Jump to content
IGNORERAD

Växla 500 kronors sedlar


Carabao2

Recommended Posts

On 2016-11-28 at 20:57, skrev borje222:

Själv har jag inte lyckats få ut några nya än ur den svenska bankomaten...

Misstänker att man håller på de gamla så länge som möjligt, så det blir tidspress att byta till nyare om man har några stycken...

 

Mvh. borje222


jag har bara fått de nya sedlarna i lokala Ica-bankomaten sedan ett par månader tillbaka.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sunshine11281

    9

  • rolba

    4

  • iggy

    2

  • UglyFarang

    2

Mest aktiva i denna tråd

1 minut sedan, skrev UglyFarang:


jag har bara fått de nya sedlarna i lokala Ica-bankomaten sedan ett par månader tillbaka.

 

Samma här... Ica.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev UglyFarang:


jag har bara fått de nya sedlarna i lokala Ica-bankomaten sedan ett par månader tillbaka.

 

20 minuter sedan, skrev borje222:

 

Samma här... Ica.

 

Mvh. borje222

 

på swedbank är det ibland gamla o ibland nya.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ellim63:

 

 

på swedbank är det ibland gamla o ibland nya.....

 

Inte en gammal sedel alls på ett par månader, på den lokala.

2-hundringar o 5-hundringar, hundringen vet jag inte.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Inte en gammal sedel alls på ett par månader, på den lokala.

2-hundringar o 5-hundringar, hundringen vet jag inte.

 

tagit ut 6000 vid några tillfällen, ibland nya, ....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 13/12/2016 at 17:53, skrev iggy:

Någon som har växlat nya 500-sedeln? Fick enbart sådana när jag tog ut pengar inför Thailandsresan i dag. Nya och fina var de i alla fall.....

 

Visade sig inte vara några som helst problem. Slängde med en ny 200 kr sedel och den gick också finfint.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

På tal om växling. Behövde växla bort svenska sedlar och såg ett erbjudanden på en bank där dom lovade bästa kurs till just svenska sedlar. Satt i kö i över en timme.
Väl framme la jag upp mina schyssta sedlar och fick till svar att dom inte tog emot dom. Undrade varför inte det och att det stod ju att dom lovade schysst kurs.

Fick svaret att dom bara ville ha in falanger (med flickvän) för att öppna bankkonto.

 

Precis just då ville jag slita upp ett maskingevär och bara låta ilskan få utlopp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ReKa:

På tal om växling. Behövde växla bort svenska sedlar och såg ett erbjudanden på en bank där dom lovade bästa kurs till just svenska sedlar. Satt i kö i över en timme.
Väl framme la jag upp mina schyssta sedlar och fick till svar att dom inte tog emot dom. Undrade varför inte det och att det stod ju att dom lovade schysst kurs.

Fick svaret att dom bara ville ha in falanger (med flickvän) för att öppna bankkonto.

 

Precis just då ville jag slita upp ett maskingevär och bara låta ilskan få utlopp.

Fick 4,08 idag i min närmaste växlingskiosk. Tror inte bankerna ger mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...