Jump to content
audirs2

Bluffsamtal!!

Recommended Posts

UglyFarang
On 2016-11-17 at 19:41, skrev Boa52:

Hur tusan ska du sälja nåt om du inte måste vara lite påstridig, ingen köper nåt om man inte förklarar vad jag säljer. Men än en gång våra ungdomar försöker tjäna pengar , va hövliga mot dom även om ni inte vill köpa nåt

Varför ska jag vara hövlig mot någon som tar sej friheten att störa mej med säljsamtal på min mobil och oftast på min fritid?

Helt oacceptabelt enligt min mening!

• Ge karma 3
  • Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tekkor

Dagens Microsoft från Indien.

Först ville han prata på Engelska och då svara jag på Engelska att det inte går.

Efter det så fråga jag om vädret fortfarande var dåligt i Indien, han blev paff och undra hur jag visste det.

Vi har tv och nyheter här i norr sa jag... Tystnad och sen tappa han bort sig och bröt samtalet :(

Och vi som hade ett sånt trevligt samtal...

Undra om det är många som går på deras skit, men det måste det väl vara då de fortsätter att ringa år efter år.

Även fått skit mail nu där ronnie.winnsjo@outlook.com vill ha pengar till Stiftelsen Linnéas fond.

Kan folk inte skaffa sig riktiga arbeten istället?

Ändrades av Tekkor

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tallviking
13 minuter sedan, skrev Tekkor:

Dagens Microsoft från Indien.

Först ville han prata på Engelska och då svara jag på Engelska att det inte går.

Efter det så fråga jag om vädret fortfarande var dåligt i Indien, han blev paff och undra hur jag visste det.

Vi har tv och nyheter här i norr sa jag... Tystnad och sen tappa han bort sig och bröt samtalet :(

Och vi som hade ett sånt trevligt samtal...

Undra om det är många som går på deras skit, men det måste det väl vara då de fortsätter att ringa år efter år.

Även fått skit mail nu där ronnie.winnsjo@outlook.com vill ha pengar till Stiftelsen Linnéas fond.

Kan folk inte skaffa sig riktiga arbeten istället?

Svara att du inte har någon dator eller att du har en Apple så blir samtalet kort

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Boa52
On 2016-11-24 at 21:14, skrev UglyFarang:

Varför ska jag vara hövlig mot någon som tar sej friheten att störa mej med säljsamtal på min mobil och oftast på min fritid?

Helt oacceptabelt enligt min mening!

Vi är olika eller har haft olika jobb eller tänker olika, Jag har i dag inte ett jobb som egentligen inte kräver att jag ska vara stanby hela tiden men jag svarr i telefon, kollar meil även när jag är ledig. Har alltid jobbat så oh det har inte varit nåt problem. Så fritid kan vara en känsla som man väljer

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tekkor
11 minuter sedan, skrev Tallviking:

Svara att du inte har någon dator eller att du har en Apple så blir samtalet kort

Ibland har man lite tid över och då skojar man till det lite med dem.

Men det är störande att det är mest på Telias mobiler det ringer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JJC
On 2016-11-21 at 17:20, skrev kitungmakmak:

kolla vemringde.se istället.

Installera TrueCaller så slipper man att de ringer över huvud taget. Mobilen kopplar samtalet bort.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
LOSForever
4 timmar sedan, skrev Boa52:

Vi är olika eller har haft olika jobb eller tänker olika, Jag har i dag inte ett jobb som egentligen inte kräver att jag ska vara stanby hela tiden men jag svarr i telefon, kollar meil även när jag är ledig. Har alltid jobbat så oh det har inte varit nåt problem. Så fritid kan vara en känsla som man väljer

HaHa årets dumskalle

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Enis

Någon från Armenien försöker få tag på mig.... men jag känner ingen där så jag väljer att ej svara

/Enis

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
pigge01

Efter att en telefonförsäljare ringt

Så blockar jag de dem!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Enis
3 minuter sedan, skrev pigge01:

Efter att en telefonförsäljare ringt

Så blockar jag de dem!

De djävlarna 👹 byter ju mobilnummer 📞 oftare en en annan byter kalsonger :20:

/Enis

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy