Jump to content
IGNORERAD

Brottsplats Paradiset -ny artikelserie i Expressen


spooncreek

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Mattson styr va de får rapportera och skriva om om du tror at de har fria tyglar och få skriva va de vill så får du nog tänka till en gång till.

Koll upp drevet Expressen har mot Marcs Oscrsson...

 

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Mattson styr va de får rapportera och skriva om om du tror at de har fria tyglar och få skriva va de vill så får du nog tänka till en gång till.

Koll upp drevet Expressen har mot Marcs Oscrsson...

Vet inte vem Marcs Oscrsson är men om jag förstår dej rätt har du inte läst Expressen på tre år hur kan du veta om nåt drev ???

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    4

  • frogfish

    3

  • spooncreek

    3

  • Boa52

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2016-12-04 at 16:50, skrev spooncreek:

Expressenjournalisten Josefine Freje på nya uppdrag i Thailand. Denna gång ska visst brottsligheten granskas. Först ut: Hells Angels. Ska bli intressant att följa, även om första artikeln kanske kändes lite tunn..

Jag tycker det är en modig kvinna, att skriva eller uttala sig negativt om ett gäng som Hell Angels kan stå en dyrt. Att sen en del andra ser ner på henne bara för att hon är en svensk kvinna är ju inte en direkt ovanlig företeelse här på MPR.

 

År 1989 skrev journalisten Anders Westenius på tidningen Motorcykelmagasinet en kritisk artikel där han varnade för att svenska mc-gäng börjat anamma outlaw-kulturen. Efter att artikeln gått i tryck misshandlades han svårt av fyra män med basebollträn. Fyra Dirty Dräggels-medlemmar greps och anhölls men nekade och släpptes. Westenius återhämtade sig aldrig fullt ut efter misshandeln och dog sommaren 2006 vid 53 års ålder. "

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en modig kvinna, att skriva eller uttala sig negativt om ett gäng som Hell Angels kan stå en dyrt. Att sen en del andra ser ner på henne bara för att hon är en svensk kvinna är ju inte en direkt ovanlig företeelse här på MPR.

 

År 1989 skrev journalisten Anders Westenius på tidningen Motorcykelmagasinet en kritisk artikel där han varnade för att svenska mc-gäng börjat anamma outlaw-kulturen. Efter att artikeln gått i tryck misshandlades han svårt av fyra män med basebollträn. Fyra Dirty Dräggels-medlemmar greps och anhölls men nekade och släpptes. Westenius återhämtade sig aldrig fullt ut efter misshandeln och dog sommaren 2006 vid 53 års ålder. "

 

Fritz..



Amen, pastorn.


Att vara polare med HA är som att dricka kaffe med någon som just gjort inbrott i ditt hus.

Kommer aldrig förstå tjusningen med grovt kriminella som "kompisar"
Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/4/2016 at 16:38, skrev frason:

Vilket scoop, och det där får hon lön för.

 

Ungefär som när man får lön när man är på en konferens....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...

Jag tror att hon varit i källaren och rökt på lite väl mycket...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-04 at 10:50, skrev spooncreek:

Expressenjournalisten Josefine Freje på nya uppdrag i Thailand. Denna gång ska visst brottsligheten granskas. Först ut: Hells Angels. Ska bli intressant att följa, även om första artikeln kanske kändes lite tunn..

 

expressenthailand.jpg

 

http://www.expressen.se/nyheter/svenska-maffian-mitt-bland-semesterfirarna/

 

 

Hahaha🤣

 

Är det inte knarkbaronessan själv?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3KMzo/misstankt-knarktalt-hemma-hos-sr-journalist

 

Gått utför i karriären? Från copypaste-knäck på stranden, till halvtaskig knarkodling i tvättstugan.

Det är till att ha många strängar på sin lyra....🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 hour ago, frogfish said:

Hahaha🤣

 

Är det inte knarkbaronessan själv?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3KMzo/misstankt-knarktalt-hemma-hos-sr-journalist

 

Gått utför i karriären? Från copypaste-knäck på stranden, till halvtaskig knarkodling i tvättstugan.

Det är till att ha många strängar på sin lyra....🙉

555! Men  jag tar Freje i försvar, hon gjorde en del rätt bra reportage när hon var i Thailand, och i själva i sakfrågan tycker jag alla som vill både ska få odla och puffa cannabis.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev spooncreek:

555! Men  jag tar Freje i försvar, hon gjorde en del rätt bra reportage när hon var i Thailand, och i själva i sakfrågan tycker jag alla som vill både ska få odla och puffa cannabis.

Instämmer, förstår inte riktigt kritiken mot henne.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

 

image.png.4d0c83c78da59969d3933c9f90dd6af7.png

Det finns förklaringar till det mesta. Och det är klart att man kan ha förståelse för att just hon och hennes man måste odla marijuana för att må bra. Så vi får väl ha överseende.

