danmark

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Don't even think about it Btt.

Ta bilen bara till Kastrup och boka en business eller first class med Qatar Emirates eller Thai och du kommer ändå tjäna många många tiotusentals kronor jämfört med bil  .

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kenneth073:

Don't even think about it Btt.

Ta bilen bara till Kastrup och boka en business eller first class med Qatar Emirates eller Thai och du kommer ändå tjäna många många tiotusentals kronor jämfört med bil  .

 

Han driver bara med er, tro inte på er idol ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kenneth073:

Don't even think about it Btt.

Ta bilen bara till Kastrup och boka en business eller first class med Qatar Emirates eller Thai och du kommer ändå tjäna många många tiotusentals kronor jämfört med bil  .

 

Men damerna utanför 7-11 tror ju att man är hi-so om man har en rostig svenskreggad Volvo 240 parkerad längs vägkanten...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En hake med bilkörandet är väl att man måste vara myndigförklarad för att ha körkort, gissar att det faller där för TS.
Men någon i hans svans kanske ställer upp som chaufför, så får TS vara arrangör, det är han ju bra på.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

En hake med bilkörandet är väl att man måste vara myndigförklarad för att ha körkort, gissar att det faller där för TS.
Men någon i hans svans kanske ställer upp som chaufför, så får TS vara arrangör, det är han ju bra på.

Du kanske kan ordna en fest på båten och köra från Sverige till Thailand?

??

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske kan ordna en fest på båten och köra från Sverige till Thailand?

[emoji28][emoji38]


Jo vore väl lika mycket substans i det som hans otaliga annonserade träffar i Thailand :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Pontus:

Gillar din egen kommentar BTT i tidigare tråd om att bila ner ;)

 

 

 

Redan för 7 år sen var han utdömd som mytoman av forumägaren och inte har han väl efter det direkt gjort något som skulle ge honom bättre anseende idag. Dock så dök han ju upp i Göteborg så jag vet inte om Herr Chang har infriat sitt löfte om att sitta en hel dag utanför 7/11, annars har ju tillfälle till det nu :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Redan för 7 år sen var han utdömd som mytoman av forumägaren och inte har han väl efter det direkt gjort något som skulle ge honom bättre anseende idag. Dock så dök han ju upp i Göteborg så jag vet inte om Herr Chang har infriat sitt löfte om att sitta en hel dag utanför 7/11, annars har ju tillfälle till det nu :crazy: 

 

Det vore något att se fram emot.

 

Han har ju Bibben som vittne nu:)))

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Broder kanske kan samåka med Boa på en av hans moppar

ladda ned.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och frugan funderar på att ta bilen andra vägen. Thailand-Sverige. Bara en tanke än så länge. Kora bil till Sverige. Hem åker vi flyg och bilen får åka båt. Vi får se vad som händer.

Men vi är jävligt sugna på att prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...