Jump to content
IGNORERAD

hotel i bangkok


kubenkungen

Recommended Posts

kubenkungen

hejsan!

någon som vet om något bra och billigt hotel med pool nära MBK ? (ej reno hotel) för ca 1000 baht.

mvh micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så lätt o hitta hotel vid MBK med pool för det priset ,då får du nog höja din budget lite men PJ är ok ,men det finns många bra hotel vid sukhumvit med pool ,med  skytrain tar det inte många minuter.

http://www.pjwatergate.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med J-P.. med BTS går det på 10-12min till MBK

Jag har gått igenom nästan alla hotell i BKK känns det som, prisklass 1000-1500thb med pool och nära till BTS,  + att det skulle ligga i Sukhumvit

Efter mycket klickande och letande, så hittade vi Ruam Chitt Plaza  (inte Lodge) i Sukhumvit vid soi 15, mycket bra läge och pool finnes.

Min thaisötnos åkte förbi och tittade åt mig och sa att det var fint och ok,, nice pool!

Pris per natt Standard:  1200thb    Deluxe  1600thb

Om du åker innan sista maj... så gillar jag Swiss Park Hotel på soi 11, ännu bättre läge än soi 15.  3min till BTS NANA.  Tyvärr ska dom bygga om lite, så SWPH är stängt mellan 1juni - Okt.

Siten  www.sawasdee.com är mycket bra site att leta hotell på.

Viktigast av allt...läs guest reviews

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest DrRambone

Några fler förslag?, majestic var fullt så behöver nått hotell runt 1500 baht/natt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag håller med J-P.. med BTS går det på 10-12min till MBK

Jag har gått igenom nästan alla hotell i BKK känns det som, prisklass 1000-1500thb med pool och nära till BTS,  + att det skulle ligga i Sukhumvit

Efter mycket klickande och letande, så hittade vi Ruam Chitt Plaza  (inte Lodge) i Sukhumvit vid soi 15, mycket bra läge och pool finnes.

Min thaisötnos åkte förbi och tittade åt mig och sa att det var fint och ok,, nice pool!

Pris per natt Standard:  1200thb    Deluxe  1600thb

Om du åker innan sista maj... så gillar jag Swiss Park Hotel på soi 11, ännu bättre läge än soi 15.  3min till BTS NANA.  Tyvärr ska dom bygga om lite, så SWPH är stängt mellan 1juni - Okt.

Siten  www.sawasdee.com är mycket bra site att leta hotell på.

Viktigast av allt...läs guest reviews

Det bästa med Ruam Chitt Plaza torde vara att när lilla thaisötnosen har somnat kan du smyga

ner på ett fika på Thermae Coffee House...

11513_Thermae_jpga23f21b4660269033a18f87

11513_Thermae_jpga23f21b4660269033a18f87

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Någon som vet om ännu billigare hotel i bkk (gärna vid Sukhan) som duger för en övernattning vid genomresa? Dvs spelar ingen roll om pool osv saknas, bara det är hyffsat rent och insektsfritt.

//GaeHN

It takes a fool to remain sane

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
sakonnakhon

Hejsan!

Någon som bott på The Royal River hotel i Bangkok?

Åker i juni,och är inne på att boka på detta hotellet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej

Bodde där för 4 år sedan i 14 dagar och det var helt ok.Ligger lite avsidigt men skönt på kvällen när det blåser lite från floden.Bra mat och man kan sitta ute på kvällarna.Finns ATM på hotelet.

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att när jag drog till Bangkok och polaren kom dagen efter så bokade han in sig en dag på nått hotell med namnet Opera nånting, dom hade pool, och just då kostade det dryga 900baht per natt.

Men sen bytte han och kom över till Swann inn 4 på Sukumwit rd, soi 4. Men dom har ingen pool, men 700 baht är inte så mycket enligt min mening, plus att rummen var helt okej.

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...