Jump to content
IGNORERAD

Bojkott av fotbolls VM


Atom

Recommended Posts

Är det ingen mer än jag som är förvånad över att det pratas så lite om en bojkott av fotbolls VM i Ryssland 2018?

 

Att de myglat till sig värdskapet kan jag köpa, det gör ju alla. Men att annektera delar av ett annat land, skjuta ned kommersiella flyg samt hota sin omgivning på ett sätt som vi inte sett i Europa sedan 1945 borde inte passera obemärkt förbi. Och då har jag ändå inte nämnt hur hemmaoppositionen behandlas.

 

Flytta fotbolls VM 2018 till Tyskland  eller annat stort civiliserat västeuropeiskt land och uteslut Ryssland, allt annat är underkastelse.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    10

  • Boa52

    10

  • Atom

    10

  • Nicholas

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Får se hur länge det dröjer innan någon gammelkommunist rent reflexmässigt kommer träda in i tråden och tjata om att Usa är mycker värre än moder ryssland :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Får se hur länge det dröjer innan någon gammelkommunist rent reflexmässigt kommer träda in i tråden och tjata om att Usa är mycker värre än moder ryssland :)

 

Nja. U.S.A under Obama har ändrat policy jämfört med tidigare presidenter.

Och sedan har det inget med kommunism att göra längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahha jag är ingen kommunist, men köper inte dagens svartmålning av Ryssland i västmedia.

Ukraina är en komplicerad sak som int västmedia helt delger riktigt.

Nedskjutningen av det kommersiella flygplanet var givetvis en plump i protokollet, men givetvis inte sanktionerat at Ryssland, den negativa publiciteten vill de givetvis inte ha, eller skulle riskera att ta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Hahha jag är ingen kommunist, men köper inte dagens svartmålning av Ryssland i västmedia.

Ukraina är en komplicerad sak som int västmedia helt delger riktigt.

Nedskjutningen av det kommersiella flygplanet var givetvis en plump i protokollet, men givetvis inte sanktionerat at Ryssland, den negativa publiciteten vill de givetvis inte ha, eller skulle riskera att ta.

 

Och placeringen av Iskander i Kaliningrad och nu senast korvetterna som gled in i Östersjön är förstås bara svartmålning av fredsduvan Putin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är värre att nästa VM spelas i Qatar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Raggmunken:

 

Och placeringen av Iskander i Kaliningrad och nu senast korvetterna som gled in i Östersjön är förstås bara svartmålning av fredsduvan Putin?

 

Ähh inget att vara orolig för, osannolikt att det är något mer än att visa musklerna.

Ang korvetterna så är det ingen som vet vad de gör här, skulle personligen tippa på att de ska på varvsöversyn i Kaliningrad, där de har moderna örlogsvarv.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hahha jag är ingen kommunist, men köper inte dagens svartmålning av Ryssland i västmedia.

Ukraina är en komplicerad sak som int västmedia helt delger riktigt.

Nedskjutningen av det kommersiella flygplanet var givetvis en plump i protokollet, men givetvis inte sanktionerat at Ryssland, den negativa publiciteten vill de givetvis inte ha, eller skulle riskera att ta.

Annser du att en nedskjutning av ett kommersiellt flygplan är bara en PLUMP. Skärp dej börja inte dricka så tidigt på dan eller är du i Thai, tidigt ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Atom:

Är det ingen mer än jag som är förvånad över att det pratas så lite om en bojkott av fotbolls VM i Ryssland 2018?

 

Att de myglat till sig värdskapet kan jag köpa, det gör ju alla. Men att annektera delar av ett annat land, skjuta ned kommersiella flyg samt hota sin omgivning på ett sätt som vi inte sett i Europa sedan 1945 borde inte passera obemärkt förbi. Och då har jag ändå inte nämnt hur hemmaoppositionen behandlas.

 

Flytta fotbolls VM 2018 till Tyskland  eller annat stort civiliserat västeuropeiskt land och uteslut Ryssland, allt annat är underkastelse.

 

Instämmer 100% men....

 

FIFA är ju en väldigt demokratisk organisation, svindlande lik IOK.

Nästan alla länder är med och eftersom merparten av dom är korrupta så är FIFA och IOK som en spegel av detta.

 

Det är bara USA som faktiskt satt ner foten både vad gäller FIFA och IOK

 

vår egen lilla gunilla lindström i SOK fullkomligt osar av korruption och maktfullkomlighet men ifrån Sverige hörs inte ett pip.

 

Vi säger ju inte ens något när det är uppenbart för alla och envar att norrbaggarna dopar sig (uppenbart långt innan dom torskade på småsaker)

 

Det ligger inte för Sverige att säga någonting om någonting, inte ens elefanter i rummet bör man prata om, och media håller takt-pinnen.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Benriach said:

Jag tycker att det är värre att nästa VM spelas i Qatar...

 

Visst är det ofattbart märkligt att lägga ett fotbolls VM i ett litet ökenland utan fotbollshistoria där det är över 40 grader varmt när VM  ska spelas.

 

Qatar är också ett skitland som utnyttjar fattiga grannar men 300,000 oljedästa kamelryttare är inget som hotar Europa och världen så jag tycker nog att det i dagsläget är betydligt viktigare att bojkotta Ryss-VM och om inte annat så kommer det ju först i kronologisk ordning.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Annser du att en nedskjutning av ett kommersiellt flygplan är bara en PLUMP. Skärp dej börja inte dricka så tidigt på dan eller är du i Thai, tidigt ändå

 

Plump?

