Jump to content
IGNORERAD

Färja mellan Pattaya & Hua Hin startar 1:a januari


MPR Nyheter

Recommended Posts

En privatdriven färjetjänst mellan Pattaya och Hua Hin väntas bli tillgänglig från och med 1:a januari.
Tjänsten kommer inledningsvis bara göra en resa tur och retur om dagen och endast ta emot passagerare, inte fordon. Tjänsten kommer drivas av Royal Passenger Liner Co – det enda företag som ansökte om en licens för att driva linjen Pattaya-Sattahip-Cha-am-Hua Hin. En färjekommitté granskar nu firman samtidigt som hamnar vid båda destinationerna uppgraderas för att säkerställa säkerheten. Kommittén väntas komma med sina slutsatser 15:e december, och tjänsten kommer startas 1:a januari som en nyårsgåva till allmänheten.
Totalt 150 passagerare i taget kommer kunna bege sig ut på den 113 km långa resan, men man kommer senare lägga till en större färja med kapacitet för 260 personer. Färjor som kan ta emot fordon väntas tas i bruk under 2020.

 

2084456.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    16

  • Scandinaviancorner

    8

  • Galten

    3

  • spooncreek

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pattaya-Hua Hin ferry: Proposed prices, journey times unveiled, free trial period announced

 

fee.jpg

 

Further details have been announced regarding the new ferry service between Pattaya and Hua Hin.

 

The service, which was announced earlier this month, will officially launch on 1st January 2017.

 

It will operate from the Bali Hai Pier in Pattaya to Saphan Pla, the main pier in the centre of Hua Hin, which has recently undergone renovation.

 

The company operating the service, Royal Passenger Liner Co., today announced it had discussions with the Marine Department regarding ticket pricing.

 

The company said it will charge passengers 1,200 baht each way. The journey should take around one and half hours.

 

The company also announced it will offer a free trial of the service which will take place for 2 or 3 days prior to the official launch. However, the exact dates of the free trial are yet to be announced.

 

During the trial, the company will offer two test services per day, one leaving Pattaya at 08:30, with the return service departing Hua Hin at 15:30, Thai Rath reported.

 

However, local media in Hua Hin reports the ferry will depart Hua Hin at 8:30am, and Pattaya at 15:30.

 

tr.jpg

Image: Thairath

 

It was also reported the service will initially launch the service using only one boat, which can hold 150 passengers. However, if it proves to be popular a second boat capable of transporting 262 passengers will be used in order to cope with demand.

 

In August, authorities launched a crackdown on business owners who it said had encroached onto the beach at Saphan Pla.

 

Earlier this month, local officials in Pattaya removed speed boats that had occupied Bali Hai pier for more than a decade.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

"During the trial, the company will offer two test services per day, one leaving Pattaya at 08:30, with the return service departing Hua Hin at 15:30, Thai Rath reported.

However, local media in Hua Hin reports the ferry will depart Hua Hin at 8:30am, and Pattaya at 15:30."

 

Jaaa...dom är för sköna....hur ska man finna trovärdighet i det här när dom inte ens vet när båtarna ska gå?  :big_smile:

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya-Hua Hin ferry project hits first hurdle

CHON BURI - Pattaya City Council was told on Tuesday the Marine Department was being too hasty in launching the proposed ferry service between Pattaya and Hua Hin, because the docking facilities would not be ready in time.

http://www.bangkokpost.com/news/general/1147416/Pattaya-hua-hin-ferry-project-hits-first-hurdle

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Pattaya - Hua Hin ferry set to commence January 12th

 

a5.jpg

Picture: Thairath

 

Pattaya: -- The catamaran service from Pattaya to Hua Hin is scheduled to begin from January 12th.

 

Reinforcements have been made to the controversial Bali Hai pier and harbor master Ekarat Khantaro has expressed confidence that final checks will mostly have been completed by the end of this month, reports Thairath.

 

The firm operating the service is taking delivery of a 38 metre long catamaran made in China. The vehicle will have 339 seats and will be able to travel at a top speed of around 32 to 34 knots. The journey across the Gulf of Thailand will take one hour 40 minutes.

 

The cost of the trip is expected to be 1,200 baht. Some 70% of customers are expected to be from tour groups with the rest private individuals.

 

As soon as the boat is registered, tests will be carried out ahead of the start or the service on January 12th, said Ekarat.

