Jump to content
IGNORERAD

Bluffsamtal!!


audirs2

Recommended Posts

49 minuter sedan, skrev GreenValley:

Tror inte jag blivit uppringd av någon same, möjligen av någon strövren.

 

Same Same

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    6

  • Boa52

    6

  • audirs2

    5

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

On 2016-11-17 at 20:04, skrev Boa52:

Du tolerera ju vad du tycker är nog , men hur ska man som säljare bara tycka att det är nog, säljer jag nåt måste jag vara påstridig  

för att få fram mitt budskap och du kan säja nej tack. Tusan har ni inte jobbat nått i ert liv när ni inte fatta nåt om sälj och köp

Javisst kan du hålla på så där om du ringer till mig o är säljare av något .

 

Men inte får du sälja något till mig inte. 

 

Jag anser att även telefonförsäljare måste kunna förstå talad svenska, även ungdomar som precis har avslutat sin skolgång. 

 

Nej tack betyder nej tack,  förstår man inte det får man vara beredd på att jag kan vara lite ohövlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarade och fick höra.

Hello!  My name is Jaqelin from Microsoft support..bla..bla..bla.

 

Då stängde jag av samtalet utan kommentarer.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat sätt som vi brukar göra är att be dom vänta en stund. att dom fastnat i växeln. Effektivt sätter. Brukar ta en stund i växeln där dom får lyssna på musik innan dom lägger på luren, då inser att dom fastnat i växeln och bara bränner tid för ingenting.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom ringde i morse, varpå jag svarade om det verkligen var sant att dom ringde från Microsoft! yes yes sir, we are not any bad guys svarade han direkt. Varpå jag presenterade mig som Business analysts at IBM and also a certified gold solution partner to Microsoft(tror jag fick tipset här på forumet) och ville prata med deras chef på Microsoft customer relations, Barry Drinkwater(påhittat namn)? han hade jag jobbat mycket med... då lade dom på luren? he he he

Link to comment
Dela på andra sajter

08 - 598 450 85 ringer hela tiden!:doubt: DEt är inte kronofogden! :haha:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

kolla vemringde.se istället.

Skall lägga ut dom på:skit på@dig .se! :doubt:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-17 at 18:25, skrev Boa52:

Vem gillar telefonsäljare men vi måste veta att det är för det mesta ungdomar som försöker försörja sej,

så varför vara ohövlig. lätt att säga jag är inte intreserad

Samtalen jag pratar om var alltså från bedragare som försöker blåsa folk på deras besparingar. Då tycker jag absolut att det är rätt att vara otrevliga mot dom. När det inte hjälper får man ta till andra trix. 

 

Är samtalen från våra ungdomar som blir utnyttjade till låga löner så är det lite annorlunda. Men hur glada man ska vara i de som lurar ungdomarna att bedra folk på pension osv är lite svårare att bedöma. Är man nixad och företaget struntar i det brukar jag tala om att jag är nixad och inte vill att försäljare ringer. Ofta har de lärt sig att tala om att de gör research eller ringer av någon annan anledning än att sälja. Då brukar jag tala om hur oetiskt det är att ge sig ut för att vara något annat än det man utger sig för. Ofta är det uppenbart att säljföretagen använder automatuppringare, samma där.......

 

Det måste bli mera kostsamt att bedriva oetiska och brottsliga affärsverksamhet, speciellt där man utnyttjar andra. Nu är det inte så lätt som det låter!  

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

08 - 598 450 85 ringer hela tiden!:doubt: DEt är inte kronofogden! :haha:

 

De här ger sig heller aldrig. Blir så jä - la trött.

 

08 - 124 505 67

 

Numret tillhör ett företag som bedriver telefonförsäljning

 

www.varningsinfo.se/sid...

 

Numret spärrat i Mobinix.

 

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-17 at 19:41, skrev Boa52:

Hur tusan ska du sälja nåt om du inte måste vara lite påstridig, ingen köper nåt om man inte förklarar vad jag säljer. Men än en gång våra ungdomar försöker tjäna pengar , va hövliga mot dom även om ni inte vill köpa nåt

 

Varför ska jag vara hövlig mot någon som tar sej friheten att störa mej med säljsamtal på min mobil och oftast på min fritid?

Helt oacceptabelt enligt min mening!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Dagens Microsoft från Indien.

 

Först ville han prata på Engelska och då svara jag på Engelska att det inte går.

Efter det så fråga jag om vädret fortfarande var dåligt i Indien, han blev paff och undra hur jag visste det.

Vi har tv och nyheter här i norr sa jag... Tystnad och sen tappa han bort sig och bröt samtalet :(

Och vi som hade ett sånt trevligt samtal...

 

Undra om det är många som går på deras skit, men det måste det väl vara då de fortsätter att ringa år efter år.

 

Även fått skit mail nu där ronnie.winnsjo@outlook.com vill ha pengar till Stiftelsen Linnéas fond.

Kan folk inte skaffa sig riktiga arbeten istället?

 

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tekkor:

Dagens Microsoft från Indien.

 

Först ville han prata på Engelska och då svara jag på Engelska att det inte går.

Efter det så fråga jag om vädret fortfarande var dåligt i Indien, han blev paff och undra hur jag visste det.

Vi har tv och nyheter här i norr sa jag... Tystnad och sen tappa han bort sig och bröt samtalet :(

Och vi som hade ett sånt trevligt samtal...

 

Undra om det är många som går på deras skit, men det måste det väl vara då de fortsätter att ringa år efter år.

 

Även fått skit mail nu där ronnie.winnsjo@outlook.com vill ha pengar till Stiftelsen Linnéas fond.

Kan folk inte skaffa sig riktiga arbeten istället?

 

 

Svara att du inte har någon dator eller att du har en Apple så blir samtalet kort

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-24 at 21:14, skrev UglyFarang:

 

Varför ska jag vara hövlig mot någon som tar sej friheten att störa mej med säljsamtal på min mobil och oftast på min fritid?

Helt oacceptabelt enligt min mening!

Vi är olika eller har haft olika jobb eller tänker olika, Jag har i dag inte ett jobb som egentligen inte kräver att jag ska vara stanby hela tiden men jag svarr i telefon, kollar meil även när jag är ledig. Har alltid jobbat så oh det har inte varit nåt problem. Så fritid kan vara en känsla som man väljer

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Svara att du inte har någon dator eller att du har en Apple så blir samtalet kort

Ibland har man lite tid över och då skojar man till det lite med dem.

Men det är störande att det är mest på Telias mobiler det ringer...

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-21 at 17:20, skrev kitungmakmak:

kolla vemringde.se istället.

Installera TrueCaller så slipper man att de ringer över huvud taget. Mobilen kopplar samtalet bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Vi är olika eller har haft olika jobb eller tänker olika, Jag har i dag inte ett jobb som egentligen inte kräver att jag ska vara stanby hela tiden men jag svarr i telefon, kollar meil även när jag är ledig. Har alltid jobbat så oh det har inte varit nåt problem. Så fritid kan vara en känsla som man väljer

HaHa årets dumskalle

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Någon från Armenien försöker få tag på mig.... men jag känner ingen där så jag väljer att ej svara

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att en telefonförsäljare ringt

 

Så blockar jag de dem!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev pigge01:

Efter att en telefonförsäljare ringt

 

Så blockar jag de dem!

 

De djävlarna 👹 byter ju mobilnummer 📞 oftare en en annan byter kalsonger :20:

 

/Enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...