Jump to content
IGNORERAD

Hotelpool i Pattaya inkräktar på havet


MPR Nyheter

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja juntans signaler är tydliga, gör som vi vill annars riskerar du attitydjustering, eltortyr i könsorganen, Water boarding där den gripnes huvud hålls under vatten alternativt kvävning med en plastpåse över huvudet tills den gripne förlorar medvetandet, allt detta i vissa MPR medlemmars smak, detta ser en del som ett framsteg och avgörande för vilket samhälle man vill ha i framtiden.

 

Själv ställer jag mig dock på dom internationella människorätts organisationernas sida i dessa frågor och vill se ett helt annat samhälle i framtiden byggt på fria val, rättvisa och demokrati istället för diktatur, rädsla och förtryck.

Mvh isan lover

 

Du skulle säkert må bättre med lite attitydjustering med "eltortyr i könsorganet" tror jag.

 

När åker du till Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    24

  • turisten

    16

  • spooncreek

    15

  • Soengsang

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Du skulle säkert må bättre med lite attitydjustering med "eltortyr i könsorganet" tror jag.

 

När åker du till Thailand?

Hej

Jaha det är dags igen förstår jag?

Ska du hota med att  tipsa juntan nu igen?

Det är väl ett helt normalt beteende när man är aktiv på juntans sida.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jaha det är dags igen förstår jag?

Ska du hota med att  tipsa juntan nu igen?

Det är väl ett helt normalt beteende när man är aktiv på juntans sida.

Mvh isan lover

Du tar nog dig själv på för stort allvar. Lite som Sjöstedt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev frason:

Du tar nog dig själv på för stort allvar. Lite som Sjöstedt.

Hej

 

Så var det där med läsförståelsen igen.

 

Kan du då översätta till mig vad han menar med detta?

 

"Du skulle säkert må bättre med lite attitydjustering med "eltortyr i könsorganet" tror jag."

 

"När åker du till Thailand?"

 

Mvh isan lover

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev turisten:

Herregud! Sök hjälp IL!

Hej

Det är inte jag som behöver hjälp utan det Thailändska folket och då speciellt dom som drabbas av det som människorätts organisationerna kritiserar.

Enligt mig är det lite sjukt att bryta ut rivandet av en olaglig pool som något positivt och avgörande för landets framtid samtidigt som diktstur råder, militära övergrepp och brott mot mänskliga rättigheter sker på daglig basis.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-24 at 02:31, skrev Isan Lover:

Hej

Inte ens i Sverige är det någon garanti att byggnader som byggts svart eller utan korrekta tillstånd rivs när det uppdagas, ibland kommer ägaren undan med ett vitesföreläggande och slipper riva, har det gått tillräckligt många år preskriberas ärendet och då blir ett svartbygge vitt.

Mvh isan lover

 

Så sant så, min pappa byggde denna lilla förådsbod på 2,5-3 kvm i början av 90-talet på våra sjömarker, den används till att lägga in i stort sätt stolsdynor, badkläder,  och några andra småsaker.

Någon anmälde detta svartbygge till Mörbylång komun på Öland som uppmanade min pappa att riva boden men han vägrade ju som den tjurskalle han var, det ältades i ett par år om denna bod och var ända uppe i regeringsrätten innan det bestämdes att boden fick stå kvar, hurvida det blev böter eller inte minns jag inte.

 

Förövrigt så är det min mamma som fyllde 90 år 2 November och en gammal jobbarkompis på bilden.

post-3132-0-40882400-1373724267_thumb.jpg

 

Detta ställe är nog det jag kan sakna mest från mina hemtrakter då jag sitter här i thailändska obygden.

 

Lillebror har hässjat hö.

post-3132-0-51750400-1373724249_thumb.jpg

 

Kalmar

post-3132-0-70948500-1373724381_thumb.jpg

 

Den "lagliga sjöboden" byggd på 50-talet men renorverad.

post-3132-0-03930200-1373724322_thumb.jpg

 

post-3132-0-23214200-1373724345_thumb.jpg

 

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja juntans signaler är tydliga, gör som vi vill annars riskerar du attitydjustering, eltortyr i könsorganen, Water boarding där den gripnes huvud hålls under vatten alternativt kvävning med en plastpåse över huvudet tills den gripne förlorar medvetandet, allt detta i vissa MPR medlemmars smak, detta ser en del som ett framsteg och avgörande för vilket samhälle man vill ha i framtiden.

 

Själv ställer jag mig dock på dom internationella människorätts organisationernas sida i dessa frågor och vill se ett helt annat samhälle i framtiden byggt på fria val, rättvisa och demokrati istället för diktatur, rädsla och förtryck.

Mvh isan lover

Jaså, det är det så det gått till när privatvillan utan hotelltillstånd fått sin pool på annans mark riven? 

Det kände jag inte till.

 

Någon länk till dom internationella människorätts organisationerna i just denna fråga?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tråd alltså.. :) 

 

Den ena verkar sitta med ett riktigt praktstånd medans han publicerar tillfredsställande bilder på hur den illegala poolen rivs samtidigt som han orerar om försvarande av brottslighet och den andra drar paralleller till waterboarding och eltortyr i könsorganen för att den olovligt uppförda poolen nu rivs :rotfl: 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Vilken tråd alltså.. :) 

 

Den ena verkar sitta med ett riktigt praktstånd medans han publicerar tillfredsställande bilder på hur den illegala poolen rivs samtidigt som han orerar om försvarande av brottslighet och den andra drar paralleller till waterboarding och eltortyr i könsorganen för att den olovligt uppförda poolen nu rivs :rotfl: 

 

 

Och sedan lägger jag mig i med text några bilder från Ölandtrott.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju massvis med svartbyggen i Thailand, många är ju byggda trots att man  vet att det är olagligt men det har varit möjligt för att korruptionen har tillåtits att härja friskt, i en annan tråd berättas det om hur 24 olika hotell på Koh samet måste riva delar av sin verksamhet, det kan vara alltfrån nybyggda bungalows till ett trädäck med servering. 

 

Som någon är inne på, detta är viktig signalpolitik, det är inte okej längre att göra som man vill med hjälp av mutor till lokala beslutsfattare eller för att man mutar sig till ett "tillstånd" i efterhand.

 

I det här fallet rör det sig om en hotellverksamhet med 47 rum som aldrig haft tillstånd till den verksamheten, man har byggt till och ändrat den ursprungliga byggnaden till oigenkännlighet och till och med byggt en pool ut i havet.

 

Det är inte ett par kvadratmeter sjöbod som  man smällt upp, det är ett mellanstort hotell. I Koh Samets fall så är det att flera redan lagliga verksamheter valt att expandera sina verksamheter ut i naturreservatet. Driver du en fjällby i Sverige gränsande till ett naturreservat så kommer du inte att få något bygglov i efterhand om du belutar dig för att expandera utanför din mark och in i naturreservatet.

 

Att signalerna regeringens agerande skickar upprör korruptionskramarna är ju inte så konstigt - hela världen som de lärt sig förstå rasar ju?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev MaiChai:

Det finns ju massvis med svartbyggen i Thailand, många är ju byggda trots att man  vet att det är olagligt men det har varit möjligt för att korruptionen har tillåtits att härja friskt, i en annan tråd berättas det om hur 24 olika hotell på Koh samet måste riva delar av sin verksamhet, det kan vara alltfrån nybyggda bungalows till ett trädäck med servering. 

 

Som någon är inne på, detta är viktig signalpolitik, det är inte okej längre att göra som man vill med hjälp av mutor till lokala beslutsfattare eller för att man mutar sig till ett "tillstånd" i efterhand.

Jag kanske uttryckte mig diffust tidigare men jag menade naturligtvis att jag tyckte att dom skulle erbjudas möjlighet att köpa ett LAGLIGT tillstånd för poolen i efterhand.

I det här fallet rör det sig om en hotellverksamhet med 47 rum som aldrig haft tillstånd till den verksamheten, man har byggt till och ändrat den ursprungliga byggnaden till oigenkännlighet och till och med byggt en pool ut i havet.

 

Det är inte ett par kvadratmeter sjöbod som  man smällt upp, det är ett mellanstort hotell. I Koh Samets fall så är det att flera redan lagliga verksamheter valt att expandera sina verksamheter ut i naturreservatet. Driver du en fjällby i Sverige gränsande till ett naturreservat så kommer du inte att få något bygglov i efterhand om du belutar dig för att expandera utanför din mark och in i naturreservatet.

Varför blandar du in naturreservat i detta fall, Pattaya är inget sådant, långt därifrån.

Att signalerna regeringens agerande skickar upprör korruptionskramarna är ju inte så konstigt - hela världen som de lärt sig förstå rasar ju?

Nej, jag är inte upprörd, inte det minsta faktiskt.

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja juntans signaler är tydliga, gör som vi vill annars riskerar du attitydjustering, eltortyr i könsorganen, Water boarding där den gripnes huvud hålls under vatten alternativt kvävning med en plastpåse över huvudet tills den gripne förlorar medvetandet, allt detta i vissa MPR medlemmars smak, detta ser en del som ett framsteg och avgörande för vilket samhälle man vill ha i framtiden.

 

Själv ställer jag mig dock på dom internationella människorätts organisationernas sida i dessa frågor och vill se ett helt annat samhälle i framtiden byggt på fria val, rättvisa och demokrati istället för diktatur, rädsla och förtryck.

