Jump to content
Luke the Drifter

En vandringsman strövar vidare

Recommended Posts

audirs2
7 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Det var ett medvetet ordval som kunde tolkas på olika sätt och det är den som läser som har tolkningsföreträde ;)

Jag tog BTS bort till Nana och på väg ut från stationen så kollade jag ner mot ödetomten mellan soi 4 och soi 6 och noterade att den stora tomten fortfarande är obebyggd.

Så länge jag kan minnas så har denna tomt varit öde

DSCF4600.JPG

På väg mot ett inbokat möte

DSCF4602.JPG

Jag knatade ner till soi 8 för det var ju där jag skulle möta en av forummedlemmarna. Jag hittade dem direkt och vi fick en bra plats nästan ute vid gatan och det passar mig utmärkt.

Här sitter jag i gott sällskap

DSCF4603.JPG

Här har vi en av servitriserna som såg till att jag kunde lindra min törst

DSCF4604.JPG

Vi hade en trevlig pratstund och jag gjorde lite PR för Hua Hin så det kanske inte är helt omöjligt att min nyfunne vän gör ett besök i min hemby vid något tillfälle.

Men var det inte så att jag skulle möta två MPR-medlemmar ?

Visst var det så och efter en dryg halvtimme så dyker vår vän upp på moppetaxi från en bra bit ifrån träffpunkten.

Allas vår vän Minne00

DSCF4606.JPG

Minne har inte skrivit här på ett tag men hon bad mig hälsa till alla på forumet och det är härmed gjort.

Det blev ingen långsittning för vi var alla lite smått trötta efter dygnet som hade varit och vi bröt upp tidigt. Eftersom Minne bor längs Airport-Linken så gjorde vi sällskap hemåt.

På hemväg för Minne

DSCF4607.JPG

Själv var jag också på väg hem men det skulle dröja ännu en dag innan jag kom fram

DSCF4608.JPG

// Luke the Drifter

Exksskjusa moi, skall det inte vara svart skjorta nu?Röd??????

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
kottis

Trevlig tråd med bra bilder. Ska semestra en vecka i Hua Hin i December 

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
UdonMicke

Kul och underhållande att följa dina reseberättelser! Nu kan man för egen del börja riva pinnar från

kammen. :yarr: 41......pinnar kvar så är vi i LOS för 5 veckor i alla fall....:haha:

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Luke the Drifter
On 2016-10-28 at 18:16, skrev UdonMicke:

Kul och underhållande att följa dina reseberättelser! Nu kan man för egen del börja riva pinnar från

kammen. :yarr: 41......pinnar kvar så är vi i LOS för 5 veckor i alla fall....:haha:

Tack så mycket UdonMicke !

Jag håller med om att det är en härlig känsla att veta om att resan till Thailand kommer en dag närmare för var dag. När jag inte vistades så lång tid här så bokade jag min resa ganska lång tid i förväg och det var lite trist att titta på "kammen" och se att det var över 250 pinnar innan resan.

Du Micke, nu har du bara 39 pinnar kvar  :)

Nu fick jag besök, får återkomma senare.

// Luke the Drifter 

• Tummen upp 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

Jäkla gubbskrälle, tro inte du att du är 25 bast mera! :waaaht::beat_plaster: ja ja, krya på dojan fort nu!

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Sylvia

Hej!

Härligt att se dig uppe på fötterna igen.:559bdc2c262f9_ouch...ithurts:

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst

Härligt med nya kåserier från Hua Hin :) Ska med allra största sannolikhet besöka Hua Hin i vinter, troligen i februari. Vore kul att träffas om du är där då.

Skickat från min iPad med Tapatalk

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
John Khonken

Luken

Min kamrat är just nu I Hua Hin. Han har varit med om en riktig olycka. Brukar ni träffas någonstans. Något stamlokus.

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Gustav

Krya på dig 

//Gustav 

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      _________________________________________________________________________________

Det var dags att bege sig ut på äventyr igen.  
      Målet, eller rättare sagt målen, för den här resan var inte exakt planerad in i minsta detalj utan jag skulle improvisera under resans gång. Det fanns ett tema för äventyret och det var att jag skulle besöka bystan, vischan, tassemarkerna och byhåla.
      Jag räknade med att det skulle kunna bli både kallt och varmt på resan så jag packade ner både badbyxor och varma kläder.

Den här fleecetröjan kommer säkert att komma till användning så den skall med i ryggsäcken

Då ryggsäcken var packad så kände jag mig nästan redo att åka. Jepp, nästan klar.
      Det går ju inte att starta en resa utan att ta en lyckobringande färdknäpp som skall ge skydd mot alla faror som ruvar längs vägen !
      Jag hade en flaska Sangsom Similan som jag hade sparat till något alldeles extra speciellt tillfälle och det kändes att det var dags att öppna flaskan nu.

En drygt femton år gammal flaska som nu äntligen skall öppnas

Här sitter skattekvittot kvar och det är daterat 2544 eller omvandlat till vår tideräkning 2001 !

Någon kanske kommer ihåg Sangsom Similan ? En betydligt mjukare smak än vanlig Sangsom.

Nog om detta, dags att bege mig iväg ut på äventyr.

Häng med !

Luke the Drifter 
    • Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite.  Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      __________________________________________________________________________________

Jag tror att jag tar den här historien från början så att alla hänger med hur det hela startade. Jo, det startade med att jag gjorde illa min fot och det var ju inte alls bra, i synnerhet då jag var i fara och färde med att bege mig ut på resa. Nu var det ju i och för sig en dryg vecka vecka kvar innan jag skulle åka och jag tänkte att foten hinner nog läka på den tiden.

Asch, så farligt ser det ju inte ut. Den sitter ju kvar även om den ser ut som en fläskafot på en gödgris !  

Dagarna gick och jag hade en sagolik tur för jag hade professinionell hjälp som kom till mitt rum och såg till fläskafoten.

- Luke, nu får du inte vara ute och ränna på soi 80 ! Hör du mig ?

- Promise !

Foten läkte så sakteliga och till slut så kunde jag ta mig iväg på min utflykt.

Äntligen är luffargubben på väg igen !

Happ, happ, happ ! Sakta i backarna nu, är det inte så att han har glömt något essentiellt ?

Nope, jag hade nogsamt sett till att ta en färdknäpp innan jag reste !

Häng med !

// Luke the Drifter
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy