Jump to content
IGNORERAD

Julaftonsträff 2016 i Rayong


Herr Chang

Recommended Posts

Två månader till julafton, och vi har nöjet att inbjuda till en träff hemma hos Drivern i Rayong! Vi börjar cirka 12.00 på julafton, och det blir väl ett slags knytkalas med diverse julaktig mat och dryck. Det kommer att bjudas på en del mat och dryck, men vi ser gärna att deltagarna bidrar lite med medhavd mat och eventuellt dryck.

 

Det är ingen deltagaravgift, men vi ser gärna att man anmäler sig i denna tråd så att det blir lagom utbud av mat och dryck. De som tänker ta med sig något kan gärna berätta om det också. Kontakta Drivern för exakt vägbeskrivning till hans hus i Rayong. Vi ska också försöka ordna någon slags gemensam transport från Pattaya/Jomtien om det visar sig att behov finns.

 

Hittills anmälda 2016-12-14 16.47:

 

Drivern

Hakancnx

Björn

Nissehult_13 med fru

Bibben

Samet

Herr Chang

 

Kommer kanske:

 

Ragson

 

Alla är varmt välkomna!

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Uppdaterade listan av anmälda
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Drivern

    10

  • Herr Chang

    4

  • hakancnx

    3

  • Chan2014

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej Herr Chang,

 

Kommer gärna men reserverar mej för mässa i Bkk över julen, inget klart ännu då man deltar på lott dragning.

Om vi kommer tar jag med mej ost, har precis köpt 13 kg förträfflig präst ost samt glögg gjort på vårt annans vin som bas.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jämers då, det blir väl svårt att slita sig härifrån Phuket när man har besök från vinterlandet. Ni får nog klara er utan mig fast jag gärna skulle deltagit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att kombinera detta med poolpartyt på juldagen i Udon, då orterna ligger åt helt olika håll. Mycket tråkigt :(

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev gst:

Svårt att kombinera detta med poolpartyt på juldagen i Udon, då orterna ligger åt helt olika håll. Mycket tråkigt :(

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

Japp ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Anländer Rayong först på nyårsafton tyvärr


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev gst:

Svårt att kombinera detta med poolpartyt på juldagen i Udon, då orterna ligger åt helt olika håll. Mycket tråkigt :(

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

Hej,

Visst kan man tycka, tycker detta var ett trevligt initiativ för oss som bor i denna delen av Thailand, men det ena utesluter inte det andra, det är ju inte på samma dag.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé, jag vill gärna vara med och skoja lite.

Men kan bara säga kanske, beror på hur det ser ut med jobb för mej.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Herr Chang:

//....nöjet att inbjuda till en träff hemma hos Drivern i Rayong!

 

 

Vilket fint initiativ! Och en eloge till Drivern som så öppenhjärtigt bjuder in.

För min del är jag dock troligen i något annat land då, eller möjligen strax efter. Må ni har det supertrevligt!

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ragson:

Bra idé, jag vill gärna vara med och skoja lite.

Men kan bara säga kanske, beror på hur det ser ut med jobb för mej.

Du kan ju jobba på verandan,så träna på "Hej tomtegubbar"

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hiskeligt tidigt, Disney börjar ju inte förrän 20.00 thaitid...
Och Changen har knappt vaknat....;-)


/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev hakancnx:

Hiskeligt tidigt, Disney börjar ju inte förrän 20.00 thaitid...
Och Changen har knappt vaknat....;-)


/ hakancnx

Det är Changen som själv bjuder in och även bestämt tiden så hoppas han är vaken

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎10‎-‎24 at 12:01, skrev Herr Chang:

Två månader till julafton, och vi har nöjet att inbjuda till en träff hemma hos Drivern i Rayong! Vi börjar cirka 12.00 på julafton, och det blir väl ett slags knytkalas med diverse julaktig mat och dryck. Det kommer att bjudas på en del mat och dryck, men vi ser gärna att deltagarna bidrar lite med medhavd mat och eventuellt dryck.

 

Göran på O'learys i Ban Phe har massa fina svenska specialliteter om man inte orkar att laga själv.

Julskinkan måste man dock förbeställa!

 

Förra året hade vi svenskt julbord på ön i svenskkvarteret, Göran fick leverara allt.

Kanske skall man åka till @Drivern i år istället...? Får fundera på det... Återkommer med anmälan :haha:

WP_20151224_18_52_02_Pro.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hade gärna varit där och på Juldagens poolparty samt Annandagsträffen

 

Men får trösta mig med en Paella i Palma De Mallorca denna jul :pudency:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej herr Chang,

Får tyvärr lämna återbud till denna eminenta träff då jag kommer befinna mej på OTOP City mässan i Bkk på julafton.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang är ju upptagen med annat nu så jag får väl hjälpa till att lyfta denna tråden.Har noterat vilka som aviserat besök,HC uppdaterar nog deltagarna snart.Undrar om Ragson repat in jul-låtarna ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

HC är ju i familjeidyllen Pattaya nu, så han har säkert tid att uppdatera. Inte så mycket för en ungkarl att göra..;-)


/ hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis info ang ett sällskap på ytterligare 11 personer som gästar oss på verandan,blandad publik falang och thai.Det här skall bli skitkul ! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nissehult_13 och fru måste avboka. Jag gjorde en frivolt häromnatten när jag skulle på toaletten, slog i ryggen och kan knappt resa mig utan hjälp.

Ha en trevlig julafton.

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev nissehult_13:

Nissehult_13 och fru måste avboka. Jag gjorde en frivolt häromnatten när jag skulle på toaletten, slog i ryggen och kan knappt resa mig utan hjälp.

Ha en trevlig julafton.

 

Det var ju trist,hade varit kul att träffas,men det är ju flera dagar kvar så du hinner nog få ordning på ryggen

Link to comment
Dela på andra sajter

Se här en halv portion spagetti som jag tänker ta med mig till julaftonsträffen. Det får bli mitt bidrag.

 

IMG_4570.JPG

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...