Jump to content
IGNORERAD

Restauranger med överpriser utreds på Phuket


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover
13 timmar sedan, skrev Chan2014:

Så din kompis har inte lärt sig något under "alla dom åren" så han måste ha din hjälp att pruta på varor, resturanger och barer, kan du inte säga till nästa gång hade varit intressant att studera fenomenet IL's prut&prut, då framförallt hos grossister.

Chan2014

Hej

Ja det vore säkert intressant för en del, även frugan importerade och sålde kläder i Sverige för ett antal år sedan och jag var med och prutade i Bsngkok god grossisterna då också, jag tror du kanske underskattar utlänningars möjligheter att både pruta göra affärer i Thailand?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 167
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    30

  • samet

    13

  • MaiChai

    11

  • Chan2014

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
10 timmar sedan, skrev leifen:

Tror många grossister inte gör affärer för 30-35kg. Men vill man bara en sorts plagg i samma färg så kanske dom delar en kartong.

 

Ska 35kg räcka för att finansera en vinter i Pattis måste han vara ett geni på att sälja dyrt.

Jag provvägde en kopia på en märkeströja med kort ärm och den vägde 370g

Hej

Det finns väl annat än tröjor på 370gram att ta med sig hem?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger tullen om sånt här? Vid en kontroll så måste det ju vara uppenbart att det handlar gods för försäljning och inte för personligt bruk, dessuton kopior.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-23 at 17:13, skrev samet:

Jag tycker att det är okay av nationalparkerna att ta högre pris av turisterna. De kommer ju för att turista och har helt andra ekonomiska förutsättningar än thai.

Det skall ju betala för skötsel och underhåll. Det kan gott storkapitalet "turisterna" betala...

 

Nu jävlar tar det hus i helvete... :haha:

då kan Thai som är på sem oxså betala overpris

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det finns väl annat än tröjor på 370gram att ta med sig hem?

Mvh isan lover

Chansen med att få andra varor som kopierade klockor, kopierade DVD i mängd i en resväska genom tullen är minimala idag med röntgen av allt bagage som sker.

Kampen mot illegal kopiering har hög prioritet numera.

 

Andra typer av kläder kan ju vara lättsålt men det blir inte så mycket i en resväska.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-23 at 13:54, skrev SatanG:

 

Ja samma här, märker sällan av några överpriser. Men ska ner till Karon beach i Januari med päronen så det kommer nog höja blodtrycket med de "indiska" skräddarna som tycker man ska ha kostym när man går och badar.

 

/ SatanG

Kanske en badrock ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Changnoi:

Kanske en badrock ?

 

Vad sägs om en Mankini?

 

Mankini.jpg

 

Obs inte jag på bilden.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
29 minuter sedan, skrev leifen:

Chansen med att få andra varor som kopierade klockor, kopierade DVD i mängd i en resväska genom tullen är minimala idag med röntgen av allt bagage som sker.

Kampen mot illegal kopiering har hög prioritet numera.

 

Andra typer av kläder kan ju vara lättsålt men det blir inte så mycket i en resväska.

Hej

30 kg är minst en sån där stor gigantisk randig bag som normalt säljs på marknader och liknande för hemtransport av varor, alternativt två mindre sådana, det som köps och säljs vidare har varierat kraftigt dom senaste 30-40 åren, men nya produkter dyker hela tiden upp.

 

Det som har varit gångbart genom åren är förutom kläder är ex.vis klockor, tändare, nyckelringar, livremmar, musik, filmer, idrottsprylar som match tröjor, flaggor, klistermärken, nyckelringar m.m, på senare tid har Harley Davidson prylar varit attraktivt.

 

Andra satsar på ädelstenar men det kräver viss kunskap.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja det vore säkert intressant för en del, även frugan importerade och sålde kläder i Sverige för ett antal år sedan och jag var med och prutade i Bsngkok god grossisterna då också, jag tror du kanske underskattar utlänningars möjligheter att både pruta göra affärer i Thailand?

