Guest Isan Lover Inlagd Juli 6, 2008 Dela Inlagd Juli 6, 2008 Hej Jag tycker det borde finnas lika mycket att skriva om oss killar i Thailand, som det gör om thaitjejer som kommer till Sverige. Vi råkar ju ut för en del också, t.ex vem har inte hört talas om turisten som fick med en katoy på rummet i tron att han träffat en kalaspingla. Själv satt jag med en kompis i Thapan Hin och groggade med en militär på nattkröken, då kom en tjej i tjugoårsåldern utspringande med en ilsken gubbe efter sig. Han lyckades fälla henne och började sparka henne i magen och huvudet, då fick jag nog och rusade fram mot gubben (ca 50m bort) och precis innan jag hann fram och kunde sänka gubben kom en polis mc sladdande in emellan mig och gubben. Jag trodde gubben skulle gripas men tjejen var en tjuv,och mannen och polisen tackade för att jag hade försökt hjälpa till. Det hade nog inte blivit någon succe om jag hade hunnit fram till gubben och hjälpt tjuven rymma. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Nonki Inlagd Juli 6, 2008 Dela Inlagd Juli 6, 2008 Hej En gång fes jag i Korat MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnOnYm Inlagd Juli 6, 2008 Dela Inlagd Juli 6, 2008 Antar att du bara varit i Korat en gång .. ไม่ระบุชื่อ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Nonki Inlagd Juli 6, 2008 Dela Inlagd Juli 6, 2008 Hej Nej, en gång fes jag där två gånger. MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Juli 6, 2008 Dela Inlagd Juli 6, 2008 Quote Hej Nej, en gång fes jag där två gånger. MVH Nonki Ja, du var då en busig prick Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 6, 2008 Dela Inlagd Juli 6, 2008 Hej Eftersom fisar anses vara roliga/tokiga så kan jag berätta när jag åkte buss med en yngre kollega från Sverige så ville han lära sig något roligt att säga till folk. Så jag sa till honom att han skulle säga "FALANG TOT MENN MAAK MAAK". så han ropade det högt och tydligt i den fullsatta bussen och genast bildades en meters lucka runt honom och alla höll för näsan. Han använde detta utryck i några dagar innan jag berättade vad det var han sa, (med kraftiga reaktioner varje gång). Han tog det bra och gav igen på ett annat sätt senare. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Buxen Inlagd Juli 6, 2008 Dela Inlagd Juli 6, 2008 Denna story horde jag om att en svensk hade varit ute for, och det ar inte jag. En svensk kille lite pa roken tar med sig en tjej pa rummet och pa morgonen ar digitalkameran borta. Han anklagar henne for stold och gar till polisen, hon aker in och allt ar frid och frojd. Tva ar senare kommer killen tillbaka till samma hotell och samma rum och bestammer sig for att gomma sin planbok pa gipsplattorna ovanfor innertaket som han gjorde forra gangen han bodde dar, och vad upptacker han, jo sin digitalkamera, lite dammig men fullt funktionsduglig! :idea2: Man bor nog vara 100 pa sin sak innan man anklagar nagon for stold. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BankAnaconda Inlagd Juli 6, 2008 Dela Inlagd Juli 6, 2008 En trevlig massagedam presenterade sig som Ning. 2 dagar senare går jag förbi och ropar Hello Ling Hela gatan gatskrattar, Jag fick nästan en örfil Ling= Apa Dags för ett stort Wai och ursäkt :icon_redface: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Nonki Inlagd Juli 6, 2008 Dela Inlagd Juli 6, 2008 Hej Kan det ha varit på Soi 6? MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Thailand Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Hej, Quote En gång fes jag i Korat Polaren fes på en liten resebyrå i Lamai 2000. När den enda (andra) kunden vände sig om var det Emma Sjöberg. Det tokigaste jag gjort är att omedvetet äta koavföring. Det kan lätt bli så i byarna om man inte frågar vad skålarna innehåller CT in Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnOnYm Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 komocka = thaipizza