Jump to content
IGNORERAD

Single Entry Tourist Visa


frogfish

Recommended Posts

Jag har en fråga angående ett fält i ansökan för till Single entry Tourist visa Thailand.

Det finns ett fält enligt nedanstående bild:

Visa.PNG

 

Vad brukar ni skriva där? Kan den lämnas tom?

Jag kan självklart fylla i ett namn, men hur gör de som åker runt och turistar som inte har nån kontakt i Thailand?

 

Det kanske är självklart, men svar hur ni andra gjort vore grejt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämna tom. Ska bara fyllas i om du har en sådan, vilket jag antar att du inte behövet

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag har en fråga angående ett fält i ansökan för till Single entry Tourist visa Thailand.

Det finns ett fält enligt nedanstående bild:

Visa.PNG

 

Vad brukar ni skriva där? Kan den lämnas tom?

Jag kan självklart fylla i ett namn, men hur gör de som åker runt och turistar som inte har nån kontakt i Thailand?

 

Det kanske är självklart, men svar hur ni andra gjort vore grejt.

Du kan lämna den tom om du betalar för din resa själv

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev matz:

Du kan lämna den tom om du betalar för din resa själv

 

/matz

Tack för bra svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har sett nånstans att turistvisum till Thailand numera är gratis under en period, men kan inte hitta var. Har även kollat på thailändska ambassadens hemsida och inte hittat nåt.

 

Är det nån som har tillförlitlig info om detta? Sant eller myt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
13 timmar sedan, skrev frogfish:

Har sett nånstans att turistvisum till Thailand numera är gratis under en period, men kan inte hitta var. Har även kollat på thailändska ambassadens hemsida och inte hittat nåt.

 

Är det nån som har tillförlitlig info om detta? Sant eller myt?

 

Eftersom jag snart åker till Vietnam och kommer att ansöka om ett Single Entry Tourist Visa på thailändska konsulatet i Saigon så kollade jag vad det står på deras hemsida.

 

Yes, gratis för single entry och halva priset för de som måste ha ett Visa On Arrival.

 

Applicants applying for Tourist Visa (single entry) to Thailand during I Decernber 2016 to 28 February 2017 will be exempted from the fee of 40 USD. In addition, Thailand will decrease its Visa On Arrival fee from 2,000 THB to 1,000 THB from l December 2016 to 28 February 2017. Tourists from Andorra, Bulgaria, Bhutan, China, Cyprus, Ethiopia, India, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Maldives, Malta, Mauritius, Romania, San Marino, Saudi Arabia, Taiwan, Ukraine and Uzbekistan are entitled to apply for VoA with the aforementioned fee at designated immigration checkpoints, which will allow tourist to stay in the countrl up to 15 days.

 

Länk     http://www.thaiembassy.org/hochiminh/contents/files/news-20161209-101659-816356.pdf

             http://www.thaiembassy.org/hochiminh/en/home

 

Jag kan återkomma om några veckor för då vet jag med 100 % säkerhet om det var gratis eller inte.

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian

Helt gratis är det, var i göteborg 2dec o sökte visum lämnade fram pengar o papper men fick tillbaka pengarna. Men lång väntetid 29dec kan jag hämta visumet
Christian

Skickat från min SM-T555 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

såg detta på FB........ Maria Fredriksson Du blandar ihop Visa on Arrival med visa.
VoA finns inte för nordbor.
Visa kan du endast söka på ambassad/konsulat.
Single Entry Tourist visa är gratis fram till 28/2-17

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev kungchristian:

Helt gratis är det, var i göteborg 2dec o sökte visum lämnade fram pengar o papper men fick tillbaka pengarna. Men lång väntetid 29dec kan jag hämta visumet
Christian

Skickat från min SM-T555 via Tapatalk
 

Har idag pratat med Visa Service Göteborg som bekräftat att Turistvisa är gratis t.o.m 28/2 2017 :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste för ett tag sedan att man fick 60 dagar turistvisa när man kom till Thailand.

Får man 30 dar vid ankomst och måste sedan gå till imigration för att få 30 dagar till  ?

