Jump to content
Luke the Drifter

En vandringsman strövar vidare

Recommended Posts

thongniam

ÄNTLIGEN får man läsa lite kåserier o följa med igen

ha det bra

Lasse

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

Heter det "på väg"? Heter det inte "på luft"? :rotfl: Kör hårt Eknäs gubben! :thumbsup::meuh:

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
HajKaj

skönt att se dig på språng igen Matte. Längtan är stor att få följa dig en bit på vägen innan man själv drar om 64 dagar. Ska fira nyår i Pattis så har du vägarna förbi så skrik till så styr vi upp något skoj.

• Tummen upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
JohanR

Härligt att få hänga med på en ny resa. Själv åker jag om 13 dagar men får nöja mig med att vara där i 2,5 vecka.

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Luke the Drifter
3 timmar sedan, skrev HajKaj:

skönt att se dig på språng igen Luke. Längtan är stor att få följa dig en bit på vägen innan man själv drar om 64 dagar. Ska fira nyår i Pattis så har du vägarna förbi så skrik till så styr vi upp något skoj.

Tack så mycket HajKaj och ett extra stort tack för senast då du bjöd på inflyttningsfest !

Nyårsfirandet kommer att bli väldigt lugnt för min del då jag skall åka till Vietnam på nyårsdagen.

1 timme sedan, skrev JohanR:

Härligt att få hänga med på en ny resa. Själv åker jag om 13 dagar men får nöja mig med att vara där i 2,5 vecka.

En fördel med att stanna en kort tid är att man ser till att utnyttja tiden långt mycket bättre än då man stannar flera månader !

Välkommen ner ! :friends:

• Tummen upp 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Peolito
Målet för min promenad var The Mall Ramkhamhaeng och uppdraget jag hade var att försöka få ut ett nytt SIM-kort av min operatör då jag har tappat nämnda kort. Jag har haft samma nummer i flera år och det vore ju synd att behöva byta.

Var kan man hitta AIS-shopen tro ?

DSCF4592.JPG

Jag frågade ett par personer i köpcentret om det fanns ett AIS-kontor men de verkade inte förstå riktigt vad jag ville.

Hmmm ?  Ja, nu vet jag vad jag skall göra ! Jag hade ju passerat en reklamskylt för AIS och då är det ju ganska smart att ta en bild på skylten och sedan visa upp min kamera med just den bilden och fråga om det finns en sådan affär i The Mall.

Lysande Sickan !

DSCF4593.JPG

Nu gick det mycket bättre 

Jag blev visad i rätt riktning och rätt våning direkt.

Jag tror att jag vet varför jag inte hittade någon som kunde peka ut vägen till AIS-shopen. Den heter ju Telewiz Plus här

DSCF4594.JPG

Glad i hågen tog jag en nummerlapp och när det var min tur så blev det lite förvirring för personalen hade smärre brister i det engelska språket. Det kom till slut en kis som pratade engelska hjälpligt och jag förklarade mitt ärende.

Nu utbröt det ett jädra pladder på thailändska bakom disken och om jag uppfattade samtalet rätt så pratade de om att jag måste gå till polisstationen. Jaha !

Men när kisen som kunde hjälplig engelska vände sig mot mig så sade han att jag var tvungen att gå till ett annat AIS-kontor för de kunde inte göra ett nytt SIM-kort till mig i just den här affären.

Tack för kaffet !

Jag var i ganska akut behov av ett telefonkort så jag gick helt sonika över till TRUE-affären istället och köpte mig ett nytt nummer.

// Luke the Drifter

Hehe köpte mig ett nytt nummer i Thailand var ju lite kul faktiskt.

Härligt att läsa din berättelser i höstrusket.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
audirs2

Vad har dom för färg på trikken? Heja Minne00! :wub:

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
matz

Tack själv för en trevlig pratstund och en ny bekantskap och lite nyfiken blev jag allt på Hua Hin :haha:

/matz

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      _________________________________________________________________________________

Det var dags att bege sig ut på äventyr igen.  
      Målet, eller rättare sagt målen, för den här resan var inte exakt planerad in i minsta detalj utan jag skulle improvisera under resans gång. Det fanns ett tema för äventyret och det var att jag skulle besöka bystan, vischan, tassemarkerna och byhåla.
      Jag räknade med att det skulle kunna bli både kallt och varmt på resan så jag packade ner både badbyxor och varma kläder.

Den här fleecetröjan kommer säkert att komma till användning så den skall med i ryggsäcken

Då ryggsäcken var packad så kände jag mig nästan redo att åka. Jepp, nästan klar.
      Det går ju inte att starta en resa utan att ta en lyckobringande färdknäpp som skall ge skydd mot alla faror som ruvar längs vägen !
      Jag hade en flaska Sangsom Similan som jag hade sparat till något alldeles extra speciellt tillfälle och det kändes att det var dags att öppna flaskan nu.

En drygt femton år gammal flaska som nu äntligen skall öppnas

Här sitter skattekvittot kvar och det är daterat 2544 eller omvandlat till vår tideräkning 2001 !

Någon kanske kommer ihåg Sangsom Similan ? En betydligt mjukare smak än vanlig Sangsom.

Nog om detta, dags att bege mig iväg ut på äventyr.

Häng med !

Luke the Drifter 
    • Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite.  Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      __________________________________________________________________________________

Jag tror att jag tar den här historien från början så att alla hänger med hur det hela startade. Jo, det startade med att jag gjorde illa min fot och det var ju inte alls bra, i synnerhet då jag var i fara och färde med att bege mig ut på resa. Nu var det ju i och för sig en dryg vecka vecka kvar innan jag skulle åka och jag tänkte att foten hinner nog läka på den tiden.

Asch, så farligt ser det ju inte ut. Den sitter ju kvar även om den ser ut som en fläskafot på en gödgris !  

Dagarna gick och jag hade en sagolik tur för jag hade professinionell hjälp som kom till mitt rum och såg till fläskafoten.

- Luke, nu får du inte vara ute och ränna på soi 80 ! Hör du mig ?

- Promise !

Foten läkte så sakteliga och till slut så kunde jag ta mig iväg på min utflykt.

Äntligen är luffargubben på väg igen !

Happ, happ, happ ! Sakta i backarna nu, är det inte så att han har glömt något essentiellt ?

Nope, jag hade nogsamt sett till att ta en färdknäpp innan jag reste !

Häng med !

// Luke the Drifter
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy