Jump to content
IGNORERAD

Bluffsamtal!!


audirs2

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev Boa52:

Vem gillar telefonsäljare men vi måste veta att det är för det mesta ungdomar som försöker försörja sej,

så varför vara ohövlig. lätt att säga jag är inte intreserad

Mitt på dagen när jag arbetade som bäst blev jag störd av att mobilen ringde. Det var från elmarknaden eller liknande. Jag har inte tid och lust att prata när jag arbetar så jag svarade tydligt och bestämt att jag inte är intresserad och att de aldrig behöver ringa mig igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    6

  • Boa52

    6

  • audirs2

    5

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Har en kompis som brukar fråga om han kan få nasarns hemtelefonnummer.

Varför då frågar de oftast och han svarar

Då kan jag ringa hem och störa dig när du är ledig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Har en kompis som brukar fråga om han kan få nasarns hemtelefonnummer.

Varför då frågar de oftast och han svarar

Då kan jag ringa hem och störa dig när du är ledig

Har DU en kompis tror inte det som du skriver. En gång till vilka ringer, det är våra ungdommar som försöker jobba och tjäna pengar.

Sen må man tycka vad man vill om den typen av försäljning, men att vara ohövlig för ett samtal, HUVA bättre att inte

svara eller säga tyvärr inte intreserad

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Boa52:

Har DU en kompis tror inte det som du skriver. En gång till vilka ringer, det är våra ungdommar som försöker jobba och tjäna pengar.

Sen må man tycka vad man vill om den typen av försäljning, men att vara ohövlig för ett samtal, HUVA bättre att inte

svara eller säga tyvärr inte intreserad

Jag brukar säga att jag inte är intresserad men det burkar man inte godta så lätt. Det tycker jag är ohövligt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Jag brukar säga att jag inte är intresserad men det burkar man inte godta så lätt. Det tycker jag är ohövligt.

 

Precis så är det!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Boa52:

Har DU en kompis tror inte det som du skriver. En gång till vilka ringer, det är våra ungdommar som försöker jobba och tjäna pengar.

Sen må man tycka vad man vill om den typen av försäljning, men att vara ohövlig för ett samtal, HUVA bättre att inte

svara eller säga tyvärr inte intreserad

 

Och så finns det samtal som inte kommer från försäljare

utan från rena rama bedragare, och dom kan man,

utan att skämmas, önska åt HELVETE!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev ellim63:

 

Precis så är det!

Hur tusan ska du sälja nåt om du inte måste vara lite påstridig, ingen köper nåt om man inte förklarar vad jag säljer. Men än en gång våra ungdomar försöker tjäna pengar , va hövliga mot dom även om ni inte vill köpa nåt

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev oberg:

 

Och så finns det samtal som inte kommer från försäljare

utan från rena rama bedragare, och dom kan man,

utan att skämmas, önska åt HELVETE!

Säg till dem att åka hem till Boa i stället.

Ur askan i elden. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev oberg:

 

Och så finns det samtal som inte kommer från försäljare

utan från rena rama bedragare, och dom kan man,

utan att skämmas, önska åt HELVETE!

 

Men det stackars bedragarna försöker ju bara försörja sig och i Boas förvirrade värld så är det ohövligt att vara otrevlig mot sådana :rolleyes: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev GreenValley:

Säg till dem att åka hem till Boa i stället.

Ur askan i elden. :crazy:

Fan vad dum ni är och vilka samtal kommer från bedragare. Ni är små gubbar som bara snackar skit

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Fan vad dum ni är och vilka samtal kommer från bedragare. Ni är små gubbar som bara snackar skit

 

Så dessa som ringer från Microsoft och vill ha folks e-mail är alltså bara ungdomar som försöker försörja sig på ett hederligt sätt? :whoco5: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad dum ni är och vilka samtal kommer från bedragare. Ni är små gubbar som bara snackar skit



Gå på sängen nu !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur tusan ska du sälja nåt om du inte måste vara lite påstridig, ingen köper nåt om man inte förklarar vad jag säljer. Men än en gång våra ungdomar försöker tjäna pengar , va hövliga mot dom även om ni inte vill köpa nåt

Ja bedragarna försöker också tjäna pengar.

I mitt senaste samtal var de en som ville att jag skulle byta till comhems bredbandslösning och då skulle jag även få bra pris på ett TV utbud. Nej tack jag är nöjd med mitt bredband och vill inte ha något TV utbud. Och där borde samtalet vara klart men nej.

-Vad har du för TV-lösning idag.

-Som jag sa är jag inte intresserad av någon TV utbud.

-Ja men vad har du idag

-Jag är inte intresserad! 

-Ja men om du berättar vad du har för tv utbud kan jag ge dig ett bättre pris

-öööh

 

Hur mycket ska man tolerera tycker du?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja bedragarna försöker också tjäna pengar.

I mitt senaste samtal var de en som ville att jag skulle byta till comhems bredbandslösning och då skulle jag även få bra pris på ett TV utbud. Nej tack jag är nöjd med mitt bredband och vill inte ha något TV utbud. Och där borde samtalet vara klart men nej.

-Vad har du för TVlösning idag.

-Som jag sa är jag inte intresserad av någon TV utbud.

-Ja men vad har du idag

-Jag är inte intresserad! 

-Ja men om du berättar vad du har för tv utbud kan jag ge dig ett bättre pris

-öööh

 

Hur mycket ska man tolerera tycker du?

Du tolerera ju vad du tycker är nog , men hur ska man som säljare bara tycka att det är nog, säljer jag nåt måste jag vara påstridig  

för att få fram mitt budskap och du kan säja nej tack. Tusan har ni inte jobbat nått i ert liv när ni inte fatta nåt om sälj och köp

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Du tolerera ju vad du tycker är nog , men hur ska man som säljare bara tycka att det är nog, säljer jag nåt måste jag vara påstridig  

för att få fram mitt budskap och du kan säja nej tack. Tusan har ni inte jobbat nått i ert liv när ni inte fatta nåt om sälj och köp

Jo då jag har jobbat och jobbar fortfarande men inte som telefonförsäljare. Jag försöker i princip alltid att vara hövlig i i det längsta men faktum är att det är bara ohövlighet som får dom att fatta att jag inte tänker gå på deras säljteknik.

 

Tar man en jobb som går ut på en ohövlig säljarteknik tycker jag nog man får räkna med ohövlighet tillbaka. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Du tolerera ju vad du tycker är nog , men hur ska man som säljare bara tycka att det är nog, säljer jag nåt måste jag vara påstridig  

för att få fram mitt budskap och du kan säja nej tack. Tusan har ni inte jobbat nått i ert liv när ni inte fatta nåt om sälj och köp

Självklart är säljaren påstridig. Jag har val att stänga samtalet. Blocka numret. Påtala att jag inte vill köpa något. Men om det inte hjälper så får säljaren skylla sig själv. Inte mitt fel att dom ringer mig som inte något vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart att säljaren (försäljaren) är påstridig, ingår i han/hennes profession. Bara att lugnt vänta tills de läst färdigt sitt manuskript, därefter ber man dem snällt skicka ett prospekt plus avtal så att man kan läsa igenom detta i lugn och ro.

Eftersom jag är egen företagare tecknar jag INGA avtal via telefon p.g.a. att jag inte har någon ångerrätt informerar jag säljaren om..

Detta verkar säljarna vara fullt medvetna om, oftast blir det bara ett klick i luren.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur tusan ska du sälja nåt om du inte måste vara lite påstridig, ingen köper nåt om man inte förklarar vad jag säljer. Men än en gång våra ungdomar försöker tjäna pengar , va hövliga mot dom även om ni inte vill köpa nåt

Hörru du gubbe !!!!

Om jag vill köpa något så väljer jag själv när och var jag vill köpa det och inte någon jävla telefonnasare 

Begrips ?

Kompisar har jag gott om. Du har nog bara en.............Dunken med HB :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Boa52:

Du tolerera ju vad du tycker är nog , men hur ska man som säljare bara tycka att det är nog, säljer jag nåt måste jag vara påstridig  

för att få fram mitt budskap och du kan säja nej tack. Tusan har ni inte jobbat nått i ert liv när ni inte fatta nåt om sälj och köp

Käften knip igen

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Boa52:

Du tolerera ju vad du tycker är nog , men hur ska man som säljare bara tycka att det är nog, säljer jag nåt måste jag vara påstridig  

för att få fram mitt budskap och du kan säja nej tack. Tusan har ni inte jobbat nått i ert liv när ni inte fatta nåt om sälj och köp

Det finns ju andra sätt att förtjäna sitt leverne än att jobba som nasare!

Sen om nasaren terroriserar mig via telefon eller personligen i köpcentrum/gallerian är same same, ett avskum är de hur som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev GreenValley:

Det finns ju andra sätt att förtjäna sitt leverne än att jobba som nasare!

Sen om nasaren terroriserar mig via telefon eller personligen i köpcentrum/gallerian är same same, ett avskum är de hur som helst.

 

Nu tror boan att du ogillar samer.

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Alarik:

 

Nu tror boan att du ogillar samer.

Tror inte jag blivit uppringd av någon same, möjligen av någon strövren.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Tror inte jag blivit uppringd av någon same, möjligen av någon strövren.

 

Kan man höra på rösten om det är en same?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...