Jump to content
IGNORERAD

Försäljare ska bort från Thailands motorvägar


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover
17 timmar sedan, skrev Dannep4:

Att sätta upp stånd efter vägar där farten är hög och det inte finns parkeringsplatser är att be om fler dödsoffer i trafiken.

Självklar skall det vara förbjudet att stanna på vägrenen på dessa vägar precis som i Sverige.

 

Skall det bedrivas försäljning får det ske på rastplatser och liknande.

 

Att det ens diskuteras tycker jag är förvånande.

I Thailand dör det i snitt 2,5 personer i timmen i trafiken så alla åtgärder borde ju vara välkomna.

Hej

Dom största störningarna och problemen för en demokratisk utveckling i Thailand har väl dom 21-22 militärkupper och kuppförsöken stått för, enligt experter på området backades ex.vis Thailand ca 25 år bakåt i tiden demokratiskt sett vid den senaste kuppen.

Hur Thailand hade sett ut om demokratin hade fått utvecklas utan alla dessa avbrott för diktatur vet vi ju inte.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 393
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    32

  • Soengsang

    29

  • Boa52

    23

  • kalasbullen

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dom största störningarna och problemen för en demokratisk utveckling i Thsiland har väl dom 21-22 militärkupper och kuppförsöken stått för, enligt experter på området backades ex.vis Thailand ca 25 år bakåt i tiden demokratiskt sett vid den senaste kuppen.

Hur Thailand hade sett ut om demokratin hade fått utvecklas utan alla dessa avbrott för diktatur vet vi ju inte.

Mvh isan lover

 

Demokratisk utveckling är inte nödvändigtvis det samma som trafiksäkerhet eller laglighet

 

Ta Singapore som exempel. En diktatur med väldigt hög säkerhet och låg nivå på kriminalitet samt mycket hög nivå av utbildning, löner, välfärd etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
22 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Demokratisk utveckling är inte nödvändigtvis det samma som trafiksäkerhet eller laglighet

 

Ta Singapore som exempel. En diktatur med väldigt hög säkerhet och låg nivå på kriminalitet samt mycket hög nivå av utbildning, löner, välfärd etc etc

Hej

Singapore är ett rikt lilleputtland som är unikt på många sätt och jag tror inte att mycket av det som man har lyckats med där passar länder som Thailand, Burma, Laos, Kambodja, Fillipinerna och Vietnam m.fl.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Singapore är ett rikt lilleputtland som är unikt på många sätt och jag tror inte att mycket av det som man har lyckats med där passar länder som Thailand, Burma, Laos, Kambodja, Fillipinerna och Vietnam m.fl.

Mvh isan lover

 

Vad är dom rika på ?

 

Dom saknar helt naturtillgångar, har nästan inga fabriker, har inte plats för jordbruk etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
11 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Vad är dom rika på ?

 

Dom saknar helt naturtillgångar, har nästan inga fabriker, har inte plats för jordbruk etc etc

Hej

Deras tillgångar bygger väl mer på internationell handel än jordbruk och naturtillgångar, tror inte att detta är något som vare sig passar Thailand, Burma, Laos, Kambodja, Fillipinerna eller Vietnam, både p.g.a dessa länder är större till ytan, har större befolkning, är beroende av jordbruk, att befolkningen har sämre utbildning o.s.v.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Deras tillgångar bygger väl mer på internationell handel än jordbruk och naturtillgångar, tror inte att detta är något som vare sig passar Thailand, Burma, Laos, Kambodja, Fillipinerna eller Vietnam, både p.g.a dessa länder är större till ytan, har större befolkning, är beroende av jordbruk, att befolkningen har sämre utbildning o.s.v.

Mvh isan lover

 

Andra faktorer är demokrati är styrande alltså för välståndet !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Dannep4:

Att sätta upp stånd efter vägar där farten är hög och det inte finns parkeringsplatser är att be om fler dödsoffer i trafiken.

Självklar skall det vara förbjudet att stanna på vägrenen på dessa vägar precis som i Sverige.

 

Skall det bedrivas försäljning får det ske på rastplatser och liknande.

 

Att det ens diskuteras tycker jag är förvånande.

I Thailand dör det i snitt 2,5 personer i timmen i trafiken så alla åtgärder borde ju vara välkomna.

 

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dom största störningarna och problemen för en demokratisk utveckling i Thailand har väl dom 21-22 militärkupper och kuppförsöken stått för, enligt experter på området backades ex.vis Thailand ca 25 år bakåt i tiden demokratiskt sett vid den senaste kuppen.

Hur Thailand hade sett ut om demokratin hade fått utvecklas utan alla dessa avbrott för diktatur vet vi ju inte.

Mvh isan lover

 

Helt satans magiskt att du lyckades få in kupp, demokrati, militär et etc, när du citerar ett helt sunt inlägg helt utan politiska aspekter......tamitusan helt ditt eget fel att du får stå ut med så mycket superlativ och bannor.