Tar dom betalt för dom extra dagarna?

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev born41:

Läste för ett tag sedan att man fick 60 dagar turistvisa när man kom till Thailand.

Får man 30 dar vid ankomst och måste sedan gå till imigration för att få 30 dagar till  ?

Tar dom betalt för dom extra dagarna?

 

Born41

1900b för  förlängning 30 dagar. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktas om att de på vissa immigration kräver något mer, dessutom är det inte med 100 % säkert du blir beviljad förlängt uppehållstillstånd.

Å andra sidan far det runt en massa skitsnack lite varstans.

Men du kan INTE fixa förlängningen på Suvan direkt vid ankomsten - egen erfarenhet :D

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev born41:

Läste för ett tag sedan att man fick 60 dagar turistvisa när man kom till Thailand.

Får man 30 dar vid ankomst och måste sedan gå till imigration för att få 30 dagar till  ?

Tar dom betalt för dom extra dagarna?

 

Born41

 

Nja, man får tillstånd att vara 30 dagar i Thailand utan visum som svensk vid ank Thailand, det kan man sen förlänga med 30 dagar till utan visum på immigration för 1900 bht.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

varför kommer det ibland upp en kolorerad ruta med texten" Ditt inlägg måste godkännas av moderator" ?

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev born41:

varför kommer det ibland upp en kolorerad ruta med texten" Ditt inlägg måste godkännas av moderator" ?

 

Born41

Så det inte ska spammas över av troll även här i Pass, Visum-forumet.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Naam jai:

såg detta på FB........ Maria Fredriksson Du blandar ihop Visa on Arrival med visa.
VoA finns inte för nordbor.
Visa kan du endast söka på ambassad/konsulat.
Single Entry Tourist visa är gratis fram till 28/2-17

 

Är det gratis att söka till 28/2-17 eller måste man resa in före det datumet?

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Är det gratis att söka till 28/2-17 eller måste man resa in före det datumet?

Gratis att söka fram till 28feb -17, sen får man 60 dagar på sig att resa in från det datum visumet beviljats .

 

Står vilket sista datum för inresa är på visumet. ”ENTER BEFORE" 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Luke the Drifter
On 2016-12-11 at 20:44, skrev frogfish:

Har sett nånstans att turistvisum till Thailand numera är gratis under en period, men kan inte hitta var. Har även kollat på thailändska ambassadens hemsida och inte hittat nåt.

 

Är det nån som har tillförlitlig info om detta? Sant eller myt?

 

On 2016-12-12 at 09:51, skrev Luke the Drifter:

 

Eftersom jag snart åker till Vietnam och kommer att ansöka om ett Single Entry Tourist Visa på thailändska konsulatet i Saigon så kollade jag vad det står på deras hemsida.

 

Yes, gratis för single entry och halva priset för de som måste ha ett Visa On Arrival.

 

Applicants applying for Tourist Visa (single entry) to Thailand during I Decernber 2016 to 28 February 2017 will be exempted from the fee of 40 USD. In addition, Thailand will decrease its Visa On Arrival fee from 2,000 THB to 1,000 THB from l December 2016 to 28 February 2017. Tourists from Andorra, Bulgaria, Bhutan, China, Cyprus, Ethiopia, India, Kazakhstan, Latvia, Lithuania, Maldives, Malta, Mauritius, Romania, San Marino, Saudi Arabia, Taiwan, Ukraine and Uzbekistan are entitled to apply for VoA with the aforementioned fee at designated immigration checkpoints, which will allow tourist to stay in the countrl up to 15 days.

 

Länk     http://www.thaiembassy.org/hochiminh/contents/files/news-20161209-101659-816356.pdf

             http://www.thaiembassy.org/hochiminh/en/home

 

Jag kan återkomma om några veckor för då vet jag med 100 % säkerhet om det var gratis eller inte.

 

// Luke the Drifter

 

 

Frågan var om det är gratis med turistvisum och nu kommer mitt svar som jag mer eller mindre lovade att jag skulle komma med.

