Jump to content
IGNORERAD

8 Rais mark och två sovrum hus till salu i Lamduan


lately

Recommended Posts

8 Rais mark och två sovrum hus till salu i Lam Duan, Surin.

Ligger två km från Lamduan marknaden, 26 km från Surin City.

Huset har två sovrum, två badrum, vardagsrum, stor terrass.

Huset har byggts två år sedan. Det finns också en liten sjö i närheten av huset.

Begärt pris för 8 Rais mark och hus tillsammans är 6,2 miljoner Thb.

 

Contact person: Tai
Telephone:

083 100 0104

 

8 Rais land and two bedrooms house for sale in Lam Duan, Surin.

Located two km from Lamduan market, 26 km from Surin City.

House has two bedrooms, two bathrooms, living room, large terrace.

House has been built two years ago. There is also a little lake near the house.

Asking price for the 8 Rais land and house together is 6,2 millions Thb.

610_113.jpg

612_113.jpg

613_113.jpg

615_113.jpg

608_113.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lite nyfiken. Så frågan är ju egentligen till alla er som köp er ordentliga hus i Thailand.

 

Jag tycker att 6,2 mille är dyrt för detta huset på landet.

 

Det baserar jag på att vi blev erbjuda att köpa 10 rai för 1 mille.

Sedan bygger man sig ju ett ordentligt trevligt hus för 2 mille utan problem.

 

Så följdfrågan blir, är det thai-price tror ni, så att det är 50% prutmån?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

 

 

Jag tycker att 6,2 mille är dyrt för detta huset på landet.

 

 

Instämmer. Finns ingen länk till mer info.

Vad ingår egentligen. Är det fullproppat med moderna faciliteter? 

Är det byggt för spekulation eller finns det en tråkig historia i botten.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår "granne" försöker sälja sitt hus också. 2 rai med gammalt thaihus. 

Baaaara 16 miljoner. 

 

Vad gäller huset i trådstarten, så ligger värdet i just marken. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev samet:

Jag blir lite nyfiken. Så frågan är ju egentligen till alla er som köp er ordentliga hus i Thailand.

 

Jag tycker att 6,2 mille är dyrt för detta huset på landet.

 

Det baserar jag på att vi blev erbjuda att köpa 10 rai för 1 mille.

Sedan bygger man sig ju ett ordentligt trevligt hus för 2 mille utan problem.

 

Så följdfrågan blir, är det thai-price tror ni, så att det är 50% prutmån?

 

Samma här frugan köpte 13 rai slutande tomt med utsikt över bergen och anslutning till liten sjö för 1,5 miljoner bath

På samma ställe går att köpa hus för ca. 1,0 till 1,5 miljoner bath

Ca 5 mil söder om ChiangMai

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att sitta här och värdera mark när ingen vet förutsättningarna, kan ju vara mark i närheten av industri eller annan bebyggelse i utveckling, då är ju förutsättningarna annorlunda.

 

Men vanlig odlingsmark bör ju kanske inte kosta mer än 20-150 000 per rai, beroende på typ av mark, tillgänglighet, etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Svårt att sitta här och värdera mark när ingen vet förutsättningarna, kan ju vara mark i närheten av industri eller annan bebyggelse i utveckling, då är ju förutsättningarna annorlunda.

 

Men vanlig odlingsmark bör ju kanske inte kosta mer än 20-150 000 per rai, beroende på typ av mark, tillgänglighet, etc.

Precis, i Chaiyaphum låg priserna på 300.000 per rai på odlingsmark mark 3-5km från city som var lovliga att bebygga. 30km från stan var det nere på 80-100.000.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Svårt att sitta här och värdera mark när ingen vet förutsättningarna, kan ju vara mark i närheten av industri eller annan bebyggelse i utveckling, då är ju förutsättningarna annorlunda.

 

Men vanlig odlingsmark bör ju kanske inte kosta mer än 20-150 000 per rai, beroende på typ av mark, tillgänglighet, etc.

Exakt, då bör man ju klargöra det i sin annons om man är mäklare. ;) Kan man tycka.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi köpte 3,5 Rai för 70 000 bath i södra Thailand för tio år sedan.