Mvh isan lover

 

Haha, ibland överträffar du dig själv.

 

Någon källfakta till dina påståenden?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Så sant så, min pappa byggde denna lilla förådsbod på 2,5-3 kvm i början av 90-talet på våra sjömarker, den används till att lägga in i stort sätt stolsdynor, badkläder,  och några andra småsaker.

Någon anmälde detta svartbygge till Mörbylång komun på Öland som uppmanade min pappa att riva boden men han vägrade ju som den tjurskalle han var, det ältades i ett par år om denna bod och var ända uppe i regeringsrätten innan det bestämdes att boden fick stå kvar, hurvida det blev böter eller inte minns jag inte.

 

Förövrigt så är det min mamma som fyllde 90 år 2 November och en gammal jobbarkompis på bilden.

post-3132-0-40882400-1373724267_thumb.jpg

 

Detta ställe är nog det jag kan sakna mest från mina hemtrakter då jag sitter här i thailändska obygden.

 

Lillebror har hässjat hö.

post-3132-0-51750400-1373724249_thumb.jpg

 

Kalmar

post-3132-0-70948500-1373724381_thumb.jpg

 

Den "lagliga sjöboden" byggd på 50-talet men renorverad.

post-3132-0-03930200-1373724322_thumb.jpg

 

post-3132-0-23214200-1373724345_thumb.jpg

 

 

 

Hej

Ja vi har också f.d svartbyggen kvar efter morfar här ute på ön, inte heller han behövde riva och han behövde inte betala några böter.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja vi har också f.d svartbyggen kvar efter morfar här ute på ön, inte heller han behövde riva och han behövde inge betala några böter.

Mvh isan lover

 

Dina tankar om demokrati/lag och ordning är synnerligen flexibla.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 timmar sedan, skrev leifen:

Jaså, det är det så det gått till när privatvillan utan hotelltillstånd fått sin pool på annans mark riven? 

Det kände jag inte till.

 

Någon länk till dom internationella människorätts organisationerna i just denna fråga?

Hej

Juntan och diktaturen får man i ett paket, det känns i mina ögon lite märkligt att bryta ut och hylla juntans rivning av en pool och kalla detta för ett viktigt beslut för Thailands framtid, detta samtidigt som juntan enligt människorätts organisationerna godtyckligt griper och för bort medborgare för attitydjustering och tortyr (hittills uppges 74 människor ha torterats).

 

 Sen tar ju juntan  mängder av beslut som verkligen kommer att påverka Thailands framtid och kommande generationer, tänker då på den nya militära konstitutionen som omöjliggör verklig demokrati, tillåter militären att ta över makten när dom vill utan att ens behöva kuppa, ger militären möjlighet att tillsätta ej valda generaler som PM, ger militären rätt att på egen hand tillsätta hela senatens 250 platser utan något val, samt att juntan har fattat beslut om en långtidsplan som ska gälla dom närmaste 20 åren detta oavsett vad kommande regeringar eller folket tycker i dessa frågor, en ny och hårdare data-lag o.s.v,  detta var bara något av dom beslut som juntan har tagit efter kuppen.

 

Sett i ljuset av detta känns faktiskt en pools vara eller icke vara inte så avgörande för landets framtid som en del vill göra gällande.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Juntan och diktaturen får man i ett paket, det känns i mina ögon lite märkligt att bryta ut och hylla juntans rivning av en pool och kalla detta för ett viktigt beslut för Thailands framtid, detta samtidigt som juntan enligt människorätts organisationerna godtyckligt griper och för bort medborgare för attitydjustering och tortyr (hittills uppges 74 människor ha torterats).

 

 Sen tar ju juntan  mängder av beslut som verkligen kommer att påverka Thailands framtid och kommande generationer, tänker då på den nya militära konstitutionen som omöjliggör verklig demokrati, tillåter militären att ta över makten när dom vill utan att ens behöva kuppa, ger militären möjlighet att tillsätta ej valda generaler som PM, ger militären rätt att på egen hand tillsätta hela senatens 250 platser utan något val, samt att juntan har fattat beslut om en långtidsplan som ska gälla dom närmaste 20 åren detta oavsett vad kommande regeringar eller folket tycker i dessa frågor, en ny och hårdare data-lag o.s.v,  detta var bara något av dom beslut som juntan har tagit efter kuppen.

 

Sett i ljuset av detta känns faktiskt en pools vara eller icke vara inte så avgörande för landets framtid som en del vill göra gällande.

Mvh isan lover

 

Ja allt detta, inkl water boarding och elchocker i könsorganen, pga en hotellpool verkar märkligt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja vi har också f.d svartbyggen kvar efter morfar här ute på ön, inte heller han behövde riva och han behövde inge betala några böter.