Jag blir helt häpen hur du kan svara så korkat på detta helt sunda inlägg du citerar? ? ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
32 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

 

Helt satans magiskt att du lyckades få in kupp, demokrati, militär et etc, när du citerar ett helt sunt inlägg helt utan politiska aspekter......tamitusan helt ditt eget fel att du får stå ut med så mycket superlativ och bannor.

Jag blir helt häpen hur du kan svara så korkat på detta helt sunda inlägg du citerar? ? ?

 

32 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

 

Helt satans magiskt att du lyckades få in kupp, demokrati, militär et etc, när du citerar ett helt sunt inlägg helt utan politiska aspekter......tamitusan helt ditt eget fel att du får stå ut med så mycket superlativ och bannor.

Jag blir helt häpen hur du kan svara så korkat på detta helt sunda inlägg du citerar? ? ?

Hej

Måste ha blivit något fel på citieringen.

Svaret är till någon annan.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Isan Lover:

 

Hej

Måste ha blivit något fel på citieringen.

Svaret är till någon annan.

Mvh isan lover

 

Faktum är att jag anade det, för du kan ju hålla med om att det var ett sunt inlägg :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Soengsang:

 

Faktum är att jag anade det, för du kan ju hålla med om att det var ett sunt inlägg :)

Hej

Visst är det så, beklagar att det blev galet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

 

Hej

Måste ha blivit något fel på citieringen.

Svaret är till någon annan.

Mvh isan lover

Ja det kan inte vara lätt att matcha in rätt floskel i rätt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dom största störningarna och problemen för en demokratisk utveckling i Thailand har väl dom 21-22 militärkupper och kuppförsöken stått för, enligt experter på området backades ex.vis Thailand ca 25 år bakåt i tiden demokratiskt sett vid den senaste kuppen.

Hur Thailand hade sett ut om demokratin hade fått utvecklas utan alla dessa avbrott för diktatur vet vi ju inte.

Mvh isan lover

 

Hmm, intressant det här. Du hävdar alltså att det är Thailands 12 militärkupper som är orsaken till att så många dör i trafiken i Thailand? Kan du utveckla det resonemanget, skulle vara intressant att få höra hur du kommit fram till det, för du svarade väl på det citerade inlägget?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Hmm, intressant det här. Du hävdar alltså att det är Thailands 12 militärkupper som är orsaken till att så många dör i trafiken i Thailand? Kan du utveckla det resonemanget, skulle vara intressant att få höra hur du kommit fram till det, för du svarade väl på det citerade inlägget?

Nja, tror inte det är dom 12. Det är det där andra tiotalet kupper som har försigått i "verkligheten" som har haft svåra konsekvenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Hmm, intressant det här. Du hävdar alltså att det är Thailands 12 militärkupper som är orsaken till att så många dör i trafiken i Thailand? Kan du utveckla det resonemanget, skulle vara intressant att få höra hur du kommit fram till det, för du svarade väl på det citerade inlägget?

En orsak kanske är att varje gång nån ny kommer till makten så försöker dom sko sig så mycket dom kan under så kort tid som möjligt. Vem fan tror du då bry sig om några dör i trafiken när dom samtidig tömmer statskassan?!?! Förutom nu då när militären börja få ordning på landet. Eller är jag ute och seglar nu igen? :mdr: 

 

Fan, dessa politikertrådarna är ju det nya MPR! Hahaha! 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev wUThai:

En orsak kanske är att varje gång nån ny kommer till makten så försöker dom sko sig så mycket dom kan under så kort tid som möjligt. Vem fan tror du då bry sig om några dör i trafiken när dom samtidig tömmer statskassan?!?! Förutom nu då när militären börja få ordning på landet. Eller är jag ute och seglar nu igen? :mdr: 

 

Fan, dessa politikertrådarna är ju det nya MPR! Hahaha! 

 

Tyckte att Dannep4´s inlägg var ganska logiskt sen kom IL med sitt svar som för det otränade ögat inte hade något som helst med Dannep4´s inlägg att göra men att höra hur han resonerade hade varit intressant, hade IL till exempel funnit statistik som visade att antalet trafikdödade i Thailand ökade under perioder med militärstyre? 

 

I så fall hade det ju varit intressant men nu känner vi ju alla IL och att ljuga och skarva när det gäller fakta är ju hans adelsmärke så jag förväntar mig inte att han ska kunna backa upp sin tes om att det är militärens fel att så många dör i den thailändska trafiken.

 

Själv är jag övertygad om att det finns en väldigt massa andra saker som påverkar antalet trafikdödade i Thailand än hur landet styrs för tillfället.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

 

Hej

Måste ha blivit något fel på citieringen.

Svaret är till någon annan.

