Jump to content
IGNORERAD

Hotelpool i Pattaya inkräktar på havet


MPR Nyheter

Recommended Posts

Synd att dom "torska" var billigt att hyra sej en Pool plats där...lugnt och stilla, ofta var man helt ensam vid poolen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 216
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    24

  • turisten

    16

  • spooncreek

    15

  • Soengsang

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Varför börja svamla om Sverige, vad fan har det med Thailändsk korruption att göra?

 

Tydligt att det börjar bli jobbigt för mpr:s korruptionskramare :)

Behöver ej följa trådar det fick jag klart och tydligt förklarat för mig i (Svenska kronan VS Thai baht tråden) så det är bara att svamla om vad man vill...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev fiskarn:

Behöver ej följa trådar det fick jag klart och tydligt förklarat för mig i (Svenska kronan VS Thai baht tråden) så det är bara att svamla om vad man vill...

 

Nja, Sveriges ekonomi har väl mycket att göra med kronans utveckling mot baht och vise versa och värt att diskutera, dagens kurs borde man kunna googla själv, finns lämpligare siter för att se valutakurser på än mpr?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oberg, försökte bara förklara för de oförstående att Thailand nu håller nu på med att bli laglydigare än t.o.m. Sverige (som ni alla vet ALLTID är bäst)

För övrigt, hur gick det med den olagliga/olovliga byggnation på Gotland som dåvarande landshövding tillät. Blev det rivning eller gjordes det bara en planändring.

Får militären hålla på så "kanske" det till sist blir ordning även på Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Varför börja svamla om Sverige, vad fan har det med Thailändsk korruption att göra?

 

Tydligt att det börjar bli jobbigt för mpr:s korruptionskramare :)

 

Måne svamlade om Sverige, jag svarade. Problematiskt för dig? Fråga honom.

 

Korruptionskramare..om det roar dig att kalla mig det pga av mina åsikter om rivningen av poolen som av allt att döma byggdes för långt mer än 10 år sedan,  så för all del.

 

Nu rivs den i vart fall, hotellet stänger, 35 pers blir av med jobbet, en ägare med sin affärsrörelse, och ett antal turister med sitt planerande boende på semestern. Och ingen verkar riktigt veta hur det kommer att se ut efter rivning och vem som ska fixa till det,.Men rätt ska ju vara rätt, det är ju viktigast för oss rättrådiga! :rtfm:

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

 

Måne svamlade om Sverige, jag svarade. Problematiskt för dig? Fråga honom.

 

Korruptionskramare..om det roar dig att kalla mig det pga av mina åsikter om rivningen av poolen som av allt att döma byggdes för långt mer än 10 år sedan,  så för all del.

 

Nu rivs den i vart fall, hotellet stänger, 35 pers blir av med jobbet, en ägare med sin affärsrörelse, och ett antal turister med sitt planerande boende på semestern. Och ingen verkar riktigt veta hur det kommer att se ut efter rivning och vem som ska fixa till det,.Men rätt ska ju vara rätt, det är ju viktigast för oss rättrådiga! :rtfm:

 

Väldans mycket energi du lägger på att försvara brottslig verksamhet !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev MaiChai:

Men, men tänk på alla som blir arbetslösa nu på hotellet....

 

Men, men det har ju funnits där länge nu....

 

Men, men Suthep då...

 

Men, men Militärens statypark då..

 

Tänkte samla ursäkterna redan nu från de som föredrar thailands gamla korrupta system!

 

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Måne svamlade om Sverige, jag svarade. Problematiskt för dig? Fråga honom.

 

Korruptionskramare..om det roar dig att kalla mig det pga av mina åsikter om rivningen av poolen som av allt att döma byggdes för långt mer än 10 år sedan,  så för all del.

 

Nu rivs den i vart fall, hotellet stänger, 35 pers blir av med jobbet, en ägare med sin affärsrörelse, och ett antal turister med sitt planerande boende på semestern. Och ingen verkar riktigt veta hur det kommer att se ut efter rivning och vem som ska fixa till det,.Men rätt ska ju vara rätt, det är ju viktigast för oss rättrådiga! :rtfm:

 

...och där satt tvåan - blir det ett hat-trick innan kvällen är över?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev MaiChai:

Men, men tänk på alla som blir arbetslösa nu på hotellet....