 

Den tredje januari klev jag in på det thailändska konsulatet i Saigon för att ansöka om turistvisum single entry. Det var bara en kort kö på sju personer framför mig så jag räknade med att detta kommer att gå snabbt och smärtfritt.

Dock tog det lite tid då det var en gentleman framför mig i kön som ansökte om multiple entry turistvisum ( vilket inte går för andra än vietnameser, något som framgår klart och tydligt då man läser på konsulatets hemsida ).

Gentlemannen ifråga kom från ett engelsktspråkigt land och då tjejen bakom disken förklarade att han inte kunde få multiple entry så glömde han helt av att man bör agera som en gentleman vid vissa tillfällen.

 

Han gormade och gapade och det hjälpte ju inte mycket, den enda verkan det beteendet hade var att han gjorde tjejen bakom disken ganska trött på typer som honom.

Oj, hoppas inte detta spiller över på mig var min tanke.

 

När det blev min tur så gjorde jag mitt bästa för att vara artig och korrekt och önskade tjejen gott nytt år på thailändska osv.

Jag hade alla papper och kopior i ordning och hon tog emot dem med ett leende.     :)

 

Hon skrev ut ett kvitto och sa att jag kunde återkomma mellan 13:30 och 15:00 dagen efter.  

 

Besöket tog inte mer än 20 minuter och det tackar vi för !

 

Kostnad ?

 

0 dollar !

 

DSCF6173 - kopia.JPG

 

Dagen efter så hängde jag på låset klockan 13:30 och innan jag hann säga halv sju så hade jag mitt pass i handen och iklistrat på en sida hade jag mitt visum.

 

Kostnaden angavs även här, noll dollar !

 

DSCF6233 - kopia.JPG

 

Då kunde jag bekräfta att man får gratis single entry turistvisum, i alla fall här i Saigon  :great:

 

// Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

 

 

 

Frågan var om det är gratis med turistvisum och nu kommer mitt svar som jag mer eller mindre lovade att jag skulle komma med.

 

Den tredje januari klev jag in på det thailändska konsulatet i Saigon för att ansöka om turistvisum single entry. Det var bara en kort kö på sju personer framför mig så jag räknade med att detta kommer att gå snabbt och smärtfritt.

Dock tog det lite tid då det var en gentleman framför mig i kön som ansökte om multiple entry turistvisum ( vilket inte går för andra än vietnameser, något som framgår klart och tydligt då man läser på konsulatets hemsida ).

Gentlemannen ifråga kom från ett engelsktspråkigt land och då tjejen bakom disken förklarade att han inte kunde få multiple entry så glömde han helt av att man bör agera som en gentleman vid vissa tillfällen.

 

Han gormade och gapade och det hjälpte ju inte mycket, den enda verkan det beteendet hade var att han gjorde tjejen bakom disken ganska trött på typer som honom.

Oj, hoppas inte detta spiller över på mig var min tanke.

 

När det blev min tur så gjorde jag mitt bästa för att vara artig och korrekt och önskade tjejen gott nytt år på thailändska osv.

Jag hade alla papper och kopior i ordning och hon tog emot dem med ett leende.     :)

 

Hon skrev ut ett kvitto och sa att jag kunde återkomma mellan 13:30 och 15:00 dagen efter.  

 

Besöket tog inte mer än 20 minuter och det tackar vi för !

 

Kostnad ?

 

0 dollar !

 

DSCF6173 - kopia.JPG

 

Dagen efter så hängde jag på låset klockan 13:30 och innan jag hann säga halv sju så hade jag mitt pass i handen och iklistrat på en sida hade jag mitt visum.

 

Kostnaden angavs även här, noll dollar !

 

DSCF6233 - kopia.JPG

 

Då kunde jag bekräfta att man får gratis single entry turistvisum, i alla fall här i Saigon  :great:

 

// Luke the Drifter

Kanon, LTD!

 

Jag kan även bekräfta att det funkade så i Stockholm i december, ett mycket trevligt initiativ. Dock helt utan rekvisitan med den arga mannen:look_down:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...