ไม่ระบุชื่อ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grevenigrevie Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Det tokigaste jag själv gjort var på min första resa när jag försökt få frugan att lära mig några ord på Thailändska och jag skulle försöka vara duktig på restaurangen och beställa is själv... Det slutade med att servitrisen hade väldigt kul åt mitt thailändska " Hamkeng "... Mvh Greven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BankAnaconda Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Quote Det tokigaste jag själv gjort var på min första resa när jag försökt få frugan att lära mig några ord på Thailändska och jag skulle försöka vara duktig på restaurangen och beställa is själv... Det slutade med att servitrisen hade väldigt kul åt mitt thailändska " Hamkeng "... En klassiker Har själv gjort det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grevenigrevie Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Quote En klassiker Har själv gjort det. Kan tänka mig att många har gjort samma misstag, och det är ju inte det enda ord som är snarlikt något annat som betyder något helt annat... Försökte vid något tillfälle mig på att säga att hon var vacker också, men det uttalet jag låg inne med stämde inte riktigt överens utan det blev helt helt fel istället så det la jag ner... ;D Mvh Greven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Får väl bekänna att de värsta misstagen jag gjort i Thailand är när jag druckit kanske lite för många Beer Chang... Till exempel när vi sitter på stranden på Koh Samui, och fru Chang vill gå och bada. Jag ska sitta kvar eftersom jag måste ta hand om hennes handväska. Nåja, jag har ju en kall Beer Chang att sysselsätta mig med ;-) När ölen är slut så börjar jag titta efter fru Chang. Och där sitter hon ju! Jamen dåså, då kan väl jag gå och bada. Lämnar över handväskan och går sen kvickt och badar en stund. När jag kommer tillbaka är fru Chang mycket arg. Jag har lämnat över hennes handväska till en annan dam, visserligen ganska lik fru Chang... men fel, fel, fel! Lyckligtvis var den andra damen vaken nog att ha observerat vem jag kom med, så fru Chang fick tillbaka sin väska orörd medan jag gick ner till vattnet. Tur för mig att det finns ärliga personer! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jfk_68 Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Herr Chang, Changen kan vara förrädisk. Mycket förrädisk. Din historia är ganska oskyldig jämför med några "jag hört talas om". /jfk - som normalt sett inte brukar sova utanför 7-11-butiker i Korat klockan 06.40. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerker Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Quote Får väl bekänna att de värsta misstagen jag gjort i Thailand är när jag druckit kanske lite för många Beer Chang... Till exempel när vi sitter på stranden på Koh Samui, och fru Chang vill gå och bada. Jag ska sitta kvar eftersom jag måste ta hand om hennes handväska. Nåja, jag har ju en kall Beer Chang att sysselsätta mig med ;-) När ölen är slut så börjar jag titta efter fru Chang. Och där sitter hon ju! Jamen dåså, då kan väl jag gå och bada. Lämnar över handväskan och går sen kvickt och badar en stund. När jag kommer tillbaka är fru Chang mycket arg. Jag har lämnat över hennes handväska till en annan dam, visserligen ganska lik fru Chang... men fel, fel, fel! Lyckligtvis var den andra damen vaken nog att ha observerat vem jag kom med, så fru Chang fick tillbaka sin väska orörd medan jag gick ner till vattnet. Tur för mig att det finns ärliga personer! Herr Chang har talat. Ha ha Kan tänka mig hur förbanad :furious2: fru chang blev. Jag själv lyckades tappa bort ex.frugan (dom stannar ju vid varje stånd för att titta :rolleyes3: ) på Chatuchak-marknaden i bkk. Efter ca 4 timmar börjar jag fundera om man skulle taxi till hotelet det hon borde väll fatta att jag väntar där. Då ser jag henne vid klädd stånd hon förklara senare om jag inte hade "hittat" henne. Så hade hon tagit bussen ( 8 timmar ) hem till byn Att försöka åka tillbaka hotelet hade hon inte klarat ut . http://tomtensmandlar.tictail.com/Jerker เจสเปอร์ โรสัน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Som sagt, man får se upp lite med Beer Chang... här en historia till om hur det kan gå. Jag och fru Chang sitter på en bar i Pattaya och dricker just denna ädla dryck. Fru Chang måste gå på toaletten, så jag sitter med min öl och observerar vad som försiggår i baren. Vilket inte är mycket då det är sen eftermiddag. När fru Chang kommer tillbaka tycker jag hon ser konstig ut. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det är något som är annorlunda. Det blir lite konversation som ter sig allt mer och mer bisarr. Har jag gjort något fel? Har jag glömt något? Jag bjuder på en drink, och den tas i varje fall emot tacksamt. Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Något känns fel. Jag vill ju dock inte göra bort mig genom att säga att hon inte är sig lik. Kanske har jag glömt att hon nyss bytte frisyr... eller köpt nya kläder? Då dyker plötsligt den riktiga fru Chang upp och undrar varför jag sitter med en bardam. Och har bjudit henne på en drink? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jfk_68 Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Quote Som sagt, man får se upp lite med Beer Chang... här en historia till om hur det kan gå. Jag och fru Chang sitter på en bar i Pattaya och dricker just denna ädla dryck. Fru Chang måste gå på toaletten, så jag sitter med min öl och observerar vad som försiggår i baren. Vilket inte är mycket då det är sen eftermiddag. När fru Chang kommer tillbaka tycker jag hon ser konstig ut. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det är något som är annorlunda. Det blir lite konversation som ter sig allt mer och mer bisarr. Har jag gjort något fel? Har jag glömt något? Jag bjuder på en drink, och den tas i varje fall emot tacksamt. Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Något känns fel. Då dyker plötsligt den riktiga fru Chang upp och undrar varför jag sitter med en bardam. Och har bjudit henne på en drink? Herr Chang har talat. Hur kommer du undan med förklaringen... som jag antar är "stark öl här i Thailand"... egentligen? /jfk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Quote Som sagt, man får se upp lite med Beer Chang... här en historia till om hur det kan gå. Jag och fru Chang sitter på en bar i Pattaya och dricker just denna ädla dryck. Fru Chang måste gå på toaletten, så jag sitter med min öl och observerar vad som försiggår i baren. Vilket inte är mycket då det är sen eftermiddag. När fru Chang kommer tillbaka tycker jag hon ser konstig ut. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det är något som är annorlunda. Det blir lite konversation som ter sig allt mer och mer bisarr. Har jag gjort något fel? Har jag glömt något? Jag bjuder på en drink, och den tas i varje fall emot tacksamt. Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Något känns fel. Jag vill ju dock inte göra bort mig genom att säga att hon inte är sig lik. Kanske har jag glömt att hon nyss bytte frisyr... eller köpt nya kläder? Då dyker plötsligt den riktiga fru Chang upp och undrar varför jag sitter med en bardam. Och har bjudit henne på en drink? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pattaya-Robban Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Har väl inte gjort nå större tavlor vad jag minns iallafall. Kan dra några misstag jag har ställt till med, men om de är så roliga sen... de e en annan femma. Senast då vi var i hembyn så hade jag käkat klart (Spagge med köttfärssås) å det som var kvar på tallriken tänkte jag spara till "Lime", gårdshunden när han kom hem. Nån timme senare så kom han då hem å jag jazzade ut där med maten å tyckte jag var så snäll å omtänksam. I samma veva började Thailändarna tissla å tassla & donnan min sa nå liknande som Åhhh, nej! Jag undrade förståss vad det var som var såååå fel. Jag ställde fram maten på tallriken som "Lime" fick slicka ren. Inte alls så farligt tyckte jag då den ändå skulle diskas, men ack så ohyffsat tyckte donnan. Som påpeka att nu är vi i Thailand å inte i Swe. ------------------------------------ På samma resa kom jag å några till ut från nån bar på Walking street i Pattaya glad i hågen då vi fick syn på en skara människor. Det var en farangkille som tjafsade med en Thaibrud å t.o.m tog tag i henne å slet å hade sig. Jag blev blixtförbannad å tänkte att fan, ske ALLA runt omkring bara se på när en snubbe ger sig på en donna. Jag skulle hjältemodigt då ge mig på snubben eftersom ingen annan vågade sätta stopp för det hela då folk lyckades få iväg mig åt sidan innan nått allvarligare hände. Sanningen den var att det var TVÅ Thaidonnor som hade catfight om farangkillen som egentligen bara ville ha stopp på tjafset. Därav va de många som samlades runt omkring å flinade när donnorna rivde varann å nån drog i håret. Fan, va alkoholen kan/kunde ställa till det... både för mig å för de tre inblandade i bråket. Jag är även en stolt medlem på "The dark side" (***). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 7, 2008 Dela Inlagd Juli 7, 2008 Hej jfk, "Hur kommer du undan med förklaringen... som jag antar är "stark öl här i Thailand"... egentligen?" Kommer undan och kommer undan... har jag sagt att jag kommer undan? Min egen teori är att just min hjärna påverkas lite speciellt av Beer Chang. Till exempel omvandlas förmåga till ansiktsigenkänning till en benägenhet att svamla på forumen. Eller åtminstone till märkliga funderingar om vad jag skulle kunna skriva... brainstorm, kort sagt. Detta köper dock ej fru Chang, och det har jag fått erfara vid åtskilliga tillfällen då hon tydligen känner sig tvingad att dra upp dessa gamla händelser. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jfk_68 Inlagd Juli 8, 2008 Dela Inlagd Juli 8, 2008 Herr Chang, Nej, du har inte påstått att du kommer undan. Ett antagande från min sida. Att ölen i allmänhet bidrar till mer eller mindre komiska situationer stämmer nog. Att Beer Chang i synnerhet gör det verkar stämma i många berättelser man hört från Thailand. Undrar också hur många av dessa som nämnts i den här tråden som tillkommit i icke alkoholpåverkat tillstånd..? :rolleyes3: Sedan ger alkoholen även för mig en mer... hur ska man uttrycka det... "kreativ känsla" :idea2: eller brainstorming som du skriver... men den försvinner också lika snabbt när den intagna mängden ökar. Däremot försvinner inte min igenkänningsförmåga... som tur är. Ser fram emot framtida skålar med dig... /jfk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Thailand Inlagd Juli 8, 2008 Dela Inlagd Juli 8, 2008 Herr Chang, Underbar story! En tiopoängare. CT in Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Juli 8, 2008 Dela Inlagd Juli 8, 2008 Quote Som sagt, man får se upp lite med Beer Chang... här en historia till om hur det kan gå. Jag och fru Chang sitter på en bar i Pattaya och dricker just denna ädla dryck. Fru Chang måste gå på toaletten, så jag sitter med min öl och observerar vad som försiggår i baren. Vilket inte är mycket då det är sen eftermiddag. När fru Chang kommer tillbaka tycker jag hon ser konstig ut. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det är något som är annorlunda. Det blir lite konversation som ter sig allt mer och mer bisarr. Har jag gjort något fel? Har jag glömt något? Jag bjuder på en drink, och den tas i varje fall emot tacksamt. Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Något känns fel. Jag vill ju dock inte göra bort mig genom att säga att hon inte är sig lik. Kanske har jag glömt att hon nyss bytte frisyr... eller köpt nya kläder? Då dyker plötsligt den riktiga fru Chang upp och undrar varför jag sitter med en bardam. Och har bjudit henne på en drink? Herr Chang har talat. Hihi. pinsamt för dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu