Jump to content
IGNORERAD

Hälsoundersökning


frogfish

Recommended Posts

Jag undrar hur man går tillväga i Thailand för att göra en fullständig hälsoundersökning, och hur mycket (ungefär) det kostar?

 

Det kanske finns många här på forumet som det är eller varit aktuellt för, så det vore intressant att höra vilka erfarenheter ni har.

Olika undersökningar är givetvis av intresse, bara ni anger ungefär vad som ingick.

 

Anledningen till min fråga är att det kan vara aktuellt både för mig och min (blivande) fru. Så erfarenheter från samma sak för thailändare är också av intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalade 3230b på ett privat sjukhus i CP.

 

EKG, lungröntgen, blodtryck, urin, massor av blodtester som gav ungefär  20 olika resultat ink. HIV.

Alla värden snygg i ett häfte, samt i en massa A-4 ark.

 

Tog ett par timmar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tipsa om att Bangkok Pattaya Hospital brukar ha en kampanj i december för olika paket av hälsoundersökningar. Är man av manligt kön bör man lägga till en check av prostatan och testosteronnivån om det inte ingår i paketet man tar. Nu är inte Bangkok Hospital billigt ens om man tar kampanjen, men bra service. Minns inte priserna. Det borde dra igång snart, så dom som är intresserade kan ju kolla och meddela oss andra. Eller, när jag kom över min lathet, läs här http://m.bangkokpattayahospital.com/en/hospital-news-en/packages-promotions-en/item/1076-check-up-programs-just-for-you-en.html

 

När det gäller EKG ska man vara uppmärksam på att det finns två sorter. Dels i vila och dels i arbete på löpband, s k Bruce Protocol. Kallas nog EST i listan om man följer länken. Det senare ger mer precisa data hur det står till med pumpen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på Dibuck hospital i Phuket. Drivs av Bangkok hospital.

De hade en del olika paket beroende på ålder mm.

Blodtryck, pissprov, lungröntgen, ögonbottenfotografering och en massa blodtester, totalt 15 punkter. Gick på 1500 baht här på dyra Phuket.

Ekg och psa ingick inte.

Drop in på en lördag. Fick vänta drygt en timme på svar och under tiden avnjöts en bra amerikan frukost i cantinan för överkomliga 100 baht.

Edit, arbets-ekg ingick ej endast vilo eller vad det kallas.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev rolba:

Jag var på Dibuck hospital i Phuket. Drivs av Bangkok hospital.

De hade en del olika paket beroende på ålder mm.

Blodtryck, pissprov, lungröntgen, ögonbottenfotografering och en massa blodtester, totalt 15 punkter. Gick på 1500 baht här på dyra Phuket.

Ekg och psa ingick inte.

Drop in på en lördag. Fick vänta drygt en timme på svar och under tiden avnjöts en bra amerikan frukost i cantinan för överkomliga 100 baht.

Edit, arbets-ekg ingick ej endast vilo eller vad det kallas.

Det var ett bra pris,t.o.m billigare än Rayong hospital som drivs av staden.Hoppas att allt var bra och du har många hästkrafter kvar !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Drivern:

Det var ett bra pris,t.o.m billigare än Rayong hospital som drivs av staden.Hoppas att allt var bra och du har många hästkrafter kvar !

 

Tja, det är väl bara ponnyhästkrafter kvar nu.

Läkarn ansåg nog att jag ska klara mig tre månader till för han vill att jag ska komma på ombesiktning i slutet av januari.

Socker och blodfetter ligger vid övre gränsvärdet. 

Men annars var det som den 29-åring som jag känner mig.

Har börjat med 5-2 diet nu. 5 dagar soda 2 dagar chang mm. Går väl sådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...