Jump to content
Luke the Drifter

En vandringsman strövar vidare

Recommended Posts

svampen
On 2018-10-27 at 15:01, skrev Luke the Drifter:

För några dagar sedan så var jag ute på en cykelrunda och den turen var på väg att sluta riktigt illa !  :skull:

Jag hade cyklat några mil och hade börjat bli lite trött och okoncentrerad. Det hade regnat under natten och det fanns ganska många större vattenansamlingar som jag försökte undvika för dels blir kläderna jäkligt smutsiga och så sliter det på drivpaket och växlar med en massa sand och vatten.

Jag kom till ett parti där det var en stor vattenansamling som var ganska djup men det fanns en trottoar som såg torr ut så jag valde att köra där.

Nu låg det några galler över ett dike och det var precis där det sket sig om man säger så.

Jag försökte sikta på en spjäla men råkade missa med en centimeter eller två och framhjulet gick rätt ner mellan två spjälor !

Det tog ju så klart tvärstopp och då det tar tvärstopp då man cyklar i ungefär 20 kilometer i timmen så blir det inget bra.

Jag gjorde en dubbel mollbergare över styret och själva hoppet hade nog kunnat få ganska höga poäng om det hade handlat om simhopp.

Däremot så hade själva nedslaget troligen fått betydligt färre poäng.

Lyckligtvis så har jag alltid cykelhjälm då jag cyklar och jag är mycket, mycket glad över att jag är en såpass försiktig general att jag har det.

Jag låg där lite vimmelkantig och kände efter var någonstans det gjorde mest ont. Jag hade ont i nacken och en handled men mest ont hade jag i en fot.

Efter några sekunder så vågade jag titta på foten om den satt på rätt plats och inte pekade åt något galet håll.

Den såg ganska funktionsduglig ut så jag vågade resa på mig och känna efter lite närmare och det gjorde ont men ingenting verkade vara brutet.

Då jag vurpade så blev det ju ett ordentligt brak och det hade fått två hundar i närheten att reagera. De var nu bara ett par meter ifrån mig och skällde som galna.

Jag hade ju en ganska ordentlig adrenalinrush och det kände troligen hundarna för de vågade inte komma för nära.

Om jag hade fått tag i någon av hundarna så hade jag troligen greppat den om bakbenen och slagit ihjäl den andra hunden !  :31: :Bang2:

Ett sådant här galler får en cykel att få en betydligt kortare stoppsträcka än vilket ABS-system i världen kan åstadkomma !

DSCF1182.thumb.JPG.e8941ef28562f3a05b54afa542a6d0d1.JPG

Jag hade ganska ont i kroppen några dagar efter missödet men nu är jag fit for fight igen !  :)

Luke the Drifter

Ja ta det Lugnt Vi vill inte att Du ska Förolyckas bakom Galler 555

Skönt att det gick Okej !!!!!!

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
svampen
Inlagd (ändrad)

Har spelat Korpfotboll innanför murarna på Kumla !

Tror att Domarna var Hotade/Mutade stod 2-2 en sprucken käke två näsben avslagna ett benbrott Då straff 89 min Till Bunker  Hi Ho !

Skämt åsido Vi vann med 6-1 !

Trevlig Match ! fair Play

Ändrades av svampen
  • Ge karma 4
  • Tummen upp 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
soi covboy

va faaan Luken några pool bilder sitter aldrig fel på en fredags morgon innan man knatar iväg till jobbet  Med vänlig hälsning 51 kvar

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
chevrolet-48
3 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Eftersom du tjatar på mig så kan jag kosta på mig ett par bilder och det blir på den maten som vi festdeltagare fick oss till livs.