Inte gjort mer än höjt marken lite.

Mark kan man inte förlora på sägs det.

 

DSC00860.JPG

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi väl byggde i Bang sare så gick markstumpen på säkert 1,5 mille inte större än att huset får plats men läget:dribble:

Kort promenad till havet, strand och fiskehamn mm.

Gott om mysiga barer.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Som många har varit inne på är det svårt att säga om det är dyrt eller billigt, allt hänger ju på läget och möjligheterna i framtiden.

 

En av frugans morbröder köpte för 5-7 år sedan 9 Rai risfält för 900 000 baht, alla tyckte att han var en idi*t och att det var alldeles för dyrt, men nu ligger marken snart innanför den bebyggda gränsen till det närmaste större samhället i vår närhet, dessutom i direkt anslutning till områdets största väg mellan Ban Dung och Fao Rai.

 

Ingen tycker längre att det var en dålig eller för dyr affär, nu väntar morbrodern bara på att marken kommer att behövas av något företag, till bostäder eller affärsverksamhet av något slag.

 

Under tiden han har väntat har hans familj fortsatt att odla ris på marken som är bördig och har obegränsad tillgång på vatten, morbrodern var lite framsynt och smart, jag tror att det kommer att betala sig.

 

Kanske är det en liknande situation här?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är den stora terrassen ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Som många har varit inne på är det svårt att säga om det är dyrt eller billigt, allt hänger ju på läget och möjligheterna i framtiden.

 

En av frugans morbröder köpte för 5-7 år sedan 9 Rai risfält för 900 000 baht, alla tyckte att han var en idi*t och att det var alldeles för dyrt, men nu ligger marken snart innanför den bebyggda gränsen till det närmaste större samhället i vår närhet, dessutom i direkt anslutning till områdets största väg mellan Ban Dung och Fao Rai.

 

Ingen tycker längre att det var en dålig eller för dyr affär, nu väntar morbrodern bara på att marken kommer att behövas av något företag, till bostäder eller affärsverksamhet av något slag.

 

Under tiden han har väntat har hans familj fortsatt att odla ris på marken som är bördig och har obegränsad tillgång på vatten, morbrodern var lite framsynt och smart, jag tror att det kommer att betala sig.

 

Kanske är det en liknande situation här?

Mvh isan lover

Detta känner jag igen! För en del år sedan vart tjejen och hennes syster eld och lågor över några tomter i Korat, de hade hört att det skulle byggas ett nytt universitet precis i närheten och att flygplatsen skulle öppnas för internationell trafik. Problemet för de båda systrarna var att finansiera affären. De båda tyckte att jag vore en lämplig finansiär av projektet, de tjatade och tjatade samt beskrev läget som ett unikum av tillfälle att alla skulle tjäna massor av pengar.
Jag satt mest och smålog, de är ju så söta i deras naivitet! Nu rörde det sig om småpengar för tomterna, så efter en hel del övertalan, gråt och hot om tystaleken tänkte jag, va fan, varför inte!

Jag tyckte att ett kontrakt vore på sin ordning, mest för att visa att jag inte trodde ett skit på systrarnas affärsplan, sagt och gjort vart det en affär, vid en eventuell framtida försäljning skulle jag få min investering tillbaka, uppräknad till den dagens penningavärde. Här tyckte de båda systrarna att det vore på sin plats att skriva in att jag skulle även få del av ev vinst, skitbra sa jag! Ska vi säga 15% av försäljningsvinsten sa jag! 
Där gjorde jag nog mitt livs sämsta affär! Tjejerna köpte 6 rai helt värdelös mark, på bara 4 år ligger denna numera 5 rai stora mark i ett helt nytt utbildningscentrum i Korat, de har fått så sjukt många förfrågningar om att sälja. Förra året hamnade tjejens syster i knipa, de beslöt då att sälja av en rai, försäljningen täckte långt över hela inköpspriset plus ett antal härliga Thb i vinst för undertecknad!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Changnoi:

Var är den stora terrassen ?

Den var så stor att den inte fick plats på bild.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...