ragson Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 Jag är inte lika hårfager som jag en gång var. Det är jätteskönt o praktiskt med flint men jag är ju van med långt hår. Saknar det faktiskt. Och jag funderar ju på hur jag kan få tilbax det? Operation kanske... Hur var? Salva, krämer...funkar det? Vill ta del av MPRs expertis i detta känsliga ämne... Nuförtin... Dåförtin... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 Var ju en rockbarsägare på Samui som löste det på smidigt vis...... Här finns samma hjälp Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gustav Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 R allt har sin tid. Jag har mycket hår kvar men jag har börjat klippa mig kort. Tycker det är skönt här i värmen och går fort att tvätta av. Gör nått roligare för stålarna än jaga det som är förgånget. //G Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own http://www.dahlen.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 Summan av hår verkar vara konstant. Nu för tiden uppträder den främst på ryggen samt i näsan och röven. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 Precis nyss, skrev Fredman: Summan av hår verkar vara konstant. Nu för tiden uppträder den främst på ryggen samt i näsan och röven. Glöm inte i öronen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 15 minuter sedan, skrev Fredman: Summan av hår verkar vara konstant. Nu för tiden uppträder den främst på ryggen samt i näsan och röven. Ta tag i ryggskinnet och dra uppåt uta h-vete så ska ni se at ni får samma frilla som Brolle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 För 50 år sedan var det på modet att snitta pannan för att inte tappa hår. På vissa sjukhus var det kirurger som hade det som extraknäck. Man skar ett snitt i pannan och lossade skalpen från huvudet och sedan sydde man igen såret. Snittet lades i ett väck i pannan så efter läkning så syntes inte något. Varken på mig eller någon av mina bekanta hade det någon effekt - vi har alla tappat håret och kör numer med "bart huvud" tycker inte att jag är mindre populär bland kvinnor för det. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 Tyvärr bevis på näringsbrist, m.a.o. är "jordmånen" under skorpan steril. I vanliga fall brukar man lösa problemet med en bearbetning och tillförsel av ny gödning. Försök att se det positivt. Sparar in pengar på både klippning och schampo. För övrigt är en kal hjässa mer attraktiv än motsvarande hårbevuxen, i alla fall bland sexuellt aktiva kvinnor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 3 minuter sedan, skrev evert 1: För övrigt är en kal hjässa mer attraktiv än motsvarande hårbevuxen, i alla fall bland sexuellt aktiva kvinnor. Källa på det? "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev evert 1: Tyvärr bevis på näringsbrist, m.a.o. är "jordmånen" under skorpan steril. I vanliga fall brukar man lösa problemet med en bearbetning och tillförsel av ny gödning. Försök att se det positivt. Sparar in pengar på både klippning och schampo. För övrigt är en kal hjässa mer attraktiv än motsvarande hårbevuxen, i alla fall bland sexuellt aktiva kvinnor. Å andra sida så växer det inte mossa på en diamant. Ändrades November 27, 2016 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 5 minuter sedan, skrev edvardpop: Källa på det? Enligt min empiriska formel så har jag lättare att få tag på kvinnor nu än när jag var yngre. Jag tror inte det beror på att tyngdpunkten har sjunkit och numer ligger i höjd med plånboken Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 3 minuter sedan, skrev edvardpop: Källa på det? Källa hit och källa dit men faktum är att det är vi som är flintskalliga har nått längst i evolutionen från Homo Erectus. Du är välkommen till Pattaya så ska jag lotsa dig vidare i detta ämne över ett gäng pilsner. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 45 minuter sedan, skrev Fritz: Källa hit och källa dit men faktum är att det är vi som är flintskalliga har nått längst i evolutionen från Homo Erectus. Du är välkommen till Pattaya så ska jag lotsa dig vidare i detta ämne över ett gäng pilsner. Fritz.. Nu får du karma från alla flintskalliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 1 minut sedan, skrev Alarik: Nu får du karma från alla flintskalliga. Jag tackar för den upplysningen, det var jättesnällt att upplysa mig om den saken. Tack än en gång ! Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 4 minuter sedan, skrev Fritz: Jag tackar för den upplysningen, det var jättesnällt att upplysa mig om den saken. Tack än en gång ! Varsågod Fritz. Det gjorde jag så gärna. Ja, jag är jättesnäll. Jättetrevligt att du uppskattade upplysningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 Bra bild! Har mycket svårt att tro att annat än att plantera in hår kan fungera. Ungefär som jag är skeptisk till reklam om att mellanregistret skall öka om man käkar något preparat. Om någon har andra erfarenheter så är det hög tid att tala nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 (ändrad) Man kan ju alltid följa rådet som Benny Hill gav sin flintskallige kollega i sitt humorprogram, "låt ögonbrynen växa och kamma dem bakåt". // mrco Ändrades November 27, 2016 av mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 Ålder har tyvärr sin gång och det är mycket svårt att motverka. Bättre att acceptera och leva med åldern och inte emot!! Alla borde ju veta att håret faller av och slår rot igen på nedre regioner på ålderns höst.... //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 Lite svårt att se på bilden hur mycket operation du behöver är du helt kal på toppen så kan det ju bli lite “kostsamt". Hur som haver, det verkar som du har en hårsvall som passar för operation “kraftigt" och “vågigt”, men jag kan se fel, själv så har jag spikrakt hår och det funkar mycket dåligt för en hårtransplantation. Om du sedan väljer hårtransplantation så verkar det finnas ett antal att välja mellan FUT- och FUE-metoden är väl några av dem… Tycker att jag har sett ett antal som har opererat sig och till slut ändå går för “rakat”, så frågan är hur nöjda de blir. Det skall tydligen finnas “medel” att smörja in skallen med också, men vad jag har hört så skall man börja med det rätt så tidigt när man ser att det börjar bli kalt, så jag antar att det är kört för dig Ragson… ;-) Ett annat alternativ är att du låter håret växa ut lite och så använder du en "spray” som innehåller mikrofiber med keratin som gör att håret blir tjockare och på det sättet ser det ut att du har ett tjockt och fint hår, har en kompis som har liknande hår som dig på bilden och det funkar kanon på honom… På 70-80-talet så var det vanligt att man flätade in löshår med det riktiga håret, men det verkar inte vara lika vanligt idag, dock såg jag en youtube film för inte så länge sedan på en som hade gjort det och det såg kanon ut, du måste dock tänka på att klippa ditt riktiga hår hela tiden så det är i längd till peruken, ser lite komiskt ut annars… :-). Om man “nöjer" sig med rakat finns det ytterligare ett “knep” att ta till och det är att tatuera in “hårsäckar”, kan se lite speciellt ut kan jag tycka om det inte blir gjort rätt... Antar att du redan känner till ovan så det är bara att välja, ser framemot att se resultatet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd November 27, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 27, 2016 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev Gustav: R allt har sin tid. Jag har mycket hår kvar men jag har börjat klippa mig kort. Tycker det är skönt här i värmen och går fort att tvätta av. Gör nått roligare för stålarna än jaga det som är förgånget. //G njaa...handlar inte om att jaga det förgångna. Jag har ju kort hår nu och det är helt ok. Men jag är van vid långt och jag saknar det...det är en speciell känsla, kan inte förklara annorlunda. Det är inte fåfänga...jaa.. kanske att jag mår bättre, trivs med det och därigenom blir en trevligare kille? Men att ha långt svalligt hår för att imponera på andra, nejnejnej inte fråga om det alls. Ändrades November 27, 2016 av ragson mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gustav Inlagd November 28, 2016 Dela Inlagd November 28, 2016 4 timmar sedan, skrev ragson: njaa...handlar inte om att jaga det förgångna. Jag har ju kort hår nu och det är helt ok. Men jag är van vid långt och jag saknar det...det är en speciell känsla, kan inte förklara annorlunda. Det är inte fåfänga...jaa.. kanske att jag mår bättre, trivs med det och därigenom blir en trevligare kille? Men att ha långt svalligt hår för att imponera på andra, nejnejnej inte fråga om det alls. Du är trevlig med eller utan hår. Så det sitter nog inte i håret utan i skallen. //G Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own http://www.dahlen.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd November 28, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 28, 2016 5 timmar sedan, skrev bob: Lite svårt att se på bilden hur mycket operation du behöver är du helt kal på toppen så kan det ju bli lite “kostsamt". Hur som haver, det verkar som du har en hårsvall som passar för operation “kraftigt" och “vågigt”, men jag kan se fel, själv så har jag spikrakt hår och det funkar mycket dåligt för en hårtransplantation. Om du sedan väljer hårtransplantation så verkar det finnas ett antal att välja mellan FUT- och FUE-metoden är väl några av dem… Tycker att jag har sett ett antal som har opererat sig och till slut ändå går för “rakat”, så frågan är hur nöjda de blir. Det skall tydligen finnas “medel” att smörja in skallen med också, men vad jag har hört så skall man börja med det rätt så tidigt när man ser att det börjar bli kalt, så jag antar att det är kört för dig Ragson… ;-) Ett annat alternativ är att du låter håret växa ut lite och så använder du en "spray” som innehåller mikrofiber med keratin som gör att håret blir tjockare och på det sättet ser det ut att du har ett tjockt och fint hår, har en kompis som har liknande hår som dig på bilden och det funkar kanon på honom… På 70-80-talet så var det vanligt att man flätade in löshår med det riktiga håret, men det verkar inte vara lika vanligt idag, dock såg jag en youtube film för inte så länge sedan på en som hade gjort det och det såg kanon ut, du måste dock tänka på att klippa ditt riktiga hår hela tiden så det är i längd till peruken, ser lite komiskt ut annars… :-). Om man “nöjer" sig med rakat finns det ytterligare ett “knep” att ta till och det är att tatuera in “hårsäckar”, kan se lite speciellt ut kan jag tycka om det inte blir gjort rätt... Antar att du redan känner till ovan så det är bara att välja, ser framemot att se resultatet Tack för info.... FUT o FUE får jag kolla upp. Det är det enda som verkar vettigt. Får se vad det köst, och om det funkar. Finns i Thailand antar jag? Kommer ihåg att det fanns ett bås inne i Bangkok hospital som hade håroperation som sin grej. Kanske ska fråga dom... mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 28, 2016 Dela Inlagd November 28, 2016 10 timmar sedan, skrev ragson: Men att ha långt svalligt hår för att imponera på andra, nejnejnej inte fråga om det alls. Nej, du är väl inte hårdrockare...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd November 28, 2016 Dela Inlagd November 28, 2016 13 timmar sedan, skrev ragson: njaa...handlar inte om att jaga det förgångna. Jag har ju kort hår nu och det är helt ok. Men jag är van vid långt och jag saknar det...det är en speciell känsla, kan inte förklara annorlunda. Det är inte fåfänga...jaa.. kanske att jag mår bättre, trivs med det och därigenom blir en trevligare kille? Men att ha långt svalligt hår för att imponera på andra, nejnejnej inte fråga om det alls. Vet hur du känner gick själv från långt svallande hår till snagg när det blev grått. Men fan så mycket skönare med kort i värmen. 1995 2014 //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 28, 2016 Dela Inlagd November 28, 2016 8 timmar sedan, skrev ragson: Tack för info.... FUT o FUE får jag kolla upp. Det är det enda som verkar vettigt. Får se vad det köst, och om det funkar. Finns i Thailand antar jag? Kommer ihåg att det fanns ett bås inne i Bangkok hospital som hade håroperation som sin grej. Kanske ska fråga dom... Vad är det för stolligheter du tänker ge dig in på ? Nåja, du gör naturligtvis som du vill men skaffar du en frisyr som denne man så slutar jag hälsa på dig, det ska du banne mig ha klart för dig. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu