Jump to content
IGNORERAD

Här är böteslistan för olika trafikbrott


Tallviking

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Surin P3:

Wuttan, vår blivande Boa nr 2.

Aldrig att jag vågar kritisera denna helgedom(Boa52) minst 2 veckors i uvisningsbåset av SurinP3

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    7

  • Kenneth4618

    6

  • Chan2014

    6

  • Tallviking

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Silvret är ditt, tycker jag nog ändå.

Men kämpa på...

Guldet känns inte omöjligt. 

 

Näst intill omöjligt . 

Tror att du är ohotad ....

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

En lite summering av ovanstående, bötesbelopp ovan gäller möjligen för Phuket men inte hela landet, i övrigt är Wuttans betraktelser vad det gäller Pattaya korrekta, kan lägga till ytterligare ett exempel, polisen gör razzia mot en enstaka inrättning på walking Street el. Soi 6 när det finns 100 liknande inrättningar med samma verksamhet, den där s.k korruptions utrotningen är nog bara ett spel för galleriet, i övrigt kan jag inte förstå varför denna Surin P3 går in och häcklar enskilda medlemmar på detta viset.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Poliserna i Pattaya har ofta kontroll i korsningen Pattaya Tai och Second Road och jag brukar stanna till och kolla  när jag passerar. Min uppfattning är att dom haffar både Thai och Faranger som är utan hjälm. Men vad vet jag som bor i stan sen många år tillbaka jämfört med andra experter i ämnet ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Poliserna i Pattaya har ofta kontroll i korsningen Pattaya Tai och Second Road och jag brukar stanna till och kolla  när jag passerar. Min uppfattning är att dom haffar både Thai och Faranger som är utan hjälm. Men vad vet jag som bor i stan sen många år tillbaka jämfört med andra experter i ämnet ?

 

Fritz..

Hej Fritz, 

 

Om det är mej du menar med andra experter så har du helt rätt, har en viss erfarenhet av hur systemet fungerar,  har bott i den där hålan som du nämner Pattaya under ett flertal år samt har varit involverad i både soi 9 och highway polis, Wuttans betraktelser stämmer mer än väl och lite till, vidare kan jag informera dej om att det finns två bötesbelopp tariffer i Pattaya en för Pattaya polis som lyder under Soi 9 och en för Highway polis, halva bötesbeloppet hos Highway polis men det visste du väl redan som har bott i stan sen många år.

 

Chan2014

Ändrades av Chan2014
ändrat
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Chan2014:

Hej Fritz, 

 

Om det är mej du menar med andra experter så har du helt rätt, har en viss erfarenhet av hur systemet fungerar,  har bott i den där hålan som du nämner Pattaya under ett flertal år samt har varit involverad i både soi 9 och highway polis, Wuttans betraktelser stämmer mer än väl och lite till, vidare kan jag informera dej om att det finns två bötesbelopp tariffer i Pattaya en för Pattaya för Pattaya som lyder under Soi 9 och en för Highway polis, halva bötesbeloppet hos Highway polis men det visste du väl redan som har bott i stan sen många år.

 

Chan2014

Och när bodde du här om man får fråga ? Min uppfattning är att det har skett stora förändringar här i stan sen jag flyttade hit för en 8-9 år sen. Bl.a när det gäller polisernas bötfällande även av Thai utan hjälm.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Fritz:

Och när bodde du här om man får fråga ? Min uppfattning är att det har skett stora förändringar här i stan sen jag flyttade hit för en 8-9 år sen. Bl.a när det gäller polisernas bötfällande även av Thai utan hjälm.

 

Fritz..

2006-2011 samt halvt boende till 2013, kör du själv i trafiken i Pattaya? Har du koll på Jetsski fruaden som cityhall har talat om att dom ska bekämpa i alla år? Nej trodde väl det, troligen för många uppsatta tjänstemän som har fingrarna i den syltburken, eller vad tror du som mångårig boende i Pattaya, lysande exempel är din kompis som kunde muta sig ur en fylle körning för en struntsumma och det är inte så länge sedan.

 

Chan2014

Ändrades av Chan2014
tillägg
Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Chan2014:

2006-2011 samt halvt boende till 2013, kör du själv i trafiken i Pattaya? Har du koll på Jetsski fruaden som cityhall har talat om att dom ska bekämpa i alla år? Nej trodde väl det, troligen för många uppsatta tjänstemän som har fingrarna i den syltburken, eller vad tror du som mångårig boende i Pattaya, lysande exempel är din kompis som kunde muta sig ur en fylle körning för en struntsumma och det är inte så länge sedan.

 

Chan2014

Jag skrev att min uppfattning var att poliserna i Pattaya numera bötfäller även Thaiare som kör utan hjälm och inget annat. Det behöver alltså inte betyda att jag därmed har koll på allt som händer i stan..Poff..

 

Fritz..

Edit: Jag vet faktiskt inte ens om att jag har en kompis som för inte så länge sen mutade sig ur en rattfylla :dance1:

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag skrev att min uppfattning var att poliserna i Pattaya numera bötfäller även Thaiare som kör utan hjälm och inget annat. Det behöver alltså inte betyda att jag därmed har koll på allt som händer i stan..Poff..

 

Fritz..

 

Stämmer bra där Fritz, även på min tid hände det att thai bötfälldes, men polisen i Pattaya föredrar faranger och andra av utländsk härkomst av någon outgrundlig anledning, stor skillnad på där jag bor idag självklart inte så många utlänningar men här tycks alla dras över en kam.

Förövrigt finns bötestariffen uppsatt på dom flesta polisstationer idag, på Engelska, även i min lilla stad.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer som Fritz säger.

 

Polisen i Pattaya har det senaste året ökat antalet kontroller framförallt av MC.  Har i veckan kollat deras arbete på Secondroad  vid delfinrondellen, och Beachroad utanför polisstationen.

De verkar stoppa så många de hinner med. Även Thai. De kollar då,  förutom hjälm, körkort och skattebetalning.

 

När jag såg deras effektivitet börjar jag undra om de  numera har bonus på bötesbeloppen istället för tidigare tea-money.

 

Dom har även börjat transpotera bort felparkerade bilar och MC på Beachroad, dagligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Stämmer som Fritz säger.

 

Polisen i Pattaya har det senaste året ökat antalet kontroller framförallt av MC.  Har i veckan kollat deras arbete på Secondroad  vid delfinrondellen, och Beachroad utanför polisstationen.

De verkar stoppa så många de hinner med. Även Thai. De kollar då,  förutom hjälm, körkort och skattebetalning.

 

När jag såg deras effektivitet börjar jag undra om de  numera har bonus på bötesbeloppen istället för tidigare tea-money.

 

Dom har även börjat transpotera bort felparkerade bilar och MC på Beachroad, dagligen.

Inget nytt under solen, detta har pågått sedan ialla fall 2006.

Chan2014

Ändrades av Chan2014
stavning
Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Fritz:

 

 

Fritz..

Edit: Jag vet faktiskt inte ens om att jag har en kompis som för inte så länge sen mutade sig ur en rattfylla :dance1:

Du gör dej bara löjlig ännu en gång, så senil är du väl inte så du glömt bort den omskrivna händelsen här på detta forumet, ber om ursäkt ang mitt antagande att du och berörd person inte är kompisar.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Poliserna i Pattaya har ofta kontroll i korsningen Pattaya Tai och Second Road och jag brukar stanna till och kolla  när jag passerar. Min uppfattning är att dom haffar både Thai och Faranger som är utan hjälm. Men vad vet jag som bor i stan sen många år tillbaka jämfört med andra experter i ämnet ?

 

Fritz..



Kam säga att majoriteten av falangerna hade hjälm. Men vad vet jag som är turist.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chan2014:

berörd person

 

Vem?

 

1 timme sedan, skrev wUThai:

Men vad vet jag som är turist.

 

Precis, du är en obetydlig nolla.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Precis, du är en obetydlig nolla.

 

 



Fel. Jag är Boa 2! Kanske samma sak?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev wUThai:

Fel. Jag är Boa 2! Kanske samma sak?

 

Låter som det är ännu värre...

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Låter som det är ännu värre...

 



Ja, inte är det är bra.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wUThai:

 


Fel. Jag är Boa 2! Kanske samma sak?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Hördu Wuttis nu får du skärpa dej lite, snudd på ärekrängning när du kallar dej Boa 2 det bir många öl i straff avgift om du inte drukit upp alla redan.

Ert snack om guld eller nr 1, finns bara en etta. Boa 52

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Hördu Wuttis nu får du skärpa dej lite, snudd på ärekrängning när du kallar dej Boa 2 det bir många öl i straff avgift om du inte drukit upp alla redan.

Ert snack om guld eller nr 1, finns bara en etta. Boa 52

 

Naturligtvis, Wuttan har ju hjärna.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Naturligtvis, Wuttan har ju hjärna.....

Och har man det blir man 3 eller fyra? Du platsar inte så håll dej utanför, gå in i armen där hör du hemma med TV

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Och har man det blir man 3 eller fyra? Du platsar inte så håll dej utanför, gå in i armen där hör du hemma med TV

 

Vilken arm ska jag gå i menar du?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Vilken arm ska jag gå i menar du?

Prova med Tv s vänstra, i kväll är det en ny fredags kväll börja grunda för nu är jag i hög form etta som jag är 

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Boa52:

etta som jag är

 

Jag läser det som att du är 52:a, hur får du det en etta?

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Jag läser det som att du är 52:a, hur får du det en etta?

 

En fem-etta...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bibben:

 

Jag läser det som att du är 52:a, hur får du det en etta?

 

 

För att han är en 5 5:a

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...