Jump to content
IGNORERAD

Vad trevliga svenskar är!


Kim

Recommended Posts

Guest wUThai

Quote

En snåljåp som hänger utanför 7/11 i Isaan!

Vad är det som diskuteras egentligen?

Var mer en reflektion om snåljåpar, som Kim nämnde i sitt inlägg.

Men som du säger, så måste ju en snåljåp som hänger utanför en 7/11 i Isaan, klassas som än snålare. Dock så är det nog inte lika förekommande som i det äkta Thailand, Pattaya då! 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    6

  • Kim

    4

  • soiwalker

    3

  • UbonBorge

    3

Mest aktiva i denna tråd

Under alla mina år i Thailand så kan jag faktiskt inte erinra mig att jag träffat på några snåla svenskar (backpackers och mig själv exkluderade). Men så söker jag inte aktivt kontakt med andra svenskar heller. Kanske blir ändring på det nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Under alla mina år i Thailand så kan jag faktiskt inte erinra mig att jag träffat på några snåla svenskar (backpackers och mig själv exkluderade). Men så söker jag inte aktivt kontakt med andra svenskar heller. Kanske blir ändring på det nästa gång.

Jo, jag och flera andra bara förväntar oss att du söker upp oss nästa gång, det ser vi fram emot.

Angående snåla svenskar så finns det en del exempel. Ett exempel är en kille som alltid ville att vi skulle gå till en speciell bar och festa, samt alltid äta på samma restaurang.

Efter ett tag uppdagades det att han åt och drack gratis om han tog med sig andra gäster till baren eller till restaurangen.

F.ö. medlem på forumet, så hej på dig om du läser detta.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo, jag och flera andra bara förväntar oss att du söker upp oss nästa gång, det ser vi fram emot.

Angående snåla svenskar så finns det en del exempel. Ett exempel är en kille som alltid ville att vi skulle gå till en speciell bar och festa, samt alltid äta på samma restaurang.

Efter ett tag uppdagades det att han åt och drack gratis om han tog med sig andra gäster till baren eller till restaurangen.

F.ö. medlem på forumet, så hej på dig om du läser detta.

Det kan du kallt räkna med! För de som inte vet så hamnar Vaxet under kategorin generös och gästvänlig. Fin pool har han också  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det kan du kallt räkna med! För de som inte vet så hamnar Vaxet under kategorin generös och gästvänlig. Fin pool har han också  :drinks:

För att inte snacka om barskåpet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Traffade en skotte pa muggen pa Londoner i Bkk forra vecka. Jag fragade: sa livet ar bra? Han svarade: du ar fran Sverige, eller hur?

Den har killen hade mycket gott att saga om svenskar han mott utomlands, sociala, utatvanda, sjalvsakra men pa ett positivt satt. Flera av mina bekanta fran England och Australien sager detsamma, dom umgas hellre med svenskar an sina egna landsman.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Traffade en skotte pa muggen pa Londoner i Bkk forra vecka. Jag fragade: sa livet ar bra? Han svarade: du ar fran Sverige, eller hur?

Den har killen hade mycket gott att saga om svenskar han mott utomlands, sociala, utatvanda, sjalvsakra men pa ett positivt satt. Flera av mina bekanta fran England och Australien sager detsamma, dom umgas hellre med svenskar an sina egna landsman.

Här i England har svenskar gott rykte och Sverige målas ibland upp som en utopi. Att svenskar skulle vara speciellt självsäkra är dock inget jag har märkt. Tycker ofta det är tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lappjävlar.Varför vill de inte snackA??

Sitter o super och tittar när snön faller eller smälter.

U

Hej

När lappen har något att säga, så säger handet. Annars håller han tyst, och lyssnar och lär

att se snön falla och se våren återvända, detta samtidigt som man tar sig en kaffekask,  :preved:

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevliga svenskar i Sverige kan vara en mardröm i LOS.

För några år sedan kom en god vän till Thailand för första gången, tillsammans med fru och barn. I Sverige hade vi umgåtts en hel del och vi hade många trevliga weekends med familjerna.

Som en bjärt kontrast utmålades ett två veckors litet helvete pendlande mellan skam och förnedring. Familjen i fråga klagade på allt som inte var som hemma, Thailändare hånflinade (log) åt dem vid fel tillfälle, försökte pruta, alt. ge för lite pengar på restauranger e.t.c.

Behöver jag tillägga att det var sista gången vi sågs.

Hoppas på att den rasen är i utdöende.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Här i England har svenskar gott rykte och Sverige målas ibland upp som en utopi. Att svenskar skulle vara speciellt självsäkra är dock inget jag har märkt. Tycker ofta det är tvärtom.

Well Joints och ovriga pa forumet,

jag tror kanske inte att det ar normala Svensson som hanvisas till utan den lite mer beresta delen av svenskarna dvs ungdomarna. Har traffat mycket svenskar i aldern 18-25, backpackers och andra, som reser runt i varlden, pratar bra engelska och skaffar sig bekanta fran manga lander och manga raser. Starka killar och tjejer som inte rads langa bussresor, som bygger relationer med dom flesta och som framforallt inte ar rasister utan nyfikna och intresserade av andra kulturer och manniskor.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Well Joints och ovriga pa forumet,

jag tror kanske inte att det ar normala Svensson som hanvisas till utan den lite mer beresta delen av svenskarna dvs ungdomarna. Har traffat mycket svenskar i aldern 18-25, backpackers och andra, som reser runt i varlden, pratar bra engelska och skaffar sig bekanta fran manga lander och manga raser. Starka killar och tjejer som inte rads langa bussresor, som bygger relationer med dom flesta och som framforallt inte ar rasister utan nyfikna och intresserade av andra kulturer och manniskor.

Det stämmer ganska bra med min erfarenhet. De jag tänkte på var mer lite mer medelålders som man ibland kan uppfatta som lite vilsna när de lämnat trygghetssverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...