Supergott thaislafs från en av Hua Hins bättre thairestauranger !  :nyam:

DSCF1248.thumb.JPG.b0704b8ae2ba02cf9e6a3a6b472d5254.JPG

DSCF1249.thumb.JPG.1b0929b53977b9047fa155f383ca3e71.JPG

DSCF1250.thumb.JPG.bac88dc36d3304695c5e0cf143f66770.JPG

DSCF1252.thumb.JPG.7c7d85986afd0a429b3575de29ab11a9.JPG

Jag vill inte gärna lägga ut någon bild på en enda av oss festdeltagare men jag tror att jag vågar visa en bild på en av de här gamla gråhåriga pensionärerna som stapplar runt här i Hua Hin med sin rullator då de inte längre orkar spela golf.  :ironi::ironi::ironi:

Jag tror att han kallade sig Johnny Weissmuller eller om det kanske var Tumba-Tarzan han påstod sig heta den lurifaxen

DSCF1245.thumb.JPG.67a1fef76b30dee274db180f17d3af9d.JPG

Luke the Drifter

Tumba-Tarzan stackare, hoppas det gick fort att fota ,så pojken fick andas sedan = ironi ???

• Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nicholas

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Enis
36 minuter sedan, skrev Nicholas:

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Så fucking bra ... en klassiker

/Enis

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna lilla historia.

Luke the Drifter

Jag vet inte riktigt exakt hur jag skall börja den här historien om hur jag gick bankrutt men jag tror att jag lägger in den här bilden så får ni fundera lite medan jag å min sida får tänka på hur jag skall lägga upp historien om min ekonomiska kris.

Är ni nyfikna på fortsättningen så får ni hänga med på min resa mot ruinens brant !

Luke the Drifter
    • Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      _________________________________________________________________________________

Det var dags att bege sig ut på äventyr igen.  
      Målet, eller rättare sagt målen, för den här resan var inte exakt planerad in i minsta detalj utan jag skulle improvisera under resans gång. Det fanns ett tema för äventyret och det var att jag skulle besöka bystan, vischan, tassemarkerna och byhåla.
      Jag räknade med att det skulle kunna bli både kallt och varmt på resan så jag packade ner både badbyxor och varma kläder.

Den här fleecetröjan kommer säkert att komma till användning så den skall med i ryggsäcken

Då ryggsäcken var packad så kände jag mig nästan redo att åka. Jepp, nästan klar.
      Det går ju inte att starta en resa utan att ta en lyckobringande färdknäpp som skall ge skydd mot alla faror som ruvar längs vägen !
      Jag hade en flaska Sangsom Similan som jag hade sparat till något alldeles extra speciellt tillfälle och det kändes att det var dags att öppna flaskan nu.

En drygt femton år gammal flaska som nu äntligen skall öppnas

Här sitter skattekvittot kvar och det är daterat 2544 eller omvandlat till vår tideräkning 2001 !

Någon kanske kommer ihåg Sangsom Similan ? En betydligt mjukare smak än vanlig Sangsom.

Nog om detta, dags att bege mig iväg ut på äventyr.

Häng med !

Luke the Drifter 
    • Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite.  Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      __________________________________________________________________________________

Jag tror att jag tar den här historien från början så att alla hänger med hur det hela startade. Jo, det startade med att jag gjorde illa min fot och det var ju inte alls bra, i synnerhet då jag var i fara och färde med att bege mig ut på resa. Nu var det ju i och för sig en dryg vecka vecka kvar innan jag skulle åka och jag tänkte att foten hinner nog läka på den tiden.

Asch, så farligt ser det ju inte ut. Den sitter ju kvar även om den ser ut som en fläskafot på en gödgris !  

Dagarna gick och jag hade en sagolik tur för jag hade professinionell hjälp som kom till mitt rum och såg till fläskafoten.

- Luke, nu får du inte vara ute och ränna på soi 80 ! Hör du mig ?

- Promise !

Foten läkte så sakteliga och till slut så kunde jag ta mig iväg på min utflykt.

Äntligen är luffargubben på väg igen !

Happ, happ, happ ! Sakta i backarna nu, är det inte så att han har glömt något essentiellt ?

Nope, jag hade nogsamt sett till att ta en färdknäpp innan jag reste !

Häng med !

// Luke the Drifter
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy