Jump to content
IGNORERAD

Tandvård


Efraim Barkbit

Recommended Posts

Efraim Barkbit

Tänkte höra om det finns någon tandläkare i Bangkok som ni rekomenderar, helst runt omkring silom

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
8 minuter sedan, skrev Tallviking:

St Luis hospital har bra tandvårdsavdelning

Tack för tipset 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ser prisbilden på ett större ingrepp ut om man jämför Swe/Thai

Hörde om nån som rivit käften, in med platinaskruvar och på med nya "tänder" och det var inte  billigt i Sverige trots att det utgår nån typ av prisreduktion om jag fattade det rätt, satt bara i väntrummet och läste lite medan hon var inne och blev plågad.

 

Sen tillkommer väl en tidsaspekt åxå, är ju 1+1+3 månader i asien men har ingen aning om det hinner fixas på den tiden. Riva ut alt i Thailand, läka ihop i Kambodja och in med nya gaddar i Thailand (in med skruvar och på med tänderna).

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Hur ser prisbilden på ett större ingrepp ut om man jämför Swe/Thai

Hörde om nån som rivit käften, in med platinaskruvar och på med nya "tänder" och det var inte  billigt i Sverige trots att det utgår nån typ av prisreduktion om jag fattade det rätt, satt bara i väntrummet och läste lite medan hon var inne och blev plågad.

 

Sen tillkommer väl en tidsaspekt åxå, är ju 1+1+3 månader i asien men har ingen aning om det hinner fixas på den tiden. Riva ut alt i Thailand, läka ihop i Kambodja och in med nya gaddar i Thailand (in med skruvar och på med tänderna).

 

Det är nog väsentligt billigare i Thailand än i Sverige. Det är ju en hel del som åker hit enbart för detta. Prisbilden kan variera ganska mycket, så du får kolla runt och begära prisuppgifter. Som regel brukar det ju vara dyrast i turistområden.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snor/Lånar Tråden

Bet sönder en lagad tand igår

Gör dja..ont när lilla Tungan skaver. Aaaaaaaaj

Måste gå till Farbror Tandis.

Men har dylika öppet på Lördagar?

Eller måste jag Bedölva mej å vänta tills Måndag?

Bedövningsmedel tja......:big_smile:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Det är nog väsentligt billigare i Thailand än i Sverige. Det är ju en hel del som åker hit enbart för detta. Prisbilden kan variera ganska mycket, så du får kolla runt och begära prisuppgifter. Som regel brukar det ju vara dyrast i turistområden.

 

 

Fått för mig det åxå, men inte hört om nån som gjort en större renovering än driverns lilla tand.

 

Tror dock att jag håller mig till tandläkare och inte hovslagare om jag väljer att göra nåt.

 

Finns nån rabatt i Sverige, men jag har inte satt mig in i hur den funkar.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hasseryd:

Snor/Lånar Tråden

Bet sönder en lagad tand igår

Gör dja..ont när lilla Tungan skaver. Aaaaaaaaj

Måste gå till Farbror Tandis.

Men har dylika öppet på Lördagar?

Eller måste jag Bedölva mej å vänta tills Måndag?

Bedövningsmedel tja......:big_smile:

 

 

Klart de har öppet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Titan implantat kostar ca 10 tusen kronor i Thailand motsvarande i Sverige billigast 17 tusen. 

Ta ut allt gammal amalgam och dåliga plast lagningar och nya plast fyllningar kostade 10 tusen bath.

Tandläkare jag går till i Thailand ger garanti till skillnad från svenska tandvården där gäller bara rundhörnet garanti.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag gick till Bangkok Dental Spa på Sukhumvit Soi 19.

Dr.Lily är nog den mest proffsiga och kunniga tandläkaren jag gått till.

Prismässigt ligger hon i den övre klassen.

Jag prioriterar kvalitet och tid.

5 rotfyllningar plus 5 kronor under 2 dagars tid.

Ditt namn står på en tavla när du kommer och det är gott om tid avsatt.

Brukar vara 3-4 patienter per dag.

Betalade 100.000 baht.

Värt varenda satang.

En svensk tandläkare kommenterade arbete som ett av de bästa jobben han sett.

Med vänlig hälsning, Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Oj, vad har hänt, mc-olycka, överfall?

Eftersatt underhåll pga tidsbrist.

Skulle tagit 1 1/2 månad i Sverige att åtgärda.

//Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte bor i Thailand så kan det krävas 2 resor dit, skruvarna måste läka fast i benet innan tänderna kan monteras.

Jag skadade båda framtänderna i yngre år (fotboll och innebandy) och för drygt ett år sedan var de på väg att upp. Mellan själva operationen när titanskruvarna fästes i käkbenet och dagen då tänderna monterades på sin plats gick det 4 månader.

Totalkostnaden för detta var (i Sverige) ca 60.000 SEK, jag betalade ca 45.000 och Försäkringskassan betalade resten. Att det blev så pass dyrt berodde delvis på att man var tvungen att förstärka käkbenet på den ena tanden, det kostade 10.000 och den delen betalar FK inget av.

Några månader senare bet jag av en annan tand men då var jag uppe i maximalt högkostnadsskydd och betalade drygt 1.000 kronor för en krona som annars skulle kostat ca 5.000 så där "tjänade" jag igen en del av pengarna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Hur ser prisbilden på ett större ingrepp ut om man jämför Swe/Thai

Hörde om nån som rivit käften, in med platinaskruvar och på med nya "tänder" och det var inte  billigt i Sverige trots att det utgår nån typ av prisreduktion om jag fattade det rätt, satt bara i väntrummet och läste lite medan hon var inne och blev plågad.

 

Sen tillkommer väl en tidsaspekt åxå, är ju 1+1+3 månader i asien men har ingen aning om det hinner fixas på den tiden. Riva ut alt i Thailand, läka ihop i Kambodja och in med nya gaddar i Thailand (in med skruvar och på med tänderna).

 

Vet inte exakta priser.

Men polaren gjorde en ordentlig renovering i 45 års åldern, några år sedan nu.

Skruvar och sånt.

 

Skulle kosta 80.000 kr i Sverige.

Han gjorde allt i Thailand istället för samma pengar.

Men då ingick 2 resor och boende 2-3 veckor varje gång, samt några pilsner.

 

Kombinerade nytta med semester för samma pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har satt in 4 kronor och en brygga i Pattaya (klang)En kvinnlig tandläkare som är varsam på handen.

Kronorna kostade 6000 bath/st mot 6000 kronor i Sverige. Bryggan mins jag inte priset på men kostade i bath vad den skulle kosta i kronor i Sverige. Har även fixat rotfyllningar och dom har hållit bra.

Räkna med minst en vecka för sådana ingrepp som jag fått utan att lida.

Det är en invecklad procedur att räkna ut om man får något bidrag av staten. Jag skulle inte få någonting eftersom mina framtänder var bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Oj, vad har hänt, mc-olycka, överfall?

Kanske de dåliga svenska tandläkare.

Jag har råkat ut för några.

Trots att Ansvarsnämnd gav mig rätt fick ja stå för kostnader själv i alla fall.

Aldrig mera en svensk tandläkare

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Monterat in sex nya keramiktänder, tandläkaren monterade typ skruv med hållare, lagning av 2 tänder + tandhygienisten 4 ggr  (borttagande av tandsten 3 ggr i början av behandlingen + 1 gång inom ett år.

Totalpris för detta efter att FK betalt sin del blev 31 500 kronor. Totalt ett tiotal besök

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev evert 1:

Monterat in sex nya keramiktänder, tandläkaren monterade typ skruv med hållare, lagning av 2 tänder + tandhygienisten 4 ggr  (borttagande av tandsten 3 ggr i början av behandlingen + 1 gång inom ett år.

Totalpris för detta efter att FK betalt sin del blev 31 500 kronor. Totalt ett tiotal besök

I Sverige då? Eftersom FK var inblandade?

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Klart de har öppet.

Om han är i Thailand ja, O glömde det finns tandakut i Sverige också

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige funkar. Pris för undersökning,utdragning av 2 tänder,en ny krona, lagning av 8 spruckna tänder plus bortt. av tandsten går på 22,000kr. Betalar själv 9,300kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...