Jump to content
IGNORERAD

Vigselring

Perry

Recommended Posts

Köp en snygg ring ,den är värd priset. Om du måste fråga på ett internetforum efter billig ring är frågan,

är du värd din tillkommande ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Man betalar ju i princip bara guldpriset oavsett utformning av ringen.

Ska det vara stenar och krafs inblandat så kanske man bör vara lite påläst.

Dela på andra sajter

Köpte en liten ring till tjejen häromdagen.

IMG_4341.JPG

Thaiguld e ju förbannat snyggt tycker jag. Dom små askarna e ju oxå söta ; )

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

Köp vitguld om damen inte är 40+

Jag köpte en av fruns på Prima Gold (den med enkeldiamant) den andra i Oslo, om den var prisvärd är svårt att säga eftersom det är svårt att värdera diamanten, jag gav 48 000B för den och det är nog lite över min budget men jag tänkte va fan man gifter sig bara en gång....

diamt1.png

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Khemmarat:

Köp en snygg ring ,den är värd priset. Om du måste fråga på ett internetforum efter billig ring är frågan,

Nu frågar han inte efter en billig ring utan en prisvärd ring.

Innebär det att alla som diskuterar prisvärda flygbiljetter till Thailand inte heller är värda att få flyga till Thailand? Eller att alla som frågar om prisvärda boenden i Thailand inte är värda ett boende?

/Krille

Dela på andra sajter

Som svar till TS kan jag säga att det är omöjligt att missa alla guldbutiker i Thailand. Fördelen är också att priserna skiljer sig ganska lite mellan butikerna och risken betala "överpris" är ganska liten. Köper man en dyr ring i någon annan ädelmetall än "thaiguld" bör man nog vara rätt insatt för att inte riskera att betala överpris.

Lycka till! 

/Krille

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Krille:

Som svar till TS kan jag säga att det är omöjligt att missa alla guldbutiker i Thailand. Fördelen är också att priserna skiljer sig ganska lite mellan butikerna och risken betala "överpris" är ganska liten. Köper man en dyr ring i någon annan ädelmetall än "thaiguld" bör man nog vara rätt insatt för att inte riskera att betala överpris.

Lycka till! 

/Krille

Är det även liknade priser om man tex jämför mellan Bangkok/Pattaya och någon liten stad i Isaan?

Eller det är dyrare i B/P som det är med allt annat?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev uptoyou:

Är det även liknade priser om man tex jämför mellan Bangkok/Pattaya och någon liten stad i Isaan?

Eller det är dyrare i B/P som det är med allt annat?

I och med att handeln med guld är så stor och "alla" thai verkar ha koll på guldpriserna tror jag inte priserna skiljer så mycket mellan olika orter. 

/Krille

Dela på andra sajter

Ingen skillnad vart du går i landet.

Alla följer priset och uppdaterar dagligen.

http://www.goldpricethai.com/

Ibland kan man se i shoppingcenter hur de "konkurrerar" med att var 50 baht billigare än grannbutiken.

När vi köpt specialgrejer har de ibland velat ha en lite avgift för arbetet t.ex. när de skulle göra en guldram runt en Buddha.

Guldpriset för själva guldet sedan ville de ha 800 baht för arbetet.

Dela på andra sajter

De ä bar å köp! Guldet kostar lika överallt. Men i Sverige skall det betalas en massa för "design" . Löjligt, när ringarna sett likadana ut i hundra år eller mer. Dock kan diamanter eller andra stenar vara väldigt olika i kvaliteten. Då blir det en jäkla skillnad på pris. Som frugans diamantring, pröjsade 6000 kr från 12.000 kr. Vad ligger priset i? Guld? Sten? Eller, den där omstridda "designen". Fasen, ALLA produkter är väl designade av någon. Men vissa ser sig som helgonförklarade designers, suck. Det är någe fel med oss. Dubbelt upp ett år och sedan halverat? idi*thandel det är vad det är. Svensk guldhandel är lurendrejeri, jag litar inte på någon.

Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎07 at 18:34, skrev Perry:

Någon som har tipps på vart i Bangkok man köper prisvärd ring?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tänker du gravera in något i ringen?

Dela på andra sajter

skåneljungen
On Thursday, December 08, 2016 at 05:19, skrev Khemmarat:

Riktigt korkat inlägg

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...