Jump to content
IGNORERAD

Vill inte hålla med Isan lover


nissehult_13

Recommended Posts

Hej

Tror precis som du att den service våra lokala läkarstationer tillhandahåller oss utlänningar gratis knappast är mätbar ekonomiskt sett, dels är det nog väldigt få som ens använder denna gratis vård och mediciner, och sen handlar det säkerligen mest om enklare behandlingar.

 

Hade varit spännande att se ifall du hade kunnat få en remiss därifrån till ett sjukhus för din operation, men jag tvivlar på att det skulle fungera, på ett större sjukhus där man inte är känd kanske dom vill ha betalt.

 

Men jag tycker att det pris du fick verkar vara ganska billigt ändå.

Mvh isan lover


Ja även thailändare får betala för operationer i den öppna vården.
Men det kan vara värt att fråga runt, om det inte är akut, innan man bestämmer sig. Prisskillnaden är extrem.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 år senare...
On 2016-11-22 at 05:14, skrev Hemska Sven:

Dessa småsår ni plåstrat om är knappast något som stör ekonomin.
Har precis genomgått en operation av ljumskbråck. Jag kan upplysa om att då räcker inte 120 baht långt. Jag fick offert från privata Bkk hospital 150000 baht och Sirikit hospital ägd av thailändska flottan 50000 baht. Det blev Nang Rong hospital i Buriram provinsen 23500 baht. Normalt använder jag vårt lilla lokala sjukhus som tyvärr saknar operationskapacitet.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk
 

Jag gjorde samma op på Sophiahemmet idag. Gratis naturligtvis. 
Min polare George🇦🇺 var till Udon Thani för några år sedan och frågade på ett privat sjukhus (minns inte vilket), och de ville ha närmare 100000 baht. 
Han gjorde op på ett militärsjukhus för 30000 baht. Och det var hur bra som helst.  
Cirka var fjärde man i Sverige opererar ljumskbråck under sin livstid. 
Tack för ordet i en 8 år gammal tråd. 
Gin Tonic a’la Sophiahemmet 😂IMG_0617.thumb.jpeg.f79ecdb3810c374f2308c500e38d7250.jpeg

  • Ge karma 9
Link to comment
Dela på andra sajter

7 år drygt 🙂

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag väntade ca 7 månader, efter de sista undersökningarna och testerna, på en operation för mitt navelbråck...

Fick en tid för en månad sedan...

Men när jag väl kom dit så tyckte läkaren att jag var "för sjuk"...

Lite  Covid kan ställa till det, så nu väntar jag igen...

 

Det känns inte OK.

 

 

MVH

  • Ge karma 6

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...