Jump to content
IGNORERAD

Utvecklingen i Korat.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Ja kul att det händer lite där också, inte fel med lite upprustning av vägen till Bkk.

 

Kommer ju även en del annat nytt som Terminal 21 och Central Plaza.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det händer mycket i regionen, jag har snart motorväg större delen av vägen in till Korat stad, dvs ca 60 km av 90, de resterande 30 km är en relativt bra väg, men ska tydligen också byggas ut inom snar framtid.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jo det händer mycket i regionen, jag har snart motorväg större delen av vägen in till Korat stad, dvs ca 60 km av 90, de resterande 30 km är en relativt bra väg, men ska tydligen också byggas ut inom snar framtid.

Sista 2åren har vägarna förbättrats mycket. Nu är det ett stort vägprojekt i bergsregionen. Mycket ny asfalt har lagts också.

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Broskan:

Sista 2åren har vägarna förbättrats mycket. Nu är det ett stort vägprojekt i bergsregionen. Mycket ny asfalt har lagt också.

 

Ja, 304:an över KaoYai har ju var eländig på södra sidan, men där är det snart också dubbelfiligt i backarna......när det är klart bör man ta sig till kusten både snabbare och säkrare.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ja, 304:an över KaoYai har ju var eländig på södra sidan, men där är det snart också dubbelfiligt i backarna......när det är klart bör man ta sig till kusten både snabbare och säkrare.

Ja fy fan för den vägen, jag har sett se många hemska olyckor där. 2007 var vi på väg från Koh Chang till byn, bussen fick motorras i en av kurvorna upp över berget, chauffören skrek att vi skulle springa från vägen, några sekunder senare kom en mer är fullastad lastbil ner för backen med noll i bromsverkan, jag har aldrig sett en buss blivit så totalt förintad! 
Tur i oturen dog bara lastbilschauffören denna gång, hade det inte varit för den kloke busschaufförens råd hade jag inte skrivit detta inlägg!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Stefan:

Ja fy fan för den vägen, jag har sett se många hemska olyckor där. 2007 var vi på väg från Koh Chang till byn, bussen fick motorras i en av kurvorna upp över berget, chauffören skrek att vi skulle springa från vägen, några sekunder senare kom en mer är fullastad lastbil ner för backen med noll i bromsverkan, jag har aldrig sett en buss blivit så totalt förintad! 
Tur i oturen dog bara lastbilschauffören denna gång, hade det inte varit för den kloke busschaufförens råd hade jag inte skrivit detta inlägg!

//S

 

Fytusan, jo det brukar vara många vrak efter vägen där, jag har också sett live då en lastbil brände bromsarna och fick köra upp på den där avkörningsrampen i grus som är halvvägs ned.

Men sist jag åkte där nu(16 sept) så hade de kommit relativt långt i bygget med dubbelfil, det går fort för dem tycker jag.

Ska bli intressant i början av Jan och se hur långt de kommit.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
16 minuter sedan, skrev Stefan:

Ja fy fan för den vägen, jag har sett se många hemska olyckor där. 2007 var vi på väg från Koh Chang till byn, bussen fick motorras i en av kurvorna upp över berget, chauffören skrek att vi skulle springa från vägen, några sekunder senare kom en mer är fullastad lastbil ner för backen med noll i bromsverkan, jag har aldrig sett en buss blivit så totalt förintad! 
Tur i oturen dog bara lastbilschauffören denna gång, hade det inte varit för den kloke busschaufförens råd hade jag inte skrivit detta inlägg!

//S

Hej

Åkte själv buss över bergen i Kao Yai åtskilliga gånger på 80-90 talet till Lom Sak och man var livrädd för vad som skulle kunna hända, bussarna var både gamla och i dåligt skick, man såg dessutom ofta andra som hade fått problem och råkat ut för olyckor.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast detta kan väl knappast vara bra? Det kommer väl innebära vräkning av massvis av människor som bor på den mark som kommer att behövas till dessa transportleder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Och allt på grund av juntan att det händer nått

Hej

Misstänkte att någon skulle vilja ha det dit, men utvecklingen i Korat har pågått i minst 30 år.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Misstänkte att någon skulle vilja ha det dit, men utvecklingen i Korat har pågått i minst 30 år.

Mvh isan lover

Wow, utvecklingen i Korat har pågått i 30 år! Och vad hände innan dess? Ingen utveckling alls?

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Misstänkte att någon skulle vilja ha det dit, men utvecklingen i Korat har pågått i minst 30 år.

Mvh isan lover

 

Då är flera juntor att tacka !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja staden har nog utvecklas sedan 1656 ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nja staden har nog utvecklas sedan 1656 ;)

Enligt Thai tideräkning antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Misstänkte att någon skulle vilja ha det dit, men utvecklingen i Korat har pågått i minst 30 år.

Mvh isan lover

med en kraftig acceleration av vägbyggen de sista 2 åren, gäller fler områden i Isaan också. Breddningen av hela 201 är nog klar nu.

Det kan ju varit bestämt, budgeterat och planerat flera år tidigare förstås.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 timmar sedan, skrev turisten:

Wow, utvecklingen i Korat har pågått i 30 år! Och vad hände innan dess? Ingen utveckling alls?

Hej

En viss utveckling har man väl överallt men enligt mig är det några saker som har påverkat Korat och några platser till extra mycket, dels har vi aktiviteterna där under Vietnamkriget och dom efterföljande industrisatsningarna, dessa har nog inneburit både en tillväxt och utveckling som inte alla andra platser har fått.

Själv är jag oerhört positiv till satsningar även utanför Bangkok området, hela landet bör få en chans att utvecklas och så tycker jag att Bangkok området har påverkats negativt både miljömässigt, trafikmässigt och storleksmässigt av att alltför mycket har satsats just där, enligt mig bör man sprida ut satsningar över hela landet och ge fler städer och regioner möjlighet att växa, så jag blir oerhört glad när jag tar  del av ex.vis Korats framgångar.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 timmar sedan, skrev leifen:

med en kraftig acceleration av vägbyggen de sista 2 åren, gäller fler områden i Isaan också. Breddningen av hela 201 är nog klar nu.

Det kan ju varit bestämt, budgeterat och planerat flera år tidigare förstås.

Hej

Att det har satsats och byggts även utanför Bangkok dom senaste 10-15 åren är sant, många idéer och projekt har både genomförts och planerats för framtiden ex.vis väg och järnvägsutbyggnad med dubbelspår och nya lok och vagnar, själv hoppas jag att även planerna på industriparker blir verklighet i Khon Kaen och andra platser, Isaan har både arbetskraften och snart även infrastrukturen att erbjuda företag som vill satsa i regionen, med lite etableringsstöd ifrån staten bör detta vara fullt genomförbart.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi blev av med vårt första hus i Korat i början på nittio-talet när dom bestämt att motorvägen till Khon Khaen skulle gå genom vårt kök. Dom löste in allt utom ett par kvm som dom inte tyckte dom behövde så vi (min fru) äger fortfarande nån meter där. Vi fick skapligt betalt dock så det blev en ganska bra affär, vi hade köpt det billigt. Trist ändå för det var ett trevligt hus och låg väldigt fint till.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...