Jump to content
IGNORERAD

Håll i era grejer!


samet

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Ja du lär väl vara vis av erfarenhet på området att åka dit på sin egen dumhet så korkad som du är :crazy: 

 

man får vara snäll emot dom.

folk som är korkade har inget annat att välja på än att vara trygghetsnarkomaner rädda för sin egen skugga, annars vore dom panka på en timme.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    13

  • Boa52

    13

  • Tommy

    6

  • samet

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Så dj jobbigit kan det inte vara att på dator eller det enklare telefonbanken att ha olika konton, men tror man att man är världsmästare så kommer du att åka dit på din dumhet en dag 

Ja du det får väl visa sig men jag har klarat mig väldigt bra hitintills med sunt förnuft. Jag är ju inte den naiva typen som tror på allas godhet. Med lite kritiskt tänkande och koll på sina värdesaker har jag hittills klarat mig bra.

 

Om du kallar mig dum för att jag har pengar på mitt lönekonto så får du nog idi*tförklara en hel del av den Svenska befolkningen. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Boa52:

Så dj jobbigit kan det inte vara att på dator eller det enklare telefonbanken att ha olika konton, men tror man att man är världsmästare så kommer du att åka dit på din dumhet en dag 

Vad vet du om det?

Det är väl din förmyndare som hanterar dina bankärenden?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

man får vara snäll emot dom.

folk som är korkade har inget annat att välja på än att vara trygghetsnarkomaner rädda för sin egen skugga, annars vore dom panka på en timme.

 

 

 

Precis nyss, skrev Mankan:

Ja du det får väl visa sig men jag har klarat mig väldigt bra hitintills med sunt förnuft. Jag är ju inte den naiva typen som tror på allas godhet. Med lite kritiskt tänkande och koll på sina värde saker har jag hittills klarat mig bra.

 

Om du kallar mig dum för att jag har pengar på mitt lönekonto så får du nog idi*tförklara en hel del av den Svenska befolkningen. 

Ok men varför inte dela och flytta de stora pengarna från te.x Visa kortet så kan ingen ta , kanske bara 5000 kr sen kan

man flytta till bakas mera pengar när man vill. Man behöver inte vara så inteligent för att göra det

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

man får vara snäll emot dom.

folk som är korkade har inget annat att välja på än att vara trygghetsnarkomaner rädda för sin egen skugga, annars vore dom panka på en timme.

 

 

Som du skriver här ibland tror jag att dina tankar är de mest korkade som finns på forumet, tänker du aldrig utan bara skriver skit.

Skämta kan man men du vet inte vad det är

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel på kontanter.

Har alltid 3-4000 bath i fickan och behövs det mer så får man väl ta moppetaxi.

Mobilen är en gammal Nokia som ingen vill ha och går bara och ringa med men är liten och ryms i fickan.

 

Litar dock på de som arbetar i baren.

I somras slängde jag femtusen bath i tusenlappar till en bartjej och undrade om det gick och få den växlat till hundralappar.

Hon sprang iväg med pengarna och tio minuter senare hade jag växel som jag behövde till Buddha.

Inte ett dugg orolig där:smile:

Kanske annat mitt i natten på okänd område.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

 

Ok men varför inte dela och flytta de stora pengarna från te.x Visa kortet så kan ingen ta , kanske bara 5000 kr sen kan

man flytta till bakas mera pengar när man vill. Man behöver inte vara så inteligent för att göra det

Tydligen behöver man inte vara intelligent för att göra det,tom du gör ju så:big_smile:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Det kan ju vara så att det finns en kredit kopplat till kortet på låt oss säga 25 000 SEK och då är pensionen bara 11 000 SEK.

 

Jag gör på följande vis. Jag har ett SEB konto där lönen ramlar in utan kredit, till det ett VISA kort utan kortkredit. Där är aldrig mer än 500 SEK på det kontot. Resten flyttar jag över till ett annat SEB konto och skulle jag få för mig att köpa något dyrare så är det en minuts jobb med telefonen att skicka över pengarna till kontot med kortet anslutet.

 

Sen har jag även ett SAS Eurobonus Mastercard som jag i princip betalar allt med, krediten är på 50 000 SEK men eftersom det är ett rent kredit kort så behöver jag inte oroa mig om jag blir av med det- man kan inte göra kontantuttag på det och jag kan följa transaktionerna via datorn

 

Har även ett Bank Norwegian kort där jag ibland för över pengar ifall jag ska ta ut kontanter vid en ATM eftersom de inte tar någon uttags avgift. Tror krediten är 20 000 SEK på det kortet. Använder även detta när jag handlar på nätet då det alltid kommer ett SMS med en kod som jag ska trycka in vid nätköp.

 

Kontanter har jag hemma i lägenheten men aldrig mer än 10 000 Battingar. Bor jag på hotell och har kontanter kvar på rummet gömmer jag dem i en plånbok som jag placerar innanför fodret i väskan.

 

Ingenting är ju idi*tsäkert men det här funkar för mig och skulle det skita sig någon gång har jag begränsat de ekonomiska förlusterna

 

Kan man spärra SAS-kortet mot uttag? När jag hade SAS MC EB så gjorde jag kontantuttag med det i  Thailand. Förvisso 5-10 år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

 

Ok men varför inte dela och flytta de stora pengarna från te.x Visa kortet så kan ingen ta , kanske bara 5000 kr sen kan

man flytta till bakas mera pengar när man vill. Man behöver inte vara så inteligent för att göra det

Ja nu sätter jag över pengar när det gäller pension eller mer kortsiktiga sparanden till andra konton. Det sker med automatik. Övriga pengar som jag kan göra av med får sitta kvar på kontot. På så sätt behöver jag inte tänka på om jag har pengar när jag skall betala något. Blir det mycket över någon månad kan jag göra en extra överföring. Ser inte riktigt problemet med det och det har hittills fugerat utmärkt. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Som du skriver här ibland tror jag att dina tankar är de mest korkade som finns på forumet, tänker du aldrig utan bara skriver skit.

Skämta kan man men du vet inte vad det är

:D

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Det måste vara jobbigt att föra över pengar så fort man skall handla något över 500kr Det är då inget för mig i alla fall. På mitt lönekonto får pengarna sitta kvar sedan jag betalt alla räkningar och gjort alla överföringar. 

 

Självklart ska man vara försiktig men en del verkar ju ha lite hybris.

 

Vad har storhetsvansinne (hybris) med att vara försiktig att göra?

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev mrco:

 

Vad har storhetsvansinne (hybris) med att vara försiktig att göra?

 

// mrco

Ja säg det. Min definition av hybris var nog en annan en den verkliga betydelsen enligt ordlistan. Jag får nog helt enkelt ställa mig i skamvrån och skämmas. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev M33:

 

Kan man spärra SAS-kortet mot uttag? När jag hade SAS MC EB så gjorde jag kontantuttag med det i  Thailand. Förvisso 5-10 år sedan.

 

Jadu, helt säker på det är  jag inte? Har aldrig försökt att göra det och när jag tittar in på hemsidan för mitt kort ser jag ingen som helst info om att jag kan göra kontantuttag med det. På Bank Norwegian kortet däremot så pushar de ganska bra för att man ska göra kontantuttag med det.

 

Ska kolla med banken på måndag.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Jadu, helt säker på det är  jag inte? Har aldrig försökt att göra det och när jag tittar in på hemsidan för mitt kort ser jag ingen som helst info om att jag kan göra kontantuttag med det. På Bank Norwegian kortet däremot så pushar de ganska bra för att man ska göra kontantuttag med det.

 

Ska kolla med banken på måndag.

 

Tror inte du behöver kolla för detta står om kontantuttagsavgift när jag tittar. http://www.saseurobonusmastercard.se/om-kortet/

 

Skärmavbild 2016-11-05 kl. 11.58.16.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att bråka med nån men vist är det konstgt att en gammal man inte har lärt sej att ta vara på sina pengar ??. Sen om man vet att man blir full

desto större anledning att tänka efter före. Dubbel HUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Utan att bråka med nån men vist är det konstgt att en gammal man inte har lärt sej att ta vara på sina pengar ??. Sen om man vet att man blir full

desto större anledning att tänka efter före. Dubbel HUVA

 

Visst borde man väl tänka efter före om man tänker bli dyngad men en del av oss går all in när det partas och att då hålla på att telefonöverföra finns inte på tapeten. Mycket cash så man slipper stressa med atm-köer och sen är det bara att gasa. Orutinerat att behöva sakta ner bara för att cashen i plånboken sinar eller hur?

Notor/slippar och annan skit kan man sortera ut en vecka senare eller när man nu nyktrat till lite, om man vågar ;-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Boa52:

Som du skriver här ibland tror jag att dina tankar är de mest korkade som finns på forumet, tänker du aldrig utan bara skriver skit.

Skämta kan man men du vet inte vad det är

55555

Avdelningen självmål :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev oberg:

 

He, he. Ja, att låta en hora vakta lädret är  väl som att låta hunden vakta söndagssteken.

Eller sätta nollberg vid tangentbordet...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Benriach:

Eller sätta nollberg vid tangentbordet...

 

i detta fall får man nog ändå acceptera att han har en poäng.

 

jag fnissar fortfarande

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

"i detta fall får man nog ändå acceptera att han har en poäng.

 

jag fnissar fortfarande"

 

Hur fnissar en kille egentligen? Kan det vara nånting åt 6/1 hållet?

 

Låt höra!

Ändrades av Jiipee
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 2016-11-03 at 09:57, skrev Luke the Drifter:

Det var ett gott råd samet !

 

Ett par goda råd till är att inte ha med sig något kreditkort med sig då man skall ut och rulla hatt.

Ta med så mycket pengar som du tror dig göra av med på en kväll och sedan en liten bunt i reserv gömd någonstans. 

Jag brukar alltid räkna med att bli bestulen eller rånad på vägen hem så jag har bara så mycket med mig som jag tror mig behöva. Inget kreditkort och inget pass.

 

Kopia på passet om det skulle hända något allvarligt.

 

Om det står en mörkerman framför mig påtänd och beväpnad  med ett vapen och vill ha mina pengar så är valet lätt för mig,  bara att lämna över plånboken.  

 

// Luke the Drifter

Hej

Goda råd ifrån din sida som jag själv har tillämpat jorden runt och även i Sverige, går aldrig ut med plånbok, pass, flygbiljetter och kreditkort om jag ska på krogen, lösa pengar i fickan gäller för min del.

Men ännu har jag inte blivit vare sig rånad eller bestulen på alla år, men förberedd är jag.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...