Jump to content

audirs2

Bluffsamtal!!

Recommended Posts

audirs2

Vad tror ni andra om detta: det ringer på tel, nått 08 nummer som man inte känner igen, man svarar i n t e, sedan ringer man upp för att höra vart det går!! Inget svar alls, bara en signal går fram!

Så man ringer 118 118 och dom letar förtviivlat, och ojj ojj finns inget företag på detta nummer, säger dom! Dom tjänar 60.- prutt på detta samtal och då slår det mig: kan det va så att just Eniro har en robot som ringer upp för att få nyfikna att sedan ringa till Eniro å kolla vem som ringt??$$$$$!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
B747
2 minuter sedan, skrev Naam jai:

eller,  nixtelefon.org 

Japp.Funkar klockrent och är gratis dessutom.

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
evert 1

Räcker med att googla på numret:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk: kostar INGET.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst

Har eniro.se installerat på telefonen (android, finns inte för iphone). När försäljare ringer säger appen att det är ett nummer som används för telefonförsäljnibg. Naturligtvis är jag även nixanmäld, men många skiter i det

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
måne

Många bolag säljer ju sina telefonkontakter till olika telefonförsäljare(sina teleregister) Posten t.ex. även elbolag verkar dela med sig av sina kundregister.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

Med firma tel går det inte gå via Nix, det är bara för privat personer! Om man googlar numret får man bara reklam om just Nix! :big_smile:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wangthong
1 timme sedan, skrev gst:

Har eniro.se installerat på telefonen (android, finns inte för iphone). När försäljare ringer säger appen att det är ett nummer som används för telefonförsäljnibg. Naturligtvis är jag även nixanmäld, men många skiter i det

Ska prova eniro.se. Håller med dig att det är många som ringer även fast man är nixad. Ofta säger dom att dom håller på med någon undersökning eller informerar. Fast efter en stund så kryper det fram att dom inte har något emot att erbjuda sina tjänster eller produkter.

De senaste veckorna har jag varit nedringd av Microsoft servicesupport. Dom bryr sig inte om några nixlistor utan bara att få kontroll över din dator. De tre senaste veckorna har både utlandsnummer och okänt nummer visat sig vara ms servicesupport, de få gånger jag svarat. Från början så sa jag till dom att jag inte var intresserad i hårdare och hårdare ordalag. Inte hjälpte det de bara fortsatte och ringde. Jag ignorerade samtalen en dryg vecka.

Efter det så kom jag möjligen på ett vinnande koncept. Jag tog mig tid att prata och uppehålla dom med allt möjligt utan att svara vettigt på någon fråga. Att jag hade ett flertal datorer 3, 4, 5, 6, 7 kanske 8, 9. Men alla var inte Windows. Och vilka versioner av windows det var etc. En del datorer var nog Apple och en del Linux varianter, sånt kan man hålla på och snacka om länge. Jag var ju inte hemma och hade inte tillgång till datorerna hemma, på jobbet hade vi mest Apple men någon arbetskompis har PC så jag erjödmig att gå och fråga vilken modell dom hade och om dom fungerade bra. Jag var verkligen hjälpsam. Han ville ju hela tiden komma in på min mail. Till slut när jag fick slut på nya påhit om datortyper, os och programvaror. Så tyckte jag att det var bättre om han kunde skicka ett sms till min telefon så vi kunde reda ut vilket email han hade. Det var inte riktigt vad han tyckte utan han ville ha min mailadres. Eftersom jag var på jobbet fick vi inte använda jobbets mail till privata saker. Så det var ett besvärligt dilemma. När han frågade när jag skulle komma hem så svarade jag om sju månader. Jag sa att jag inte använde email och inte ens hade tillgång till Internet hemma.

Då la han på...Klick.

Detta var i måndags. Sedan dess har ingen från ms servicesupport ringt. Hoppas de har strukit mig från sina listor.

• Tummen upp 9

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Niro

Men varför först inte svara på ett nummer. För att senare bli så nyfiken så att man själv ringer upp nummert och undrar vem det kan vara. Då ingen svara är, nyfiken så långt in i struten, så han går vidare och ringer nummerupplysning för att få reda på vem det kan vara.

Antingen svarar man första gången eller så skiter man väll i det. Är det viktigt så ringer de väll igen.

• Tummen upp 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst
Ska prova eniro.se. Håller med dig att det är många som ringer även fast man är nixad. Ofta säger dom att dom håller på med någon undersökning eller informerar. Fast efter en stund så kryper det fram att dom inte har något emot att erbjuda sina tjänster eller produkter.

De senaste veckorna har jag varit nedringd av Microsoft servicesupport. Dom bryr sig inte om några nixlistor utan bara att få kontroll över din dator. De tre senaste veckorna har både utlandsnummer och okänt nummer visat sig vara ms servicesupport, de få gånger jag svarat. Från början så sa jag till dom att jag inte var intresserad i hårdare och hårdare ordalag. Inte hjälpte det de bara fortsatte och ringde. Jag ignorerade samtalen en dryg vecka.

Efter det så kom jag möjligen på ett vinnande koncept. Jag tog mig tid att prata och uppehålla dom med allt möjligt utan att svara vettigt på någon fråga. Att jag hade ett flertal datorer 3, 4, 5, 6, 7 kanske 8, 9. Men alla var inte Windows. Och vilka versioner av windows det var etc. En del datorer var nog Apple och en del Linux varianter, sånt kan man hålla på och snacka om länge. Jag var ju inte hemma och hade inte tillgång till datorerna hemma, på jobbet hade vi mest Apple men någon arbetskompis har PC så jag erjödmig att gå och fråga vilken modell dom hade och om dom fungerade bra. Jag var verkligen hjälpsam. Han ville ju hela tiden komma in på min mail. Till slut när jag fick slut på nya påhit om datortyper, os och programvaror. Så tyckte jag att det var bättre om han kunde skicka ett sms till min telefon så vi kunde reda ut vilket email han hade. Det var inte riktigt vad han tyckte utan han ville ha min mailadres. Eftersom jag var på jobbet fick vi inte använda jobbets mail till privata saker. Så det var ett besvärligt dilemma. När han frågade när jag skulle komma hem så svarade jag om sju månader. Jag sa att jag inte använde email och inte ens hade tillgång till Internet hemma.

Då la han på...Klick.

Detta var i måndags. Sedan dess har ingen från ms servicesupport ringt. Hoppas de har strukit mig från sina listor.

Ringer Microsoft dig, kan du vara övertygad att det är ett bluffsamtal, de kommer aldrig att ringa dig :)

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy
42 minuter sedan, skrev Wangthong:

Då la han på...Klick.

Det var ju en variant!

Jag har börjat svara dem "Go fuck yourself" ,"You are very rude sir" svarade en Indier...

MVH

• Tummen upp 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Alarik
22 minuter sedan, skrev Wangthong:

Då la han på...Klick.

:good:  :rotfl:

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618

Man kan ju svara en gång och lägga på eller kolla på internet vad numret går till och sedan lägga till det i spärrlistan i telefonen.

Då tutar det bara upptaget för dom som försöker ringa från det numret

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information

Vi har placerat kakor i din apparat för att göra MPR bättre. Du kan justera din kakinställningar eller så anser du att det är ok att fortsätta surfa på MPR.