Jump to content
IGNORERAD

Bygga svennetoa!


Kalas

Recommended Posts

Hej!

Jag kommer nog att spendera en hel del tid hos tjejen i Khon Kaen framöver och då önskar jag mig en svennetoa.

Vad kan anses vara rimlig total byggkostnad för cirka 4kvm, fullhöjd med tak, klinkers och helkaklat. Dörr handfat och stol förstås. Alternativ finnes. Antingen ansluta till befintlig byggnad med en sida eller fristående. I båda fallen behöver man bila/borra i befintlig betongplatta för vatten och avlopp samt antagligen höja golvnivån något. Utsidans finish bryr jag mig mindre om men jag vill ha det professionellt byggt, kaklat och monterat. Det ska liksom vara min lilla fristad!

Någon som har en aning om kostnaden mellan tummen och pekfingret?

Och kanske någon vet ett ungefärligt pris på de vanliga cementblocken som brukar användas? Jag har inte hittat någon byggvarubutik här ännu.

Tacksam för svar

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vanliga murblock 3,90-4b styck.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade ju planer på att införskaffa en poslinstron som skulle ersätta ståvarianten men skulle spolas fortfarande med skopa vatten.

Det gick inte alls enligt storebror i familjen så det var totalstopp. Skulle inte kostat mycket att få till utedasset så det går att använda även för icke balanskonstnärer men av nån outgrundlig anledning blev det inte så även om jag lovade ta alla kostnader (murbruk, lite plaströr och en stol utan vattenbehållare och en sittring.

 

Roligast av allt är att det var tjejen som ville fixa det för mamma som börjar bli till åren och tjejen äger kåken.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hos gumman släkt byggde de en toalett som jag kan sitta på.

Fortfarande skopa som gäller men duger gott.

Kan sitta och meditera i lugn och ro.

Kanske 2,5 x 2,5m med vattenmagasin ala Thai.

Murblock och klinkergolv.

Skickade 4000 bath för bygget.

Vad det kostade vet jag inte men borde ha kostat mer?

 

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Galten:

Hos gumman släkt byggde de en toalett som jag kan sitta på.

Fortfarande skopa som gäller men duger gott.

Kan sitta och meditera i lugn och ro.

Kanske 2,5 x 2,5m med vattenmagasin ala Thai.

Murblock och klinkergolv.

Skickade 4000 bath för bygget.

Vad det kostade vet jag inte men borde ha kostat mer?

 

Väldigt offtopic, men men. Med en rövdusch spolar man ju rent, men hur fan gör man med en skopa, är det handen som gäller?

 

OBS! Det är en seriös fråga för jag har aldrig förstått eller lärt mig hur man gör men misstänker att det är handen som gäller?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Här kommer en liten uppdatering av skithusbygget!
23e94abfedaebc7a22821632576b058e.jpg
2beebec249717275ecb96ff45449d960.jpg
a6715f0cbb89c2a351b1eecfa0952336.jpg
59fbc5bfda7c05189e81f47245d95b43.jpg
156d1dfdf12f3053917e22e2c868ca8b.jpg4387a4a9bb9b3da6a52c9ee3b4b812df.jpg
9fd566ec2a5239eee57e986d6c2dc23b.jpg
5558ab395e8dd2fe392d85b246372e21.jpg
dc9cd265eeacfaba04ca1cbaf324284e.jpg
0308614d230b80e303d2ee6c65001b61.jpg
2f740456ac10e5ebf5261c25e7266284.jpg
Lite förvirrande text till bilderna :)
De första är väl inget att yvas över... Men sen skickade hon bilden med mellanväggen! Då tog det hus i h.... ;)
Jag hade förklarat hur jag ville ha det. Typ 2x2m och en fläkt riktad mot toan! Inga jumla avskärmande väggar. På kortet efter ser ni hur det ligger mosad mellanvägg! :) Jag var tvungen att skicka bilder på min lilla duschhåla och ilsket tala om för Peppis att det är ju så jag INTE vill ha det!
bd256ea6cd12b61b52c79423104f067f.jpg
Men det ser ut att bli en härlig oas för en svenne att både tvaga sig och vilskita!
Kostnad såhär långt är 40.000b...

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten fundering dock... När vi var på Dohome och kollade på vilka kakel och klinker vi skulle ha så ville hon ha lite vita kakelplattor med blommor på. Ok sa jag, två på varje vägg. Hon valde ut en sort med samma storlek som de vita plattorna. Och som ni ser... Någon ändrade sig visst... För en millimeterfascist! Nä fy... ;) Men tit!