 

Source: Thairath

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

0248.jpg798

Pattaya-Huahin Ferry Pre-Launch New Year 2017

Pattaya-Huahin ferry route will pre-launch on January 1, 2017.
 

Pattaya – December 26,2016 [PattayaDailyNews]; Mr Aekarat Kantharo, director of Pattaya Marine Department, revealed that the official will pre-launch Pattaya-Huahin ferry at Bali Hai pier on January 1, 2017. Recently, Bali Hai pier has been renovated and it is ready to support the ferry effectively.

 

The operator has ordered 3 Catamaran Ferries from China and its capacity is 339 passengers. The official estimated that this route takes around 2 hours; meanwhile, Pattaya marine department has already inspected security system of the ferry.

 

The ferry will set sail twice a day at 08.30am from Huahin to Pattaya and 15.30pm from Pattaya to Huahin.

 

However, the officials are considering the appropriate fare and the official will officially initial the route on January 12, 2016.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Free ferry service from Hua Hin to Pattaya available in January

Bangkok, 28th December 2016 (NNT) - The Ministry of Transport will allow tourists to take a ferry boat trip between Pattaya and Hua Hin for free as a New Year gift.

The Marine Department will carry out test runs of the ferry on December 30th and 31st to ensure its safety and the readiness of the piers and other facilities. The ferry service will be available to passengers free of charge from January 1st to 15th. It will start charging 1,250 baht per passenger when it is officially opened to the public after the trial period.

Two ferry services will be available each day. The first one will leave Hua Hin at 8.30 am on the 113-kilometer journey and will take approximately 1 hour and 40 minutes to reach Pattaya. The second trip will leave Pattaya at 3.30 pm for Hua Hin. The ferry can carry a maximum of 150 passengers on each trip.

In the initial phase, there will be only one ferry whereas a second ferry will be added to the service in March 2017. The total capacity of the additional ferry is 260 passengers.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag inte alltför bakis på nyårsdan ska jag försöka pallra mig ner till piren för att fota denna historiska händelse. :) 

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
1 timme sedan, skrev Fritz:

Är jag inte alltför bakis på nyårsdan ska jag försöka pallra mig ner till piren för att fota denna historiska händelse. :) 

 

Fritz..

 

Första testkörningen är imorgon enligt TV:s inlägg så man kanske skulle ta en sväng ner till piren imorgon för att se om båten kommer eller kanske åker härifrån på sin testrunda.

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Fortsätt ner runt Singapore och vidare upp till khao Lak och ge fan i koskit stranden Hua hin så kanske det kan bli nått..

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ju någon som försökte för ett par år sedan. Tror det var någon svensk inblandad? Det blev inte långvarigt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Båten är på plats nu

 

Test run for Pattaya-Hua Hin ferry crossing earlier this evening

49 min ·

Pattaya-Hua Hin ferry arrives at Bali Hai for a test run voyage

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som de inte tänkt klart innan de sjösatte planen...

 

Lite vågor hindrade färjan att lägga till

 

/*Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Va i helvete är det där för sjöfolk????

Skål på dig min gamle vän.Både jag och Bee saknar er mycket enormt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kan bli en rolig grej i sommar om det inte blåser.

Vet inte hur små katamaraner klarar sådant?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
4 timmar sedan, skrev B747:

Skål på dig min gamle vän.Både jag och Bee saknar er mycket enormt.

Köp en biljett till Phuket sedan kommer miss On och hämtar er på flyget

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-12-29 at 16:25, skrev Scandinaviancorner:

Fortsätt ner runt Singapore och vidare upp till khao Lak och ge fan i koskit stranden Hua hin så kanske det kan bli nått..

Men bara båten låter all den skit du strör omkring dig stanna i Khao Lak , så blir vi i Hua Hin nöjda .

Jag återkommer till dig eftersom du gillar att vara MPRs gödselspridare och INTE glädjespridare

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
26 minuter sedan, skrev Persistant:

Men bara båten låter all den skit du strör omkring dig stanna i Khao Lak , så blir vi i Hua Hin nöjda .

Jag återkommer till dig eftersom du gillar att vara MPRs gödselspridare och INTE glädjespridare

Persistant

Ja du har då hela huvudet fullt av koskit

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Ragson du får uppträda på koskitsfärjan

 

Javisst...ge mej en egen livbåt bara....

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...