Jump to content
IGNORERAD

En fråga angående VISUM Schengen Sverige för min t


ItaMar

Recommended Posts

Jag vill ansöka visum till tjejens son som är 16 år och går i skola i Thailand. Skolan slutar den 6/3-2017 och börjar igen den 15/5-2017.
Frågan är följande, Jag och tjejen vill tillsammans med han redan nu i November den 17/11-2016 i BKK söka visum för han.
Jag vet att man inte kan ansöka om visum tidigast 90 dagar innan första in resa till Schengen området, alltså söker jag Visum för han med inresa den 14/2-2017 och hemresa den 14/5-2017.
Jag fixar Försäkring för han under den tiden också via ERV. Tanken är att han inte kommer att åka den 14/2-2017 utan åker till Sverige till oss den 15/3-2017 och hem den 6/5-2017, försäkringen kommer jag ändra efter dessa datum.
Hans resa till Sverige kommer att ske under dom 90 dagar som Visumet gäller. Kan det bli problem för han vid inresan efter som 30 dagar redan har gått av Visum tiden?
 
Varför jag vill göra detta är att underlätta för oss alla, jag söker Visum när jag kommer till Thailand och Visum om allt går bra är klart så hämtar vi det också när jag är där. PS! Tjejen har fått UT därför vill hon att han skall besöka oss för att se hur vi lever i Sverige.
 
Hoppas ni förstår vad jag menar, Tacksam för svar
 
Med vänlig hälsning
ItaMar
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara en svår fråga för många eftersom ingen skriver något. Är tacksam om ni vill skriva lite hur ni tänker och hur ni skulle göra i våran situation. Vill bara höra hur ni tänker :-)

 

ItaMar

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev ItaMar:
Hans resa till Sverige kommer att ske under dom 90 dagar som Visumet gäller. Kan det bli problem för han vid inresan efter som 30 dagar redan har gått av Visum tiden?

Nej, det har ingen betydelse, mellan dessa 90 dagar kan han resa in/ut som/när ni önskar, så länge det sker inom tiden som visumet är giltigt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Vill bara tala om för er att det var inga problem för han att komma in i Sverige, inga frågor om varför han kom senare än vad visumet visar "frason" svar är helt riktigt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...