Jump to content
IGNORERAD

Svensk man död efter olycka i Hua Hin


Tallviking

Recommended Posts

En 68-årig man från Stockholm har omkommit efter en olycka i Thailand.

Han var på väg från en middag i Hua Hin när han och en taxiförare blev påkörda i en korsning.

– En bil körde mot rött och rammade dem i mycket, mycket hög fart, berättar vännen Dan Magnusson som bor i Thailand.

Olyckan inträffade på natten mellan måndagen och tisdagen, svensk tid.

Dan Magnusson, 75, berättar att han hade varit på en middag tillsammans med 68-åringen – en av hans bästa vänner – och att de båda var på väg hem. Eftersom de skulle åt olika håll valde de olika färdmedel. 68-åringen tog motorcykeltaxi.

Vid en korsning stannade chauffören för rött ljus. När det sedan blev grönt körde han ut.

– Då kom en bil som körde mot rött ljus i mycket, mycket hög fart på huvudleden. När föraren såg att det var på väg att bli rött gasade hon i stället för att bromsa, säger Dan Magnusson.

"Rammade motorcykeln mitt på"

Han fortsätter:

– Hon rammade motorcykeln mitt på och båda på motorcykeln dog omedelbart. Det blev skrot av hela fronten.

320.jpg "För mig är det här katastrof, han var en av mina bästa vänner", säger vännen Dan Magnusson.Foto: Privat

Han berättar att hastighetsbegränsningen på den aktuella sträckan är 50 km/h – men han tror att bilen körde dubbelt så fort.

Den 68-årige mannen, bosatt i Stockholm, var på golfresa i Thailand och hade hyrt en lägenhet i Hua Hin. Han hade varit där tre veckor och det var meningen att han skulle åka hem på söndag, berättar Dan Magnusson, som själv bor i staden.

De båda har känt varandra i sju-åtta år, och har gjort flera resor ihop.

Kompisen: "Var en av mina bästa vänner"

– För mig är det här katastrof, han var en av mina bästa vänner, säger Dan Magnusson.

Han fick veta vad som hade hänt på morgonen efter olyckan, när han försökte ringa sin kompis på mobilen.

 

http://www.expressen.se/nyheter/svensk-man-dod-efter-olycka-i-hua-hin/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det inte den kvinnliga bilförarens fel? Hon ökade farten till ca 100 när hon körde mot rött  och krossade mopeden och de båda.

Lyssna på mitt inlägg:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev evert 1:

Vad det inte den kvinnliga bilförarens fel? Hon ökade farten till ca 100 när hon körde mot rött  och krossade mopeden och de båda.

Lyssna på mitt inlägg:big_smile:

 

Det är för att det finns sådana som hon i trafiken man vill undvika att sitta på en moppe och vara utsatt.

 

Jag vill helst köra själv och då i en säker och bra bil

 

Undviker själv att köra moppe/mc, åka minibuss eller stor buss så långt det går

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Det är för att det finns sådana som hon i trafiken man vill undvika att sitta på en moppe och vara utsatt.

 

Jag vill helst köra själv och då i en säker och bra bil

 

Undviker själv att köra moppe/mc, åka minibuss eller stor buss så långt det går

 

 

 

Själv är jag orolig för avgaserna och försöker därmed undvika att andas :-)    Håller med dig men kunde helt enkelt inte låta bli.

Jag behöver en adrenalinkick emellanåt, varför är jag inte säker på, men höll iaf ut med att köpa mc (Yamaha R3) tills jag hade en sjukförsäkring, . Ofta när jag är ute med den får man en "WOW that was fucking close" upplevelse :-)

Försöker dock minimera detta eftersom jag är småbarnsfar annars hade jag nog redan klippt till på BMW 1000r.

 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Tallviking:

Vid en korsning stannade chauffören för rött ljus. När det sedan blev grönt körde han ut.

– Då kom en bil som körde mot rött ljus i mycket, mycket hög fart på huvudleden. När föraren såg att det var på väg att bli rött gasade hon i stället för att bromsa

 

Försöker alltid att undvika att stå först vid trafikljusen, det kommer nästan alltid fordon som kör när ljusen just har slagit om till rött.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Försöker alltid att undvika att stå först vid trafikljusen, det kommer nästan alltid fordon som kör när ljusen just har slagit om till rött.

 

Det bästa är att köra fortast så ingen kör på en bakifrån :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-01 at 10:50, skrev Nemo:

 

Försöker alltid att undvika att stå först vid trafikljusen, det kommer nästan alltid fordon som kör när ljusen just har slagit om till rött.

 

RIP gamle svensk!

 

Det är farligt att köra mc i Thailand.

 

Jag visar den här videon av en annan typisk "köra-mot-rött" olycka med dödlig utgång..

Inte i spekulativt syfte, utan för att varna andra här, hur det går till i trafiken här.

Hände här i centrala Nakhon Sawan för ett tag sen.

 

Mannen med blå hjälm på mc'n som står och väntar mitt i korsningen hade en bra amulett!.....

 

http://www.liveleak.com/view?i=ef7_1451899420

 

 

 

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎12‎-‎01 at 10:50, skrev Nemo:

 

Försöker alltid att undvika att stå först vid trafikljusen, det kommer nästan alltid fordon som kör när ljusen just har slagit om till rött.

Det är bara rookies som kör först då det slår om till grönt. Mestadels faranger som vill visa sig tuffa.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev möljis:

Det är bara rookies som kör först då det slår om till grönt. Mestadels faranger som vill visa sig tuffa.

Håller inte med där. När klockan som räknar ner visar 3 så drar de första thailändarna om de tror att kusten är klar.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev rolba:

Håller inte med där. När klockan som räknar ner visar 3 så drar de första thailändarna om de tror att kusten är klar.

 

Stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...