Jump to content
IGNORERAD

Flyga med Turkish air?


Guest DrRambone

Recommended Posts

Guest DrRambone

Quote

Men faktum är att DrRambone har skrutit över hur mycket han har betalt i Sinsod och då får acceptera gliringar.

Så en ett svar i en tråd om sinsod för månader sedan berättigar svammlet...?

Snacka om jäntelag.

Hur många renar betalade du för din fru?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    4

  • broder tuk tuk

    3

  • BaBoo

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Lite intressant att många verkar se sin sod som en kostnad. Själv ser jag det snarare som en investering. Som bör vara proportionell mot den tillit man har till thaidamens familj. Eller kanske snarare släktens förmåga att återgälda.

Jag tvivlar inte på att DrRambone har goda möjligheter att få tillbaka sin sod i många former efter giftemålet.

Och det är enligt min mening inget fel med att försöka få bästa pris för en vara eller tjänst (angående flygbiljetten), oavsett hur mycket pengar man har eller inte har. Hur mycket besvär man vill göra sig med det är väl upp till var och en.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Så en ett svar i en tråd om sinsod för månader sedan berättigar svammlet...?

Snacka om jäntelag.

Hur många renar betalade du för din fru?

Om man skriver som du gjorde seriöst att du betalade en viss summa i sinsod och skryter om det.

Är det förvånande att du sen får gliringar på det?

Nu är jag ingen lapp utan det är bara mitt smeknamn så jag betalade i rediga bathingar.

Men räknar man om det till renar så kanske det är en 3-4st

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

So what!

Var och en prioriterar ju på sitt sätt. Jag har betalt åtskilliga hundratusenbahtare genom åren på shorttime och longtime i Pattaya för att jag ansett att det ger mig något tillbaka för pengarna.

Däremot är jag inte villig att betala 12000 kr för en flygbiljett till Thailand när jag kan få en minst lika bra för 7000 eller betala 150 baht för en singhaöl när jag kan köpa samma för 30 i seven eleven butiken.

Men jag känner igen din typ. Du gnäller bara för att du inte har något bättre att skriva om. När du inte längre har några sakliga argument att komma med så börjar du kalla folk för idi*ter och andra fina tillmälen.

Jag har ändå varit snäll mot dig lappen, trots att du hånat och förnedrat mig både i trådarna och via pm, använt de mest kränkande ord man kan hitta.

Varför du retar dig på mig bottnar givetvis i det faktum att du i alla bargubbar ser ett hot mot framförallt din tjej och omedvetet skyddar henne mot alla sliskiga och hemska barlosers genom att löpa amok så fort det riktas minsta kritik mot thaitjejer.

Om jag skickat alla kränkande ord du öst över mig till moderatorerna så hade du varit avstängd för länge sedan. Åtminstone om de gått efter regelsystemet.

Men jag är snäll och förstående mot dig. Jag vet att du älskar din thaitjej och Thailand över allt annat och kan förstå dina reaktioner. Dessutom är jag ganska hårdhudad, så jag bryr mig egentligen inte särskilt mycket.

Ett gott råd är i alla fall att du slappnar av och försöker att inte se demoner i alla bargubbar eller i de som råkar kritisera Thailand eller thaitjejer.

Sedan finns det ju alltid terapihjälp mot sådant.

Kanske värt ett försök.

BTT

Om du vill kan jag lägga upp alla Pm jag skickat till dig för allmän beskådan så får vi se om andra tycker att jag har hånat eller trakaserat dig.

Du ska inte fara med osanning och hitta på en massa saker som inte är sann.

Men tycker jag en person är en idi*t så säger jag det...så enkelt är det

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Om man skriver som du gjorde seriöst att du betalade en viss summa i sinsod och skryter om det.

Är det förvånande att du sen får gliringar på det?

Nu är jag ingen lapp utan det är bara mitt smeknamn så jag betalade i rediga bathingar.

Men räknar man om det till renar så kanske det är en 3-4st

Ok, så du och några andra tittar snett på alla som investerat mer i sinsod.

Vad ska man säga...  Om du inte vet så kan sinsod variera utan för dess skulle blivande frun är bättre eller sämre för det. Och jag hade kunnat betala det dubbla med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Ok, så du och några andra tittar snett på alla som investerat mer i sinsod.

Vad ska man säga...  Om du inte vet så kan sinsod variera utan för dess skulle blivande frun är bättre eller sämre för det. Och jag hade kunnat betala det dubbla med.

Absolut inte men skryter man över hur mycket man fått betala eller vill betala så är det inte konstigt att det kommer gliringar.

Och nu var det inte jag som kom med den utan bara förklarade

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Absolut inte men skryter man över hur mycket man fått betala eller vill betala så är det inte konstigt att det kommer gliringar.

Och nu var det inte jag som kom med den utan bara förklarade

Kan du visa mig var jag skrutit över sinsod?. Var en tråd om detta för länge sen där belopp diskuterades, och mig veterligen skröts inte om sinsod. Snarare att beloppen varierar med olika faktorer. Och sen finns trångsynta individer som ser vad dom vill se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan du visa mig var jag skrutit över sinsod?. Var en tråd om detta för länge sen där belopp diskuterades, och mig veterligen skröts inte om sinsod. Snarare att beloppen varierar med olika faktorer. Och sen finns trångsynta individer som ser vad dom vill se.

Måste hålla med DrRambone här. Hittar detta citat:

Quote

Jag kommer att ge 2 mille (baht) i sinsod, låter mycket men Damen är förmögen så det jämnar ut sig i slutändan.

Att flytta till och försörja sig i Thailand är inte helt enkelt. Så testa först i sverige och jobba fram nån affärside som kan bära sig innan flytt.

Är detta skryt? Tycker man det har man nog ganska taskigt självförtroende... och mindervärdeskomplex.

Jag gav THB 100000 plus nio baht guld i sin sod och det är jag rätt nöjd med. Att andra ger mer eller mindre är ganska ointressant för mig. Dock förstås ej för fru Chang, fast jag behöver ju inte berätta om DrRambone för henne ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Måste hålla med DrRambone här. Hittar detta citat:  Jag kommer att ge 2 mille (baht) i sinsod, låter mycket men Damen är förmögen så det jämnar ut sig i slutändan.

Att flytta till och försörja sig i Thailand är inte helt enkelt. Så testa först i sverige och jobba fram nån affärside som kan bära sig innan flytt.

Är detta skryt? Tycker man det har man nog ganska taskigt självförtroende... och mindervärdeskomplex.

Jag gav THB 100000 plus nio baht guld i sin sod och det är jag rätt nöjd med. Att andra ger mer eller mindre är ganska ointressant för mig. Dock förstås ej för fru Chang, fast jag behöver ju inte berätta om DrRambone för henne ;-)

Herr Chang har talat.

Skryt! :kort:

Och HC´s Sinsod å Au, e oxå skryt :victory:

Jag kom däremot billigt undan :na:   å de skryter jag inte med! (när Svärmor hör)...

Å Min dam är "förmögen", numera :D:D:D:D:D:D:D

MVH Tommy

PS. det mesta e relativt :slow_en: , tex: denna tråd som är relativt urspårad, och kommer därför, relativt säkert, enligt tradition på forumet, kommer att flyttas till "Sibirien"

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Måste hålla med DrRambone här. Hittar detta citat:

Är detta skryt? Tycker man det har man nog ganska taskigt självförtroende... och mindervärdeskomplex.

Jag gav THB 100000 plus nio baht guld i sin sod och det är jag rätt nöjd med. Att andra ger mer eller mindre är ganska ointressant för mig. Dock förstås ej för fru Chang, fast jag behöver ju inte berätta om DrRambone för henne ;-)

Herr Chang har talat.

Ja jag tycker det är skryt och nej jag har inte dåligt självförtroende eller lider av mindervärdeskomplex

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte med ert tjafs att göra.

Men sen när blev det skryt att berätta en sanning?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Sinsod är väl ett finare ord för "BarFine" om man ska hålla på och skryta hur stor summa man lägger på det.

Själv lagt 0:- Baht pga. ej Gift/Förlovad

Mvh.Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Quote

Ja jag tycker det är skryt och nej jag har inte dåligt självförtroende eller lider av mindervärdeskomplex

Och du anser att börja gödsla en tråd (om hur det är att flyga med turkish air) med svammel om sinsod är ok?. Har läst ett antal inlägg från dig som jag har invändningar mot, men som jag inte kommenterat för att det inte för debatten framåt.  Aldrig funderat på att tagga ner lite och tänka efter lite?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag har svarat vad jag jag tycker om Turkish om du ser högre upp.

Ok sorry ifall du tog illa upp men jag uppaffade det som skryt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...