Jump to content
IGNORERAD

Håll i era grejer!


samet

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Penga-skärp/bälte är en bra grej, att pula ner ett par sedlar och ta på sej.

pengpung.jpg

Svårt att förlägga i alla fall.

 

MVH Tommy

det finns ju folk som tappar byxorna:waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    13

  • Boa52

    13

  • MaiChai

    6

  • samet

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev Wangthong:

Damerna tyckte att smartaste stället att gömma pengarna på var i suspensoaren, i min ungdom.8935749812254_1100696_Black_Red_1_92123_jpg[1].jpg

 

Oooh! Cameltoe! :haha:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Mankan det var du jag svarade

Ok men då är det bättre att du citerar mig ;)

 

Vad tror du inte på? Att Nordea har en kontantuttagsgräns på 20 000kr under en vecka? Eller var det något annat?  

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev samet:

Håll koll på era grejer. Tyvärr finns det oärliga människor även i Thailand.

 

Polaren var ute och drog till det i helgen. Hamnade på en bar där han varit förr.

Satt och drack och snackade med damer...

 

Blev väl lite för mycket av drickat. Han gick på toaletten, tjejen satt kvar så han lämnade midjeväskan.

 

När han kom tillbaka var tjejen bort, helt borta. Hon var inte kvar i baren. Jaja... så kan det gå tänkte han.

När han sedan skulle betala upptäckte han att midjeväskan var tömd, pengar och bankkortet var borta.

 

Onykter som han var gick han hem och lade sig för att sova. På morgonen bad han om hjälp av kompisar att spärra kortet.

För sent! Hon hade dragit på shoppingturné tidigt på morgonen. Två guldbutiker, telefonbutik osv... totalt ca 36.000 sek på några timmar.

 

Poliser på besök, anmälan, kolla CCTV, till baren för att få kopian på id-kortet osv...

 

Så kontentan!

Håll i era grejer!

Det här är ju inga nyheter. 

När jag var i Thailand första gången 1985 visste man ju redan då att man skulle vara försiktig med pengarna.

Värsta var en kille som blev plockad på pengar två ggr under andra kvällen i BKK. 

Först snodde dom plånboken, han hittade den senare tömd där han suttit. Då kom han till mig och ville låna pengar. Jag lånade honom 2000 Baht, innan vi gick tillbaka till hotellet. Han skulle stanna, han hade ju en toppentjej på gång. Kl. fem på morgonen knackade han på min dörr och ville låna pengar för att betala taxin. Han hade då blivit blåst på pengarna han lånade av mig tidigare. Sedan hade han gått ca 4 timmar genom BKK innan en taxi förbarmade sig över honom och han fick åka till hotellet. 

 

Men han var inte bangen. Kvällen därefter var han tillbaka i baren och blåst på pengar en gång till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar hotell och köp i affärer (förutom 7/11 och liknande) med kreditkort mot faktura. Gör samma sak i Sverige

Tar med den mängden cash som jag tror mig behöva den dagen, som reserv har jag ett Santander kontokort som endast är laddat med SEK motsvarande 20000 thb.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok men då är det bättre att du citerar mig ;)

 

Vad tror du inte på? Att Nordea har en kontantuttagsgräns på 20 000kr under en vecka? Eller var det något annat?  

Tror inte men tycker det verkar vara inte samma som ex Visa kortet, swedbank. Ska kolla med Nordea att du kan ta ut 

20000 kr i veckan, kollar Ok

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev M33:

Betalar hotell och köp i affärer (förutom 7/11 och liknande) med kreditkort mot faktura. Gör samma sak i Sverige

Tar med den mängden cash som jag tror mig behöva den dagen, som reserv har jag ett Santander kontokort som endast är laddat med SEK motsvarande 20000 thb.

 

 

 

Listigt, men att ha gömt undan lite kontanter kan ju vara bra, om man tex vill åka Taxi hem efter att ha blivit av med plånboken?

 

Det har bara hänt mej 1 gång, och då var det antagligen Taxichaffisen som snodde plånkan efter att jag somnat...

Vem det än var så fick denne bara ett par hundra bath, Hen kunde ju inte veta att jag hade 3000 i bröstfickan på skjortan (hade fått tillbaks dem från en kompis som lånat av mej tidigare) och ett par tusen i bältet...

Det jobbiga var att spärra korten på halvfyllan, som tur var hjälpte min oimponerade hustru till med det...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Boa52:

Tror inte men tycker det verkar vara inte samma som ex Vsa kotet, swedbank

Vad tror du inte???

 

Uttagsgränser

När du använder ditt kort för att ta ut kontanter i uttagsautomater finns vissa begränsningar.

Sverige

I Sverige kan du ta ut upp till 5.000 kronor per gång och max 20.000 kronor under en rullande sjudagarsperiod. För ungdomar under 16 år gäller andra beloppsgränser, se nedan.

Utomlands

Utomlands kan du också ta ut upp till 20.000 kronor per rullande sjudagarsperiod, men maxbeloppet per uttag varierar beroende på lokala bestämmelser.

Gränsen på 20.000 kronor gäller kontantuttag både i Sverige och utomlands.

http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/konton-och-betalningar/uttagsgranser.html

För övrigt har jag på mitt Eurocart ingen övre köpgräns vilket innebär att jag kan handla saker för betydligt mer än 36 000kr

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Listigt, men att ha gömt undan lite kontanter kan ju vara bra, om man tex vill åka Taxi hem efter att ha blivit av med plånboken?

 

Det har bara hänt mej 1 gång, och då var det antagligen Taxichaffisen som snodde plånkan efter att jag somnat...

Vem det än var så fick denne bara ett par hundra bath, Hen kunde ju inte veta att jag hade 3000 i bröstfickan på skjortan (hade fått tillbaks dem från en kompis som lånat av mej tidigare) och ett par tusen i bältet...

Det jobbiga var att spärra korten på halvfyllan, som tur var hjälpte min oimponerade hustru till med det...

 

MVH Tommy

 

Taxi hem är aldrig problem om man bor på hotell. Antingen löser hotellet ut mig eller så hämtar man cash från värdeskåpet.

Har aldrig varit med om att en taxi vill ha betalt i förskott.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

 

Taxi hem är aldrig problem om man bor på hotell. Antingen löser hotellet ut mig eller så hämtar man cash från värdeskåpet.

Har aldrig varit med om att en taxi vill ha betalt i förskott.

Sant...

Jag betalade ju först vid hemkomsten, men det kan väl vara nåt annat som kräver lite pengar?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist för killen. Och det är lätt att göra dumma saker eller inte tänka sig för på fyllan. Alla kan ju inte allt från början som den riktiga thairesenärseliten......

 

Har själv haft en otrolig tur många gånger när jag var yngre,  då jag glömt saker eller bara varit klantig. Min stora lycka de gångerna har varit att jag haft att göra med ärliga personer. Nu har han ju fått sig en (dyr) läxa, snart kanske han platsar bland de som aldrig gjort nåt dumt.

 

Hoppas tjuven åker dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Listigt, men att ha gömt undan lite kontanter kan ju vara bra, om man tex vill åka Taxi hem efter att ha blivit av med plånboken?

 

Det har bara hänt mej 1 gång, och då var det antagligen Taxichaffisen som snodde plånkan efter att jag somnat...

Vem det än var så fick denne bara ett par hundra bath, Hen kunde ju inte veta att jag hade 3000 i bröstfickan på skjortan (hade fått tillbaks dem från en kompis som lånat av mej tidigare) och ett par tusen i bältet...

Det jobbiga var att spärra korten på halvfyllan, som tur var hjälpte min oimponerade hustru till med det...

 

MVH Tommy

Somna du i Taxin ska du ha med dej en hjälpredare som tar hand om dej, fyllskalle

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Trist för killen. Och det är lätt att göra dumma saker eller inte tänka sig för på fyllan. Alla kan ju inte allt från början som den riktiga thairesenärseliten......

 

Har själv haft en otrolig tur många gånger när jag var yngre,  då jag glömt saker eller bara varit klantig. Min stora lycka de gångerna har varit att jag haft att göra med ärliga personer. Nu har han ju fått sig en (dyr) läxa, snart kanske han platsar bland de som aldrig gjort nåt dumt.

 

Hoppas tjuven åker dit.

Nej hoppas hon klarar sej, är man så dum får man stå sitt kast. Har han inte mera koll och behov av sina pengar är det bättre hon drar med dom

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Jiipee:

Lämnade kvar väskan.

 

Glöm försäkringen!

Jag hade en dispyt med Folksam en gång ang en stöld. Spelar ingen roll om väskan skulle varit borta i detta fallet. För att stöldförsäkringen skulle gälla ska man ha blivit av med sina värdesaker på ett sätt som man märker av. Det ska tas ifrån en person med våld eller uppmaning. Så var det enligt Folksam förr. Jag skrev in en överklagan att Om jag skulle upptäckt att ett rån sker så skulle det antagligen inte hända då dom är upptäckta eller så sker det med vapenhot och ska man verkligen då göra motstånd så som Folksam beskriver det?. Givetvis fick jag inte rätt och ingen ersättning av att en ficktjuv varit framme.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Nej hoppas hon klarar sej, är man så dum får man stå sitt kast. Har han inte mera koll och behov av sina pengar är det bättre hon drar med dom

Härligt att diskutera med en gammal räv som aldrig gjort några misstag i sitt liv. I klass med järngänget.......

 

Jag hoppas fortfarande hon åker dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja han var ju smart att ha stora summor på just det kontot som kortet är anslutet till! Det har jag aldrig! Tar ju bara sekunder att föra över chash när man behöver dom. Kredit har jag aldrig haft. För det jag inte har pengar till, det behöver jag inte ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Ja han var ju smart att ha stora summor på just det kontot som kortet är anslutet till! Det har jag aldrig! Tar ju bara sekunder att föra över chash när man behöver dom. Kredit har jag aldrig haft. För det jag inte har pengar till, det behöver jag inte ;-)

 

Nu är det så att herrn är till åren kommen. Ingen hejare på datorn och internetbanken.

Extra tråkigt var tidpunkten.

Pensionen hade kommit in men innan räkningar var dragna.

Därav att det fanns så mycket pengar på kontot.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev samet:

 

Nu är det så att herrn är till åren kommen. Ingen hejare på datorn och internetbanken.

Extra tråkigt var tidpunkten.

Pensionen hade kommit in men innan räkningar var dragna.

Därav att det fanns så mycket pengar på kontot.

Ingen dålig Pension! 36 000 var det väll som var draget.

Link to comment
Dela på andra sajter

På mina kort från Kasikornbank och Bangkok Bank har jag en mycket bra funktion som jag önskar att min svenska bank också hade. Jag får alltid ett sms till telefonen vid varenda transaktion. Står jag vid disken och betalar piper det till i telefonen inom sekunder. Det gör att om någon skulle skimma mitt kort så vet jag direkt vad som sker och kan sätta P för det omedelbart. Dessutom kan jag undvika att ta ut ATM slippar, jag har ju alla belopp i telefonen, komplett historik. Kan när som helst kolla hur mycket pengar jag har på kontot. Bara ta upp det senaste sms-et.


Har precis samma på nordea som jag nyligen bytade till, mycket bra funktion...

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Ingen dålig Pension! 36 000 var det väll som var draget.

 

Snälla. Man kan väl ha pengar på kontot sedan förra månaden!

Alla lever inte ur hand i mun.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Boa52:

Nej hoppas hon klarar sej, är man så dum får man stå sitt kast. Har han inte mera koll och behov av sina pengar är det bättre hon drar med dom

 

Du är ju mer än lovligt dum och en totalt osympatisk dåre! 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Boa52:

Nej hoppas hon klarar sej, är man så dum får man stå sitt kast. Har han inte mera koll och behov av sina pengar är det bättre hon drar med dom

Dunk 2.0

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev samet:

 

Snälla. Man kan väl ha pengar på kontot sedan förra månaden!

Alla lever inte ur hand i mun.

 

 

Nu blev det mycket för vissa ??

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Celsius:

På mina kort från Kasikornbank och Bangkok Bank har jag en mycket bra funktion som jag önskar att min svenska bank också hade. Jag får alltid ett sms till telefonen vid varenda transaktion. Står jag vid disken och betalar piper det till i telefonen inom sekunder. Det gör att om någon skulle skimma mitt kort så vet jag direkt vad som sker och kan sätta P för det omedelbart. Dessutom kan jag undvika att ta ut ATM slippar, jag har ju alla belopp i telefonen, komplett historik. Kan när som helst kolla hur mycket pengar jag har på kontot. Bara ta upp det senaste sms-et.

Skandiabanken m.fl. har samma funktion.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

 

Taxi hem är aldrig problem om man bor på hotell. Antingen löser hotellet ut mig eller så hämtar man cash från värdeskåpet.

Har aldrig varit med om att en taxi vill ha betalt i förskott.

 

Jag har till och med fått min doorman att lösa ut en taxi för mig när jag kommit hem bra i ordning och insett att jag inte har en hundring kvar att lösa taxin med....

 

Han fick 500 dagen efter som tack för hans tjänster när jag var utom mina sinnes fulla bruk.

 

Fast det funkar nog bara om man är en permanentboende som sköter sig?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...