 

Men då hoppas jag att hon själv har samma överseende när hon granskar brott framöver, och ser till varje persons anledning till att ha hamnat i jobbiga situationer. Och att hon anmärker på kollegor som letar billiga poänger i granskningar.

 

Jag får nästan hopp om mänskligheten när jag läser hennes försvar....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/19/2021 at 12:09 AM, frogfish said:

Det finns förklaringar till det mesta. Och det är klart att man kan ha förståelse för att just hon och hennes man måste odla marijuana för att må bra. Så vi får väl ha överseende.

 

Men då hoppas jag att hon själv har samma överseende när hon granskar brott framöver, och ser till varje persons anledning till att ha hamnat i jobbiga situationer. Och att hon anmärker på kollegor som letar billiga poänger i granskningar.

 

Jag får nästan hopp om mänskligheten när jag läser hennes försvar....

Det är lurigt det där. Som journalist på en kvällstidning så lever man på klick och då är givetvis "fotbollsstjärnans flickvän misstänkt" en accepterad omskrivning för en ex-flickvän till en division 2 spelare som bara varit på en inledande förfrågning. När pendeln slår tillbaka är det inte lika roligt längre.

 

Personligen tycker jag inte att en marijuanaodling för eget bruk är något brott men faktum är att det enligt svensk lag är ett brott och det är ju ändå den faktiska lagen vi måste förhålla oss till. Det finns mer eller mindre giltiga förklaringar till en väldig massa brott, typ en jävligt taskig uppväxt, men en förklaring får aldrig bli en legal ursäkt. Allt det här visste hon givetvis och nu har hon sett baksidan med att vara en offentlig person. Tycker dock hon verkar rätt bright så förhoppningsvis får hon nya chanser.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Atom:

Det är lurigt det där. Som journalist på en kvällstidning så lever man på klick och då är givetvis "fotbollsstjärnans flickvän misstänkt" en accepterad omskrivning för en ex-flickvän till en division 2 spelare som bara varit på en inledande förfrågning. När pendeln slår tillbaka är det inte lika roligt längre.

 

Personligen tycker jag inte att en marijuanaodling för eget bruk är något brott men faktum är att det enligt svensk lag är ett brott och det är ju ändå den faktiska lagen vi måste förhålla oss till. Det finns mer eller mindre giltiga förklaringar till en väldig massa brott, typ en jävligt taskig uppväxt, men en förklaring får aldrig bli en legal ursäkt. Allt det här visste hon givetvis och nu har hon sett baksidan med att vara en offentlig person. Tycker dock hon verkar rätt bright så förhoppningsvis får hon nya chanser.  

Ja, det är väl egentligen inget större fel på henne. Det är mer dessa journos dubbelmoral som blir patetisk i såna här fall. När de själva drevar tar de ingen som helst hänsyn (undrar om hon skulle höja rösten om nån södermalmskollega gav Paolo ännu en avhyvling, och hävda att "man sparkar inte på nån som ligger ner".....? Tvivlar på det.).

Lite som hennes kollega som låg med islamisten medan hon "granskade" honom. Det är ju tydligen ok när de gör det.

 

Sen är det ju ännu mer patetiskt att hon hävdar sin oskuld, och skulle vara helt ovetande om majaodlingen i källaren. Bättre om hon stod upp för åsikten att det är ok att odla maja, men det tror jag inte hon vågar.

 

Som sagt, jag skiter i om hon har knarkarkvart hemma. Men hon bör isf stå för det, men jag tror inte riktigt det är acceptabelt i hennes kretsar (att stå upp för sina "mörka" hemlisar alltså).

 

Blir intressant att se vad hennes nästa "gräv" blir. Förmodar att hon har ögonen på sig nu.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, frogfish said:

Ja, det är väl egentligen inget större fel på henne. Det är mer dessa journos dubbelmoral som blir patetisk i såna här fall. När de själva drevar tar de ingen som helst hänsyn (undrar om hon skulle höja rösten om nån södermalmskollega gav Paolo ännu en avhyvling, och hävda att "man sparkar inte på nån som ligger ner".....? Tvivlar på det.).

Lite som hennes kollega som låg med islamisten medan hon "granskade" honom. Det är ju tydligen ok när de gör det.

 

Sen är det ju ännu mer patetiskt att hon hävdar sin oskuld, och skulle vara helt ovetande om majaodlingen i källaren. Bättre om hon stod upp för åsikten att det är ok att odla maja, men det tror jag inte hon vågar.

 

Som sagt, jag skiter i om hon har knarkarkvart hemma. Men hon bör isf stå för det, men jag tror inte riktigt det är acceptabelt i hennes kretsar (att stå upp för sina "mörka" hemlisar alltså).

 

Blir intressant att se vad hennes nästa "gräv" blir. Förmodar att hon har ögonen på sig nu.

Jag är 100% med dig men egentligen tror jag inte det handlar om att journalisterna själva har mer dubbelmoral än någon annan utan att det är deras arbetsgivare och arbetsroll som pushar dem till att jaga personer de själva egentligen inte tycker gjort något större fel.

