Jump to content
IGNORERAD

Skilsmässan som kom av sej


Jive

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    37

  • uptoyou

    2

  • Chomphoo

    2

  • Herluf

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

sunshine11281
2 timmar sedan, skrev Jive:

Sånt händer. Har hänt mej 2 gånger i Sverige. I det här fallet fanns kärleken kvar hos oss båda, men vi lyckades dölja den för varandra. Då är det skönt att få hjälp av någon insiktsfull människa.

Hej Jive! Vi har alla råkat ut för detta några gånger i livet. Men finns det en liten chans att rädda detta så ta denna chansen ni verkar ha kärleken kvar.

Vi män behöver ibland lära oss att uppskatta våra goa fruar med lite beröm osv. 

Själv så har jag efter många lärt mig att försöka att lyssna av ge beröm till min goa sambo. Då får man ofta mycket tillbaka sen får man även göra lite saker ihop livet är ju så kort. 

Lycka till nu Jive med din fru och försök att göra något som ni båda gillar att göra.

Chock dii 

 // Sunshine

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Tack, och lycka till med ditt liv.

 

Jag tror att nyckeln till framgång i ett äktenskap med en thaitjej är att utrusta sej med tålamod, tålamod och tålamod.

Vi faranger har en tendens att snacka först och tänka sedan. Det är precis tvärtom med många thai - de vill tänka en tid innan de säger något.

Lycka till!

Har själv varit nära att skilja oss 3ggr. När det var som akutast flyttade vi isär. 

Som du säger att inte gå för fort fram, och tålamod, tålamod och tålamod är viktigt. Vi hade varit tillsammans länge när det började krisa. Visst hade vi haft våra små meningsskiljaktigheter pga en massa missförstånd första tiden. Sedan kom några riktigt svåra år när många kulturskillnader kom upp till ytan. Ibland hur bra som helst och ibland krisade det plötsligt till. Tredje gången flyttade vi isär och tog ut skiljsmässa. Efter en 4-5 månader kom vi på att vi nog skulle flytta ihop igen. Vi har ett barn tillsammans och det var väl en av anledningarna att vi gjorde ett sista försök. Både före och efter hade vi ett bra liv tillsammans men ibland blev det bara fel. Nu, ungefär 15 år efter vi flyttade ihop igen har vi det riktigt bra tillsammans. förmodligen de 15 bästa åren tillsammans. 

 

Fast jag påstår nog här att frugan har ett väldigt hetsigt temperament, och tänker till först en lång tid efteråt. Är jag lugn när det brinner funkar det men det är inte alltid så. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas verkligen det funkar livet ut, man blir så glad av denna kärlekshistoria så man vill dansa :)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jiven, av två kombattanter så är ni nog vinnare bägge två. Eller ok vänd på det, vem av er hade fått det bättre om ni gått isär?

Jag blev jävligt illa berörd efter att ha läst det första inlägget, (ledsen på riktigt).

 

Men skit i det nu Janne, förbannat bra att hon hade vett att ordna till allting (för du har ju lika mycket av den varan som jag).

Syns i Januari kanske, hade inte tänkt att åka ner detta år. Men har bitit sönder ett par tänder å tänker faan inte gynna dom Svenska överfaktuerande tandläkarjävlarna...

Aya åker ner till Mamma nu på Söndag, å jag stannar hemma å jobbar. Men ssv. en resa i vinter blir det tydligen.

 

 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aht är ju en hejare i köket så du får väl be snällt om ett bak, sedan får ni väl mumsa på både kakor och varandra33955916-okay-smiley.jpg.

Ha det nu gott och trevligt tillsammanspar.jpg

.

Kärlekskakor

 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 

 
 
 

Ingredienser

 
 

Hasselnötter200,0gram 

Skal från apelsin1,0styck 

Smör100,0gram 

Strösocker1,5dl 

Sirap (ljus)0,5dl 

Ägg1,0styck 

Vetemjöl5,0dl 

Bakpulver0,5tsk 

Bikarbonat0,5tsk 

Salt1,0krm 

Koriander (mald/stött)2,0tsk 

Bittermandelolja1,0tsk 

Vaniljsocker2,0tsk 

 
 
 
 

Tillagning (20 min )

 
  1. Sätt ugnen på 175°C.
     
  2. Riv skal på apelsin. Blanda alla ingredienser i en matmixer. Mixa till en fast deg.
     
  3. Dela degen i 2 delar och gör rullar. Platta till rullarna på bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i ugn cirka 10 minuter.
     
  4. Ta ut och skiva 1,5 cm tjocka kakor. Låt kakorna stå kvar på högkant. Grädda ytterligare 5 minuter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev AnTove:

Härligt att det tog den vändningen ! Önskar er all lyckas och hoppas att ni får många friska och lyckliga år tillsammans -

Tack!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Aht är ju en hejare i köket så du får väl be snällt om ett bak, sedan får ni väl mumsa på både kakor och varandra33955916-okay-smiley.jpg.

Ha det nu gott och trevligt tillsammanspar.jpg

.

Kärlekskakor

 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 

 
 
 

Ingredienser

 
 

Hasselnötter200,0gram 

Skal från apelsin1,0styck 

Smör100,0gram 

Strösocker1,5dl 

Sirap (ljus)0,5dl 

Ägg1,0styck 

Vetemjöl5,0dl 

Bakpulver0,5tsk 

Bikarbonat0,5tsk 

Salt1,0krm 

Koriander (mald/stött)2,0tsk 

Bittermandelolja1,0tsk 

Vaniljsocker2,0tsk 

 
 
 
 

Tillagning (20 min )

 
  1. Sätt ugnen på 175°C.
     
  2. Riv skal på apelsin. Blanda alla ingredienser i en matmixer. Mixa till en fast deg.
     
  3. Dela degen i 2 delar och gör rullar. Platta till rullarna på bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i ugn cirka 10 minuter.
     
  4. Ta ut och skiva 1,5 cm tjocka kakor. Låt kakorna stå kvar på högkant. Grädda ytterligare 5 minuter.

Du är ju för skön! Tack Stefan!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Odin:

Jiven, av två kombattanter så är ni nog vinnare bägge två. Eller ok vänd på det, vem av er hade fått det bättre om ni gått isär?

Jag blev jävligt illa berörd efter att ha läst det första inlägget, (ledsen på riktigt).

 

Men skit i det nu Janne, förbannat bra att hon hade vett att ordna till allting (för du har ju lika mycket av den varan som jag).

Syns i Januari kanske, hade inte tänkt att åka ner detta år. Men har bitit sönder ett par tänder å tänker faan inte gynna dom Svenska överfaktuerande tandläkarjävlarna...

Aya åker ner till Mamma nu på Söndag, å jag stannar hemma å jobbar. Men ssv. en resa i vinter blir det tydligen.

 

 

Hör av dej om du vill ha tips på bra tandläkare (i god tid, 2-3 veckor sådär). F ö vet jag inte vem som hade fått det bättre om vi hade gått isär. Jag hade förmodligen flyttat till Sverige och satt mej ensam i en 2:a någonstans och sedan har jag ju hört att PRO har trevliga partyn. Så jag hade nog fått ett häftigt liv.....:dance1::fie:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev sunshine11281:

Hej Jive! Vi har alla råkat ut för detta några gånger i livet. Men finns det en liten chans att rädda detta så ta denna chansen ni verkar ha kärleken kvar.

Vi män behöver ibland lära oss att uppskatta våra goa fruar med lite beröm osv. 

Själv så har jag efter många lärt mig att försöka att lyssna av ge beröm till min goa sambo. Då får man ofta mycket tillbaka sen får man även göra lite saker ihop livet är ju så kort. 

Lycka till nu Jive med din fru och försök att göra något som ni båda gillar att göra.

Chock dii 

 // Sunshine

Tack för dina råd!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Strongt att gå ut och berätta detta.

Lycka till i framtiden.

Och vilken fantastisk advokatbyrå som löste detta och dessutom inte ville ha betalt.

Tack!

Ja, helt underbara människor hela högen där.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev AnTove:

Härligt att det tog den vändningen ! Önskar er all lyckas och hoppas att ni får många friska och lyckliga år tillsammans -

Tack!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

Underbart trevligt att läsa Jive!

Jag önskar er båda all lycka!

 

MVH Tommy

Tack!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev L64:

Skönt o höra detta Janne!

 

 

ps. statusen är i princip samma  :bag:

Har du försökt med att byta salva?;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev janne_h:

Det var verkligen en solskenshistoria.
Mitt råd till dig är att du kostar på dig att ge henne en resa där ni kan umgås fullt ut på ett romantiskt sätt. Finns säkert något ställe som din fru drömt om att resa till.
Tänk inte sen så mycket bakåt utan blicka framåt mot era framtida möjligheter istället.
Grattis till kärleken.

Mvh Janne

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Tack Janne!

Några små eftermälen, eller vad man säger, har dock kommit från några "hjälpsamma" personer.

 

Jag har pratat med några manliga svenska vänner över internet under den här svåra perioden och någon gång pratat "skit" om Aht när det har varit som djävligast och när jag har varit ordentligt förbannad.

Nu har Aht fått några mess från några thaidamer (hon vill inte säga vilka) med några exempel på vad jag har sagt till mina manliga vänner när jag har mått som djävligast.

 

En dam har "avslöjat" att jag ätit tillsammans med en annan dam på Harrys i Pattaya.

Jag har bott på Harrys en del nätter och på Harrys är det i regel knökfullt på kvällarna och borden står tätt ihop, så när man käkar i det läget så käkar man i princip tillsammans med alla. Damen ifråga hade sagt att jag ätit med en annan dam på Harrys. Aht vill dock inte avslöja vem som har kommit med denna intressanta information i ett mess på hennes lur.

 

Vi gör nu allt vi kan för att skaka av oss all gammal skit och blickar framåt från ett renstädat bord. Hoppas nu att inte fler "har något på hjärtat" och vi kan gå vidare i livet utan tråkiga störningar.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev rolba:

Strongt att gå ut och berätta detta.

Lycka till i framtiden.

Och vilken fantastisk advokatbyrå som löste detta och dessutom inte ville ha betalt.

Jag undrar just över det. Dom 100,000 som betalades för att dom ska börja? Var det billigt för att dom BARA behövde ta ett "Familjerådgivningssamtal"?

 

Men jag Önskar De båda ett stort Grattis och Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig vändning, hoppas att klyschan "prövningar stärker" stämmer nu och att allt blir bra.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ställa in mig i hyllningkoren! Har själv två kraschade äktenskap i Svedala. Starkt av er båda att fixa detta.

 

Kryddpepparleverantoren.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Jag undrar just över det. Dom 100,000 som betalades för att dom ska börja? Var det billigt för att dom BARA behövde ta ett "Familjerådgivningssamtal"?

 

Men jag Önskar De båda ett stort Grattis och Lycka till!

Såhär var det:

Jag hade haft flera möten (konsultationer) med dem tidigare och för detta hade jag betalat sammanlagt 10 000 Baht. Om vi skulle stämma och dra detta till domstol, så skulle det kosta ytterligare 100 000 Baht.

Nu blev det inte så, som det utvecklades vid detta möte och jag slapp också att betala något för detta långa möte.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev thomas001:

Får ställa in mig i hyllningkoren! Har själv två kraschade äktenskap i Svedala. Starkt av er båda att fixa detta.

 

Kryddpepparleverantoren.

Tack, Thomas!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Jive:
32 minuter sedan, skrev Jive:

Såhär var det:

Jag hade haft flera möten (konsultationer) med dem tidigare och för detta hade jag betalat sammanlagt 10 000 Baht. Om vi skulle stämma och dra detta till domstol, så skulle det kosta ytterligare 100 000 Baht.

Nu blev det inte så, som det utvecklades vid detta möte och jag slapp också att betala något för detta långa möte.

 

Såhär var det:

Jag hade haft flera möten (konsultationer) med dem tidigare och för detta hade jag betalat sammanlagt 10 000 Baht. Om vi skulle stämma och dra detta till domstol, så skulle det kosta ytterligare 100 000 Baht.

Nu blev det inte så, som det utvecklades vid detta möte och jag slapp också att betala något för detta långa möte.

 

Ja det lät bättre. Tolkade ditt första inlägg som att du betalat 100 000 och sedan någon tusenlapp till.

Personligen skulle jag aldrig fortsätta ett förhållande där jag blir tvungen att dra in advokater. Men det är upp till er och bara ni kan veta hur djupt man kan gå och återvända. Starkt Gjort av Dig!

Jag har själv fått dra in advokat och Detektiv för att få fram sanning och det kostade mig bara 10 000 THB. Kände rätt folk ;-) Men det fruntimmret kommer INTE nära mig igen utan att råka i trubbel med Polis.

 

Hoppas det kommer funka för er! Bra jobbat!

 

MVH Chomphoo

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Ja det lät bättre. Tolkade ditt första inlägg som att du betalat 100 000 och sedan någon tusenlapp till.

Personligen skulle jag aldrig fortsätta ett förhållande där jag blir tvungen att dra in advokater. Men det är upp till er och bara ni kan veta hur djupt man kan gå och återvända. Starkt Gjort av Dig!

Jag har själv fått dra in advokat och Detektiv för att få fram sanning och det kostade mig bara 10 000 THB. Kände rätt folk ;-) Men det fruntimmret kommer INTE nära mig igen utan att råka i trubbel med Polis.

 

Hoppas det kommer funka för er! Bra jobbat!

 

MVH Chomphoo

Det där var lite motsägelsefullt. Om du inte vill fortsätta förhållandet (äktenskapet), men din partner vill, så måste du hitta väldigt goda, konkreta skäl för att få en skilsmässa godkänd i Thailand och då är det nästan ett måste att få hjälp av advokat, såvida du inte talar perfekt thai samt att du kan bevisa din partners "fel".

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att höra att du är på rätt spår igen då! Ibland kan det vara bra att röra om i grytan. 

Lycka till er båda

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Gustav:

Kul att höra att du är på rätt spår igen då! Ibland kan det vara bra att röra om i grytan. 

Lycka till er båda

//Gustav

Tack Gustav

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till med fortsättningen, nästa gång ni bråkar ta det varligt o kom överens fort.

Det har funkat för oss i över 43 år.

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...