 

Nja, min helt egna personliga tanke är att de proryska grupperna fått tag i robotsystemet på något vis, det råder kaos där då det eg är 3 grupper i Ukraina som är oense.

De är fd Ryska soldater, som är utbildade på systemen, de sitter i sin ledningscentral och på österländskt (och Tavelsjö) sätt dricker spirit(starkt österländskt hemgjord sprit, eller indsustrisprit, man blir inte så skarp på det, de ser en prick i sin radar, villken en fylltratt tror är ett militärt mål, de trycker på skjutknappen utan vidare konsultation med överordnade, som säkert också är fulla.

Givetvis är det skit att sånna dårar fått tag i dessa vapen.

 

Givetvis är det förjävligt att det händer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Plump?

 

Nja, min helt egna personliga tanke är att de proryska grupperna fått tag i robotsystemet på något vis, det råder kaos där då det eg är 3 grupper i Ukraina som är oense.

De är fd Ryska soldater, som är utbildade på systemen, de sitter i sin ledningscentral och på österländskt (och Tavelsjö) sätt dricker spirit(starkt österländskt hemgjord sprit, eller indsustrisprit, man blir inte så skarp på det, de ser en prick i sin radar, villken en fylltratt tror är ett militärt mål, de trycker på skjutknappen utan vidare konsultation med överordnade, som säkert också är fulla.

Givetvis är det skit att sånna dårar fått tag i dessa vapen.

 

Givetvis är det förjävligt att det händer.

Är man en boss över nåt kan man inte skylla på att folk är full, då har man ingen kontroll och bör avsäga sej chefskapet, Skjuta ned ett civilt plan HUVA

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Är man en boss över nåt kan man inte skylla på att folk är full, då har man ingen kontroll och bör avsäga sej chefskapet, Skjuta ned ett civilt plan HUVA

 

Du har läsförståelse och förstånd sämre än en fiskmås.

Att de proryska rebellstyrkorna har tillgång till dessa vapen och sprit, är lika illa som att en stolle som du tillåts att ha bössor hemma!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Money talks när det gäller FIFA och IOK

Jävla mutkolvar hela bunten

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Du har läsförståelse och förstånd sämre än en fiskmås.

Att de proryska rebellstyrkorna har tillgång till dessa vapen och sprit, är lika illa som att en stolle som du tillåts att ha bössor hemma!!!

Jag har tillstånd och skjuter inte ner några plan, var dom proryska rebellstyrkor har inte läst att det var så,

dom tillhör ryska armen vad jag vet som Putin bestämmer över. Sen om dom var full eller  inte vet nog

 varken du eller jag. Men dom hade förmodligen nåt befäl som stog under Putin

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Money talks när det gäller FIFA och IOK

Jävla mutkolvar hela bunten

Glöm inte IAAF.  Det är fan komiskt att de lägger ner så mycket på att få fast dopade idrottare när de själva sitter som gökungar och gapar efter nästa muta...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Du har läsförståelse och förstånd sämre än en fiskmås.

Att de proryska rebellstyrkorna har tillgång till dessa vapen och sprit, är lika illa som att en stolle som du tillåts att ha bössor hemma!!!

Jag tycker att det är illa nog att Boa får ha en dator hemma...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Benriach:

Jag tycker att det är illa nog att Boa får ha en dator hemma...

 

Men det är roande :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag har tillstånd och skjuter inte ner några plan, var dom proryska rebellstyrkor har inte läst att det var så,

dom tillhör ryska armen vad jag vet som Putin bestämmer över. Sen om dom var full eller  inte vet nog

 varken du eller jag. Men dom hade förmodligen nåt befäl som stog under Putin

Inte nog att du har läsförståelse och förstånd som en fiskmås, du saknar uppenbarligen all form av allmänbildning också HUVA2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Raggmunken:

 

Men det är roande :) 

Ja, det är väl som med SLU, man saknar inte kon förrän båset är tomt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Ja, det är väl som med SLU, man saknar inte kon förrän båset är tomt...

 

Var du tvungen att nämna SLU? Hade ju nästan lyckats förtränga den sköna dåren :rotfl: 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Benriach:

Jag tycker att det är illa nog att Boa får ha en dator hemma...

:rotfl:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Hahha jag är ingen kommunist, men köper inte dagens svartmålning av Ryssland i västmedia.

Ukraina är en komplicerad sak som int västmedia helt delger riktigt.

Nedskjutningen av det kommersiella flygplanet var givetvis en plump i protokollet, men givetvis inte sanktionerat at Ryssland, den negativa publiciteten vill de givetvis inte ha, eller skulle riskera att ta.

Roboten som användes för att skjuta planet var rysk men tillverkad på licens i ett annat land. Det aldrig framkom och vi aldrig får veta sanningen.

Ukraina? Ja vilka som marscherade in på Självständighetstorget? Nynazister i UPA uniformer. Stephano Banderas ( ej skådis ) en tysk kollaboratör som hjälpte vid judeutrotning

utnämndes till nationalhjälte. plus lite annat.

Jag stödjer inte Ryssland heller men sanningen mörkas i ett vist syfte, att vi ska hata Ryssland och älska USA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Flytta fotbolls VM 2018 till Tyskland  eller annat stort civiliserat västeuropeiskt land och uteslut Ryssland, allt annat är underkastelse.

Varför inte till Sverige och sen dela ut gratisbiljetter till alla medlemmarna i denna förening så blir dom säkert glada. :)

http://www.konspiration58.com/default.php

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...