Mvh isan lover

Tror nog jag ganska väl införstådd med att göra affärer i Asien, både smått och stort, har ju varit inköps ansvarig (komponenter) för ett välkänt svenskt företag i ett antal år med Asien som bas, det företaget ger inte en krona extra för något ting, så jag underskattar absolut inte utlänningarns

möjligheter att pruta, vidare som pensionär efter har varit permanent boende i Thailand är jag väl införstådd med att göra affärer i Thailand.

Tycker bara du i många fall skriver konstigheter som jag inte riktigt känner igen efter dom här åren som verksam i Asien och kan inte riktigt förstå varför du skriver på detta viset, om du nu är i behov av att framhäva dina förmågor gör du väl det tillräckligt i ditt Robinson Kruse liv i din primitiva by, ett bra exempel är din tråd om norrmannen som du inte kan förstå varför han inte kan acklimatisera sig på samma sätt du, tycker bara att i många fall du skriver massa bullshit som inte är förankrat i verkligheten.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

30 kg är minst en sån där stor gigantisk randig bag som normalt säljs på marknader och liknande för hemtransport av varor, alternativt två mindre sådana, det som köps och säljs vidare har varierat kraftigt dom senaste 30-40 åren, men nya produkter dyker hela tiden upp.

 

Det som har varit gångbart genom åren är förutom kläder är ex.vis klockor, tändare, nyckelringar, livremmar, musik, filmer, idrottsprylar som match tröjor, flaggor, klistermärken, nyckelringar m.m, på senare tid har Harley Davidson prylar varit attraktivt.

 

Andra satsar på ädelstenar men det kräver viss kunskap.

Mvh isan lover

Du svänger hela tiden, först var det inköp av kopierade märkesvaror till att nu vara flaggor, klistermärken och nyckelringar.

Vad var det ni köpte i Pattis som gav såna övervinster för ett incheckat bagage?

 

Tror inte ett ord på denna story alls.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
13 timmar sedan, skrev Chan2014:

Tror nog jag ganska väl införstådd med att göra affärer i Asien, både smått och stort, har ju varit inköps ansvarig (komponenter) för ett välkänt svenskt företag i ett antal år med Asien som bas, det företaget ger inte en krona extra för något ting, så jag underskattar absolut inte utlänningarns

möjligheter att pruta, vidare som pensionär efter har varit permanent boende i Thailand är jag väl införstådd med att göra affärer i Thailand.

Tycker bara du i många fall skriver konstigheter som jag inte riktigt känner igen efter dom här åren som verksam i Asien och kan inte riktigt förstå varför du skriver på detta viset, om du nu är i behov av att framhäva dina förmågor gör du väl det tillräckligt i ditt Robinson Kruse liv i din primitiva by, ett bra exempel är din tråd om norrmannen som du inte kan förstå varför han inte kan acklimatisera sig på samma sätt du, tycker bara att i många fall du skriver massa bullshit som inte är förankrat i verkligheten.

 

Chan2014

Hej

Om du själv gör affärer borde du inse att även andra kan göra detta både i mindre och större skala, ser själv inget konstigt alls i att folk passar på att tjäna lite extra om möjlighet finns, jag vidhåller att det ofta går att pruta rejält när man köper olika produkter i Thailand.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
12 timmar sedan, skrev leifen:

Du svänger hela tiden, först var det inköp av kopierade märkesvaror till att nu vara flaggor, klistermärken och nyckelringar.

Vad var det ni köpte i Pattis som gav såna övervinster för ett incheckat bagage?

 

Tror inte ett ord på denna story alls.

Hej

Det är nog du själv som är lite inskränkt när det enda märkesskyddade du kan komma på är kläder, det finns och har under mängder av år funnits allt möjligt som är märkesskyddat men kopieras i Thailand och grannländerna, du verkar inte vara så insatt i ämnet om jag ska gå på det du skriver?

 

Mängder av prylar kopieras och absolut inte bara kläder, nästan allt finns ex.vis kända märkens solglasögon, bälten, exklusiva klockor, pennor, tändare, o.s.v, diverse artiklar ifrån Europas fotbolls ligor och NHL, prylar med anknytning till motorsport, mc och då inte minst Harley Davidson o.s.v, det dom inte finns går att beställa, musik och filmer har varit stort men nu har väl internet tagit bort intresset för detta.

 

Du behöver inte tro på något alls, det är upp till dig om du vill fortsätta leva i din egen lilla bubbla, men själv känner jag folk som har sysslat med sånt här i över 30 år, jag är övertygad om att andra på forumet också känner folk som har gjort liknande affärer, inköp av kopierade märkesvaror och även möjlighet att tjäna pengar på dessa är väl lika gammalt som turismen till Thailand.

 

Ett bra knep att få ner priserna hos grossisterna i Bangkok är att ge intryck av att det handlar om ett provköp och att större inköp kan komma om allt faller väl ut på hemmaplan, sen behöver man ju faktiskt inte bära hem allt man köper utomlands, det finns ju mäljlighet att skicka hem gjorda inköp, nästan alla grossister och säljare erbjuder denna tjänst oavsett vad man säljer.

 

Ädeldtenar verkar det vara främst Amerikanare och Engelsmän som sysslar med, ska också vara lönande.

Mvh isan lover

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är nog du själv som är lite inskränkt när det enda märkesskyddade du kan komma på är kläder, det finns och har under mängder av år funnits allt möjligt som är märkesskyddat men kopieras i Thailand och grannländerna, du verkar inte vara så insatt i ämnet om jag ska gå på det du skriver?

 

Mängder av prylar kopieras och absolut inte bara kläder, nästan allt finns ex.vis kända märkens solglasögon, bälten, exklusiva klockor, pennor, tändare, o.s.v, diverse artiklar ifrån Europas fotbolls ligor och NHL, prylar med anknytning till motorsport, mc och då inte minst Harley Davidson o.s.v, det dom inte finns går att beställa, musik och filmer har varit stort men nu har väl internet tagit bort intresset för detta.

 

Du behöver inte tro på något alls, det är upp till dig om du vill fortsätta leva i din egen lilla bubbla, men själv känner jag folk som har sysslat med sånt här i över 30 år, jag är övertygad om att andra på forumet också känner folk som har gjort liknande affärer, inköp av kopierade märkesvaror och även möjlighet att tjäna pengar på dessa är väl lika gammalt som turismen till Thailand.

 

Ett bra knep att få ner priserna hos grossisterna i Bangkok är att ge intryck av att det handlar om ett provköp och att större inköp kan komma om allt faller väl ut på hemmaplan, sen behöver man ju faktiskt inte bära hem allt man köper utomlands, det finns ju mäljlighet att skicka hem gjorda inköp, nästan alla grossister och säljare erbjuder denna tjänst oavsett vad man säljer.

 

Ädeldtenar verkar det vara främst Amerikanare och Engelsmän som sysslar med, ska också vara lönande.

Mvh isan lover

 

 

Är du medveten om att tullen i Sverige numera öppnar det mesta från Thailand och det kostar "skjortan" att bli "avslöjad"?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev leifen:

Chansen med att få andra varor som kopierade klockor, kopierade DVD i mängd i en resväska genom tullen är minimala idag med röntgen av allt bagage som sker.

Kampen mot illegal kopiering har hög prioritet numera.

 

Andra typer av kläder kan ju vara lättsålt men det blir inte så mycket i en resväska.

 

Detta tror jag inte det minsta på, då skulle jag åkt dit så det skvätter om det med innehållet i min väska den senaste resan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är nog du själv som är lite inskränkt när det enda märkesskyddade du kan komma på är kläder, det finns och har under mängder av år funnits allt möjligt som är märkesskyddat men kopieras i Thailand och grannländerna, du verkar inte vara så insatt i ämnet om jag ska gå på det du skriver?

 

Mängder av prylar kopieras och absolut inte bara kläder, nästan allt finns ex.vis kända märkens solglasögon, bälten, exklusiva klockor, pennor, tändare, o.s.v, diverse artiklar ifrån Europas fotbolls ligor och NHL, prylar med anknytning till motorsport, mc och då inte minst Harley Davidson o.s.v, det dom inte finns går att beställa, musik och filmer har varit stort men nu har väl internet tagit bort intresset för detta.

 

Du behöver inte tro på något alls, det är upp till dig om du vill fortsätta leva i din egen lilla bubbla, men själv känner jag folk som har sysslat med sånt här i över 30 år, jag är övertygad om att andra på forumet också känner folk som har gjort liknande affärer, inköp av kopierade märkesvaror och även möjlighet att tjäna pengar på dessa är väl lika gammalt som turismen till Thailand.

 

Ett bra knep att få ner priserna hos grossisterna i Bangkok är att ge intryck av att det handlar om ett provköp och att större inköp kan komma om allt faller väl ut på hemmaplan, sen behöver man ju faktiskt inte bära hem allt man köper utomlands, det finns ju mäljlighet att skicka hem gjorda inköp, nästan alla grossister och säljare erbjuder denna tjänst oavsett vad man säljer.

 

Ädeldtenar verkar det vara främst Amerikanare och Engelsmän som sysslar med, ska också vara lönande.

Mvh isan lover

 

 

Men du minns inte vad du hjälpe honom att fylla en resväska med av kopierade märkesvaror.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Detta tror jag inte det minsta på, då skulle jag åkt dit så det skvätter om det med innehållet i min väska den senaste resan.

Jag har senast året haft en dekal på min resväska att den öppnats av tullen på Suvvan vid två tillfällen, innan den lastats på planet.

Förmodligen är det de receptbelagda mediciner jag haft där som röntgen avslöjar och tullen vill ha en extra titt på.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev måne:

Är du medveten om att tullen i Sverige numera öppnar det mesta från Thailand och det kostar "skjortan" att bli "avslöjad"?

Hej

Det beror väl på vad försändningarna innehåller?

Känner dock inte någon själv som har åkt fast efter att ha tagit med sig varor ifrån Thailand, men det finns säkert dom som har fastnat i tullen.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev leifen:

Men du minns inte vad du hjälpe honom att fylla en resväska med av kopierade märkesvaror.

Hej

Det har naturligtvis varierat genom åren, modet och bad som är i ropet ändrar sig snabbt och det gäller att känna av och ligga lite före där.

 

Frugan har t.ex satsat på barnkläder som hon tyckte var alldeles för dyrt i Sverige jämfört med Thailand, vi är ju tre som reser och får ha med oss 100kg hem, du kan ju räkna ut hur mycket det blir i barnkläder om dom minsta storlekarna är till spädbarn.

Hon säljer inget själv längre men lämnar detta till en Thailändska som har affär och åker på marknader, dom delar sedan 50-50 på vinsten.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det beror väl på vad försändningarna innehåller?

Känner dock inte någon själv som har åkt fast efter att ha tagit med sig varor ifrån Thailand, men det finns säkert dom som har fastnat i tullen.

Mvh isan lover

Känner en marknads knalle som torskade med Adidas copys... ....kan bara säga att det gör han inte om...svindyra böter... att blåsa staten har det alltid varit hårda straff på.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Ädeldtenar verkar det vara främst Amerikanare och Engelsmän som sysslar med, ska också vara lönande.

Mvh isan lover

 

 

 

Ädelstenar ska man nog ge fan i att köpa om man inte är utbildad gemolog. Finns hur många som helst i Sverige som blivit blåsta och utskrattade när de försökt sälja sina klipp hos guldsmeden hemma i Sverige. 

 

Liksom vad trodde de? Köpa ädelstenar för 30-50 tusens SEK av en snubbe som visar upp dem i en liten läkerolask på gatan...

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Skitserver

Ändrades av MaiChai
Skitserver

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitserver 2

 

Ändrades av MaiChai
Skitserver 2

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitserver 3

 

Ändrades av MaiChai
Skitserver 3

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte hälsosamt att sälja en kopia av en märkesklocka som äkta åt fel köpare heller ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...