Jump to content
IGNORERAD

Narkotikabekämpningskampanj igen...


lars60

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej igen

Det var en bomb placerad under hans säte som hittades.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vaxet

    13

  • MaiChai

    9

  • Joints

    5

  • erik-sson

    5

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej igen

Det var en bomb placerad under hans säte som hittades.

Mvh Isan Lover

Ja det har du sagt tidigare.

Nu är frågan du fått av bl.a. Maichai och NoBuzz, var och när detta hände samt vart du hört detta.

Ingen annan har nämligen hört talas om denna händelse, så vi vill alla veta och därmed lära oss lite mer om Thailändsk nutidshistoria.  :yes:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej igen

Det var en bomb placerad under hans säte som hittades.

Mvh Isan Lover

Det var ju listigt att placera bomben under Thaksins säte...i flygplanet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enis.

Denna händelse är redan avhandlad i denna tråd och här vet vi ju att det inte var en bomb.

IL säger att det finns en händelse med en bomb under ett säte, och att denna bomb har ett samband med Thaksins dödaknarkhandlareochallandrajagintegillar kampanj som startade 2003.

Således en händelse i ett flygplan tidigast 2003.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag säger bara att det kan ha ett samband, det kan ju även ha funnits andra som ville se honom död.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Jag säger bara att det kan ha ett samband, det kan ju även ha funnits andra som ville se honom död.

Mvh Isan Lover

Du är otrolig IL och många gånger tror jag nästan att du driver med oss lite grand.

En gång till då.

Vilken händelse är det du talar om och när och var skedde detta med en bomb under ett flygplanssäte som Thaksin skulle sitta på.

Var har du hört detta och kan man hitta något om detta på Internet.

Ingen annan här känner till denna händelse så vi vill veta och som jag skrev tidigare genom detta lära oss lite mer om Thailändsk nutidshistoria.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej igen

Det var en bomb placerad under hans säte som hittades.

Mvh Isan Lover

Du har alltså ingen ytterligare information om var och när detta skulle skett?

För jag är helt ovetande om detta, efter händelsen 2001 beslutade Thaksin att den thailändska staten skulle skaffa ett privatplan till honom då de som fanns var avsedda för kungahuset.

Det kan inte vara så att det hela är uppdiktat av Thaksins PR maskineri?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej MaiChai

Jag gick in på True Thaksin sidan men det finns inget sökarkiv, dom har skrivit om dom hot som han har råkat ut för.

Och att han känner sig otrygg även utomlands.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej MaiChai

Jag gick in på True Thaksin sidan men det finns inget sökarkiv, dom har skrivit om dom hot som han har råkat ut för.

Och att han känner sig otrygg även utomlands.

Mvh Isan Lover

Jag är så mållös att jag inte vet vad jag ska skriva.

Tror på fullt allvar att det är större chans att Jesus återuppstår än att IL erkänner att han

egentligen inte vet något om någon bomb efter 2003 utan bara hasplade ur sig något

utan förankring på ren chans. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag är så mållös att jag inte vet vad jag ska skriva.

Det händer inte så ofta va? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej MaiChai

Jag gick in på True Thaksin sidan men det finns inget sökarkiv, dom har skrivit om dom hot som han har råkat ut för.

Och att han känner sig otrygg även utomlands.

Mvh Isan Lover

Nu skulle inte jag vilja kalla TrueThaksin för en särskilt objektiv nyhetskälla, om man ska ta det som skrivs i nationell och internationell media med en nypa salt (Enligt dig) så bör man nog sätta sig i döda havet innan man öppnar upp en propaganda site som den och tror man ska finna något objektivt där.

OM, man finner en bomb på ett flygplan, även i Thailand, så tillkallas polis och bombexperter och media får snabbt nys om det hela. Är det så att en känd politiker som Thaksin skulle ha suttit på samma stol som bomben kan du räkna med att det  varit förstasides stoff hos CNN, BBC, Reuters DPA, AlJazzera osv. Ja även lilla svenska TT hade toppat med detta. Man plockar inte ut och desarmerar bomben själv...

Ändå finns detta sensationella avslöjande bara på True Thaksin? Varför har ingen annan plockat upp detta?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu skulle inte jag vilja kalla TrueThaksin för en särskilt objektiv nyhetskälla, om man ska ta det som skrivs i nationell och internationell media med en nypa salt (Enligt dig) så bör man nog sätta sig i döda havet innan man öppnar upp en propaganda site som den och tror man ska finna något objektivt där.

OM, man finner en bomb på ett flygplan, även i Thailand, så tillkallas polis och bombexperter och media får snabbt nys om det hela. Är det så att en känd politiker som Thaksin skulle ha suttit på samma stol som bomben kan du räkna med att det  varit förstasides stoff hos CNN, BBC, Reuters DPA, AlJazzera osv. Ja även lilla svenska TT hade toppat med detta. Man plockar inte ut och desarmerar bomben själv...

Ändå finns detta sensationella avslöjande bara på True Thaksin? Varför har ingen annan plockat upp detta?

Nja Mai Chai, vad jag kan se så finns det inte ens på denna Thaksins egna hemsida någon information om några bomber på flygplan. Inte ens en liten antydan till att något liknande har hänt.

I övrigt så har för min del IL nu gått så långt i sin argumentationsteknik angående nästan allt att han tappat all trovärdighet. Att i ena inlägget påstå att man inte kan lita på den fria pressen då denna kan och är styrd av politiker(vilket självklart förekommer), för att i nästa inlägg hänvisa till Thaksin EGNA hemsida, hm...

Någon, tror det var du Mai Chai, nämnde Bagdad Bob i samband med IL och denna liknelse visar sig ju stämma mer och mer när man granskar ILs argumentationsteknik.

IL skulle passa alldeles utmärkt som informationsminister i Nordkorea, Cuba eller varför inte i forna Sovjet.

Med devisen "sanning betyder inget och det jag tror och tycker skall även om det inte är sant, göras till sanning" har IL mycket gemensamt med nämnda "demokratier".

Men å andra sidan så får man ju sig ett gott skratt till och från när man läser trådaran med IL, och då är det ofta rätt lätt att ha lite överseende med hur argumentationen görs.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid närmare eftertanke börjar jag bli mer och mer orolig för situationen i Thailand.

Ifall en person som IL som jag förutsätter vuxit upp i sverige och gått igenom den svenska skolan och väl får anses inneha en normal portion sunt förnuft köper det som står på en extrem propaganda site som True Thaksin rakt av och helt okritiskt, hur är det då ställt landsbygdsbefolkningen i Thailand som inte har haft samma möjligheter som IL i utbildningshänseende?

Thaksin kan ju säga precis vad som helst och de tror blint på honom?

Fast frågan är nu om han inte tagit sig vatten överhuvudet genom att påstå offentligt under sitt tal i Chiang Mai att kungens råd var inblandat i militärkuppen? Med det så pekar han indirekt ut kungen som den som ligger bakom. Thaksins lojala väljare avgudar kungen och fick de välja mellan kungen och Thakisn så är det inte svår att gissa vem de skulle sympatisera med.

Eller har han blivit felciterad nu igen? I ett tal som videolänkades?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thaksins lojala väljare avgudar kungen och fick de välja mellan kungen och Thakisn så är det inte svår att gissa vem de skulle sympatisera med.

Är du helt säker på det? Jag är ganska övertygad om att populariteten dalat för monarken under senare tid.

Men det är en fråga jag funderat på länge och som ingen har kunnat svara på.

Det är ganska uppenbart, även för den med liten insikt i thailändsk politik, att kungen inte tycker om Thaksin och att denne anses vara ett hot mot monarkin. Hur gör de som avgudar både kungen och Thaksin för att få den ekvationen att gå ihop? Alltså, hur kan de tycka om båda samtidigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints,

tyvärr tror jag att den stora massan är ovetande om att kungen (och hans råd) inte älskar Thaksin. Känslorna är nog ömsesidiga men Dr T är alltid noga med att påpeka offentligt hur lojal han är mot kungen och kungariket så att hans väljare hör det. Därför blev jag förvånad att han pekar ut kungens råd som ansvariga för kuppen, han börjar bli desperat nu känns det som.

erik-sson,

det skulle man kuna tro men IL har läst på True Thaksin att det var de mäktiga narkotikahandlarna och makteliten som ville döda honom som straff för Thaksins kampanj mot droger år 2003. Att bomben/branden inträffade två år innan kampanjen har mindre betydelse...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

The Nation newspaper quoted a police source as saying that if a bomb was to blame, it could be linked to Thaksin's pledge to crack down on drug smuggling, largely blamed on drug lords in neighboring Myanmar, also known as Burma.

Citatet finns från denna sida 4 march 2001

http://www.independe...ane-694591.html

Dethär var ju hur lätt som helst att googla fram. Sedan om detta är rätt eller fel vet jag inte.

Isaan lover har ju inte helt fel om detta stämmer.

Ha en bra dag,kväll,natt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Joints,

tyvärr tror jag att den stora massan är ovetande om att kungen (och hans råd) inte älskar Thaksin. Känslorna är nog ömsesidiga men Dr T är alltid noga med att påpeka offentligt hur lojal han är mot kungen och kungariket så att hans väljare hör det. Därför blev jag förvånad att han pekar ut kungens råd som ansvariga för kuppen, han börjar bli desperat nu känns det som.

Ditt svar verkar logiskt på något vis.

När det gäller taxen så är det väl inte första gången han pekar ut kungens råd. Även innan kuppen hade han ju ett horn i sidan på Prem, vilket han också deklarerade offentligt utan att nämna Prems namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai

Jag själv är totalt okunnig om Thailands politik narkotika bekämpning osv.

det kan ju vara så bekämpningen mot narkotika startade tidigare än 2003.

det var bara det här jag hitta vid en enkel googling. sant eller falskt vet ej

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej igen

The Nation newspaper quoted a police source as saying that if a bomb was to blame, it could be linked to Thaksin's pledge to crack down on drug smuggling, largely blamed on drug lords in neighboring Myanmar, also known as Burma.

Citatet finns från denna sida 4 march 2001

http://www.independe...ane-694591.html

Dethär var ju hur lätt som helst att googla fram. Sedan om detta är rätt eller fel vet jag inte.

Isaan lover har ju inte helt fel om detta stämmer.

Ha en bra dag,kväll,natt

Om det nu är denna händelse IL menar så väljer han ju medvetet att inte se fortsättningen på denna historia. Thaksin säger själv i denna artikel att han tror det var en bomb ämnad för honom.

Utredningen som sedan görs av bl.a. Boing själva klargör dock att anledningen till branden med 100% säkerhet var ett generatorfel.

Detta har ett flertal skribenter i denna tråd skrivet om samt länkat till slutresultatet av denna undersökning.

Men när dessa FAKTA kommer fram, väljer IL att tystna och titta åt ett annat håll.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet ser att du skriver

"Utredningen som sedan görs av bl.a. Boing själva klargör dock att anledningen till branden med 100% säkerhet var ett generatorfel.

Detta har ett flertal skribenter i denna tråd skrivet om samt länkat till slutresultatet av denna undersökning."

Är tråden rensad från inlägg o länkar?

hittade bara en länk till tänkbar förklaring, Att det var en bränslepump som blev överhettad i den centrala tanken.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://aviation-safe...p?id=20010303-1

Här finns lite info om det hela, citaten från Independent härhör sig från samma dag som explosionen så polisen som uttalar sig spekulerar i orsaken. Tog ett par veckor innan orsaken kunde avgöras.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vaxet ser att du skriver

"Utredningen som sedan görs av bl.a. Boing själva klargör dock att anledningen till branden med 100% säkerhet var ett generatorfel.

Detta har ett flertal skribenter i denna tråd skrivet om samt länkat till slutresultatet av denna undersökning."

Är tråden rensad från inlägg o länkar?

hittade bara en länk till tänkbar förklaring, Att det var en bränslepump som blev överhettad i den centrala tanken.

Nä inte är tråden rensad inte, här kommer 3 länkar till detta från denna tråden.

http://aviation-safe...p?id=20010303-1

http://www.b737.org.uk/thai737news.htm

http://web.telia.com...lansexplosionen

Lägger här också in denna text från den sista länken då den är på svenska:

 

Flygplansexplosionen den 3 mars 2001  [/]

Lördagen den 3 mars 2001 skulle Thaksin flyga från Bangkok till Chiang Mai för att delta i en narkotikakonferens. Men innan han eller några andra passagerare hunnit ombord inträffade en explosion i planet. Enligt uppgift på den plats där Thaksin och hans son skulle ha suttit. En i kabinen dödades och sju andra personer skadades.

bomb_3mars.jpg(Det utbrända planet)  [/]

Nu började en rad spekulationer om det handlade om en bomb. Den thailändska polisen sade på söndagen att det handlade om en bomb innehållande vit fosfor. Thaksin skall också samma dag ha hävdat att det handlade om ett direkt mordförsök mot honom. Enligt polisen misstänkte Thaksin också en ”bestämd person”. Måndagen den 5 mars påstås Thaksin ha ändrat sig och sade nu att det troligen inte handlade om ett dåd riktat mot honom personligen, utan det kunde handla om en hämndaktion från narkotikasmugglare. Uppgiften om att bomben skulle exploderat exakt på den plats  där Thaksin och hans son skulle ha suttit togs nu också tillbaka. Samma dag menade försvarsminister Chavalit Yongchaiyudh att bomben innehållit det sofistikerade sprängämnet C-4, vilket indikerade att det inte handlade om ett verk av amatörer. Den 7 mars kom Bangkok Post plötsligt med en direkt anklagelse mot militärjuntan i Burma. Hämndlystna burmesiska militärer kunde enligt tidningen stå bakom bombdådet. Artikeln hänvisade till uttalanden från höga thailändska arméofficerare. I artikeln nämndes dock att den burmesiska ambassaden i Bangkok bestämt förnekade påståendena.

I april månad var ”bomben” plötsligt ingen bomb längre, utan en olycka! Delar av det planet hade skickats till USA för undersökning och denna visade att luftkonditioneringssystemet var boven i dramat. Systemet hade varit påslaget under lång tid och därmed genererat stor värme vid ett område nära planets centrala bränsletank. Man hänvisade till en liknande olycka med ett filippinskt plan 1990, då den centrala bränsletanken också exploderat. 

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Vaxet för länkarna

Nästan tomma bränsletankar är lurigt detdär när luft blir inblandat. kraftig explosiv gas vid rätt inblandning. det har ju hänt en del liknade vid bilrep. då lite bensin varit kvar i tanken

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...