Jump to content
IGNORERAD

Narkotikabekämpningskampanj igen...


lars60

Recommended Posts

Det är ju iofs bra.intressant att följa om det blir snarlika 2003, då 2 600 st dödades eller om det blir annat tillvägagångsätt.

http://www.bangkokpo...s-on-prevention

The government has revived the war on drugs but this time is focusing on preventive measures after an increase in the number of addicts over the past five years.

The new six-month campaign was launched yesterday by Prime Minister Abhisit Vejjajiva at Government House.

The crackdown on drugs was started in 2003 by then prime minister Thaksin Shinawatra but it sharply lost momentum after he was thrown out of office in 2006 in a military coup.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vaxet

    13

  • MaiChai

    9

  • noBuzz

    5

  • Joints

    5

Mest aktiva i denna tråd

Det här verkar ju vara ett vettigare och humanare försök iaf, för att komma till bukt med missbruket!

First time offenders are required to register with the Phuket Public Health Office and undergo treatment for drug abuse.

http://www.phuketgaz...dex.asp?id=7176

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Lars60

Detta tråkigt men inte oväntat att det har ökat med 30% efter Thaksins kampanj.

"The crackdown on drugs was started in 2003 by then prime minister Thaksin Shinawatra but it sharply lost momentum after he was thrown out of office in 2006 in a military coup."

Jag tror själv att en av anledningarna till kuppen var förlorade inkomster från knarkhandeln för makteliten i landet.

Och jag glädjer mig åt att en ny kampanj startas, knark har inget gott att tillföra ett samhälle.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror själv att en av anledningarna till kuppen var förlorade inkomster från knarkhandeln för makteliten i landet.

Och jag glädjer mig åt att en ny kampanj startas, knark har inget gott att tillföra ett samhälle.

Det ar lika absurt som att saga att Thaksin startade sitt War on Drugs for att gora sig av med de handlare som inte stod under hans beskydd.

En kampanj for att fa folk att sluta knarka ar val bra sa lange den inte anvands som en tackmantel for att skjuta av folk man inte gillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag tror själv att en av anledningarna till kuppen var förlorade inkomster från knarkhandeln för makteliten i landet.

Och jag glädjer mig åt att en ny kampanj startas, knark har inget gott att tillföra ett samhälle.

Mvh Isan Lover"

Du är kul IL, en helt ny anledning till att kuppen.

Militären och de som inte är anhängare till doktorn är alltså nu också inblandade i knarkaffärer.

Inte ens i de mest Thaksin lojala läger har denna teori tidigare framförts. Antar att du fått denna information från invånarna i din by.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Atom

Jag tror som jag sagt tidigare att det inte var en tillfällighet att Thaksin utsattes för mordförsök och gömda bomber i hans flygplan under den perioden med kampanjen mot knarket.

Knarkhandeln är en stor inkomstkälla för makteliten och den stoppar man nog inte utan vidare.

Att knarkhandeln skulle öka igen utan Thaksin var inte någon överaskning för mig, snarare väntat.

Självklart är inte jag heller för att knarkhandlarna ska skjutas på öppen gata,

men visst motstånd får man nog tyvär räkna med om man utmanar denna industri.

Och att den borde stoppas är vi nog överens om.

Frågan är bara hur?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Atom

Jag tror som jag sagt tidigare att det inte var en tillfällighet att Thaksin utsattes för mordförsök och gömda bomber i hans flygplan under den perioden med kampanjen mot knarket.

Knarkhandeln är en stor inkomstkälla för makteliten och den stoppar man nog inte utan vidare.

Att knarkhandeln skulle öka igen utan Thaksin var inte någon överaskning för mig, snarare väntat.

Självklart är inte jag heller för att knarkhandlarna ska skjutas på öppen gata,

men visst motstånd får man nog tyvär räkna med om man utmanar denna industri.

Och att den borde stoppas är vi nog överens om.

Frågan är bara hur?

Mvh Isan Lover

Varifrån vet du att knarkhandeln är en stor inkomstkälla för makteliten?

Vem är makteliten?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Atom

Jag tror som jag sagt tidigare att det inte var en tillfällighet att Thaksin utsattes för mordförsök och gömda bomber i hans flygplan under den perioden med kampanjen mot knarket.

Isaan Lover,

Jag ber dig på mina knän att svara på de hä två små frågorna.

När utsattes Thaksin för mordförsk på ett flygplan, alltså, vilket datum?

När inleddes "kriget" mot knarket?