Mvh isan lover

 

5 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Tyckte att Dannep4´s inlägg var ganska logiskt sen kom IL med sitt svar som för det otränade ögat inte hade något som helst med Dannep4´s inlägg att göra men att höra hur han resonerade hade varit intressant, hade IL till exempel funnit statistik som visade att antalet trafikdödade i Thailand ökade under perioder med militärstyre? 

 

I så fall hade det ju varit intressant men nu känner vi ju alla IL och att ljuga och skarva när det gäller fakta är ju hans adelsmärke så jag förväntar mig inte att han ska kunna backa upp sin tes om att det är militärens fel att så många dör i den thailändska trafiken.

 

Själv är jag övertygad om att det finns en väldigt massa andra saker som påverkar antalet trafikdödade i Thailand än hur landet styrs för tillfället.

Du missade väl det i din iver om att trycka till IL än en gång. Han citerade fel inlägg och höll med Danne4 inlägg. 

 

Hysteriskt. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev wUThai:

 

Du missade väl det i din iver om att trycka till IL än en gång. Han citerade fel inlägg och höll med Danne4 inlägg. 

 

Hysteriskt. :)

 

Finns väl ingenting som hindrar IL från att radera sina felciteringar?

 

Han får se sig för vilken tråd han är inne i innan han klistrar in sina standardfloskel inlägg så att det passar in någorlunda med ämnet....

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Tyckte att Dannep4´s inlägg var ganska logiskt sen kom IL med sitt svar som för det otränade ögat inte hade något som helst med Dannep4´s inlägg att göra men att höra hur han resonerade hade varit intressant, hade IL till exempel funnit statistik som visade att antalet trafikdödade i Thailand ökade under perioder med militärstyre? 

 

I så fall hade det ju varit intressant men nu känner vi ju alla IL och att ljuga och skarva när det gäller fakta är ju hans adelsmärke så jag förväntar mig inte att han ska kunna backa upp sin tes om att det är militärens fel att så många dör i den thailändska trafiken.

 

Själv är jag övertygad om att det finns en väldigt massa andra saker som påverkar antalet trafikdödade i Thailand än hur landet styrs för tillfället.

Jag tolkar det på ett annat sätt. Thailand har inte haft någon längre period av kontinuerligt styre. Därav blir det inte heller någon kontinuerlig förbättring av det som är dåligt. Och jag pratar om tiden sedan 1930 talet. Historien är fylld av intriger maktspel återställare protester m.m. 

Då går det inte att forma ett samhälle för framtiden. 

Därav är skolan dålig.

Korruption överallt.

Vet inte hur gammal TIT, MPR, up to you, not your business etc. är. Eller om de har uppstått i modern tid.

 

Men ändå är Thailand underbart och fantastiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag tolkar det på ett annat sätt. Thailand har inte haft någon längre period av kontinuerligt styre. Därav blir det inte heller någon kontinuerlig förbättring av det som är dåligt. Och jag pratar om tiden sedan 1930 talet. Historien är fylld av intriger maktspel återställare protester m.m. 

Då går det inte att forma ett samhälle för framtiden. 

Därav är skolan dålig.

Korruption överallt.

Vet inte hur gammal TIT, MPR, up to you, not your business etc. är. Eller om de har uppstått i modern tid.

 

Men ändå är Thailand underbart och fantastiskt.

Sydkorea är ett land som var i krig för inte särskilt länge sedan, har genomgått militärkupper och massor av politiska oroligheter under sin korta historia. Ändå har man världens bästa skola. Åtmonstone sett till resultaten av diverse internationella prov. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Drivern:

Vilket tror du är bäst trafiksäkert,hjälpa försäljningen till säkrare plats eller läxa upp bilföraren till att ta större ansvar i sin vårdslöshet.

 

Säger sig självt att det måste vara bättre att läxa upp bilföraren. Det är väl inte så att försäljarna kastar sig ut framför bilen och blir påkörda, utan det är ju bilföraren som inte har tillräklig kontroll på sin framfart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag tolkar det på ett annat sätt. Thailand har inte haft någon längre period av kontinuerligt styre. Därav blir det inte heller någon kontinuerlig förbättring av det som är dåligt. Och jag pratar om tiden sedan 1930 talet. Historien är fylld av intriger maktspel återställare protester m.m. 

Då går det inte att forma ett samhälle för framtiden. 

Därav är skolan dålig.

Korruption överallt.

Vet inte hur gammal TIT, MPR, up to you, not your business etc. är. Eller om de har uppstått i modern tid.

 

Men ändå är Thailand underbart och fantastiskt.

Hej

En klockren analys sv läget som dom allra flesta borde hålla med om.

Tror precis som du att längre perioder av demokrati och politisk stabilitet är nyckeln till framgång både för landet och majoriteten av människorna där.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...