 

Men, men det har ju funnits där länge nu....

 

Men, men Suthep då...

 

Men, men Militärens statypark då..

 

Tänkte samla ursäkterna redan nu från de som föredrar thailands gamla korrupta system!

40 000 baht i borgen är för lite för att visa att de menar allvar. De grejor han har lurats med så länge borde svida ordentligt. 400 000 baht vore mera rätt i borgen. Då skulle han få anstränga sig lite för att inte sitta i buren.

 

De arbetslösa kunde få en del i pengarna som hotellägaren blir dömd till. Om han t.ex blir dömd till 2 mille i böter så kunde de anställda få dela på halva summan för de oangelägenheter de haft pga hotellägarens brottslighet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Väldans mycket energi du lägger på att försvara brottslig verksamhet !

 

Ja, så dumt av mig att föra ett sådant resonemang, hur tänkte jag nu? Rättrådighet råder alltid!!! Hjälm på, håll hastighetsbegränsningen, kör om på rätt sida, ha inte öppet puben eller nattklubben för länge, köp inga öl mellan 14-17!!. Alla papper i ordning, reser jag bort en dag ska jag efter åka 90 km till mitt närmsta immigration och anmäla att jag är tillbaka. Inte glömma och anmäla mina vänner när de bor hos mig ett par nätter!! Myndigheterna måste ju veta! Annars blir det kaos!  Yttrandefrihet är för övrigt bara skit, hur ska man kunna upprätthålla ORDNING OCH REDA om folk får säga vad de vill? Löjligt!!!

 

Bygga med lagligt  lov, och exakt på centimetern. Allt annat otänkbart. Köper eller övertar jag en fastighet som redan är byggd och där allting verkar vara gjort med myndigheternas goda minne…ingen ursäkt, skyll mig själv för f-n!  Populära ställen som byggts för länge sen med myndigheters passiva eller aktiva godkännande, RIV SKITEN FÖR FAN: Lagens bokstav gäller alltid!!!  Bokstavligt! Annars blir det ju total anarki. Att jag inte fattar!!!


För övrigt tycker jag att alla som cyklar borde ha hjälm och att det ska vara lag på petskydd på kontakter. 


Alltså, rätt ska vara rätt!!!! Oavsett konsekvenserna! Jag menar, hur skulle världen se ut om inte alla tänkte som oss svenskar???!!! BROTT OCH STRAFF för sjutton!. Fattar ni inte!!??


Att jag överhuvudtaget reflekterade över konsekvenserna över beslutet att riva den där poolen efter + 10 år. Hur dum får man vara!!  JÄVLA KORRUPTIONSKRAMARE är vad jag är!!! Dumstrut på och skämmes i skamvrån. Kanske kan man få en avstängning från MPR också. Det vore det ultimata beviset på SVENSK lag och ordning! Sanna mina ord!!!

 

:rtfm:

 

p.s. Hoppas jag inte använde för lite utropstecken? Min poäng kanske inte framgick tillräckligt tydligt.....!!!!?? ???

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

 

 

...och där satt tvåan - blir det ett hat-trick innan kvällen är över?

 Årets pris som mest patetisk på MPR går till .....................MaiChai ! 

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Ja, så dumt av mig att föra ett sådant resonemang, hur tänkte jag nu? Rättrådighet råder alltid!!! Hjälm på, håll hastighetsbegränsningen, kör om på rätt sida, ha inte öppet puben eller nattklubben för länge, köp inga öl mellan 14-17!!. Alla papper i ordning, reser jag bort en dag ska jag efter åka 90 km till mitt närmsta immigration och anmäla att jag är tillbaka. Inte glömma och anmäla mina vänner när de bor hos mig ett par nätter!! Myndigheterna måste ju veta! Annars blir det kaos!  Yttrandefrihet är för övrigt bara skit, hur ska man kunna upprätthålla ORDNING OCH REDA om folk får säga vad de vill? Löjligt!!!

 

Bygga med lagligt  lov, och exakt på centimetern. Allt annat otänkbart. Köper eller övertar jag en fastighet som redan är byggd och där allting verkar vara gjort med myndigheternas goda minne…ingen ursäkt, skyll mig själv för f-n!  Populära ställen som byggts för länge sen med myndigheters passiva eller aktiva godkännande, RIV SKITEN FÖR FAN: Lagens bokstav gäller alltid!!!  Bokstavligt! Annars blir det ju total anarki. Att jag inte fattar!!!


För övrigt tycker jag att alla som cyklar borde ha hjälm och att det ska vara lag på petskydd på kontakter. 


Alltså, rätt ska vara rätt!!!! Oavsett konsekvenserna! Jag menar, hur skulle världen se ut om inte alla tänkte som oss svenskar???!!! BROTT OCH STRAFF för sjutton!. Fattar ni inte!!??


Att jag överhuvudtaget reflekterade över konsekvenserna över beslutet att riva den där poolen efter + 10 år. Hur dum får man vara!!  JÄVLA KORRUPTIONSKRAMARE är vad jag är!!! Dumstrut på och skämmes i skamvrån. Kanske kan man få en avstängning från MPR också. Det vore det ultimata beviset på SVENSK lag och ordning! Sanna mina ord!!!

 

:rtfm:

 

p.s. Hoppas jag inte använde för lite utropstecken? Min poäng kanske inte framgick tillräckligt tydligt.....!!!!?? ???

 

Nu la du väldigt väldigt mycket energi på att försvara brottslig verksamhet på ett sätt som dessutom sätter dig själv i väldigt dålig dager

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Ja, så dumt av mig att föra ett sådant resonemang, hur tänkte jag nu? Rättrådighet råder alltid!!! Hjälm på, håll hastighetsbegränsningen, kör om på rätt sida, ha inte öppet puben eller nattklubben för länge, köp inga öl mellan 14-17!!. Alla papper i ordning, reser jag bort en dag ska jag efter åka 90 km till mitt närmsta immigration och anmäla att jag är tillbaka. Inte glömma och anmäla mina vänner när de bor hos mig ett par nätter!! Myndigheterna måste ju veta! Annars blir det kaos!  Yttrandefrihet är för övrigt bara skit, hur ska man kunna upprätthålla ORDNING OCH REDA om folk får säga vad de vill? Löjligt!!!

 

Bygga med lagligt  lov, och exakt på centimetern. Allt annat otänkbart. Köper eller övertar jag en fastighet som redan är byggd och där allting verkar vara gjort med myndigheternas goda minne…ingen ursäkt, skyll mig själv för f-n!  Populära ställen som byggts för länge sen med myndigheters passiva eller aktiva godkännande, RIV SKITEN FÖR FAN: Lagens bokstav gäller alltid!!!  Bokstavligt! Annars blir det ju total anarki. Att jag inte fattar!!!


För övrigt tycker jag att alla som cyklar borde ha hjälm och att det ska vara lag på petskydd på kontakter. 


Alltså, rätt ska vara rätt!!!! Oavsett konsekvenserna! Jag menar, hur skulle världen se ut om inte alla tänkte som oss svenskar???!!! BROTT OCH STRAFF för sjutton!. Fattar ni inte!!??


Att jag överhuvudtaget reflekterade över konsekvenserna över beslutet att riva den där poolen efter + 10 år. Hur dum får man vara!!  JÄVLA KORRUPTIONSKRAMARE är vad jag är!!! Dumstrut på och skämmes i skamvrån. Kanske kan man få en avstängning från MPR också. Det vore det ultimata beviset på SVENSK lag och ordning! Sanna mina ord!!!

 

:rtfm:

 

p.s. Hoppas jag inte använde för lite utropstecken? Min poäng kanske inte framgick tillräckligt tydligt.....!!!!?? ???

 

Va fan har du druckit nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Ja, så dumt av mig att föra ett sådant resonemang, hur tänkte jag nu? Rättrådighet råder alltid!!! Hjälm på, håll hastighetsbegränsningen, kör om på rätt sida, ha inte öppet puben eller nattklubben för länge, köp inga öl mellan 14-17!!. Alla papper i ordning, reser jag bort en dag ska jag efter åka 90 km till mitt närmsta immigration och anmäla att jag är tillbaka. Inte glömma och anmäla mina vänner när de bor hos mig ett par nätter!! Myndigheterna måste ju veta! Annars blir det kaos!  Yttrandefrihet är för övrigt bara skit, hur ska man kunna upprätthålla ORDNING OCH REDA om folk får säga vad de vill? Löjligt!!!

 

Bygga med lagligt  lov, och exakt på centimetern. Allt annat otänkbart. Köper eller övertar jag en fastighet som redan är byggd och där allting verkar vara gjort med myndigheternas goda minne…ingen ursäkt, skyll mig själv för f-n!  Populära ställen som byggts för länge sen med myndigheters passiva eller aktiva godkännande, RIV SKITEN FÖR FAN: Lagens bokstav gäller alltid!!!  Bokstavligt! Annars blir det ju total anarki. Att jag inte fattar!!!


För övrigt tycker jag att alla som cyklar borde ha hjälm och att det ska vara lag på petskydd på kontakter. 


Alltså, rätt ska vara rätt!!!! Oavsett konsekvenserna! Jag menar, hur skulle världen se ut om inte alla tänkte som oss svenskar???!!! BROTT OCH STRAFF för sjutton!. Fattar ni inte!!??


Att jag överhuvudtaget reflekterade över konsekvenserna över beslutet att riva den där poolen efter + 10 år. Hur dum får man vara!!  JÄVLA KORRUPTIONSKRAMARE är vad jag är!!! Dumstrut på och skämmes i skamvrån. Kanske kan man få en avstängning från MPR också. Det vore det ultimata beviset på SVENSK lag och ordning! Sanna mina ord!!!

 

:rtfm:

 

p.s. Hoppas jag inte använde för lite utropstecken? Min poäng kanske inte framgick tillräckligt tydligt.....!!!!?? ???

 

Kan inte vart en laglig berusningssubstans som ligger bakom detta inlägg.

Kul att det med korruptionskramare tog där det skulle :) 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 2016-11-22 at 19:07, skrev spooncreek:

 

Jomenvisst. Sverige är väl det rättrådigaste landet i världen, så det förvånar inte.

Hej

Inte ens i Sverige är det någon garanti att byggnader som byggts svart eller utan korrekta tillstånd rivs när det uppdagas, ibland kommer ägaren undan med ett vitesföreläggande och slipper riva, har det gått tillräckligt många år preskriberas ärendet och då blir ett svartbygge vitt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Väldans mycket energi du lägger på att försvara brottslig verksamhet !

Hej

Knappast speciellt mycket energi ifrån hans sida om man ser till ditt engagemang och den energi du lägger på att försvara gula upplopp, militärt våld mot civila, militärkupper, diktatur och juntastyre.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
23 timmar sedan, skrev evert 1:

Gällande Golden Cliffs pool i Pattaya, hade den byggts under samma förutsättningar i Sverige och funnits i 10 år (lägg noga märke till 10 år) hade poolen fått vara kvar, på sin höjd kanske kommunen utdömt en förhöjd bygglovsavgift, dock troligtvis inte ens detta.

Ja, ja det låter otroligt men har man haft ett bygge i mer än 10 år blir det i Sverige legalt - egen erfarenhet:D

Problemet kan vara att man helst INTE bygger på annans mark (eller prickmark), det accepterats troligtvis ej heller i Sverige - trots 10 års gränsen. 

Hej

Din version av detta stämmer mer med mina erfarenheter också, det är långt ifrån alltid som olagligt uppförda byggnader rivs p.g.a att något tillstånd saknas, förhöjda bygglovsavgifter eller ett ev. Vitesbelopp brukar nog oftare bli påföljden.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Din version av detta stämmer mer med mina erfarenheter också, det är långt ifrån alltid som olagligt uppförda byggnader rivs p.g.a att något tillstånd saknas, förhöjda bygglovsavgifter eller ett ev. Vitesbelopp brukar nog oftare bli påföljden.

Mvh isan lover

Det är väl skillnad på att bygga utan bygglov på egen mark och någon annans (som i detta fall)?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Din version av detta stämmer mer med mina erfarenheter också, det är långt ifrån alltid som olagligt uppförda byggnader rivs p.g.a att något tillstånd saknas, förhöjda bygglovsavgifter eller ett ev. Vitesbelopp brukar nog oftare bli påföljden.

Mvh isan lover

 

Läs artikeln jag länkade till. Detta är ett  betydligt större brott mot regler än bara poolen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Inte ens i Sverige är det någon garanti att byggnader som byggts svart eller utan korrekta tillstånd rivs när det uppdagas, ibland kommer ägaren undan med ett vitesföreläggande och slipper riva, har det gått tillräckligt många år preskriberas ärendet och då blir ett svartbygge vitt.

Mvh isan lover

Nja, Bygger du svart på egen tomt och följer gällande detaljplan går du nog fri med en del böter, men inte alls säkert. Men bygger du på annans mark eller på så kallad prickmark samt om du bryter mer än försumbart mot gällande planbestämmelser, ja, då är det inte ovanligt med ett rivningsföreliggande. Här gäller ingen preskriptionstid. Det är faktiskt så illa att även om ett bygglov godkänts kan det senare överklagas om uppenbara fel utförts av den lokala bygglovsavdelningen.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Inte ens i Sverige är det någon garanti att byggnader som byggts svart eller utan korrekta tillstånd rivs när det uppdagas, ibland kommer ägaren undan med ett vitesföreläggande och slipper riva, har det gått tillräckligt många år preskriberas ärendet och då blir ett svartbygge vitt.

Mvh isan lover

 

Du menar att man kan bygga ett hotell på stranden med pool på mark som man inte äger i Sverige och i efterskott få det legalt? Det tror inte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Du menar att man kan bygga ett hotell på stranden med pool på mark som man inte äger i Sverige och i efterskott få det legalt? Det tror inte jag.

En möjlig utväg vore att åberopa besittningsrätten, men den gäller inte för så många! Dessutom finns den inte i PBL (Plan och Bygglagen)

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
17 minuter sedan, skrev GreenValley:

Det är väl skillnad på att bygga utan bygglov på egen mark och någon annans (som i detta fall)?

 

Hej

 

Även det borde gå att lösa i efterhand om viljan finns, det är inte så ovanligt som man tror att byggnader ibland inkräktar på någon grannes eller kommunal mark, att så har skett en gång i tiden kan ha många olika anledningar.

 

Min f.d chef som har ett jordbruk upptäckte att en sommarstugeägare hade byggt en gäststuga som till hälften låg på hans mark, först pratades det om rivning, men efter några träffar sålde min f.d chef marken som det handlade om till sommarstugeägaren, så inget behövde rivas.

 

I ett grannsamhälle till mig har en företagare olagligt lagt under sig en bit kommunal mark som han schaktat av, grusat och har tänkt använda till parkering, detta direkt vid havet där han har sin verksamhet,  inte heller han kommer att åtalas eller tvingas bort, ett arrende blir lösningen här.

 

Mvh isan lover

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Du menar att man kan bygga ett hotell på stranden med pool på mark som man inte äger i Sverige och i efterskott få det legalt? Det tror inte jag.

 

Finner det fullständigt osannolikt att man skulle kunna bygga ett 47 rums hotel med utomhus pool på valfri strand i Sverige utan att myndigheterna stoppar det. Skulle man mot alla odds få upp det så finns det inte en chans att det får stå kvar.

 

Det är ju liksom inte en 3 kvadratmeter för stor friggebod vi pratar om här...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...