Jump to content
IGNORERAD

Operera näsan


Kenneth4618

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev Nemo:

 

 

Jo, de kommer ju oftast därifrån.....

Har du listat ut det själv eller har du googlat ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    12

  • Kenneth4618

    11

  • Boa52

    8

  • Alarik

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Som jag förstått Thaitöserna så är det problem med att ha glasögon snyggt om de har en sån thai nos, sen är väl deras tankar om att raka näsor e snygga. Samma tänk som de skyddar sig mot solen medans våra töser vill bli solbrända, olika ideal helt enkelt.

Men själv tycker jag de bara skall op om det är medicinska skäl, typ svårt att bära glasögon eller att det är nått vanställt.

 

De är för snygga för att opereras de små liven :) det är min personliga åsikt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tekkor:

Men själv tycker jag de bara skall op om det är medicinska skäl, typ svårt att bära glasögon eller att det är nått vanställt.

 

En poäng där, jag ville inte att frugan skulle modifiera sin näbb, men hon sa till mig att hon hade problem med glasögonen, och faktum är att jag inte ser någon större skillnad efter ombyggnaden.

Men som sagt upp till henne, hon är vuxen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tekkor:

Som jag förstått Thaitöserna så är det problem med att ha glasögon snyggt om de har en sån thai nos, sen är väl deras tankar om att raka näsor e snygga. Samma tänk som de skyddar sig mot solen medans våra töser vill bli solbrända, olika ideal helt enkelt.

Men själv tycker jag de bara skall op om det är medicinska skäl, typ svårt att bära glasögon eller att det är nått vanställt.

 

De är för snygga för att opereras de små liven :) det är min personliga åsikt.

 

Men snälla nån. Man ska väl inte behöva operera näsan för att kunna bära glasögon, det måste vara billigare att låta optikern justera till bågarna så att brillorna passar på den näsa man har.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fritz:

passar på den näsa man har.

Det är väl där problemet ligger, de har väl knappt en näsrygg o sätta glasögonklykan på......

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

De som vill ha fruntimmer med stora näsor, bröst och ändor så finns det andra länder på närmare håll att bege sig till.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Alarik:

De som vill ha fruntimmer med stora näsor, bröst och ändor så finns det andra länder på närmare håll att bege sig till.

Ja det har ju Clirre fattat

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det är väl där problemet ligger, de har väl knappt en näsrygg o sätta glasögonklykan på......

 

Monokeln kanske kanske kan få en renässans i Thailand? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vill inte frugan ha en stor näsa utan en rakare fast jag tycker inte att ska operera sig men hon är vuxen och får bestämma själv.

 

Har i alla fall idag bokat flygbiljetter med Thaiair till henne och kompisen den 22 mars till 20 april så får man se vad som händer då.

 

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev uptoyou:

Förstår nu att du hittat en thaitjej på samma nivå som dig själv, det är därför ni kommer så bra överens, ni fattar inte när ni är oense om något :rotfl:

 

Jag tänkte svara dig

att

Nu försöker vi att inte diskutera varandras damer i negativa ordalag

 

och

då får du karma av Boa

 

Säger väl allt om hur dum han är

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det är väl där problemet ligger, de har väl knappt en näsrygg o sätta glasögonklykan på......

 

Menar du allvar ? Mina glasögon hålls fast av "klykor" bak öronen och sen vilar dom på att par plastknoppar längst upp på näsan nära ögonen. Menar du att en del måste operera näsan för en sån sak ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Menar du allvar ? Mina glasögon hålls fast av "klykor" bak öronen och sen vilar dom på att par plastknoppar längst upp på näsan nära ögonen. Menar du att en del måste operera näsan för en sån sak ?

 

Fritz..

 

Jag menar inget, men det var en av orsakerna min fru nämnde för mig då hon försökte motivera sitt beslut att fixa näbben.

 

Och för den delen, mina glasögon sitter på mitt näsben, har man ingen näsben och är flat där så är det ju lite svårt kanske, men vad vet jag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Jag menar inget, men det var en av orsakerna min fru nämnde för mig då hon försökte motivera sitt beslut att fixa näbben.

 

Och för den delen, mina glasögon sitter på mitt näsben, har man ingen näsben och är flat där så är det ju lite svårt kanske, men vad vet jag.

Jag har också hör tjejer som klagar på att de har svårt att bära brillor. Svårt att veta när man inte har problemet själv men varför tvivla när flera säger så. Grundorsaken är nog dock att det anses finare med en rakare näsrygg 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag har också hör tjejer som klagar på att de har svårt att bära brillor. Svårt att veta när man inte har problemet själv men varför tvivla när flera säger så. Grundorsaken är nog dock att det anses finare med en rakare näsrygg 

 

Helt korrekt.

Med en rejäl kran så sitter glasögon bättre.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

 

Helt korrekt.

Med en rejäl kran så sitter glasögon bättre.

Så är det nog men här handlar det nog mer om formen än om storleken 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Så är det nog men här handlar det nog mer om formen än om storleken 

 

Ja, det är inte alltid storleken har betydelse, sägs det.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe. Anpassa näsan efter glasögonen...

Kanske ska köpa nån bh-storlek för stor till frugan. Bhn kan det ju inte vara fel på då?

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Har du listat ut det själv eller har du googlat ?

 

Eftersom jag saknar personlig erfarenhet i ämnet, så har jag naturligtvis googlat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Eftersom jag saknar personlig erfarenhet i ämnet, så har jag naturligtvis googlat.

Ja du saknar erfarenhet om det mesta men kan ändå inte låta bli att skriva korkade kommentarer i tråd efter tråd

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja du saknar erfarenhet om det mesta men kan ändå inte låta bli att skriva korkade kommentarer i tråd efter tråd

 

 

Ha ha du skriver ju också i en massa trådar men vet aldrig vad dom handlar om för du har inte orkat läsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha du skriver ju också i en massa trådar men vet aldrig vad dom handlar om



Du ska inte kasta spjut i radhus, bara ett tipps i välmening.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om min näsa som såg ut som dennes så skulle jag nog försöka skära av lite..

Bildresultat för plattnäsa

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja du saknar erfarenhet om det mesta men kan ändå inte låta bli att skriva korkade kommentarer i tråd efter tråd

 

 

 

Just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Ha ha du skriver ju också i en massa trådar men vet aldrig vad dom handlar om för du har inte orkat läsa

Du var ju verkligen rätt person att skriva så :rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...