Jump to content
IGNORERAD

Hua Hin-Pattaya-Hua Hin

Naam jai

Recommended Posts

finns kanske en tråd i ämnet men klart intressant med start 1 januari 2017... ...jaja det har ju kommit en å annan försening med tidigare projekt-

Men jag hoppas det blir av, 1,5 tim resväg. 1,200 Bath one way.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Naam jai:

finns kanske en tråd i ämnet men klart intressant med start 1 januari 2017... ...jaja det har ju kommit en å annan försening med tidigare projekt-

Men jag hoppas det blir av, 1,5 tim resväg. 1,200 Bath one way.

ähhh länken med.  http://www.thaivisa.com/forum/topic/954818-Pattaya-hua-hin-ferry-proposed-prices-journey-times-unveiled-free-trial-period-announced/

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Naam jai:

Det verkar ju perfekt när man nu ändrat sig och både avgår och anlöper i centrala delarna av städerna. Men bara 1,5 timme i restid för en sträcka på mer än 10 mil med båten på bilden låter väl optimistiskt, stämmer det så går det undan minsann. Priset var i dyraste laget men helt klart blir det att testa turen, om den nu blir av.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Fritz:

Det verkar ju perfekt när man nu ändrat sig och både avgår och anlöper i centrala delarna av städerna. Men bara 1,5 timme i restid för en sträcka på mer än 10 mil med båten på bilden låter väl optimistiskt, stämmer det så går det undan minsann. Priset var i dyraste laget men helt klart blir det att testa turen, om den nu blir av.

Fritz..

Ja, det skulle behövas en snittfart på över 36kn/t, inte rimligt alls. Tippar 2,5 timme är rimligt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Nu har jag sett andra exempel på hur båten ser ut. Och då har det varit en Katamaran. Och en sådan torde ju klara runt 40 knop.

Men jag är ändå lite skeptiskt till denna lilla båt som skall startas vid årsskiftet. Det gick ju en motsvarande båt för några år sedan. Problemet var att den var inställd 2 dar av 3 pga att den inte klarade vågorna. Och den dagen den gick så var det gratis spypåsar. Och därför blev den kortlivad.

Annars hoppas jag på detta initiativ. Särskilt när den större båten sätts in och man dessutom kan ta sig till Bangkok.  

hf

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hasseigöteborg:

Nu har jag sett andra exempel på hur båten ser ut. Och då har det varit en Katamaran. Och en sådan torde ju klara runt 40 knop.

Men jag är ändå lite skeptiskt till denna lilla båt som skall startas vid årsskiftet. Det gick ju en motsvarande båt för några år sedan. Problemet var att den var inställd 2 dar av 3 pga att den inte klarade vågorna. Och den dagen den gick så var det gratis spypåsar. Och därför blev den kortlivad.

Annars hoppas jag på detta initiativ. Särskilt när den större båten sätts in och man dessutom kan ta sig till Bangkok.  

hf

Mellan Pattaya och Hua-Hin ? Det borde jag komma i håg men jag är ju gammal och gaggig enligt en forumexpert. ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Den "gick" några månader för några år sedan. Men den gick inte från Centrala Hua Hin utan från en pir nere i Pranburi. 

hf

Dela på andra sajter

Den förra var Svenskägd.

Dålig marknadsföring. Få som visste om färjan.

Det nya ska gå mellan Bang Saray, ca. 20km söder om Pattaya och i Hua Hin likaså. Inte alls i Citykärnor.

Inga fordon! Så det sket sig också, redan.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Mellan Pattaya och Hua-Hin ? Det borde jag komma i håg men jag är ju gammal och gaggig enligt en forumexpert. ;)

Fritz..

ferry.png

Dela på andra sajter

Ja det verkar vara knappt 60 sjömil å då lär det väl krävas en snittfart på ca 40 knop för att klara sträckan på 1,5 timmar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

On 22/11/2016 at 13:37, skrev Mankan:

Ja det verkar vara knappt 60 sjömil å då lär det väl krävas en snittfart på ca 40 knop för att klara sträckan på 1,5 timmar.

Man har ju mött/sett en och annan snabbfärja emellanåt och jag kan inte påminna mig om att någon har varit uppe i 40 knop.

Jag åker ju sedan April en hel del just i dessa vatten och hämtar condensate vid Bongkotfältet som vi lossar i Sri racha / Maptaphut/Rayong. Med tanke på att det är en jävla massa fiskebåtar här kommer det bli finfin slalomåkning mellan dom, inget jag vill åka med om det kräver denna farten här.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...