Jump to content
IGNORERAD

Hur pass seriösa är egentligen alla Thaimassagesalonger


Lung Lennart

Recommended Posts

Lung Lennart

Att många Thaimassagesalonger är förtäckta bordeller har tagits upp i flera trådar, det är inte seriositeten ur den aspekten jag vill ta upp här utan seriositeten ur yrkesaspekten.

Thaimassageställen dyker upp som ”svampar ur jorden”, men hur är det egentligen ställt med yrkeskunskaperna? Verkar som om vem som helst självlärd Thaitjej utan någon som helst kunskap om anatomi och utan någon som helst diplomerad utbildning, kan öppna en massagesalong, börja knåda och tjäna pengar.

Ostrukturellt knådande av en dam med Thailändskt ursprung kallar inte jag Thaimassage. Thaimassage är en konst som det tar lång tid att lära sig. Undrar hur många det är som kan visa upp ett diplom från någon av de utbildningar som finns i Thailand? Såsom Wat Pho.

Många har även fotvård på sitt program utan att vara auktoriserade fotvårdare, en outbildad fotvårdare kan göra mera skada än nytta.

Det är ett konsumentkrav att visa att man verkligen kan sitt yrke. Naprapat eller Chiropraktor kan inte vem som helst kalla sig, men Thaimassör/massös går bra., ”dumma” Faranger kan man ju lura.

Alla som besöker en Thaimassagesalong har jag ett råd till. Fråga om de kan vis upp något diplom från den utbildning de har, kan de inte det gå någon annanstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    7

  • Jive

    4

  • Joints

    3

  • UbonBorge

    2

Mest aktiva i denna tråd

En intressant fråga. Men jag undrar vad som fått dig att ställa frågan. Har du egna dåliga erfarenheter och i så fall på vilket vis?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ungefär som att en snickare eller rörläggare kan undervisa i engelska eller tyska på vissa språkskolor runt om i Thailand.

Ett fejkat lärardiplom kostar 2000 baht på Khao San Road.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En intressant fråga. Men jag undrar vad som fått dig att ställa frågan. Har du egna dåliga erfarenheter och i så fall på vilket vis?

Intressant...men vad är det som får dig att fråga varför han ställer frågor? är inte detta ett forum där man ställer frågor eller har jag missuppfattat det här med forum?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Intressant...men vad är det som får dig att fråga varför han ställer frågor? är inte detta ett forum där man ställer frågor eller har jag missuppfattat det här med forum?

Och jag undrar varför du undrar över varför Joints undrar om nu forum är till för undrande?

Eller har jag missuppfattat något? ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och jag undrar varför du undrar över varför Joints undrar om nu forum är till för undrande?

Eller har jag missuppfattat något? ;)

Ja du missade att skriva intressant i början :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe

Jag undrade om det kanske finns en självupplevd och intressant historia som låg bakom.

Glasklart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennarts fråga är motiverad.

Ett diplom från känd thaimassageskola i Thailand innebär inte nödvändigtvis att innehavaren är bra på att ge massage. Oftast har man faktiskt genomgått utbildningen, men tyvärr har man kanske helt enkelt inte fallenhet för massage. Ibland heller egentligen inte någon lust att jobba i yrket. Endast viss lust efter kanske lätta pengar. Och då hjälper det inte hur mycket skola man gått.

Att kunna visa upp ett fint diplom är enligt vår mening (jag och fru Chang) ingen garanti för att massagen blir till belåtenhet. Viktigast enligt vår åsikt är att kunden och massösen förstår varandra under massagen. För hårt, för mycket, för lite, för löst? Allt är mycket individuellt. Ett papper betyder ingenting. En massös som kan läsa av sin kund betyder allt.

Och det lär man sig inte på fina massageskolan. Det lär man sig genom erfarenhet av många kunder.

Så mitt tips till Lung Lennart är att inte stirra sig blind på eventuella diplom thaidamen kan visa upp. Betydligt viktigare är hon interagerar med dig. Du borde veta när du fått en bra massage, och du vet inte förrän du provat.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så fru Chang har inget diplom, är det rätt uppfattat? :whistle:

Jodå, hon har ett antal diplom från Old Thai Massage School i Chiang Mai. Och dom sitter på väggen i hennes lokal.

Varken hon eller jag fäster dock någon större vikt vid dessa papper.

Fru Chang säger att rent tekniskt sett är utbildningen värdefull. Man lär sig dock inte hur man hanterar kunder på bästa sätt, speciellt inte faranger. Arbetslivserfarenhet!

Något som tyvärr många thaidamer med färska diplom saknar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl med thaimassöser som med läkare,vissa är bra andra är mindre bra.Här i Örebro finns ett antal thaimassager men endast ett fåtal av dem har bra massöser.Sen får jag hålla med Herr Chang,ett papper från en skola hjälper inte mycket om man inte kan utföra sin gärning på ett tillfredställande sätt.En bra thaimassage är en otroligt känsla(ej happy ending)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur bedömer man, objektivt, kvaliteten på en thaimassage?

Är det den subjektiva upplevelsen och njutningen som gäller som gäller eller?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Känslan när spända muskler blir mjuka är obeskrivlig  :mdr: Mvh Måne

Ja, eller alldeles strax innan. :he:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:bag: så du tänker,får du inget hemma  :D   Mvh Måne

he he.

Jag tänker så här:

Om man beställer en vara eller tjänst och får den levererad helt enligt kravspecen, då måste man väl betrakta leverantören som seriös.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och man måste väl utgå ifrån att varan är kvalitativt bra om man är spänd i musklerna och känner sig bättre efter avslutad massage eller.Om man beställt happy ending får man väl oxå utgå från att man är nöjd.Nu finner jag inget nöje i att bli avrunkad på en massage när jag vill ha en seriös massage,för vilken jag besökt massagen för.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nä, det får man förstå.

Det är ju avvikelse från din kravspec och då är det oseriöst.

Nä, det får man förstå.

Det är ju avvikelse från din kravspec och då är det oseriöst.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Det är sak samma med naprater,massörer och kiropraktiker

i vårat avlånga svedala en del är ju rena skämtet att gå till,

bara för att väggarna är fullsmetade med helt betydelselösa

diplom,så betyder det knappast att dom har någon bra kännedom

av hur människor funkar och vill bli behandlade :read:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag beställer biff på en restaurang och får en korv,ska jag vara nöjd då jive ? Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Om jag beställer biff på en restaurang och får en korv,ska jag vara nöjd då jive ? Mvh Måne

Du ska bara vara nöjd med allt min vän.du lättar ju imorgon :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ifall nån har tips på "oseriösa" massage-salonger i Malmö,

skicka mig ett PM :bag:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är för det mesta nöjd,men jag tycker synd om de seriösa thaitjejer som jobbar på thaimassageställen,det finns trots allt ställen som inte utför happy endings men men tjafsa ni jag åker ju som sagt imorgon  :drinks: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Jag är för det mesta nöjd,men jag tycker synd om de seriösa thaitjejer som jobbar på thaimassageställen,det finns trots allt ställen som inte utför happy endings men men tjafsa ni jag åker ju som sagt imorgon  :drinks: Mvh Måne

Trevlig resa min vän och hälsa vitamin helrör :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om jag beställer biff på en restaurang och får en korv,ska jag vara nöjd då jive ? Mvh Måne

Bäste Herr Mooner, nej du bör ta ett par tuggor och sedan uppmärksamma hovmästaren på felet.

Beställer du däremot korv och får biff bör du dock vara nöjd och äta upp den, självklart skall du endast betala för korv.

[move]

V&E-teoretikern

Arne Ribbing

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...