Jump to content
Luke the Drifter

En vandringsman strövar vidare

Recommended Posts

pontiac
26 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Jag hade egentligen inte någon större brådska ner till Binthan så jag bestämde mig för att ta en sväng förbi järnvägsstationen för att se om det eventuellt var något tåg på gång.

Se på tusan, jag lyckades komma till stationen precis lagom för att få se ett södergående tåg rulla in

DSCF8230.thumb.JPG.abb54c2a35d579424509738d97b3afc6.JPG

DSCF8231.thumb.JPG.e5efb5cd10e3c426ad398b6270ef65e3.JPG

Maa dam sniffade på loket och jag är helt hundra på att jycken inte kände igen doften för det kan ha varit en hund i Ratchaburi som pinkade på loket då det stannade till där

DSCF8232.thumb.JPG.e8f3676a49f86e22207f10359aded9f6.JPG

Jag fortsatte min promenad i byn och kom så småningom fram till mitt delmål för kvällen och satte mig ner och tog en iskall och samspråkade lite med servitriserna på etablisemanget.

Jag finner det mycket lätt att trivas med de här tjejerna :friends:

DSCF8234.thumb.JPG.e70ab942dc4562d05011094a173d25b4.JPG

DSCF8235.thumb.JPG.b3aa92878f3cc8e9110b11691f96dc5e.JPG

Töserna ville att jag själv skulle vara med på en bild tillsammans med dem och det är väl självklart att man ställer upp på en så enkel begäran  :wink:

DSCF8237.thumb.JPG.2037b3de0ef36f40c24234bfff823d9d.JPG

Vad som hände sedan är något som är höljt i dunkel för jag tog tydligen inga fler bilder denna afton. Det var säkert det här jädra kamerabatteriet som spökade igen som det brukar göra framåt kvällskvisten. :ange:

// Luke the Drifter

Trevliga bilder ,men kanske det är herrn själv som spökar mot tolv snåret på natten ???😍

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
svampen
16 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Dagen efter så tyckte jag att det skulle vara en bra idé att besöka Hua Hins högsta byggnad. Det är ett hotell som vid den här tidpunkten ännu inte var officiellt öppnad men jag lyckades med lite knep och lurendrejeri få komma in på hotellet och även komma ganska högt upp i densamma.

Jag fick komma upp till swimmingpoolen som ligger nästan högst upp och det var en pampig vy.

DSCF8241.thumb.JPG.d34aad90928e1bfb490c329c4c503fa8.JPG

DSCF8244.thumb.JPG.3d9bb492fc6d9d6c26be04ff7d4db866.JPG

DSCF8245.thumb.JPG.ba8e3f8ae6948788a10cbf555ac9dbc0.JPG

Där har vi lurendrejaren själv !

DSCF8243.thumb.JPG.7a504d5306e89b5eef639e4a99f0893f.JPG

Där nere ligger vattenparken Vana Nava

DSCF8239.thumb.JPG.ea0cc5dd10a3887a570042e158691172.JPG

Hotellet var som sagt inte öppet ännu men jag blev däremot inbjuden att närvara på den officiella invigningen. Det hade varit mycket trevligt men tyvärr så var jag iväg på äventyr just då.

// Luke the Drifter

Dyk !!!

• Ge karma 1
  • Haha 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
ulfsen

Ser framemot rapporter från din nya äventyr.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
3 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

På hemvägen så träffade jag Ning och passade på att ta en bild på oss tillsammans.

Det gäller att veta vem man skall hålla sig på god fot med  :yes:

DSCF8161.thumb.JPG.f053896c9608890b18756bc8f957c12c.JPG

// Luke the Drifter

Du brukar ju alltid lägga armen om skönheterna du träffar men inte här? 

• Ojojoj 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Cavemannen
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Du brukar ju alltid lägga armen om skönheterna du träffar men inte här? 

Han fegar lite, den gode Luken :D 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
48 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Han fegar lite, den gode Luken :D 

Han kanske inte gillar handbojor?

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
36 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

DSCF8205.thumb.JPG.55cce799d1d398ee4ed564c2c1dd90c0.JPG

Vi var kvar ett par timmar till innan det var dags att gå hem och lägga sig i byssjan.

Ännu en trevlig dag i en luffargubbes liv !  :)

// Luke the Drifter

Ingen arm där heller. #metoo har tydligen nått ända till Thailand. Är det du som är Thailands Kulturprofil?

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      _________________________________________________________________________________

Det var dags att bege sig ut på äventyr igen.  
      Målet, eller rättare sagt målen, för den här resan var inte exakt planerad in i minsta detalj utan jag skulle improvisera under resans gång. Det fanns ett tema för äventyret och det var att jag skulle besöka bystan, vischan, tassemarkerna och byhåla.
      Jag räknade med att det skulle kunna bli både kallt och varmt på resan så jag packade ner både badbyxor och varma kläder.

Den här fleecetröjan kommer säkert att komma till användning så den skall med i ryggsäcken

Då ryggsäcken var packad så kände jag mig nästan redo att åka. Jepp, nästan klar.
      Det går ju inte att starta en resa utan att ta en lyckobringande färdknäpp som skall ge skydd mot alla faror som ruvar längs vägen !
      Jag hade en flaska Sangsom Similan som jag hade sparat till något alldeles extra speciellt tillfälle och det kändes att det var dags att öppna flaskan nu.

En drygt femton år gammal flaska som nu äntligen skall öppnas

Här sitter skattekvittot kvar och det är daterat 2544 eller omvandlat till vår tideräkning 2001 !

Någon kanske kommer ihåg Sangsom Similan ? En betydligt mjukare smak än vanlig Sangsom.

Nog om detta, dags att bege mig iväg ut på äventyr.

Häng med !

Luke the Drifter 
    • Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite.  Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      __________________________________________________________________________________

Jag tror att jag tar den här historien från början så att alla hänger med hur det hela startade. Jo, det startade med att jag gjorde illa min fot och det var ju inte alls bra, i synnerhet då jag var i fara och färde med att bege mig ut på resa. Nu var det ju i och för sig en dryg vecka vecka kvar innan jag skulle åka och jag tänkte att foten hinner nog läka på den tiden.

Asch, så farligt ser det ju inte ut. Den sitter ju kvar även om den ser ut som en fläskafot på en gödgris !  

Dagarna gick och jag hade en sagolik tur för jag hade professinionell hjälp som kom till mitt rum och såg till fläskafoten.

- Luke, nu får du inte vara ute och ränna på soi 80 ! Hör du mig ?

- Promise !

Foten läkte så sakteliga och till slut så kunde jag ta mig iväg på min utflykt.

Äntligen är luffargubben på väg igen !

Happ, happ, happ ! Sakta i backarna nu, är det inte så att han har glömt något essentiellt ?

Nope, jag hade nogsamt sett till att ta en färdknäpp innan jag reste !

Häng med !

// Luke the Drifter
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy