Jump to content
IGNORERAD

Bluffsamtal!!


audirs2

Recommended Posts

Vad tror ni andra om detta: det ringer på tel, nått 08 nummer som man inte känner igen, man svarar i n t e, sedan ringer man upp för att höra vart det går!! Inget svar alls, bara en signal går fram!

Så man ringer 118 118 och dom letar förtviivlat, och ojj ojj finns inget företag på detta nummer, säger dom! Dom tjänar 60.- prutt på detta samtal och då slår det mig: kan det va så att just Eniro har en robot som ringer upp för att få nyfikna att sedan ringa till Eniro å kolla vem som ringt??$$$$$!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    6

  • Boa52

    6

  • audirs2

    5

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Varför lägger du ner tid på att ringa 118118?

Googla numret (eller använd TrueCaller-appen) så får du i 99,99% av fallen reda på att det är en telefonförsäljare.

 

:)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Naam jai:

eller,  nixtelefon.org 

Japp.Funkar klockrent och är gratis dessutom.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har eniro.se installerat på telefonen (android, finns inte för iphone). När försäljare ringer säger appen att det är ett nummer som används för telefonförsäljnibg. Naturligtvis är jag även nixanmäld, men många skiter i det

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk


Link to comment
Dela på andra sajter

Många bolag säljer ju sina telefonkontakter till olika telefonförsäljare(sina teleregister) Posten t.ex. även elbolag verkar dela med sig av sina kundregister.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Med firma tel går det inte gå via Nix, det är bara för privat personer! Om man googlar numret får man bara reklam om just Nix! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Har eniro.se installerat på telefonen (android, finns inte för iphone). När försäljare ringer säger appen att det är ett nummer som används för telefonförsäljnibg. Naturligtvis är jag även nixanmäld, men många skiter i det

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

 

Ska prova eniro.se. Håller med dig att det är många som ringer även fast man är nixad. Ofta säger dom att dom håller på med någon undersökning eller informerar. Fast efter en stund så kryper det fram att dom inte har något emot att erbjuda sina tjänster eller produkter.

 

De senaste veckorna har jag varit nedringd av Microsoft servicesupport. Dom bryr sig inte om några nixlistor utan bara att få kontroll över din dator. De tre senaste veckorna har både utlandsnummer och okänt nummer visat sig vara ms servicesupport, de få gånger jag svarat. Från början så sa jag till dom att jag inte var intresserad i hårdare och hårdare ordalag. Inte hjälpte det de bara fortsatte och ringde. Jag ignorerade samtalen en dryg vecka.

 

Efter det så kom jag möjligen på ett vinnande koncept. Jag tog mig tid att prata och uppehålla dom med allt möjligt utan att svara vettigt på någon fråga. Att jag hade ett flertal datorer 3, 4, 5, 6, 7 kanske 8, 9. Men alla var inte Windows. Och vilka versioner av windows det var etc. En del datorer var nog Apple och en del Linux varianter, sånt kan man hålla på och snacka om länge. Jag var ju inte hemma och hade inte tillgång till datorerna hemma, på jobbet hade vi mest Apple men någon arbetskompis har PC så jag erjödmig att gå och fråga vilken modell dom hade och om dom fungerade bra. Jag var verkligen hjälpsam. Han ville ju hela tiden komma in på min mail. Till slut när jag fick slut på nya påhit om datortyper, os och programvaror. Så tyckte jag att det var bättre om han kunde skicka ett sms till min telefon så vi kunde reda ut vilket email han hade. Det var inte riktigt vad han tyckte utan han ville ha min mailadres. Eftersom jag var på jobbet fick vi inte använda jobbets mail till privata saker. Så det var ett besvärligt dilemma. När han frågade när jag skulle komma hem så svarade jag om sju månader. Jag sa att jag inte använde email och inte ens hade tillgång till Internet hemma.

Då la han på...Klick.

 

Detta var i måndags. Sedan dess har ingen från ms servicesupport ringt. Hoppas de har strukit mig från sina listor.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför först inte svara på ett nummer. För att senare bli så nyfiken så att man själv ringer upp nummert och undrar vem det kan vara. Då ingen svara är, nyfiken så långt in i struten, så han går vidare och ringer nummerupplysning för att få reda på vem det kan vara.

Antingen svarar man första gången eller så skiter man väll i det. Är det viktigt så ringer de väll igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska prova eniro.se. Håller med dig att det är många som ringer även fast man är nixad. Ofta säger dom att dom håller på med någon undersökning eller informerar. Fast efter en stund så kryper det fram att dom inte har något emot att erbjuda sina tjänster eller produkter.

 

De senaste veckorna har jag varit nedringd av Microsoft servicesupport. Dom bryr sig inte om några nixlistor utan bara att få kontroll över din dator. De tre senaste veckorna har både utlandsnummer och okänt nummer visat sig vara ms servicesupport, de få gånger jag svarat. Från början så sa jag till dom att jag inte var intresserad i hårdare och hårdare ordalag. Inte hjälpte det de bara fortsatte och ringde. Jag ignorerade samtalen en dryg vecka.

 

Efter det så kom jag möjligen på ett vinnande koncept. Jag tog mig tid att prata och uppehålla dom med allt möjligt utan att svara vettigt på någon fråga. Att jag hade ett flertal datorer 3, 4, 5, 6, 7 kanske 8, 9. Men alla var inte Windows. Och vilka versioner av windows det var etc. En del datorer var nog Apple och en del Linux varianter, sånt kan man hålla på och snacka om länge. Jag var ju inte hemma och hade inte tillgång till datorerna hemma, på jobbet hade vi mest Apple men någon arbetskompis har PC så jag erjödmig att gå och fråga vilken modell dom hade och om dom fungerade bra. Jag var verkligen hjälpsam. Han ville ju hela tiden komma in på min mail. Till slut när jag fick slut på nya påhit om datortyper, os och programvaror. Så tyckte jag att det var bättre om han kunde skicka ett sms till min telefon så vi kunde reda ut vilket email han hade. Det var inte riktigt vad han tyckte utan han ville ha min mailadres. Eftersom jag var på jobbet fick vi inte använda jobbets mail till privata saker. Så det var ett besvärligt dilemma. När han frågade när jag skulle komma hem så svarade jag om sju månader. Jag sa att jag inte använde email och inte ens hade tillgång till Internet hemma.

Då la han på...Klick.

 

Detta var i måndags. Sedan dess har ingen från ms servicesupport ringt. Hoppas de har strukit mig från sina listor.

 


Ringer Microsoft dig, kan du vara övertygad att det är ett bluffsamtal, de kommer aldrig att ringa dig :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Wangthong:

Ska prova eniro.se. Håller med dig att det är många som ringer även fast man är nixad. Ofta säger dom att dom håller på med någon undersökning eller informerar. Fast efter en stund så kryper det fram att dom inte har något emot att erbjuda sina tjänster eller produkter.

 

De senaste veckorna har jag varit nedringd av Microsoft servicesupport. Dom bryr sig inte om några nixlistor utan bara att få kontroll över din dator. De tre senaste veckorna har både utlandsnummer och okänt nummer visat sig vara ms servicesupport, de få gånger jag svarat. Från början så sa jag till dom att jag inte var intresserad i hårdare och hårdare ordalag. Inte hjälpte det de bara fortsatte och ringde. Jag ignorerade samtalen en dryg vecka.

 

Efter det så kom jag möjligen på ett vinnande koncept. Jag tog mig tid att prata och uppehålla dom med allt möjligt utan att svara vettigt på någon fråga. Att jag hade ett flertal datorer 3, 4, 5, 6, 7 kanske 8, 9. Men alla var inte Windows. Och vilka versioner av windows det var etc. En del datorer var nog Apple och en del Linux varianter, sånt kan man hålla på och snacka om länge. Jag var ju inte hemma och hade inte tillgång till datorerna hemma, på jobbet hade vi mest Apple men någon arbetskompis har PC så jag erjödmig att gå och fråga vilken modell dom hade och om dom fungerade bra. Jag var verkligen hjälpsam. Han ville ju hela tiden komma in på min mail. Till slut när jag fick slut på nya påhit om datortyper, os och programvaror. Så tyckte jag att det var bättre om han kunde skicka ett sms till min telefon så vi kunde reda ut vilket email han hade. Det var inte riktigt vad han tyckte utan han ville ha min mailadres. Eftersom jag var på jobbet fick vi inte använda jobbets mail till privata saker. Så det var ett besvärligt dilemma. När han frågade när jag skulle komma hem så svarade jag om sju månader. Jag sa att jag inte använde email och inte ens hade tillgång till Internet hemma.

Då la han på...Klick.

 

Detta var i måndags. Sedan dess har ingen från ms servicesupport ringt. Hoppas de har strukit mig från sina listor.

 

Det var ju en variant!

Jag har börjat svara dem "Go fuck yourself" ,"You are very rude sir" svarade en Indier...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Wangthong:

Efter det så kom jag möjligen på ett vinnande koncept. Jag tog mig tid att prata och uppehålla dom med allt möjligt utan att svara vettigt på någon fråga. Att jag hade ett flertal datorer 3, 4, 5, 6, 7 kanske 8, 9. Men alla var inte Windows. Och vilka versioner av windows det var etc. En del datorer var nog Apple och en del Linux varianter, sånt kan man hålla på och snacka om länge. Jag var ju inte hemma och hade inte tillgång till datorerna hemma, på jobbet hade vi mest Apple men någon arbetskompis har PC så jag erjödmig att gå och fråga vilken modell dom hade och om dom fungerade bra. Jag var verkligen hjälpsam. Han ville ju hela tiden komma in på min mail. Till slut när jag fick slut på nya påhit om datortyper, os och programvaror. Så tyckte jag att det var bättre om han kunde skicka ett sms till min telefon så vi kunde reda ut vilket email han hade. Det var inte riktigt vad han tyckte utan han ville ha min mailadres. Eftersom jag var på jobbet fick vi inte använda jobbets mail till privata saker. Så det var ett besvärligt dilemma. När han frågade när jag skulle komma hem så svarade jag om sju månader. Jag sa att jag inte använde email och inte ens hade tillgång till Internet hemma.

Då la han på...Klick.

 

Detta var i måndags. Sedan dess har ingen från ms servicesupport ringt. Hoppas de har strukit mig från sina listor.

 

 

:good:  :rotfl:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju svara en gång och lägga på eller kolla på internet vad numret går till och sedan lägga till det i spärrlistan i telefonen.

Då tutar det bara upptaget för dom som försöker ringa från det numret

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tommy:

Det var ju en variant!

Jag har börjat svara dem "Go fuck yourself" ,"You are very rude sir" svarade en Indier...

 

MVH

Jag svarar Polisen i Örebro,och då får jag ett klick i luren(efter jag förklarat på engelska )

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar hänvisa till frun, eftersom jag påstår att jag är så dålig på datorer, eller vad det nu handlar om.

 

Eftersom hon o jag inte är på samma plats så ger jag dem ett telefonnummer, som jag påstår är fruns.

 

Numret är 11 81 18 och de brukar bli så tacksamma. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Man kan ju svara en gång och lägga på eller kolla på internet vad numret går till och sedan lägga till det i spärrlistan i telefonen.

Då tutar det bara upptaget för dom som försöker ringa från det numret

 

Bra tips, men det är svårt att få det att fungera med "okänd".

Link to comment
Dela på andra sajter

Appen truecaller visar vem som ringer redan innan man svarar och har en blocklista man kan ladda ner och lägga in i telefonen

När Microsoft ringer brukar jag säga att jag inte har någon dator. Funkar utmärkt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Appen truecaller visar vem som ringer redan innan man svarar och har en blocklista man kan ladda ner och lägga in i telefonen

När Microsoft ringer brukar jag säga att jag inte har någon dator. Funkar utmärkt

"Go fuck yourself" funkar lika bra, och är mer tillfredställande, för mej i alla fall.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Wangthong:

 

Bra tips, men det är svårt att få det att fungera med "okänd".

Jag svarar aldrig på ett sådant samtal. Vill dom något viktigt får de tala in ett meddelande ;)

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Appen truecaller visar vem som ringer redan innan man svarar och har en blocklista man kan ladda ner och lägga in i telefonen

När Microsoft ringer brukar jag säga att jag inte har någon dator. Funkar utmärkt

Det är roligt när Microsoft ringer. Jag säger att jag har en Apple och då säger de att det är något fel på den också som de kan fixa. Bad jag säger sedan kan jag inte delge.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Jag svarar aldrig på ett sådant samtal. Vill dom något viktigt får de tala in ett meddelande ;)

Jag har en granne som av någon anledning har hemligt nummer, därför brukar jag svara 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem gillar telefonsäljare men vi måste veta att det är för det mesta ungdomar som försöker försörja sej,

så varför vara ohövlig. lätt att säga jag är inte intreserad

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Boa52:

Vem gillar telefonsäljare men vi måste veta att det är för det mesta ungdomar som försöker försörja sej,

så varför vara ohövlig. lätt att säga jag är inte intreserad

Ohövlig är bara dumt. Enklare att inte svara. :)

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...