Jump to content
IGNORERAD

Omröstning: Status och pengafixering?


noBuzz

Är din tjej status eller pengafixerad?  

90 röster

  1. 1. Är din tjej status eller pengafixerad?

    • Ja, statusfixerad
      1
    • Ja, pengafixerad
      5
    • ja, både och.
      11
    • Nej, men hon tycker det är viktigt med ekonomisk trygghet.
      58
    • Nej, Ingetdera
      15


Recommended Posts

Nja, Fru Vax gillar inte att ha några pengar, och därför gör hon av med dem så fort hon har några.  :yes:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Jag röstade på ekonomisk trygghet. Men samtidigt så har hon ju inget emot en guldring och lite parfym . Känns som hon är en helt vanlig kvinna .

Link to comment
Dela på andra sajter

          Kungligt  svar waxet  :D:D:D:D:D

                  mvh

          FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja, Fru Vax gillar inte att ha några pengar, och därför gör hon av med dem så fort hon har några.  :yes:

:dance1:   :good:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja, Fru Vax gillar inte att ha några pengar, och därför gör hon av med dem så fort hon har några.  :yes:

Bra där Vaxet!  :D

+ på dig!  ;)

Tanten gillar guld.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Valdigt fa manniskor utanfor varldens fa aterstaende regnskogar ar helt ointresserade av pengar och status. Att thailandskor ar mer intresserade an svenskor ar helt sjalvklart da skillnaden mellan rik och fattig ar sa gigantiskt mycket storre. Det ar skillnad pa att vara hembitrade och att ha hembitrade, en duktig civilingenjor kan tjana 100 ganger mer an en stadare, en termins skolavgift kan kosta 5 arsloner mm. Med tanke pa att det ar nastintill omojligt for en fattig thailandska att gifta sig med en rik thailandare (hans mor skulle aldrig tillata det) och nastintill omojligt att jobba sig till rikedom sa blir det givetvis annu intressantare om man lyckats rika sig med den, som manga tror, rike utlanningen.

Hemma i byn pratas det ofta om pengar och vem som tjanar vad. Bland foraldrarna pa internationella skolan i Bkk diskuteras det aldrig. Helt enkelt darfor att folk med utbildning tycker att det ar ofint att prata om pengar. Dessutom vet de hur man via personuppgifter och internet kan skapa sig en god uppfattning om var i "rikedomsligan" man hamnar sa de behover inte fraga  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag valde alternativet ekonomisk trygghet. Det är inte så konstigt att det är viktigt för fru Chang med tanke på hur det ser ut i Thailand vad gäller social välfärd.

Pengafixerad tycker jag inte hon är, och status kan hon väl glömma om hon bor med mig ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:whistle: Som det ser ut i Sverige idag, ska vi nog inte snacka alltför högt om välfärden  :yes:
Link to comment
Dela på andra sajter

En hel del Thaitjejer hamnar förmodligen i ekorrhjulet, man ljuger lite lagom om farangns rikedom och sen gäller det att visa sanningen som ju då blir ytterligare en lögn o.s.v.

Mitt ex fattade aldrig skillnaden mellan planerad trygghet och konsumtion, precis som Fru Vax avskydde hon stålar och såg till att dom inte brände hål i plånboken, varken hennes eller min.

:jester:

Har väl inte direkt dålig ekonomi men det kändes lite trist att det stort sett varje månad skulle tullas på framtidskontot, men nu är det helt andra tongångar, det är jag som får skällning om det "lyxshoppas". Inga nya golfklubbor i år inte.

Sån tur kan man ha, få se hur länge det funkar med en "snålThai". :D:D:D

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev.ekonomisk trygghet!

Bland annat därför att hon då kan hjälpa sina nära i Thailand.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...