Jump to content
IGNORERAD

Google nekar till bevakning av thailändare


MPR Nyheter

Recommended Posts

Internetgiganten Google har nekat till att man skulle bevaka inlägg från thailändare på sociala medier, men sade att man kommer överväga förfrågningar från den thailändska regeringen om att ta bort känsliga inlägg från fall till fall.
Google reagerade på ett påstående från vice premiärminister Prajin Juntong, som sade att företaget hjälper regeringen att söka efter känsliga inlägg under sorgeperioden för kungen. Google sade i ett uttalande till The Nation att man har tydliga och konsekventa policys för borttagningsförfrågningar från regeringar världen över, och att dessa inte ändrats i Thailand. Man tillade att alla förfrågningar sparas och inkluderas i dess Transparensrapport.
Under fredagen sade Prajin att Google såväl som videosidan YouTube skulle sätta upp ett tillfälligt lag för att dygnet runt hålla utkik efter inlägg som kan anses vara kränkande mot kungahuset.

 

googles-new-logo-5078286822539264.3-hp2x.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MPR Nyheter:

Internetgiganten Google har nekat till att man skulle bevaka inlägg från thailändare på sociala medier, men sade att man kommer överväga förfrågningar från den thailändska regeringen om att ta bort känsliga inlägg från fall till fall.
Google reagerade på ett påstående från vice premiärminister Prajin Juntong, som sade att företaget hjälper regeringen att söka efter känsliga inlägg under sorgeperioden för kungen. Google sade i ett uttalande till The Nation att man har tydliga och konsekventa policys för borttagningsförfrågningar från regeringar världen över, och att dessa inte ändrats i Thailand. Man tillade att alla förfrågningar sparas och inkluderas i dess Transparensrapport.
Under fredagen sade Prajin att Google såväl som videosidan YouTube skulle sätta upp ett tillfälligt lag för att dygnet runt hålla utkik efter inlägg som kan anses vara kränkande mot kungahuset.

 

googles-new-logo-5078286822539264.3-hp2x.jpg
Källa

 

Tråkigt när propagandamaskinen blir dementerad... :beat_plaster:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
29 minuter sedan, skrev samet:

 

Tråkigt när propagandamaskinen blir dementerad... :beat_plaster:

Hej

Visst känns det skönt ibland när militärjuntan inte får som dom vill.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev MPR Nyheter:

Internetgiganten Google har nekat till att man skulle bevaka inlägg från thailändare på sociala medier, men sade att man kommer överväga förfrågningar från den thailändska regeringen om att ta bort känsliga inlägg från fall till fall.

 

Hur fungerar det? Ingen bevakning men ändå möjlighet att ta bort vissa inlägg.  :blink:  Klart som fan att Google bevakar och registrerar allt. Tror man nåt annat, så tror man fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bevakningen sker digitalt, bilder med nakenhet raderas snabbt, vissa ord och fraser håller datorer extra koll på.

 

Ganska omfattande regler vad som är tillåtet på FB.

 

Mycket som postas på MPR skulle snabbt tas bort på FB.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg förra veckan ett Youtube klipp/film som var dja kritisk mot Kronprinsen/ev nästa Kung och jag bor i Thailand Chiangmai

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Läste dagens Bangkok Post angående internet. Efter att jag läst detta så satte installerade jag Avast vpn i tvboxen också. Har haft det i min tab och har funkat utmärkt, så nu kan jag se SVT Live i boxen också. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Lung Bo:

Läste dagens Bangkok Post angående internet. Efter att jag läst detta så satte installerade jag Avast vpn i tvboxen också. Har haft det i min tab och har funkat utmärkt, så nu kan jag se SVT Live i boxen också. 

 

 

Ser inte att de har svensk server i utbudet.

Med vänlig hälsning, Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev godbit:

Ser inte att de har svensk server i utbudet.

Med vänlig hälsning, Jan

Om du har installerat vpn vilket där finns många alternativ till. Har nu Avast, vilket du installerar via Google play och sätter instälningarna på stockholm.se. Sedan installera SVT play via Google play. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...