Jump to content
IGNORERAD

Kungen är död länge leve den nya kungen.


janne_h

Recommended Posts

On 5/13/2021 at 2:18 PM, Enis said:

@Atom hört något om den onämnbara 

 

/Enis

Min fru låter mig gå ut på lokal när jag känner för det, bärsa när jag vill och hjälpa till i hemmet när jag känner för det; helt enkelt väldigt kravlöst. Hon har bara en regel för mig; skriv aldrig något om thailändska kungahuset på något forum. Det kliar ganska ofta i fingrarna men jag försöker följa denna, min enda regel.

 

Det finns ett helt neutralt sätt att snabbt kolla om ett rykte angående kungahuset har någon substans och jag har med framgång använt det i säkert 20 år. Så fort ett rykte tar fart så kollar man hur SET-index och THB-kursen rört sig de senaste dagarna. Rör de sig ungefär som andra länder i Asean så är det inget att bry sig om men blir det plötsligt ett stort hack så kan det finnas substans. Igår vid lunch blev det ett mindre sådant hack men efter någon timme var allt som vanligt igen vilket jag tolkar som att inget alltför ovanligt har hänt.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    9

  • Boa52

    7

  • Koh Changer

    7

  • Tallviking

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Koh Changer
3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Jag får min info från anställda på sjukhuset och det är inget jag kan "länka" till av förklarliga skäl.

 

Verkar som alla bara vill ifrågasätta så jag väljer nog istället att hålla inne med mycket av det jag hör så får någon annan bidra.....

Det var inget ifrågasättande. Sökte info om detta men hittade inget förutom engelsmannen twitter, därav frågan. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har han ju inte levt världens mest hälsosamma liv under åren men ytterligare komplikationer på hälsofronten skulle bara addera till den enorma kris Thailand är under. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går rykten på nätet att Kungen har dött? Finns det nån sanning i detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
10 minuter sedan, skrev Amigo:

Det går rykten på nätet att Kungen har dött? Finns det nån sanning i detta?

Något mer konkret? För i övrigt har jag kammat nätet men inte ett knyst nånstans. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
7 timmar sedan, skrev Atom:

Min fru låter mig gå ut på lokal när jag känner för det, bärsa när jag vill och hjälpa till i hemmet när jag känner för det; helt enkelt väldigt kravlöst. Hon har bara en regel för mig; skriv aldrig något om thailändska kungahuset på något forum. Det kliar ganska ofta i fingrarna men jag försöker följa denna, min enda regel.

 

Det finns ett helt neutralt sätt att snabbt kolla om ett rykte angående kungahuset har någon substans och jag har med framgång använt det i säkert 20 år. Så fort ett rykte tar fart så kollar man hur SET-index och THB-kursen rört sig de senaste dagarna. Rör de sig ungefär som andra länder i Asean så är det inget att bry sig om men blir det plötsligt ett stort hack så kan det finnas substans. Igår vid lunch blev det ett mindre sådant hack men efter någon timme var allt som vanligt igen vilket jag tolkar som att inget alltför ovanligt har hänt.

Nej det här håller inte, nu måste du snart ut ur karantänen Atom. Det här börjar gränsa till foliehatt 🤣🤣 P3 varför finns det ingen foliehatt smiley? Fixa en nu innan Atom tappar det helt 😂 om nån undrar?jo jag är full 😜

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev jlh66:

Nej det här håller inte, nu måste du snart ut ur karantänen Atom. Det här börjar gränsa till foliehatt 🤣🤣 P3 varför finns det ingen foliehatt smiley? Fixa en nu innan Atom tappar det helt 😂 om nån undrar?jo jag är full 😜

varsågod! stock-vector-conspiracy-face-with-tin-foil-hat-emoji-with-paranoid-expression-suspicion-emoticon-disbelief-1690427458.thumb.jpg.b17458ed003010c757b0b49fc9543144.jpg

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer

Har hittat en mängd inlägg med hastagen #ข่าวลือ,översatt ~rykten, ryktet, där folk snackar lite kryptiskt om detta, och vissa påstår att han redan är "i kylrummet". Vete fan, men om det stämmer, kommer det nog bli riktigt stökigt framöver. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

15 hours ago, jlh66 said:

Nej det här håller inte, nu måste du snart ut ur karantänen Atom. Det här börjar gränsa till foliehatt 🤣🤣 P3 varför finns det ingen foliehatt smiley? Fixa en nu innan Atom tappar det helt 😂 om nån undrar?jo jag är full 😜

Du har helt rätt; ett par veckor till under närmast karantänliknande förhållanden så kommer jag helt att tappa det. Än är jag dock med och i det här fallet har jag tveklöst rätt; Kungen är den störste ägaren på den thailändska börsen genom sitt Crown Property Bureau och alla höga chefer på banker och finansinstitut ingår i samma lilla hi-so grupp med direkt insyn i Kungahuset, så skulle något allvarligt och ovanligt vara i görorna så skulle det omedelbart märkas på både SETs index och THB-kursen. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
7 minuter sedan, skrev Atom:

Du har helt rätt; ett par veckor till under närmast karantänliknande förhållanden så kommer jag helt att tappa det. Än är jag dock med och i det här fallet har jag tveklöst rätt; Kungen är den störste ägaren på den thailändska börsen genom sitt Crown Property Bureau och alla höga chefer på banker och finansinstitut ingår i samma lilla hi-so grupp med direkt insyn i Kungahuset, så skulle något allvarligt och ovanligt vara i görorna så skulle det omedelbart märkas på både SETs index och THB-kursen. 

Först blev jag lite orolig för att det inlägget som jag igår under ett rus skrev kanske inte var så genialt och roligt som det kändes när jag skrev det. Men imorse när jag såg att det var till dig så tänkte jag bara att den mannen kan nog hantera detta utan att känna sig påhoppad och kränkt🤔🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Nån som hört /sett något nytt? 

Pratar just med frugan som tittar på nyheterna men inte ett ljud om kungen säger hon.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Atom:

Du har helt rätt; ett par veckor till under närmast karantänliknande förhållanden så kommer jag helt att tappa det. Än är jag dock med och i det här fallet har jag tveklöst rätt; Kungen är den störste ägaren på den thailändska börsen genom sitt Crown Property Bureau och alla höga chefer på banker och finansinstitut ingår i samma lilla hi-so grupp med direkt insyn i Kungahuset, så skulle något allvarligt och ovanligt vara i görorna så skulle det omedelbart märkas på både SETs index och THB-kursen. 

Hur mycket ändrades kurser vid förra Kungen bortgång? Faktiskt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
11 minuter sedan, skrev Amigo:

Hur mycket ändrades kurser vid förra Kungen bortgång? Faktiskt?

Ja, har aldrig tänkt på det så, men har för mig att staten puttade in pengar i form av nåt stödköp för att hindra kursfall. Rätta mig om jag har fel. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Ja, har aldrig tänkt på det så, men har för mig att staten puttade in pengar i form av nåt stödköp för att hindra kursfall. Rätta mig om jag har fel. 

Kanske valuta kursen men han skrev faktiskt: skulle det omedelbart märkas på både SETs index och THB-kursen.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 hours ago, Amigo said:

Hur mycket ändrades kurser vid förra Kungen bortgång? Faktiskt?

Den gången var hela världen medveten om att det var på gång ganska länge så de vågor som följde blev väldigt små, nu kom ju detta mer akut men ändå är det kav lugnt på börshavet, kommer det däremot inga bulletiner om tillfrisknande och om han fortfarande, i officiell hemlighet, befinner sig på akuten en längre tid får det nog ytan att mer än krusas.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 hours ago, Amigo said:

Hur mycket ändrades kurser vid förra Kungen bortgång? Faktiskt?

Jag har för mig att SET gick ned runt 6% och innan dess en liknande nedgång då hälsoläget försämrades; båda nedgångarna var innan någon officiell information kommit ut i media. Valutan gick ned runt 3% på ett par dagar och det är ganska betydande. Både SET och valutan var dock snart tillbaka, och till och med högre, då de eventuella problem många förutsett aldrig hände.

 

Historiska börs- och valutakurser är inga hemligheter och tämligen lättgooglade så det är bara att kolla efter om man är intresserad.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2021-05-15 at 15:44, skrev Koh Changer:

Nån som hört /sett något nytt? 

 

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Alarik said:

 

 

Inte mer än att hms konungen donerat, eller lånat ut de kungliga syrgasapparaterna för att hjälpa de hårt ansatta sjukhusen

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Baa:

Inte mer än att hms konungen donerat, eller lånat ut de kungliga syrgasapparaterna för att hjälpa de hårt ansatta sjukhusen

 

Och yngsta prinsessan intervenerade i vaccin uppköpen till Prayut och Anutins förtjusning ;). Märk väl att det var inte kungen utan prinsessan.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...