 

Som jag skrev; en kvällstidningsjournalist, framförallt om hen är frilansande, lever på klick och då är givetvis en story som Roberto guld. Journalisten kanske inte personligen tycker att det är en stor grej men hen har hyra, mat och semestrar som ska betalas så cashen måste in. Jag tror inte det finns någon som har en hyfsad lön som inte ibland gör/säger grejer de inte är helt övertygade om; om de inte är sociopater vill säga 😉. Personligen tror jag inte några av mina bekanta skulle ha jobbet kvar om en månad om de helt vägrade att stundtals gå emot sin egen övertygelse eller vrida något på sanningen. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju så att journalister i mångt och mycket jobbar som frilansare idag för att mediebolagen vill ha det så. Få andra skrå åsiktsövervakas lika intensivt som journalister och ett enda gillande eller delande av ett inlägg som inte passar in i den gällande normen gör att du snart står utan uppdrag, se bara på Birro, Janosch och Lamotte.

 

De är definitivt inte ensamma om att ha diamentralt olika åsikter jämfört med vad som är normen i media sverige idag men de andra har förnuftet att inte ventilera det offentligt. Man kan ju ha en familj att försörja till exempel och väljer då att istället för att torgföra sina synpunkter och åsikter offentligt vid fika bordet eller i de sociala medier som mediehusen gärna vill att man ska vara aktiv i så kniper de käft. 

 

Sen låter det i mina öron väldigt naivt att inte känna till stashet i källaren om det som enligt poliserna som kom på besök luktade jamaica i hela huset...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
12 timmar sedan, skrev Atom:

Jag är 100% med dig men egentligen tror jag inte det handlar om att journalisterna själva har mer dubbelmoral än någon annan utan att det är deras arbetsgivare och arbetsroll som pushar dem till att jaga personer de själva egentligen inte tycker gjort något större fel.

 

Som jag skrev; en kvällstidningsjournalist, framförallt om hen är frilansande, lever på klick och då är givetvis en story som Roberto guld. Journalisten kanske inte personligen tycker att det är en stor grej men hen har hyra, mat och semestrar som ska betalas så cashen måste in. Jag tror inte det finns någon som har en hyfsad lön som inte ibland gör/säger grejer de inte är helt övertygade om; om de inte är sociopater vill säga 😉. Personligen tror jag inte några av mina bekanta skulle ha jobbet kvar om en månad om de helt vägrade att stundtals gå emot sin egen övertygelse eller vrida något på sanningen. 

Så du menar att det är ok att journalister prostituerar sig, och skriver vad högstbjudande begär?

Tidigare har den svenska modellen skyddat nyhetsjournalisters integritet och att de söker och skriver  fakta objektivt, vilket stärker demokratin i samhället.

Jag tror att ett samhälle blir bättre om pengars makt begränsas genom att journalister och politiker inte kan köpas.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, ArneMorales said:

Så du menar att det är ok att journalister prostituerar sig, och skriver vad högstbjudande begär?

Tidigare har den svenska modellen skyddat nyhetsjournalisters integritet och att de söker och skriver  fakta objektivt, vilket stärker demokratin i samhället.

Jag tror att ett samhälle blir bättre om pengars makt begränsas genom att journalister och politiker inte kan köpas.

 

 

 

Intressant att det inlägget kommer från dig, som tidigare länkat till siter helt utan anställda journalister och sponsrade av tryckfrihetens och demokratins högborg Ryssland.

 

Visst skulle jag önska att journalister (precis som politiker, statsanställda och egentligen alla människor) drevs av en högre moral om ett bättre samhälle men samtidigt är jag realist. Som anställd journalist, eller frilansare, så har man en arbetsgivare som betalar ens lön/ersättning. Levererar man inte det arbetsgivaren tror säljer och/eller passar in i deras opinionsbildning så har man snart inget jobb.

 

Man kan givetvis kräva att en journalist ska följa lagen och önska att de ska ha viss moral men ska man ställa krav på moralen så är det nog arbetsgivaren man ska ställa kraven på. Många vill idag helt avskaffa presstöd och då blir det ännu färre ”riktiga” journalister och ännu mer googlande och skrivbordsskrigare som säljer sig för några kronor och 5 minuters berömmelse.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
56 minuter sedan, skrev Atom:

Intressant att det inlägget kommer från dig, som tidigare länkat till siter helt utan anställda journalister och sponsrade av tryckfrihetens och demokratins högborg Ryssland.

 

 

Vilka  ryssland sponsrade siter har jag länkat till? 🤔

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, ArneMorales said:

Vilka  ryssland sponsrade siter har jag länkat till? 🤔

Nya Tider, Fria Tider, Moderna Tider och allt vad de heter är alla sponsrade av Putin. Exakt vilka av dessa du länkat till kommer jag inte ihåg men jag vet att jag påpekat det tidigare.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...