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt offtopic, men men. Med en rövdusch spolar man ju rent, men hur fan gör man med en skopa, är det handen som gäller?

 

OBS! Det är en seriös fråga för jag har aldrig förstått eller lärt mig hur man gör men misstänker att det är handen som gäller?


Det är handen svärmor lyckades spola ner en guld ring det var jävla liv om det sista gången min darling köpte ring till sin mor.


Pakusa & Jesper

https://m.facebook.com/tomtens.mandlarna/

อิสานแมงกระพรุน ชุมแพ

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Så... Då var mitt lilla kungarike klart, med tron och allt!
92bf02bd925de21237ce7e232af55d51.jpg
418c1ccc024865fadad8935bc2f71de5.jpg
1e3fe208b75d4530a111a8d83a5256d6.jpg
c6b19dc64bf21d26dc6baf9afe6bb85f.jpg
b35b71bf8eaa5778ff140570091df257.jpg
4dece14f00468d2c98f4e59105667fd4.jpg
eeb0b232ea315c2c4eac2b2cdb2d83d9.jpg
af18ec162963e43383d97d83775cfaef.jpg
Jag måste säga att hennes bror och hans medhjälpare har gjort ett gediget arbete. Inga fula skarvar eller fusk vad jag sett. Sammanlagt 45.000 bath tycker jag är överkomligt. Inget lull lull utan full funktion har eftersträvats. Genomströmningsvärmaren (Tack lillamannen! ) kostade 5000 med montering efter att jag hittat en billig Electrolux för 3990 bath. Jag är helnöjd och har redan regerat!
Eftersom brodern visat sig kapabel så har jag bett honom att ordna med golvet i uteköket. Det är väl thaistandard på det idag om vi säger så! Men detta äventyr berättar jag om i min kicking it tråd!


Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt, men jag hade nog valt att lägga dit ett innertak för att få en lite mer privat känsla under regerandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-25 at 16:44, skrev Kalas:

En liten fundering dock... När vi var på Dohome och kollade på vilka kakel och klinker vi skulle ha så ville hon ha lite vita kakelplattor med blommor på. Ok sa jag, två på varje vägg. Hon valde ut en sort med samma storlek som de vita plattorna. Och som ni ser... Någon ändrade sig visst... För en millimeterfascist! Nä fy... ;) Men tit!

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 

 

Det var nog det enda jag också reagerade över när jag kikade på bilderna..

Men, men det är väl ingen stor sak egentligen. Det är ju trevligt med några plattor som bryter av det annars helfärgade.

 

7 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Snyggt, men jag hade nog valt att lägga dit ett innertak för att få en lite mer privat känsla under regerandet.

 

Jo, så är det.

Mysigt med luftig konstruktion, även de utrymmen med väggar som är helt utan tak....men man får ju även besökare av olika slag som ett brev på posten. Man får inte vara rädd för andra varelser.

 

Ser hur som helst nytt, funktionellt och fräscht ut - gratulerar!

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jo, så är det.

Mysigt med luftig konstruktion, även de utrymmen med väggar som är helt utan tak....men man får ju även besökare av olika slag som ett brev på posten. Man får inte vara rädd för andra varelser.

 

Ser hur som helst nytt, funktionellt och fräscht ut - gratulerar!

 

 

 

 


Jag har tänkt på det med men känner att jag inte behöver ha det än så länge. Det är ju dock inget större jobb att göra om jag skulle ändra mig i framtiden om det blir på tok för många oönskade gäster! :)

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt nät mot oönskade gäster och en liten ljudanläggning för motverka oönskade ljud ;)

 

Ser för övrigt skitbra ut :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätt nät mot oönskade gäster och en liten ljudanläggning för motverka oönskade ljud [emoji6]

 

Ser för övrigt skitbra ut [emoji106]


Ja nät är ju enkelt. Oönskade ljud? :) Ett mindre problem. Toan står ju i köket! Oönskade odörer blir nog ett värre problem! :) Tänk er att sitta och trona och helt plötsligt börjar det stinka pla ra i kungariket! *ASG*

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Kalas:


Ja nät är ju enkelt. Oönskade ljud? :) Ett mindre problem. Toan står ju i köket! Oönskade odörer blir nog ett värre problem! :) Tänk er att sitta och trona och helt plötsligt börjar det stinka pla ra i kungariket! *ASG*

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 

Montera dit en " Pax " fläkt så suger den ut odören.:smile: Såg en sån konstruktion på en båt på Mekongfloden, öppet som du mot taket med en Paxfläkt på väggen som surrade och gick:misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...