Mvh isan lover

 

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Dina tankar om demokrati/lag och ordning är synnerligen flexibla.

 

 IL skriver väl inget om vad han har för tankar eller vad han tycker om sin morfars f.d svartbygge , han skriver ju bara att han byggt det och att det står kvar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
26 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja allt detta, inkl water boarding och elchocker i könsorganen, pga en hotellpool verkar märkligt.

 

/ SatanG

Hej

Det är ju verkligheten i diktaturens Thailand och sett i ljuset av detta tycker jag faktiskt att rivandet av en olagligt byggd pool får mer uppmärksamhet än den förtjänar.

Men det är ju en smaksak vad man väljer att fokusera på och tycker är viktigt i en diktatur.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är ju verkligheten i diktaturens Thailand och sett i ljuset av detta tycker jag faktiskt att rivandet av en olagligt byggd pool får mer uppmärksamhet än den förtjänar.

Men det är ju en smaksak vad man väljer att fokusera på och tycker är viktigt i en diktatur.

Mvh isan lover



Så om man inte skall lägga tid på att jaga korruption och kriminalitet, vad är det man skulle lägga tid på ?

Är inte kriminalitet och korruption ett hot mot samhället i din värld ?
Det är det i de flesta andras ögon !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

 

 IL skriver väl inget om vad han har för tankar eller vad han tycker om sin morfars f.d svartbygge , han skriver ju bara att han byggt det och att det står kvar.

 

Nja, nu uppfattar jag det som att han åter igen påvisar att man kan fuska o mygla lite, så som korruptionskramarna gillar.

Han har ju tidigare försvarat avrättningar utan rättegång.

 

Hela han agenda går ut på att misskreditera Thailand och dess styre, oavsett!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Nja, nu uppfattar jag det som att han åter igen påvisar att man kan fuska o mygla lite, så som korruptionskramarna gillar.

Han har ju tidigare försvarat avrättningar utan rättegång.

 

Hela han agenda går ut på att misskreditera Thailand och dess styre, oavsett!

 

Ja tur att man har olika uppfattningar om saker och ting.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
28 minuter sedan, skrev Tallviking:

 


Så om man inte skall lägga tid på att jaga korruption och kriminalitet, vad är det man skulle lägga tid på ?

Är inte kriminalitet och korruption ett hot mot samhället i din värld ?
Det är det i de flesta andras ögon !

 

Hej

En sak som många med mig tycker att juntan borde ägna lite mer tid och resurser på är nog skolan och den låga nivån på utbildningen som en stor del av befolkningen är utelämnade till.

 

Sen tycker jag nog att det borde vara polis och åklagares uppgift att bekämpa brottslighet och korruption och inte militärens.

Mvh isan lovet

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

En sak som många med mig tycker att juntan borde ägna lite mer tid och resurser på är nog skolan och den låga nivån på utbildningen som en stor del av befolkningen är utelämnade till.

 

Sen tycker jag nog att det borde vara polis och åklagares uppgift att bekämpa brottslighet och korruption och inte militärens.

Mvh isan lovet

 

Jo, men dessa är ju ganska korrupta själva så det verkar som det behövs lite vapenskrammel för att få något gjort åt det. Håller med dig om att det borde ägnas större resurser på skolan och utbildningsnivån.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är ju verkligheten i diktaturens Thailand och sett i ljuset av detta tycker jag faktiskt att rivandet av en olagligt byggd pool får mer uppmärksamhet än den förtjänar.

Men det är ju en smaksak vad man väljer att fokusera på och tycker är viktigt i en diktatur.

Mvh isan lover

 

Verkligheten om man går på vad den blodröda propagandamaskinen säger ja, annars näääää!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan. Först heter det INTE att man hässjar hö när man har krakat det eller volmat höet.. När hö hängs upp på linor eller störar uppsatta mellan krakar kallas det för att hässja. Men frånsett detta är det väl kutym eller t.o.m. en lag som säger att har man ett svartbygge på egen mark blir det lagligt efter 10 år om ingen gör någon anmälan - i Sverige.

Dock ser det HELT annorlunda ut om du bebygger annans mark, där kommer du troligtvis bli skyldig att återställa allt mot vite. Exempelvis bryggor eller hela stensättningar kan du tvingas ta bort. T.o.m så illa att även om din tomt (sjötomt) sträcker sig ned till vattenbrynet får du ej hägna ut förbipasserande.

För övrigt är nog vi människor likadana vad vi i världen än bor. kan vi roffa åt oss något olagligt eller lagligt, så gör vi detta. Ibland är risken att straffas mindre än nyttan så varför inte?

I Thailand har det väl varit en kutym att muta/köpa sig till det man vill ha eller få gjort. Om nu militärregeringen lyckas häva denna avart av att tolka lagen återstår att se.

Ändrades av evert 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...