Kan du det?

Med vänliga hälsningar Joints

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan anledning till att Chalerm vill att nuvarande PM måste avgå är att han inte gjorde tillräckligt mycket militärtjänstgöring på 80 talet. Lite desperat kan tyckas, men Thaksin skall tillbaka till varje pris.

http://www.nationmul...cs_30098345.php

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Isaan Lover,

Jag ber dig på mina knän att svara på de hä två små frågorna.

När utsattes Thaksin för mordförsk på ett flygplan, alltså, vilket datum?

När inleddes "kriget" mot knarket?

Kan du det?

Med vänliga hälsningar Joints

Aj aj Joints, den blir klurig for IL att forklara, men det kanske var en bomb i forebyggande syfte fran den knarkhandlande makteliten som visste vad som komma skulle nar den samvetsgranne Thaksin spande at tumskruvarna.

Dessvarre sa trodde inte ens Thaksin's narmaste pa det efterfoljande "mordforsoket" men nu kan vi ju gladja Thaksin's klumpiga polare att det iaf var en person som gick pa det  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

På fråga 1 svarar jag: Exakt i tiden kan jag inte placera det, men det var en bomb under hans säte i flygplanet han skulle flyga med, det rapporterades mycket om detta i både tv, radio och tidningar.

På fråga 2 svarar jag:  Enligt Bangkok Post startade det 2003, själv tycker jag det känns längesedan men tiden går fort.

Och jag är tämligen övertygad om att Abshit gör ett allvarligt försök att stoppa denna industri kommer han att behöva ökat skydd för sitt liv också.

Och jag tillhör dom som tror att både en del  politiker, militärer och poliser är med och tjänar pengar på denna industri.

Det är det förövrigt många både i Thailand och utomlands som tror, jag är inte ensam.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints,

På fråga 1 svarar jag den 3:e mars 2001 då Thai Airways Boeing 737-400 (HS-TDC) fattade eld och brann upp på Don Mueangs flygplats. I den efterföljande undersökningen ledd av amerikansk expertis från bland annat Boeing hittades inga spår efter sprängämnen utan orsaken angavs vara en överhettad generator som antände flygbränslet.

På fråga 2 svarar jag att kampanjen "War on drugs" inleddes den 1 februari 2003.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Aj aj Joints, den blir klurig for IL att forklara, men det kanske var en bomb i forebyggande syfte fran den knarkhandlande makteliten som visste vad som komma skulle nar den samvetsgranne Thaksin spande at tumskruvarna.

Dessvarre sa trodde inte ens Thaksin's narmaste pa det efterfoljande "mordforsoket" men nu kan vi ju gladja Thaksin's klumpiga polare att det iaf var en person som gick pa det  ;)

Någon borde uppmärksamma Thaksin om hans mest hängivna supporter. Inte ens Thaksin närmaste visar samma hängivenhet. Din teori om förebyggande syfte låter genialt. Kanske borde även du kontaktas av Thaksins konspirationsteologer  :mdr:

Quote

Hej

Och jag tillhör dom som tror att både en del  politiker, militärer och poliser är med och tjänar pengar på denna industri.

Det är det förövrigt många både i Thailand och utomlands som tror, jag är inte ensam.

Mvh Isan Lover

Att politiker, militärer och poliser är inblandade i narkotikaffärer och annat skumt vet väl alla. Frågan var ju om kriget mot narkotikan var en av orsakerna till militärkuppen. En teori som jag enbart sett dig framföra utan några som helst grunder.

Tack för att du svarade på frågorna men det verkar som om du inte riktigt förstod varför jag frågade gällande kopplingen mellan dessa olika händelser och tidpunkterna när de inträffade.

Quote

Joints,

På fråga 1 svarar jag den 3:e mars 2001 då Thai Airways Boeing 737-400 (HS-TDC) fattade eld och brann upp på Don Mueangs flygplats. I den efterföljande undersökningen ledd av amerikansk expertis från bland annat Boeing hittades inga spår efter sprängämnen utan orsaken angavs vara en överhettad generator som antände flygbränslet.

På fråga 2 svarar jag att kampanjen "War on drugs" inleddes den 1 februari 2003.

Imponerande komihåg du har :mdr:  

Knarkarna hade alltså lyckats överhetta generatorn utan att lämna några spår. Och detta hela två år innan "kriget" inleddes. Verkligen listiga motståndare som Thaksin har.. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat från Joints

"Knarkarna hade alltså lyckats överhetta generatorn utan att lämna några spår. Och detta hela två år innan "kriget" inleddes. Verkligen listiga motståndare som Thaksin har.. [img alt= :whistle: ]"

Mycket roligt :great: , men ILs svar på detta kommer antagligen vara ännu roligare.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Citat från Joints

"Knarkarna hade alltså lyckats överhetta generatorn utan att lämna några spår. Och detta hela två år innan "kriget" inleddes. Verkligen listiga motståndare som Thaksin har.. [img alt= :whistle: ]"

Mycket roligt :great: , men ILs svar på detta kommer antagligen vara ännu roligare.

Väntar med spänning jag med. :)

Gissar att han inte svarar alls. Men om han mot förmodan svarar alls så blir det något i stil med att ni är okunniga.

Link to comment
Dela på andra sajter

noBuzz,

Det ar klart att han inte svarar, fakta av den har typen ar helt ointressanta och garanterat korrupta, han startar en ny trad med titeln "Knarkhandeln okat 300% sedan knarkavvarjningsprogrammet (startat av Thaksin) stoppades av knarkhandlarbangkokmakteliten"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget att säga, men vill så gärna se ett svar från IL på Joints fråga, så jag lyfter tråden.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

http://web.telia.com...03547/kap24.htm  . Sorry vaxet . Tycker vi ska kramas

här på MPR idag.  :he:

Nog kan vi kramas, det är ju fredag.

Men lite skratt kan vi väl också få, så jag fortsätter att hoppas på ett svar.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu plockas dom in...en efter en...hoppas att det blir flera!  :yes:

http://www.bangkokpo...ealers-arrested

Department of Special Investigation (DSI) officers have arrested three members of the late drug kingpin Khun Sa's network and seized more than 117 million baht of their assets, Justice Minister Pirapan Salirathavibhaga said on Friday.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafaaan, togs de levande? Kommer ju bara att kosta en massa pengar att dra dem igenom domstolar och vem vet det kanske frikänns? acka vet jag Dr T, skjut först och förhör sedan. Då kunde ju polisen samtidigt passa på att skjuta de andra som de inte tyckte om.

Joints,

det ingår liksom i mitt jobb att hålla koll på Thailand och Thailands historia. Men detta är ju allmänt känd info som vem som helst kan googla fram på 30 sekunder då det lyckligtvis inte exploderar Thai Airways plan varje dag på flygplatserna i Thailand. Sen om jag inte missminner mig så fattade planet eld nära 50 minuter innan avgångstid och jag är tveksam till att Dr T ens var framme på flygplatsen när det började brinna?

Fast det har ju blivit en bra Klintbergare uppe i Issan av det hela!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1-11.jpg

The Department of Special Investigation displays 48 million baht seized from three suspected key members of a transnational drug ring reportedly run by relatives of the late drug kingpin Khun Sa. DSI officers seized assets worth almost 120 million baht from them.

Authorities have arrested three suspected leading members of a transnational drug syndicate who are relatives of the late drug kingpin Khun Sa and seized assets worth almost 120 million baht.

http://www.bangkokpo...un-sa-relatives

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Först får man väl gratulera myndigheterna till beslaget och gripandena, men det verkade som det var på USA,s initiativ som det skedde. Hoppas på mer liknande ingripanden.

Jag vet inte om vi talar om samma händelse med ett brinnande flygplan och hittad bomb på ett flygplan?

Sedan kan jag upplysa att Thaksin fruktar för sitt liv även utanför Thailand, man utesluter inte att hans fiender agerar även där. Denna info kommer ifrån Thaksinsidan så det är nog inget ni tar på allvar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag vet inte om vi talar om samma händelse med ett brinnande flygplan och hittad bomb på ett flygplan?

Vilken händelse pratar du om då?

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,

fanns det fler bomber?

Det är ju något som borde kommit fram i så fall, vi kan ju utesluta branden på Don Muaeng flygplatsen eftersom den bevisligen skedde nästan 2 år innan "The war on drugs" inleddes. Så det kan ju inte vara den incidenten du syftar på när du menar att "de mäktiga"  placerade en bomb under hans stol i ett flygplan.

Den enda andra incidenten jag kan påminna mig var när någon lägre militär nära Pallop Pinnmanee körde runt med en skåpbil full med sprängmedel i regeringskvarteren och blev stoppad av polisen, tror det var i juli/augusti 2006. Fast det var långt ifrån flygplatsen.

Har där varit fler bomber riktade mot Thakisn? I så fall när och var?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...